No Man's Sky slår rekord i antalet spelare

Robot
Medlem
No Man's Sky slår rekord i antalet spelare

Detta spelet kommer sälja så jävla bra. Det finns inget som kommer stoppa det - oavsett om det funkar eller inte.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag avvaktar och inväntar att ryktena om co-op implementeras. Då jävlar


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Oooch inte sett varandra..

Medlem

Testade de två timmarna man får på steam, var inte övertygad om att det är värt prislappen. Kändes mer som ett indiespel.

Medlem

Tycker det är underhållande. Stör mig bara otroligt mycket på optimeringen.
Hoppas verkligen att de lyssnar på vad fansen har att säga och implementerar och undersöker dessa idéer!

Medlem

Det enda negativa jag sett än så länge är minnesläckor som gör att det kraschar efter ett par timmar annars så fungerar det förvånansvärt bra...

Medlem

"My opinionated No Man's Sky review. Good game, not worth 60$"
http://9gag.com/gag/aOvxOeR


signatur

autograph

Medlem

Det är ett buggigt men jävligt bra spel. Har loggat 10 timmar och tycker fortfarande att det är skoj. Lätt värt pengarna.

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Tycker det är underhållande. Stör mig bara otroligt mycket på optimeringen.
Hoppas verkligen att de lyssnar på vad fansen har att säga och implementerar och undersöker dessa idéer!

Vad menar du med optimeringen? Optimeringen av vad? Finns det något dåligt med att optimera saker?

Medlem

Crashat 4gng på min ps4a, Annars some en ok minecraft klon

Medlem
Skrivet av autograph:

"My opinionated No Man's Sky review. Good game, not worth 60$"
http://9gag.com/gag/aOvxOeR

Good game? Spelet håller i 2 timmar.

Spelet kommer slå rekord i antalet refounds också.

Medlem
Skrivet av Incal:
Skrivet av Rasmous:

Tycker det är underhållande. Stör mig bara otroligt mycket på optimeringen.
Hoppas verkligen att de lyssnar på vad fansen har att säga och implementerar och undersöker dessa idéer!

Vad menar du med optimeringen? Optimeringen av vad? Finns det något dåligt med att optimera saker?

Han menar ju såklart att att han stör sig på att det är dåligt optimerat. Vad annars?

Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Testade de två timmarna man får på steam, var inte övertygad om att det är värt prislappen. Kändes mer som ett indiespel.

det är ju ett indiespel till AAA fullpris.

Medlem

Det här är typ bäbisens första rymdspel.. Flygmekaniken är ju pinsam och 90% av spelet är en jävla walking simulator. Håller mig till Elite Dangerous och säljer den här skiten vidare.


signatur

// Bacon <3

Medlem

extremt sugen på att testa med vänta lite tills priset sjunker på pc


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Moderator | Testpilot

Spelet är kul men inte värt 500-600 kr. Det känns som ett Early-Access spel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

För de som inte har grafikkort med OGL 4.5 stöd.
Dvs som jag med ett 6970 i ena burken.

https://www.reddit.com/r/NoMansSkyTheGame/comments/4xk0od/fix...

Inaktiv

250000? Muggigt antal. Sänk priset med 50-75% så blir det nog flera miljoner. Skulle inte ens ge 600 kr för Battlefield 1 inkl 10 DLC.

Medlem
Skrivet av snubben:
Skrivet av Incal:
Skrivet av Rasmous:

Tycker det är underhållande. Stör mig bara otroligt mycket på optimeringen.
Hoppas verkligen att de lyssnar på vad fansen har att säga och implementerar och undersöker dessa idéer!

Vad menar du med optimeringen? Optimeringen av vad? Finns det något dåligt med att optimera saker?

Han menar ju såklart att att han stör sig på att det är dåligt optimerat. Vad annars?

Vore det dåligt optimerat skulle alla ha prestandaproblem men så är inte fallet så det är mer troligt att det handlar om buggar som påverkar vissa hårdvarukonfigurationer.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Detta spelet kommer sälja så jävla bra. Det finns inget som kommer stoppa det - oavsett om det funkar eller inte.

Fördelen med att vara ensam i en nisch som många älskar. Det finns inga andra 'chillspel' av den här typen.

Medlem

Imponerande teknik men kommer det inget mer intressant än generiska planeter med generisk flora och fauna så kommer det inte hålla länge för min del


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Avstängd
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Incal:
Skrivet av Rasmous:

Tycker det är underhållande. Stör mig bara otroligt mycket på optimeringen.
Hoppas verkligen att de lyssnar på vad fansen har att säga och implementerar och undersöker dessa idéer!

Vad menar du med optimeringen? Optimeringen av vad? Finns det något dåligt med att optimera saker?

Varför väljer du att tolka saker fel? Du vet ju precis vad han menar.

NuZ
Testpilot

Gillar lite långsammare spel så tycker detta är helt fantastiskt. Satt flera timmar igår och utforskade. Det finns ett visst djup och helt galet mycket saker. Dock förstår jag viss kritik. Ett spel som detta är till personer som uppskattar farming simulator t.ex


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Testade de två timmarna man får på steam, var inte övertygad om att det är värt prislappen. Kändes mer som ett indiespel.

Jag har kört det lite hos en vän som skaffat det och känner samma sak. Det känns lite dyrt för prislappen. Det är ett coolt spel helt klart men ja det tar inte så lång tid innan man börjar känna att det blir lite väl repetitivt. Men ja man har rätt kul i det iaf så frän idé
Så när det sjunker någon hundralapp så kan det nog bli ett köp för en annan också.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Recensionerna på steam börjar ju klättra mot positivt.

Från typ 35% positiva igår till 57% idag.

Är lite sugen på att köra det, men 600kr är hutlöst, även GOG tar rätt bra betalat, 500kr hos dem, billigare än steam, men ändå dyrt.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Incal:
Skrivet av Rasmous:

Tycker det är underhållande. Stör mig bara otroligt mycket på optimeringen.
Hoppas verkligen att de lyssnar på vad fansen har att säga och implementerar och undersöker dessa idéer!

Vad menar du med optimeringen? Optimeringen av vad? Finns det något dåligt med att optimera saker?

Varför väljer du att tolka saker fel? Du vet ju precis vad han menar.

Jag vet inte vad han menar. Jag får inte hans andra mening att gå ihop med den tredje meningen. Jag trodde att den tredje meningen handlade om att fans föreslagit att man ska ändra spelmekaniken eller lägga till nya spelmoment. Alltså implementera nya funktioner, inte att man ska optimera redan implementerad funktionalitet. Eller menar han att man ska implementera stöd för något grafikkort som helt saknar stöd idag?

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Hipshot:

Detta spelet kommer sälja så jävla bra. Det finns inget som kommer stoppa det - oavsett om det funkar eller inte.

Fördelen med att vara ensam i en nisch som många älskar. Det finns inga andra &#039;chillspel&#039; av den här typen.

Förlåt, men vad är den stora skillnaden på detta och Minecraft? Förutom att man kan typ bygga miniräknare i Minecraft och flyga med rymdskepp i detta?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

123
Skriv svar