No Man's Sky gör katastrofal start på pc

Robot
Medlem
No Man's Sky gör katastrofal start på pc

flyter stabilt med en 980ti senaste drivare


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Vet inte om det här är emot reglerna nu men är det någon som vill sälja sin steam nyckel? Skicka pm isf ^^

Medlem

Noo.


signatur

autograph

Medlem

Kollade när TB spelade och det var så ospelbart att han tyckte det var viktigare att skapa en video om det istället för att fortsätta streama. Finns en tråd på Neo-Gaf där många har problem och Sweclockers har också haft problem med sin Twitch Spelclockers.

Många har även haft problem med äldre CPU´s, framför allt AMD.

Medlem

Inga direkta prestandaproblem med 1070, men musinställningarna är rätt kassa. Som sirap även på 100.

Medlem

Dessutom så har det än så länge fått galet dåligt recensioner, främst på ps4 såklart där det faktiskt går att spela.

Medlem

Om anledningen är dålig FPS för de flesta som lipar men det egentligen beror på att de inte har uppdaterade drivrutiner, får de ju faktiskt skylla sig själva. Det är ju inte spelets fel


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Redaktör
Skrivet av xorpen:

Dessutom så har det än så länge fått galet dåligt recensioner, främst på ps4 såklart där det faktiskt går att spela.

Det har ungefär 70 av 100 hos både Opencritic och Metacritic. Ledsen om jag låter mästrande, men de siffrorna är verkligen inte galet dåliga annat än om man går in med inställningen att spelet ska få full pott överallt.


signatur
Medlem
Medlem

Som sagt förhandsboka inte spel. Rätt illa också att de inte genomfört beta-testning av ett sådant pass omfattande spel där så mycket kan gå fel. Blir som vanligt då, vänta ett tag tills priset har sjunkit och spelet funkar bättre. Köpte tex Doom för halva priset och kan lira med bra flyt i 1440p i 144hz.

Medlem

Jag har spelat i tre timmar och det har fungerat utan problem, har ett 1070.


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

Alltså se till att höja fps cappen ifrån 30, annars så ser det ut som att det "hackar" ordentligt! I
övrigt så går det ju att diskutera hur pedagogisk starten var. Nästan i klass med EVE i början.

Medlem

Hypen av detta spelet:

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av slagzo:

*bild*

Din bild säger ju ingenting? Eller är det meningen att vi ska anta att ett fisljummet betyg är direkt kopplat till systemet för genererat innehåll?

EDIT: Har inte köpt spelet och kommer inte skaffa det heller, så tolka det inte som något försvar av spelet i sig.

Medlem

Grejjen är att folk är dumma i huvudet och inte kan gå in på options och ändra max fps ifrån 30 till max. kör flytande på högsta nu med 120 fps och inge lagg alls! underbart spel! Strunta i alla negativa iq befriade folk som inte kan ta reda på saker och slänger ur sig en massa skit innan de har ens spelat och gått in på options!

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Om anledningen är dålig FPS för de flesta som lipar men det egentligen beror på att de inte har uppdaterade drivrutiner, får de ju faktiskt skylla sig själva. Det är ju inte spelets fel

Jag har ett 1080 strix och en överklockad i7 4770k och det var hack och lagg stup i kvarten. Prövade 14 minuter men begärde refund efter

Medlem

Ett trasigt spel vid release? Nej, men det har man ju aldrig hört förr

På tal om inget känns det mer som en regel idag att man köper grisen i säcken för day-1 spel.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Det ska kanske påminnas om att Hello Games från början var väldigt skeptiska till att släppa en PC-version överhuvudtaget eftersom de bara hade pysslat med konsoller tidigare.
En PC-version bekräftades först efter att internet hade tryckt på tillräckligt för att övertyga dem att det fanns en stort begär efter spelet.
Med det i åtanke tycker jag inte att det är förvånande att PC-porten har en del problem.

Jag har spelat lite nu och kan konstatera att det syns tydligt att det saknas PC-erfarenhet om man kollar inställningarna; ändrade Keybinds uppdateras inte i speldialogen, framerate är cappad till 30 FPS som default och muskänsligheten är muppig som sjutton. Man måste dessutom hålla in musknappen i ett par sekunder varje gång man gör ett menyval, vilket är väldigt irriterande.

Jag har dock inga prestandaproblem att tala om i själva spelet, det funkar bra att spela i 1080p med på ett Radeon R9 270.

Edit: Läste att en PC-patch redan var på G före releasen så man hoppas att det fixar de värsta irritationsmomenten.

Medlem

visste väl att det var ett överhypat skitspel tur man inte köpte det då.

Medlem

FPS? Ingen aning... kunde inte bry mig mindre. Helt spelbart är det iallafall. Tyvärr kommer man nog tröttna på det här spelet ganska fort också.

Medlem

orka spela ett spel där allt är likadant egentligen. Har läst ganska mycket om producal generated content när jag pluggade spelprogrammering. Det är ett jävligt coolt ämne, men jag skapar just nu egna producal generated saker i mitt egna spel jag jobbat på 2 år. Det är långt ifrån lika avancerat som det i No Mans Sky, men man ska vara lite försiktigt när man säger att allt är olika varje gång. Vad jag sett, förstått så ser alla planeter istort sett likadana ut i No Mans sky. Det är inte många värden som skiljer sig vilket kan få det ganska repetivt. typ 5 olika klimat, djuren randomizas genom värden beroende på klimat och olika parametrar. Efter ett tag så är det ganska så liten chans att du ser nåt du aldrig sett innan. Funkar första timmarna maybe. men du kommer se att ett djur har samma ben som den du såg för 3 planeter sedan. producal generated content är ju också anledningen varför dom kan göra en obegränsad värld, Precis som Elite gjorde för 20 år sedan. Inget nytt. Nä jag är väldigt skeptiskt till detta spel, köper det nog på rea för att se hur dom löst vissa saker

lagg lagg lagg.....tills jag stängde av vsynk och valde max framerate nu flyter det runt 50..men för fan varje gång man ställer om nått måste man starta om HELA SPELET


signatur

New life, New hope

Medlem

Ehhh, och vad förväntar ni er? Det är ett _indiespel_, folk som betalar 600:-(!!!!) för ett indiespel av en helt okänd utvecklare(!), ptja, man kan ju mest bara skratta åt dom och samtidigt gratulera scammern Sean att han tillsammans med skräpmedia (så som te.x FZ) lyckats lura så många med hype

Ge detta lite tid, ni kommer _garanterat_ ta fram skämskudden när ni tänker tillbaka på detta skräp, precis som med te.x Spore. Hahaha!


signatur
Medlem

Spelet är på 30fPS i början till PC. Ändra det till 60fps. Jag och 3 polare har inte haft några problem alls.

So it begins ...

Hur kan man släppa ett spel utan att testa det ordentligt?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av robbis:

orka spela ett spel där allt är likadant egentligen. Har läst ganska mycket om producal generated content när jag pluggade spelprogrammering. Det är ett jävligt coolt ämne, men jag skapar just nu egna producal generated saker i mitt egna spel jag jobbat på 2 år. Det är långt ifrån lika avancerat som det i No Mans Sky, men man ska vara lite försiktigt när man säger att allt är olika varje gång. Vad jag sett, förstått så ser alla planeter istort sett likadana ut i No Mans sky. Det är inte många värden som skiljer sig vilket kan få det ganska repetivt. typ 5 olika klimat, djuren randomizas genom värden beroende på klimat och olika parametrar. Efter ett tag så är det ganska så liten chans att du ser nåt du aldrig sett innan. Funkar första timmarna maybe. men du kommer se att ett djur har samma ben som den du såg för 3 planeter sedan. producal generated content är ju också anledningen varför dom kan göra en obegränsad värld, Precis som Elite gjorde för 20 år sedan. Inget nytt. Nä jag är väldigt skeptiskt till detta spel, köper det nog på rea för att se hur dom löst vissa saker

So far har de lyckats bra med att planeter mm skiljer sig rejält samt djuren. Bara lirat 5h så får se hur man känner efter 30 he he.

Medlem

För mig så har de fungerat väldigt bra, gillar spelet skarpt!


signatur
Medlem

Det fungerar utmärkt på min numera något gamla dator, GTX 680 bl.a. Och då har jag inte ens tänkt på att uppdatera drivrutinerna på några månader.
Fastnade så fort jag kom in i hur allt funkar och har precis släckt ner det efter flera timmar som bara försvann!

Det enda negativa jag upplevt än så länge är väl att ens val i konversationer är väldigt diffusa. Det känns som att man får chansa på sina val. Samt att det hela tiden ska uppdatera en på vilka milestones man gjort, "Grattis, du har lärt dig 5 ord", "Grattis, du har lärt dig 8 ord", "Grattis, du känner 2 aliens"... Tillsammans med att skärmen går ner i nån extrem widescreen, texten täcker upp hela skärmen och man kan inte interagera med saker under tiden.

Medlem
Skrivet av Hoof hearted:

Grejjen är att folk är dumma i huvudet och inte kan gå in på options och ändra max fps ifrån 30 till max. kör flytande på högsta nu med 120 fps och inge lagg alls! underbart spel! Strunta i alla negativa iq befriade folk som inte kan ta reda på saker och slänger ur sig en massa skit innan de har ens spelat och gått in på options!

Jag hade inga problem med lagg men spelet är riktigt risigt ändå tyvärr. Konsollanpassat som in i helvete.

Refoundat.

Skriv svar