Bekräftat: Final Fantasy XV flyttas fram

Robot
Medlem
Bekräftat: Final Fantasy XV flyttas fram

Nu får det vara nog! Jag har helt tappat suget nu och avbrutit min förhandsbokning.

Medlem
Skrivet av Grasp247:

Nu får det vara nog! Jag har helt tappat suget nu och avbrutit min förhandsvisning.

Varför förhandsbokar folk spel?

Köp dem när de släpps. Eller låt bli.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Grasp247:

Nu får det vara nog! Jag har helt tappat suget nu och avbrutit min förhandsvisning.

Varför förhandsbokar folk spel?

Köp dem när de släpps. Eller låt bli.

Han har väl inte förhandsbokat? Han är på en förhandsvisning förmodligen i Japan? Av spelet vilket han nu avbryter efter förseningsbeskedet.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Grasp247:

Nu får det vara nog! Jag har helt tappat suget nu och avbrutit min förhandsvisning.

Varför förhandsbokar folk spel?

Köp dem när de släpps. Eller låt bli.

Förbokningsexklusiva prylar? Statyer eller annat diverse saker man ibland finner i samlarutgåvor som ofta är slut vid släppdagen? Alla har inte samma kinkiga inställning till allt och skaffar sig en egen uppfattning oavsett vad de första recensionerna säger om spelet istället för att basera sina köp på det?

Låt folk förboka, det är inget krav utan en valfrihet vi alla har.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Grasp247:

Nu får det vara nog! Jag har helt tappat suget nu och avbrutit min förhandsvisning.

Varför förhandsbokar folk spel?

Köp dem när de släpps. Eller låt bli.

Varför inte förhandsboka? Det är väl helt upp till mig att göra det om jag vill.

Medlem
Skrivet av Cnopt:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Grasp247:

Nu får det vara nog! Jag har helt tappat suget nu och avbrutit min förhandsvisning.

Varför förhandsbokar folk spel?

Köp dem när de släpps. Eller låt bli.

Förbokningsexklusiva prylar? Statyer eller annat diverse saker man ibland finner i samlarutgåvor som ofta är slut vid släppdagen? Alla har inte samma kinkiga inställning till allt och skaffar sig en egen uppfattning oavsett vad de första recensionerna säger om spelet istället för att basera sina köp på det?

Låt folk förboka, det är inget krav utan en valfrihet vi alla har.

Kunde inte skrivit det bättre.

Ot. Riktigt surt med försening. Men det har väl en anledning.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Grasp247:

Nu får det vara nog! Jag har helt tappat suget nu och avbrutit min förhandsvisning.

Varför förhandsbokar folk spel?

Köp dem när de släpps. Eller låt bli.

För att man kanske vill ha det dag 1 och inte bor i en stad? Man skiter totalt i vad recensenter säger och skapar sin egna uppfattning?
För att det är mina pengar och jag gör vad jag vill med dom.


signatur

God is dead

Medlem

problemet med att förboka är ju snarare attutgivaren stressar på utvecklaren när de ser att förköparna når ett breakeven för spelet ifråga och släpper då ett oklart spek med buggar och servrar som inte pallar trycket. vi har sett det förr och vi kommer se det igen.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Grasp247:

Nu får det vara nog! Jag har helt tappat suget nu och avbrutit min förhandsvisning.

Varför förhandsbokar folk spel?

Köp dem när de släpps. Eller låt bli.

Fråga alla som slänger tusenlappar på Star Citizen


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Medlem

Nnnooooooooooooo!!!

Gen
Medlem

Utvecklaren skapar ett fancy tech demo och förläggaren skapar en hype runt spelet med hjälp av en förbokningskampanj där man får saker om man förbokar (som egentligen borde ingå i fullversionen), som tex vapen, en extra kampanj, boosts osv. Alla förbokar, förläggaren får massa pengar och stressar fram spelet utan att ge någon förhandskod till sajter som FZ el dyl.

När spelet väl är släppt är det skit men förläggaren har redan fått in massa miljoner då massor av personer förbokade. Alla som har förbokat börjar höja rösten och kritisera spelet vilket gör att de som inte förbokat låter bli att köpa det men det är ju skitsamma då alla som förbokade redan betalat spelet.

Några patcher senare är iofs spelet till större delen fixat (även om det kanske har kass story, är fult eller andra orsaker) men eftersom folk förbokar så kommer förläggaren att köra på samma strategi nästa gång också.

Nu överdriver jag en smula men det känns som att förläggarna skiter i QA just för att det inte spelar roll då massa ex redan förbokats pga hype som ändå inte nås upp till vid release.

Medlem

Förstår inte varför folk blir så griniga över om utvecklare väljer att försena ett spel?
Det är väl fantastiskt mycket bättre att dom försenar spelet och polerar det mer än att dom släpper ett buggigt spel som dom måste patcha under en betydligt längre tid innan det blir spelbart?
Men folk kanske egentligen tycker om buggiga releaser som Assassins Creed Unity och Batman Arkham Knight?

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Förstår inte varför folk blir så griniga över om utvecklare väljer att försena ett spel?
Det är väl fantastiskt mycket bättre att dom försenar spelet och polerar det mer än att dom släpper ett buggigt spel som dom måste patcha under en betydligt längre tid innan det blir spelbart?
Men folk kanske egentligen tycker om buggiga releaser som Assassins Creed Unity och Batman Arkham Knight?

Kan beror på att folk blivit rejält trötta på Square-enix och deras förmåga att annonsera spel 10 år innan de släpps

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Saarela81:

Förstår inte varför folk blir så griniga över om utvecklare väljer att försena ett spel?
Det är väl fantastiskt mycket bättre att dom försenar spelet och polerar det mer än att dom släpper ett buggigt spel som dom måste patcha under en betydligt längre tid innan det blir spelbart?
Men folk kanske egentligen tycker om buggiga releaser som Assassins Creed Unity och Batman Arkham Knight?

Kan beror på att folk blivit rejält trötta på Square-enix och deras förmåga att annonsera spel 10 år innan de släpps

Alla utvecklare som inte har varje år franchises publicerar ju spel som är i "Jag kom på ett coolt koncept" stadie som sen tar flera år innan man ser något av det i spelbart skick.

Medlem

Om det ska ta tio år att nå en "level of perfection" lär man aldrig nå den.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Avstängd

Tror detta blir ett grymt spel om dom hållit på med det i 10 år.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

To all the people raging about the delay of Final Fantasy XV
http://9gag.com/gag/a9Yy9PD


signatur

autograph

1
Skriv svar