No Man's Sky på pc – Sweclockers analyserar åt FZ

Robot
No Man's Sky på pc – Sweclockers analyserar åt FZ
Medlem
No Man's Sky på pc – Sweclockers analyserar åt FZ

Bra dom tog upp tidigt efter Seans muppiga uttalande om att ps4 neo skulle ändra allt (!) men inget om PC.

Men ingen skillnad alls på PC. En av många anlendningar att pengar inte skickades åt deras håll.

Medlem

Efter allt jag sett om No Mans Sky känns det som ett spel jag skulle endast plocka upp om det är på rea.

Är det inte dags att sluta skriva om det här skitspelet och ge uppmärksamheten till någon som förtjänar den?
Detta är verkligen en bekräftelse på att det är viktigare att bygga hype än att göra en bra produkt...

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Är det inte dags att sluta skriva om det här skitspelet och ge uppmärksamheten till någon som förtjänar den?
Detta är verkligen en bekräftelse på att det är viktigare att bygga hype än att göra en bra produkt...

Så dom skall inte skriva om ett spel som är högaktuellt just nu? Oavsett om det är ett bra eller dåligt spel?

Varför bara skriva om spel som tycks vara bra? Och vilka spel "förtjänar" mer utrymme?

Skrivet av WulffX03:
Skrivet av slartibartfast:

Är det inte dags att sluta skriva om det här skitspelet och ge uppmärksamheten till någon som förtjänar den?
Detta är verkligen en bekräftelse på att det är viktigare att bygga hype än att göra en bra produkt...

Så dom skall inte skriva om ett spel som är högaktuellt just nu? Oavsett om det är ett bra eller dåligt spel?

Varför bara skriva om spel som tycks vara bra? Och vilka spel "förtjänar" mer utrymme?

Jo jag vet ju hur det fungerar, media skriver ju om det som läsarna vill läsa om.
Men det blir bara så sorgligt när en produkt får publicitet enbart för att den tidigare fått publicitet, varumärket basuneras ut i alla kanaler så att ingen missar det, det slår försälningsrekord på grund av uppmärksamheten vilket genererar ännu mer publicitet, och så vidare.
Detta när det finns en uppsjö av bättre indiespel som hade förtjänat att visas upp.

Medlem

För mig flöt spelet väldigt dåligt när jag startade det men det räckte att jag stängde av FXAA och bytte till det andra alternativet som jag inte har i huvudet just nu. Nu flyter spelet utan problem med allt på max med mitt GTX 970, så jag har inga problem med det

Jag har väldigt kul med spelet, men jag förväntade mig bara att chill utforskar spel i rymden och det är precis vad det är!

Medlem

Är det bara jag som tänker på spelet spore?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Morti:

För mig flöt spelet väldigt dåligt när jag startade det men det räckte att jag stängde av FXAA och bytte till det andra alternativet som jag inte har i huvudet just nu. Nu flyter spelet utan problem med allt på max med mitt GTX 970, så jag har inga problem med det

Jag har väldigt kul med spelet, men jag förväntade mig bara att chill utforskar spel i rymden och det är precis vad det är!

Sitter också med ett 970 och jag gjorde likadant. Funkar hur bra som helst.

Synd att det är så suddigt bara. Ska se om det går att fixa.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Är det inte dags att sluta skriva om det här skitspelet och ge uppmärksamheten till någon som förtjänar den?
Detta är verkligen en bekräftelse på att det är viktigare att bygga hype än att göra en bra produkt...

Lär nog inte vara det sista ni hör om NMS. Läste för några timmar sedan denna nyhet, det är inte illa för ett spel som har en betydligt mindre budget än Uncharted 4.
No Man’s Sky is the second biggest PS4 launch for Sony

Medlem

När man läser alla kommentarer om detta spel känns det som jag är den ända i hela universum som faktiskt gillar detta spel... Jag tycker det är värt varenda krona, det är hur bra som helst!


signatur

I want to play a game.

Medlem

Jag och större delen av mina polare som spelar detta på PC har skitkul i spelet, känns som att man är ganska så ensam om det när man läser alla negativa kommentarer på här på FZ.

Måste dock erkänna att första timmen var ganska så seg och klumpig upplevelse, men nu när man har kommit in i det, och har spelat i ca 10 timmar, så älskar jag det mer och mer efter varje spelsession


signatur
Medlem

man kunde ju haft fps mätare samt visa hur mycket gpu/cpu den använder osv osv, man vad vet jag.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Davwve:

Jag och större delen av mina polare som spelar detta på PC har skitkul i spelet, känns som att man är ganska så ensam om det när man läser alla negativa kommentarer på här på FZ.

Måste dock erkänna att första timmen var ganska så seg och klumpig upplevelse, men nu när man har kommit in i det, och har spelat i ca 10 timmar, så älskar jag det mer och mer efter varje spelsession

Jag har åxå asroligt i spelet.
Kanske det är så att alla som gillar spelet inte har tid att sitta å posta massa skit på olika forum för att vi inte kan slita oss bort.

Medlem

åka planlöst runt i ett logaritmskapat universum och plocka prylar. nä.......inte min kopp té.

Medlem
Skrivet av kjell_leo:

När man läser alla kommentarer om detta spel känns det som jag är den ända i hela universum som faktiskt gillar detta spel... Jag tycker det är värt varenda krona, det är hur bra som helst!

Icke, jag har lirat några timmar och gillar det jag också, fungerar ganska smärtfritt på mitt system, förutom de jobbiga FPS dropsen när man vänder sig om och den ska ladda in nytt.

Gen
Medlem
Skrivet av Morti:

För mig flöt spelet väldigt dåligt när jag startade det men det räckte att jag stängde av FXAA och bytte till det andra alternativet som jag inte har i huvudet just nu. Nu flyter spelet utan problem med allt på max med mitt GTX 970, så jag har inga problem med det

Jag har väldigt kul med spelet, men jag förväntade mig bara att chill utforskar spel i rymden och det är precis vad det är!

Om jag inte minns fel finns FXAA samt SSAAx4.
Det första alternativet skall vara suddigt och det andra skarpare men mycket mer krävande.

Skrivet av Snabeltorsk:

man kunde ju haft fps mätare samt visa hur mycket gpu/cpu den använder osv osv, man vad vet jag.

Ladda ner ett program som heter MSI Afterburner och bocka för vad du vill se på skärmen i inställningarna.

Medlem

Testade spelet lite på brorsans dator igår, och det flöt på hur fint som helst.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Är det inte dags att sluta skriva om det här skitspelet och ge uppmärksamheten till någon som förtjänar den?
Detta är verkligen en bekräftelse på att det är viktigare att bygga hype än att göra en bra produkt...

Vi fattar att det inte är ett spel för dig, men det är ett nysläppt spel som det händer väldigt mycket kring just nu, så det känns som en självklarhet att rapportera om spelets negativa och positiva sidor.

Men vem/vad föreslår du att de skriver om som de kan ha missat?

Medlem

Vinner lätt iaf Marketing of the year

Medlem
Skrivet av magma:

Är det bara jag som tänker på spelet spore?

Det kan vara känsligt att jämföra dessa spel här...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Releasehästryttare
Skrivet av WulffX03:
Skrivet av slartibartfast:

Är det inte dags att sluta skriva om det här skitspelet och ge uppmärksamheten till någon som förtjänar den?
Detta är verkligen en bekräftelse på att det är viktigare att bygga hype än att göra en bra produkt...

Så dom skall inte skriva om ett spel som är högaktuellt just nu? Oavsett om det är ett bra eller dåligt spel?

Varför bara skriva om spel som tycks vara bra? Och vilka spel "förtjänar" mer utrymme?

Spel som förtjänar att skrivas om:

Merdian squad 22

Ett spel som programmerats av en person och ser ut som ett aaa spel

http://store.steampowered.com/app/451400/ 14.99 euro

Ghost of a tale

Ett annat spel som en liten studio gjort där spelet är grymt snyggt

http://store.steampowered.com/app/417290/ 19.99 euro

Obduction

Skaparna av MYST nyaste spel som släpps om en vecka

http://store.steampowered.com/app/306760/ släpps augusti 24 (inget pris ännu)

Medlem

Är det bara jag eller är spelet ganska suddigt på PC?


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Tycker att detta videoklipp var väldigt bra och intressant att se på!

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Morti:

För mig flöt spelet väldigt dåligt när jag startade det men det räckte att jag stängde av FXAA och bytte till det andra alternativet som jag inte har i huvudet just nu. Nu flyter spelet utan problem med allt på max med mitt GTX 970, så jag har inga problem med det

Jag har väldigt kul med spelet, men jag förväntade mig bara att chill utforskar spel i rymden och det är precis vad det är!

Om jag inte minns fel finns FXAA samt SSAAx4.
Det första alternativet skall vara suddigt och det andra skarpare men mycket mer krävande.

Skrivet av Snabeltorsk:

man kunde ju haft fps mätare samt visa hur mycket gpu/cpu den använder osv osv, man vad vet jag.

Ladda ner ett program som heter MSI Afterburner och bocka för vad du vill se på skärmen i inställningarna.

Ja det var lite dåligt formulerat men jag trodde folk skulle fatta ändå.
Jag menade ju givetvis att det e kass av recensenterna att inte ha fps, cpu/gpu usage uppe synligt eftersom det är det hela recensionen är om.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Tror det här spelet har stor potential. Bättre variation på planeter, kanske olika gravitation,multiplayer,interaktion med andra spelare både coop och annat.

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av WulffX03:
Skrivet av slartibartfast:

Är det inte dags att sluta skriva om det här skitspelet och ge uppmärksamheten till någon som förtjänar den?
Detta är verkligen en bekräftelse på att det är viktigare att bygga hype än att göra en bra produkt...

Så dom skall inte skriva om ett spel som är högaktuellt just nu? Oavsett om det är ett bra eller dåligt spel?

Varför bara skriva om spel som tycks vara bra? Och vilka spel "förtjänar" mer utrymme?

Spel som förtjänar att skrivas om:

Merdian squad 22

Ett spel som programmerats av en person och ser ut som ett aaa spel

http://i.imgur.comasdasd/wzwBeQW.gif

[youtsdasdube=U9eRDasdasdaHhd-tc]

http://store.steampowered.com/app/451400/ 14.99 euro

Ghost of a tale

Ett annat spel som en liten studio gjort där spelet är grymt snyggt

http://www.gasasdadsamesfoda.net/wp-content/uploads/2014/08/i...

[yoasdasdutube=mQmasdasdadA3GFUHlU]

http://store.steampowered.com/app/417290/ 19.99 euro

Obduction

Skaparna av MYST nyaste spel som släpps om en vecka

http://obductionasdasd.com/images/Kaptar.gif

[youtasdasdube=YsWHoOKasdasd24E]

http://store.steampowered.com/app/306760/ släpps augusti 24 (inget pris ännu)

Tyvärr är det så och det är tråkigt men förklarligt, att spelmedia så som annan media inte gärna kan ta upp saker dom inte vet finns eller så och det är inte som att dom gärna sitter och gräver fram vad Cyan gör nuförtiden.
Men om Sony och vad dom nu heter basunerar ut att man kommer göra ett spel som kommer revolutionera allt och lite till (vet typ inte vad som sagt, men det verkar ju så?), då kommer ju alla nappa på det sedan måste man nästan följa i det spåret ett tag.

Tack iaf för att jag fick veta vad Cyan gör, hade nog lite koll, men hade helt glömt, kollade lite Mystsaker förra året så...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gen
Medlem
Skrivet av Red_warning:

Är det bara jag eller är spelet ganska suddigt på PC?

Det går rykten om att spelet skalas upp från 720p (så som det körs på PS4) då man hittat spår av Sony filer bland spelfilerna. Mao skulle det kunna köras på en emulator vilket vore sjukt, men än så länge finns inga bevis (vad jag vet).

Dessutom fungerar inte spelets AA speciellt bra, FXAA gör allt suddigt (gäller iofs på de flesta titlar som använder den teknologin) och SSAA också (skall normalt sett inte ske). Kan gå att få bättre resultat med grafikkortets programvara.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Red_warning:

Är det bara jag eller är spelet ganska suddigt på PC?

Det går rykten om att spelet skalas upp från 720p (så som det körs på PS4) då man hittat spår av Sony filer bland spelfilerna. Mao skulle det kunna köras på en emulator vilket vore sjukt, men än så länge finns inga bevis (vad jag vet).

Dessutom fungerar inte spelets AA speciellt bra, FXAA gör allt suddigt (gäller iofs på de flesta titlar som använder den teknologin) och SSAA också (skall normalt sett inte ske). Kan gå att få bättre resultat med grafikkortets programvara.

Har försökt att tvinga på grafikkortets AA men har inte lyckats hittills. Att maxa anisotropisk filtrering gör dock ganska mycket.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Är det inte dags att sluta skriva om det här skitspelet och ge uppmärksamheten till någon som förtjänar den?
Detta är verkligen en bekräftelse på att det är viktigare att bygga hype än att göra en bra produkt...

Jag tänker precis tvärtom. Ge spelet så mycket dålig publicitet som möjligt. Ner med skiten i leran.

12
Skriv svar