Titanfall 2 multiplayertestas inte på pc, Respawn förklarar varför

Robot
Titanfall 2 multiplayertestas inte på pc, Respawn förklarar varför
Medlem
Titanfall 2 multiplayertestas inte på pc, Respawn förklarar varför

Man tackar för kommunikationen vilket saknas hos 99% spelutvecklare.

Medlem

Sååå de vill inte testa spelet för att de vill inte visa att PC-Porten kommer suga

och varför har de med SP kod i MP beta test?

Medlem
Skrivet av Oneone:

Sååå de vill inte testa spelet för att de vill inte visa att PC-Porten kommer suga

och varför har de med SP kod i MP beta test?

Tror nog att det handlar om att man inte pallar sitta och ta bort massa saker hela tiden hit och dit.
I större projekt så kan det vara så mycket saker som delas både i kod och andra resurser att det blir ett jävla jobb att ta bort saker man inte vill att folk skall se.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ingen demo/beta inget köp. det här känns ju lite grumligt

Medlem

Jag vet inte varför jag får för mig att både BF1 och Titanfall2 är mindre spel än vad man kan tro, alltså singleplayern...

Alltså, varför skulle EA släppa två skitstora spel samtidigt, det blir väl konstigt eller? Förväntar mig att Titanfall 2 är väldigt likt Titanfall 1 när det kommer till grafik.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag vet inte varför jag får för mig att både BF1 och Titanfall2 är mindre spel än vad man kan tro, alltså singleplayern...

Alltså, varför skulle EA släppa två skitstora spel samtidigt, det blir väl konstigt eller? Förväntar mig att Titanfall 2 är väldigt likt Titanfall 1 när det kommer till grafik.

Finns gameplay för titanfall 2 om du inte sett.

Och titanfall mycket väl konkurrerar med BF1, COD och GoW. Jag bryr mig bara om Titanfall 2.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Oneone:

Sååå de vill inte testa spelet för att de vill inte visa att PC-Porten kommer suga

och varför har de med SP kod i MP beta test?

Tror nog att det handlar om att man inte pallar sitta och ta bort massa saker hela tiden hit och dit.
I större projekt så kan det vara så mycket saker som delas både i kod och andra resurser att det blir ett jävla jobb att ta bort saker man inte vill att folk skall se.

Att det är på PC är ingen ursäkt för datamining. Kolla bara på Destiny. Väldigt troligt att de inte vill visa upp PC pga dålig port.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Hipshot:

Jag vet inte varför jag får för mig att både BF1 och Titanfall2 är mindre spel än vad man kan tro, alltså singleplayern...

Alltså, varför skulle EA släppa två skitstora spel samtidigt, det blir väl konstigt eller? Förväntar mig att Titanfall 2 är väldigt likt Titanfall 1 när det kommer till grafik.

Finns gameplay för titanfall 2 om du inte sett.

Och titanfall mycket väl konkurrerar med BF1, COD och GoW. Jag bryr mig bara om Titanfall 2.

Alltså, jag har sett gameplay, men det var ju typ 30 sec, sedan så handlade det om att EA äger både BF och Titanfall, hade det varit Cod och BF som hade släppts samtidigt hade jag förstått det.
Men jag antar att EA MÅSTE ha ut dessa två just nu.

Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Oneone:

Sååå de vill inte testa spelet för att de vill inte visa att PC-Porten kommer suga

och varför har de med SP kod i MP beta test?

Tror nog att det handlar om att man inte pallar sitta och ta bort massa saker hela tiden hit och dit.
I större projekt så kan det vara så mycket saker som delas både i kod och andra resurser att det blir ett jävla jobb att ta bort saker man inte vill att folk skall se.

Att det är på PC är ingen ursäkt för datamining. Kolla bara på Destiny. Väldigt troligt att de inte vill visa upp PC pga dålig port.

Alltså, du har nog rätt och han säger ju det med ("not worked enough on min specs"), jag gav bara en förklaring till det där med koden
Det är inte som att jag själv tror att dom lägger massa tid på att optimera för PC när dom kan patcha in alla fixar en vecka senare när dom vet om det säljer.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Vercadi:

Man tackar för kommunikationen vilket saknas hos 99% spelutvecklare.

Men å andra sidan har ju inte dom flesta utveklare samma problem när dom skall släppa beta test till PC. inte ens Titanfall 1 verkade ha det problemet. så varför ens komma fram med denna ursäkt nu?

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

Ingen demo/beta inget köp. det här känns ju lite grumligt

Oj då kan imte du spela många spel idag!

Medlem
Skrivet av erson:
Skrivet av Cybersoul:

Ingen demo/beta inget köp. det här känns ju lite grumligt

Oj då kan imte du spela många spel idag!

inga fullpris spel iaf , Battlefield 1 kan bli det första sedan GTA 5

Medlem

Ok, pc-versionen är inte redo för hårdtestning, men Xbox-versionen är det, knappast parallell utveckling med andra ord. Det märks var de lagt resurserna. Nu bryr jag mig inte om titanfall 2, körde ettan men gillade inte konceptet.

Medlem

Lite skönt att se någon vara så ärlig i varför man valt just detta upplägg.
Nu har jag iofs inte några planer på att köpa spel som EA ger ut innan de visat att de sätter spelarna, oss konsumenter, framför sina egna pengapungar.
Men lite ärlighet är ju alltid en bra början, även om det inte direkt var från EA, utan spelstudion som det kom.

Medlem
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av erson:
Skrivet av Cybersoul:

Ingen demo/beta inget köp. det här känns ju lite grumligt

Oj då kan imte du spela många spel idag!

inga fullpris spel iaf , Battlefield 1 kan bli det första sedan GTA 5

Då var de första du skrev ej valid

Medlem

Trist, känns som om det kommer bli mycket patchande när spelet släpps. Blir inget köp från min sida innan dom första försöks kaninerna har fått ett par patchar för sitt arbete.

Geeks Gaming

Då dom inte har lyssnat på ett skit från PC communityn om första spelet så lär detta dö ut lika snabbt.

Medlem

Jag tycker att detta är en extremt urusel ursäkt. Om man har beta så borde det kringgå alla plattformer.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Jag blev faktiskt irriterad när jag läste rubriken men efter
att se förklaringen så förstår jag beslutet och t.o.m stödjer det


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Bra uttalande! Synd att det är på det viset men sant.

Medlem

Med tanke på att titanfall drivs av source motorn så tror jag inte att man behöver oroa sig om "dålig PC port". Trist att det inte blir någon beta, men sånt är livet ibland.

Avstängd

En plattform att välja hmm... Varför valde dom inte PC? PC är ju inte som konsolerna där optimeringen alltid sköts om.

Det här får mig att ana en NO man's Sky era's lansering för Titanfall 2 på PC.

Medlem
Skrivet av SebastianV:

En plattform att välja hmm... Varför valde dom inte PC? PC är ju inte som konsolerna där optimeringen alltid sköts om.

Kanske just därför de fortfarande jobbar på PC-versionen? Den har i regel fler features än konsoll och kräver optimering för många fler hårdvarukonfigurationer.
Det ju är när PC-versionen inte tar längre tid att utveckla än konsollversionen man ska oroa sig.

Medlem

Jag väljer Titanfall 2.
BF1 hoppar jag.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Jag väljer Titanfall 2.
BF1 hoppar jag.

Hade gärna testat bägge spelen, undrar om det blir en senare öppen beta i Titanfall 2


signatur

MattiAceGaming

1
Skriv svar