Spotify flirtar med gamers

Robot
Medlem
Spotify flirtar med gamers

Kul initiativ! Värt att tillägga är att det finns en kategori med enbart Original Soundtracks - så det rör sig alltså inte enbart om musik som någon anser passar att spela till som jag förstod det som vid första anblick.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Gen
Medlem

Surt, det valet finns inte i internetversionen av spotify (play.spotify.com), där finns bara spellistorna men inte kategorin "Original Soundtrack"

Medlem

Bytte till Deezer för ett tag sedan, ångrar mig inte.

Medlem
Skrivet av Mytos:

Bytte till Deezer för ett tag sedan, ångrar mig inte.

Hur är utbudet sett mot Spotify?

Medlem

Perfekt, lyssnar på NMS soundtracket medan spelhelvetet laddas ner P

Medlem
Skrivet av billys:
Skrivet av Mytos:

Bytte till Deezer för ett tag sedan, ångrar mig inte.

Hur är utbudet sett mot Spotify?

Deezer har ca 40miljoner låtar, Spotify 30 miljoner låtar


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Finns inte så många låtar eller album än på spotify verkar det som. Såg typ Fallout 4 och något Assassins Creed OST. Hoppas de kommer fler. Typ nya Doom hade ju grymt soundtrack.

Medlem

Har kollat runt och grymt besviken... Inte en enda tribute cover lista med exempelvis Megas, Descendant of Erdrick eller tom Brentalfloss! Retro gaming listan är ju bara en massa 80 tal och tidigt 90 tal låtar...
Visst, det finns lite modern spelmusik från Uncharted, Assasins Creed och andra nya spel, men dom riktiga skatterna finns ju på de lite äldre konsolerna... Tycker jag iaf!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Redaktör
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av billys:
Skrivet av Mytos:

Bytte till Deezer för ett tag sedan, ångrar mig inte.

Hur är utbudet sett mot Spotify?

Deezer har ca 40miljoner låtar, Spotify 30 miljoner låtar

Har Deezer Spacemen 3?


signatur
Medlem

Nice. Jag mailade Spotify för något år sedan och föreslog just detta då jag saknat det. Fick såklart inget svar på mailet men tar självfallet åt mig all credit för detta, en faktura kommer med posten.

Ambassadör
Xbox

Jag brukar ha det aktuella spelets soundtrack igång när jag spelar, men det är väl bara jag det...


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jag brukar ha det aktuella spelets soundtrack igång när jag spelar, men det är väl bara jag det...

Beror på spel för mig. Kör jag onlinespel som Dota eller Overwatch lyssnar jag nästan alltid på musik men lirar jag single-player storydrivna spel som The Witcher har jag ingen musik till.

Medlem

Nice med uncharted 4 låtar i mobilen.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av billys:
Skrivet av Mytos:

Bytte till Deezer för ett tag sedan, ångrar mig inte.

Hur är utbudet sett mot Spotify?

Deezer har ca 40miljoner låtar, Spotify 30 miljoner låtar

Har Deezer Spacemen 3?

Ja, det finns där. Har dock ingen aning om det är allt.
http://www.deezer.com/artist/9595

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av billys:
Skrivet av Mytos:

Bytte till Deezer för ett tag sedan, ångrar mig inte.

Hur är utbudet sett mot Spotify?

Deezer har ca 40miljoner låtar, Spotify 30 miljoner låtar

Där ser man! Då får man ta en titt på Deezer då

Redaktör
Skrivet av Mytos:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av billys:
Skrivet av Mytos:

Bytte till Deezer för ett tag sedan, ångrar mig inte.

Hur är utbudet sett mot Spotify?

Deezer har ca 40miljoner låtar, Spotify 30 miljoner låtar

Har Deezer Spacemen 3?

Ja, det finns där. Har dock ingen aning om det är allt.
http://www.deezer.com/artist/9595

Tack! Fast det där var typ som Spotify: tre låtar. Surt med grupper som bråkat med skivbolag för 25-30 år sen, och konsekvenserna hänger kvar än.


signatur
Inaktiv

Lyssnade på soundtracket till No Man's Sky i förrgår och måste säga att det var oerhört bra i min mening.

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:
Skrivet av Mortaigne:

Jag brukar ha det aktuella spelets soundtrack igång när jag spelar, men det är väl bara jag det...

Beror på spel för mig. Kör jag onlinespel som Dota eller Overwatch lyssnar jag nästan alltid på musik men lirar jag single-player storydrivna spel som The Witcher har jag ingen musik till.

Samma här. Är där story jag är intresserad av att höra så pausar jag musiken omedelbart. Detta är relevant för mig då jag spelar SWTOR, men jag samtidigt redan har gått genom den mesta dialogen i spelet en gång tidigare. Jag lyssnar därför på musik eller podcasts under majoriteten av tiden jag spelar, och sen pausar jag detta när jag fortsätter på story missions för min klass eller dylikt.

1
Skriv svar