Förbokat No Man's Sky? Se upp, det har en spelförstörande bugg

Robot
Förbokat No Man's Sky? Se upp, det har en spelförstörande bugg

Men den kan undvikas – så här gör du.

#no-mans-sky, #hello-games


Medlem
Förbokat No Man's Sky? Se upp, det har en spelförstörande bugg
Citat:

Men den kan undvikas – så här gör du.

Steg 1. Förhandsboka inte spel

Medlem

Gäller det samtliga utgåvor? Bara konsol?

Medlem

Tack för varningen, får se till att köra inledningen innan jag brummar iväg med preorder skeppet


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Hade vart kul att testa. Gillar ju allt som har med rymd och planetutforskande att göra. Men priset sitter lite i halsen..

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Gäller det samtliga utgåvor? Bara konsol?

Eftersom bara PS4 versionen är släppt än så vet vi inte, men jag väntar mig att samma gäller för PC.

Medlem

Tämligen klantigt av dem att inte tänka på det här när de designade uppdraget för att få ritningen. Jag hoppas att de åtgärdar detta så fort som möjligt då det lät väldigt oroväckande. De ska ha jobbat väldigt intensivt med PC-versionen de senaste dagarna, så man kan ju hoppas att det inte ens drabbar oss och att PS4 får en uppdatering senast i morgon.

Medlem

Är ju enkelt att patcha så hoppas det är fixat snabbt. I grunden är det ju bara de lägger till att man får en ritning på hyperdriven med sitt preorder-skepp.
Känns mest bara som en simpel grej de glömt pga det har bonusen att göra. De betatestar själva spelet, allt funkar, och sen slänger in bonusgrejerna utan att alls tänka på att de inte har ritningen då.

Låter självklart i efterhand, men hur ofta gör man inte själva dumma saker som är självklara i efterhand?

Medlem

Överväger att inte förboka bara för att man får ett skepp som är bättre än starterskeppet.
Poängen med spelet är väl att det ska vara utmanande, då vill man ju inte få nån boost!
Kommer däremot köpa spelet när det släpps som vanligt.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Tämligen klantigt av dem att inte tänka på det här när de designade uppdraget för att få ritningen. Jag hoppas att de åtgärdar detta så fort som möjligt då det lät väldigt oroväckande. De ska ha jobbat väldigt intensivt med PC-versionen de senaste dagarna, så man kan ju hoppas att det inte ens drabbar oss och att PS4 får en uppdatering senast i morgon.

Drabbar oss ??? Du har ju precis läst om det så du vet ju vad du ska göra.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Själv han man lirat sen onsdags och inte lämnat första planeten än förutom en snabb runda till rymdstationen sen tillbaka. Finns så mycket att upptäcka. Har berg med guld på den här planeten. Men det är sjukt kallt så man måste ladda sin dränkt ganska ofta. Men fan va kul man har.

Medlem

Skadeglädjen är stor varje gång det går illa för folk som förbokar

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

Skadeglädjen är stor varje gång det går illa för folk som förbokar

Så om jag "förbokar" en timme innan spelet släpps istället för att köpa det en timme efter för samma pris (men utan bonusen) så är det rätt åt mig? Trevligt.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Quackles:

Överväger att inte förboka bara för att man får ett skepp som är bättre än starterskeppet.
Poängen med spelet är väl att det ska vara utmanande, då vill man ju inte få nån boost!
Kommer däremot köpa spelet när det släpps som vanligt.

Du får i princip ingen bonus alls av det nya skeppet. Ja du får en hyperdrive och en extra ruta men sen när man lämnar planeten så vill man fort som fan köpa ett nytt för det skeppet har för lite plats.

Jag var på väg att köpa ett skepp för 600K men hittade en för 1M istället som jag ville ha. Sen hittade jag ett monster skepp för över 3M som jag bara måste ha istället. Sitter på lite över 2M och håller på att grinda. Så förhandsboka du om du vill för det skeppet är bara skit.

Medlem
Skrivet av jehuty:
Skrivet av Quackles:

Överväger att inte förboka bara för att man får ett skepp som är bättre än starterskeppet.
Poängen med spelet är väl att det ska vara utmanande, då vill man ju inte få nån boost!
Kommer däremot köpa spelet när det släpps som vanligt.

Du får i princip ingen bonus alls av det nya skeppet. Ja du får en hyperdrive och en extra ruta men sen när man lämnar planeten så vill man fort som fan köpa ett nytt för det skeppet har för lite plats.

Jag var på väg att köpa ett skepp för 600K men hittade en för 1M istället som jag ville ha. Sen hittade jag ett monster skepp för över 3M som jag bara måste ha istället. Sitter på lite över 2M och håller på att grinda. Så förhandsboka du om du vill för det skeppet är bara skit.

Säljer man sitt gamla skepp när man köper ett nytt? Och isf. är bonusskeppet mer värt än det vanliga?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av jehuty:
Skrivet av Quackles:

Överväger att inte förboka bara för att man får ett skepp som är bättre än starterskeppet.
Poängen med spelet är väl att det ska vara utmanande, då vill man ju inte få nån boost!
Kommer däremot köpa spelet när det släpps som vanligt.

Du får i princip ingen bonus alls av det nya skeppet. Ja du får en hyperdrive och en extra ruta men sen när man lämnar planeten så vill man fort som fan köpa ett nytt för det skeppet har för lite plats.

Jag var på väg att köpa ett skepp för 600K men hittade en för 1M istället som jag ville ha. Sen hittade jag ett monster skepp för över 3M som jag bara måste ha istället. Sitter på lite över 2M och håller på att grinda. Så förhandsboka du om du vill för det skeppet är bara skit.

Säljer man sitt gamla skepp när man köper ett nytt? Och isf. är bonusskeppet mer värt än det vanliga?

Det är lite av ett problem i NMS och det är att man inte kan behålla sina skepp eller sälja det. Du får inget för skeppet så du får se det lite som att du betalar mellanskillnaden när du köper ett skepp av någon.

Jag hade velat kunna ha flera skepp. Ett stort skepp som jag kan samla resurser med och ett annat som jag kan kriga med ute i rymden.

Men som sagt du får inga pengar från det gamla när du köper ett nytt.

Medlem

It has been reported that using the pre-order bonus ship will leave some players stranded, if they purchase or transfer to a new ship that does not have a hyperdrive (if done very early in game). In most cases the player is actually able to continue (107 of the 135 reports emailed so far). The game already detects the player needs a hyperdrive and directs them to a nearby NPC who will give the player the hyperdrive they need. Some other players were able to resolve this issue by restarting their console.

Medlem
Skrivet av jehuty:
Skrivet av Propy:
Skrivet av jehuty:
Skrivet av Quackles:

Överväger att inte förboka bara för att man får ett skepp som är bättre än starterskeppet.
Poängen med spelet är väl att det ska vara utmanande, då vill man ju inte få nån boost!
Kommer däremot köpa spelet när det släpps som vanligt.

Du får i princip ingen bonus alls av det nya skeppet. Ja du får en hyperdrive och en extra ruta men sen när man lämnar planeten så vill man fort som fan köpa ett nytt för det skeppet har för lite plats.

Jag var på väg att köpa ett skepp för 600K men hittade en för 1M istället som jag ville ha. Sen hittade jag ett monster skepp för över 3M som jag bara måste ha istället. Sitter på lite över 2M och håller på att grinda. Så förhandsboka du om du vill för det skeppet är bara skit.

Säljer man sitt gamla skepp när man köper ett nytt? Och isf. är bonusskeppet mer värt än det vanliga?

Det är lite av ett problem i NMS och det är att man inte kan behålla sina skepp eller sälja det. Du får inget för skeppet så du får se det lite som att du betalar mellanskillnaden när du köper ett skepp av någon.

Jag hade velat kunna ha flera skepp. Ett stort skepp som jag kan samla resurser med och ett annat som jag kan kriga med ute i rymden.

Men som sagt du får inga pengar från det gamla när du köper ett nytt.

Synd. Då är det ganska meningslöst att använda bonusskeppet...

Men tack för svaret.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Sitter med ett 8-miljonerskepp nu och känner mig ganska nöjd. Lastutrymmet är på tok för litet i spelet, iom att varje skeppsuppgradering också tar en lastplats i skeppen så får man prioritera. Hoppas på en fix, det är störande att behöva göra sig av med prylar man vet man kommer att behöva senare.


signatur

yolo

Medlem

är det värt pengarna? eller designat för man ska tröttna ett par timmar efter man inte kan få refund längre?
Ser dessutom laggigt ut i deras egna trailer

1
Skriv svar