Medlem
Datorstol

Är lite sugen på en gamingstol. Tar gärna emot förslag på sköna och schyssta stolar. Är DXracer något att ha?. Vilken modell ska man satsa på isf?

Medlem
Medlem

Eller kanske den här:

Medlem

försök få tag i en riktig ergonomisk kontorstol DX racer är bara budget tycker jag. Kör på Kinarps dom ligger runt 6000-10.000 men man får vad man betalar för så

För man vill ju kunna ställa in alla vinklar på stolen för du ska ju ändå sitta där ett bra tag

Medlem

IKEA Markus är ett säkert kort. Skön och bra pris. Såna där gamingstolar bör man vara försiktig med, speciellt om man är bredaxlad. De kan vara väldigt sköna att sitta i men du riskerar att få dina axlar framskjutna tack vare den överdrivna kupningen, vilket kommer ge förslitningsskador med tiden.

DXRacer finns i olika storlekar. Jag tror de finns anpassade både för längd och vikt, vilket är ett plus. Så måste du prompt ha en gamingstol så är de nog de bästa på marknanden. Men är du osäker på vilken modell som är rätt för dig så skulle jag avråda dig från att köpa en och i stället satsa på en ergonomisk stol som är mer neutral i formen.

Medlem

Jag har en DXracer av dyrare modell och jag är supernöjd. Trots att stolen är flera år gammal nu så känns den fortfarande helt ny, inte det minsta nedsutten.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Har också en DXracer. Är hur nöjd som helst med den!
Om du undrar vilken modell du ska välja så kolla på deras hemsida. De olika serierna så som Formula, Racer, King etc. är gjorda efter hur lång du är och hur mycket du väger. Allt står i deras FAQ

Medlem

Kinnarps 9554, custom utrustad. 7600+moms. Håller många fina år.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Ikea Markus slår jag också ett slag för. Riktigt snygg trots några år. Kostar väl runt 2000kr har jag för mig. Men det är det värt. Köp!

Medlem

Hur klarar Ikea Markus vikten av lite större personer? 110-120 kg? Någon i den viktklassen som testat dem? Står att de är testat i 110kg men hittar ingen om maxvikt.

Medlem
Skrivet av Drama:

Hur klarar Ikea Markus vikten av lite större personer? 110-120 kg? Någon i den viktklassen som testat dem? Står att de är testat i 110kg men hittar ingen om maxvikt.

Jag hade en IKEA Markus och vägde 115kg ett tag. Du sitter genom skummet i sätet, långa pass är ingen hit.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av Drama:

Hur klarar Ikea Markus vikten av lite större personer? 110-120 kg? Någon i den viktklassen som testat dem? Står att de är testat i 110kg men hittar ingen om maxvikt.

Jag hade en IKEA Markus och vägde 115kg ett tag. Du sitter genom skummet i sätet, långa pass är ingen hit.

Okej hur var kvaliten? Gick den sönder?

Medlem

Tack för alla tips!. Blir nog en dxracer r-series eller iron-series!

Medlem

Använder själv en Arozzi - Enzo och är jättenöjd med den, rekommenderas!

Jag kan rekommendera DXRacer Iron, bästa stolen jag har haft.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem
Skrivet av Drama:
Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av Drama:

Hur klarar Ikea Markus vikten av lite större personer? 110-120 kg? Någon i den viktklassen som testat dem? Står att de är testat i 110kg men hittar ingen om maxvikt.

Jag hade en IKEA Markus och vägde 115kg ett tag. Du sitter genom skummet i sätet, långa pass är ingen hit.

Okej hur var kvaliten? Gick den sönder?

Nejdå, kvaliteten är helt okej och den höll bra länge. Dock är sitsen bra tunn om du väger en del= kortare spelsessioner.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av Drama:

Hur klarar Ikea Markus vikten av lite större personer? 110-120 kg? Någon i den viktklassen som testat dem? Står att de är testat i 110kg men hittar ingen om maxvikt.

Jag hade en IKEA Markus och vägde 115kg ett tag. Du sitter genom skummet i sätet, långa pass är ingen hit.

Sätet har ju inget skum utan består av ett nät. Tänker du på rätt stol? Jag vägde 100kg som mest och det var inget problem.

Medlem
Skrivet av MRZnr1:
Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av Drama:

Hur klarar Ikea Markus vikten av lite större personer? 110-120 kg? Någon i den viktklassen som testat dem? Står att de är testat i 110kg men hittar ingen om maxvikt.

Jag hade en IKEA Markus och vägde 115kg ett tag. Du sitter genom skummet i sätet, långa pass är ingen hit.

Sätet har ju inget skum utan består av ett nät. Tänker du på rätt stol? Jag vägde 100kg som mest och det var inget problem.

Ser ut som skum på de bilder jag ser....ryggen är nät dock.

Ikea Markus

Medlem
Skrivet av MRZnr1:
Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av Drama:

Hur klarar Ikea Markus vikten av lite större personer? 110-120 kg? Någon i den viktklassen som testat dem? Står att de är testat i 110kg men hittar ingen om maxvikt.

Jag hade en IKEA Markus och vägde 115kg ett tag. Du sitter genom skummet i sätet, långa pass är ingen hit.

Sätet har ju inget skum utan består av ett nät. Tänker du på rätt stol? Jag vägde 100kg som mest och det var inget problem.

Japp, tänker på rätt stol och det är en skumsits.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

1
Skriv svar