För er som saknar Led Zeppelin på Spotify...

Medlem
För er som saknar Led Zeppelin på Spotify...

...så kan jag tipsa er om Led Zepagain, ett tributeband som låter extremt likt originalet - även fast ingen kommer upp i samma klass som kugarna

Lyssna själva: Stairway to Heaven

Medlem

Låter rätt okej. Men jag vill lyssna på originalet.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Är det inte Led så kan det kvitta.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Självklart vill man lyssna på originalet. Men eftersom Zeppelin vägrar Spotify, så måste man ta något annat, och jag tycker verkligen att dom gör ett bra jobb!

Medlem

ELLER

Så använder man grooveshark, och lyssnar på led zeppelin här.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Använd grooveshark på egen risk. Lika laglig som piratebay. Dom har inga kontrakt med artister, det är användare själva som lägger upp låtar. Bara en liten notis om det.

Medlem

Ja eller så köper man plattorna. Med tanke på hur jävla bra musik det är så kan folk gott kosta på sig det.

Medlem
Skrivet av bapelsin:

Ja eller så köper man plattorna. Med tanke på hur jävla bra musik det är så kan folk gott kosta på sig det.

+1

Medlem
Skrivet av bapelsin:

Ja eller så köper man plattorna. Med tanke på hur jävla bra musik det är så kan folk gott kosta på sig det.

-1


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

MFC
Medlem

Äger plattan IRL

K?

Bye!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Fargo:

Använd grooveshark på egen risk. Lika laglig som piratebay. Dom har inga kontrakt med artister, det är användare själva som lägger upp låtar. Bara en liten notis om det.

Det är väl inte olagligt sålänge du bara streamar musiken? Det är iallafall vad jag har hört, men rätta mig gärna om jag har fel!

Medlem
Skrivet av Mimer:
Skrivet av Fargo:

Använd grooveshark på egen risk. Lika laglig som piratebay. Dom har inga kontrakt med artister, det är användare själva som lägger upp låtar. Bara en liten notis om det.

Det är väl inte olagligt sålänge du bara streamar musiken? Det är iallafall vad jag har hört, men rätta mig gärna om jag har fel!

Grejen är väl att inga artister har gett tillåtelse för någon att ladda upp deras musik. Så det är generellt lika fel att lyssna där som på en nedladdad låt om du frågar mig. Sen om det är juridiskt straffbart eller ej är en annan fråga.

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Mimer:
Skrivet av Fargo:

Använd grooveshark på egen risk. Lika laglig som piratebay. Dom har inga kontrakt med artister, det är användare själva som lägger upp låtar. Bara en liten notis om det.

Det är väl inte olagligt sålänge du bara streamar musiken? Det är iallafall vad jag har hört, men rätta mig gärna om jag har fel!

Grejen är väl att inga artister har gett tillåtelse för någon att ladda upp deras musik. Så det är generellt lika fel att lyssna där som på en nedladdad låt om du frågar mig. Sen om det är juridiskt straffbart eller ej är en annan fråga.

Frågan var väl om det var olagligt eller ej? Sen om det är etiskt rätt eller fel är en annan fråga.

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Mimer:
Skrivet av Fargo:

Använd grooveshark på egen risk. Lika laglig som piratebay. Dom har inga kontrakt med artister, det är användare själva som lägger upp låtar. Bara en liten notis om det.

Det är väl inte olagligt sålänge du bara streamar musiken? Det är iallafall vad jag har hört, men rätta mig gärna om jag har fel!

Grejen är väl att inga artister har gett tillåtelse för någon att ladda upp deras musik. Så det är generellt lika fel att lyssna där som på en nedladdad låt om du frågar mig. Sen om det är juridiskt straffbart eller ej är en annan fråga.

Självklart! Men jag tog din kommentar som att man skulle passa sig för att använda den tjänsten eftersom du skrev att det inte var särskilt lagligt. Och det betyder ju att det är ungefär lika lagligt som Youtube isåfall. Men givetvis är det en fråga om moral också!

Medlem
Skrivet av Mimer:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Mimer:
Skrivet av Fargo:

Använd grooveshark på egen risk. Lika laglig som piratebay. Dom har inga kontrakt med artister, det är användare själva som lägger upp låtar. Bara en liten notis om det.

Det är väl inte olagligt sålänge du bara streamar musiken? Det är iallafall vad jag har hört, men rätta mig gärna om jag har fel!

Grejen är väl att inga artister har gett tillåtelse för någon att ladda upp deras musik. Så det är generellt lika fel att lyssna där som på en nedladdad låt om du frågar mig. Sen om det är juridiskt straffbart eller ej är en annan fråga.

Självklart! Men jag tog din kommentar som att man skulle passa sig för att använda den tjänsten eftersom du skrev att det inte var särskilt lagligt. Och det betyder ju att det är ungefär lika lagligt som Youtube isåfall. Men givetvis är det en fråga om moral också!

Där har du helt rätt. Absolut. Jag gillar bara inte när folk tipsar om grooveshark som en värdig konkurrent till spotify. Att användare skulle fara illa kommer nog aldrig hända. Men sidan lär ju stängas ned när IFPI och company får nys om den.

1
Skriv svar