Klart – då släpps No Man's Sky på pc

Robot
Klart – då släpps No Man's Sky på pc
Medlem
Klart – då släpps No Man's Sky på pc

Finns en räknare på gog.com som räknar ner, samt att spelet är typ 100kr billigare än via steam. Och utan steamdrm, vilket är ett jättestort plus.

https://www.gog.com/


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Vaddå inte behövs? På min lina (som inte går att få snabbare vid denna tidpunkt då kommunen har problem med att vi försöker få fiber ut till landsbygden) kommer det ta nästan 3 timmar att få hem en sådan storlek. :C

Medlem

De vill alltså att man ska betala 565kr på Steam för ett litet Indiespel på 2,6gb? Jösses.

Jag menade aldrig att det var dyrt per mb eller gb. Det jag menar är att det är dyrt för att vara ett indie spel, som oftast är små i innehåll. Spelet är dyrare än vad tex Witcher 3 var när det släpptes. Nog för att No Mans Sky har en hel jävla del planeter, men de är random genererade och utöver dessa planeter finns inget innehåll som gör priset rättvist. Tycker jag.

Medlem

Lagom till man kommer hem från jobbet!!

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Finns en räknare på gog.com som räknar ner, samt att spelet är typ 100kr billigare än via steam. Och utan steamdrm, vilket är ett jättestort plus.

https://www.gog.com/

För mig står det att spelet kostar €499.30 vilket är en hel del dyrare än €59

EDIT: Nu bytte den till "Kr" efter ett tag

Medlem
Skrivet av Ronzem:

De vill alltså att man ska betala 565kr på Steam för ett litet Indiespel på 2,6gb? Jösses.

2,6gb installation. 10gb installerat.


signatur

Cheaters will hunt him. Because he can take it. Because he's not our hero. He's a silent gamer, a silent banhammer. A Real, Gamer.

Medlem

Näe, priset är alldeles för högt, har man kollat några timmar gameplay på streams så vet man det. Jag kommer definitivt inte att köpa detta. Som tur finns det alternativ.

Medlem

Spelen släpps nästan alltid sju på steam

Medlem
Skrivet av Ronzem:

De vill alltså att man ska betala 565kr på Steam för ett litet Indiespel på 2,6gb? Jösses.

Man undrar ju vad ett acceptabelt lösvikts pris för ett indiespel egentligen är? 21öre/mb? 4kr/mb?

Medlem

Skulle nog hävda det är aaa titlar som är för dyra som simmar i pengarna


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Om spelet hade haft multiplayer så kunde det nästan ha varit ett intressant spel...

Medlem

Lär vänta några veckor innan man funderar på att köpa det. Vill se massiva tester och se vad folk tycker. Hypade spel har en förmåga att vara skit.

Inaktiv

Som någon skrev: 499 kr på GOG.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

De vill alltså att man ska betala 565kr på Steam för ett litet Indiespel på 2,6gb? Jösses.

Good lawd... Du förstår uppenbarligen ingenting om hur spel funkar bakom skärmen och deffinitivt IGENTING om filstorlekars relevans, så gör oss alla en tjänst och kommentera inte på det. Köp spelet eller inte, om du tycker att filstorlek är ett mått på hur bra ett spel är och hur mycket det är värt så kan jag rekommendera nyare installationer av CoD- serien. Dom brukar vara bra på rätt enorma installationer.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Som någon skrev: 499 kr på GOG.

Går även att ändra till dollar och då blir det några kr till=).

Medlem
Skrivet av Ronzem:

De vill alltså att man ska betala 565kr på Steam för ett litet Indiespel på 2,6gb? Jösses.

Är det kilopris på spel nu för tiden..?

Medlem

Prisätter spel efter hur mycket man får i mängd.

Ni är för söta!

*KRAM*

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Som någon skrev: 499 kr på GOG.

300 kronor för dyrt även det.

150-199:- hade varit lagom för detta spel.

Avstängd

Helt underbart spel. En barndomsdröm går i uppfyllelse


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Finns en räknare på gog.com som räknar ner, samt att spelet är typ 100kr billigare än via steam. Och utan steamdrm, vilket är ett jättestort plus.

https://www.gog.com/

Blir de ytterligare en klient då? Steam DMR sure, men det är bra smidigt o ha alla spel på ett ställe. Men håller med om att spelet är för dyrt.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

De vill alltså att man ska betala 565kr på Steam för ett litet Indiespel på 2,6gb? Jösses.

Att det tar mindre plats är ju knappast en dålig sak?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Ziern:
Skrivet av Ronzem:

De vill alltså att man ska betala 565kr på Steam för ett litet Indiespel på 2,6gb? Jösses.

Är det kilopris på spel nu för tiden..?

Sen när är byte en viktenhet?

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Ronzem:

De vill alltså att man ska betala 565kr på Steam för ett litet Indiespel på 2,6gb? Jösses.

Att det tar mindre plats är ju knappast en dålig sak?

Eftersom NMS genererar mycket innehåll från algoritmer istället för "förskapat" innehåll så kan man hålla ned på hur mycket utrymme spelet tar på hårddisken men det verkar inte alla förstått. (Obs detta är mer av ett svar till Ronzem)

Medlem
Skrivet av znubbis:
Skrivet av Dumlen:

Finns en räknare på gog.com som räknar ner, samt att spelet är typ 100kr billigare än via steam. Och utan steamdrm, vilket är ett jättestort plus.

https://www.gog.com/

Blir de ytterligare en klient då? Steam DMR sure, men det är bra smidigt o ha alla spel på ett ställe. Men håller med om att spelet är för dyrt.

Man väljer ifall man vill köra klienten eller inte. Alla spel på gog.com går att ladda ner fristående.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

Helt underbart spel. En barndomsdröm går i uppfyllelse

Visst är det kul hehe. Har spelat sen onsdags och är fortfarande på samma planet och utforskar. Skit kul spel.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

De vill alltså att man ska betala 565kr på Steam för ett litet Indiespel på 2,6gb? Jösses.

Ännu en som inte vet något om hur man skapar content från kod och att filstorlek har inget med hur mycket content det kan finnas. Jösses.

Medlem
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av Ziern:
Skrivet av Ronzem:

De vill alltså att man ska betala 565kr på Steam för ett litet Indiespel på 2,6gb? Jösses.

Är det kilopris på spel nu för tiden..?

Sen när är byte en viktenhet?

Hallå... KILObyte... duuuh! ;D

Medlem
Skrivet av Ziern:
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av Ziern:
Skrivet av Ronzem:

De vill alltså att man ska betala 565kr på Steam för ett litet Indiespel på 2,6gb? Jösses.

Är det kilopris på spel nu för tiden..?

Sen när är byte en viktenhet?

Hallå... KILObyte... duuuh! ;D

Hallå, duh. Jo, fast kilopris är förkortning för kilogrampris, så att eh

Medlem
Skrivet av Ronzem:

De vill alltså att man ska betala 565kr på Steam för ett litet Indiespel på 2,6gb? Jösses.

Jag menade aldrig att det var dyrt per mb eller gb. Det jag menar är att det är dyrt för att vara ett indie spel, som oftast är små i innehåll. Spelet är dyrare än vad tex Witcher 3 var när det släpptes. Nog för att No Mans Sky har en hel jävla del planeter, men de är random genererade och utöver dessa planeter finns inget innehåll som gör priset rättvist. Tycker jag.

12
Skriv svar