Ny på FZ, hur e stämningen här?

Inaktiv
Ny på FZ, hur e stämningen här?

Tjillevippen, nykomling här!

Jag kommer faktiskt från ett annat tv-spelsforum, som jag inte behöver nämna. Jag vill inte påstå att jag lämnar det forumet, däremot har jag tröttnat på det. Jag vill testa något nytt, därför kommer jag till FZ!

Anledningen är simpel. På det förra forumet jag var på upplevde jag mycket besserwism och att folk hade ett sug efter att konstant rätta till och korrigera en.

Jag skriver oftast seriösa inlägg, inlägg där jag håller med eller inte håller med, men jag försöker alltid hålla det på en intellektuell nivå. Jag upplevde forumet som skämtsamt och ett trivsamt ställe, fram tills nu, där s.k internetpoliser dök upp och det var inte längre okej att skoja till det lite då och då, då man fick kritik för detta. Plötsligt var man rädd för att skriva ett simpelt inlägg bara för att någon skulle dyka upp och antingen kritisera eller "bitcha".

Frågeställningen i denna tråden är väll egentligen hur välkomnande FZ är, hur är den generella stämningen här? Jag hoppas och tror att FZ är något för mig!

Moose

Medlem

Hehe, måste nästan säga att din forumsbeskrivning passar delvis in även här. Och i själva verket i samtliga forum på webben.

Jag hänger mest(endast) på allmänt prat / OT-delen och jag gillar stämningen och jargongen. Lite gott o blandat liksom.

edit: jamen välkommen till FZ förresten!

MFC
Medlem
Skrivet av The Moose:

Anledningen är simpel. På det förra forumet jag var på upplevde jag mycket besserwism och att folk hade ett sug efter att konstant rätta till och korrigera en.

...

Jag skriver oftast seriösa inlägg, inlägg där jag håller med eller inte håller med, men jag försöker alltid hålla det på en intellektuell nivå.

...

Frågeställningen i denna tråden är väll egentligen hur välkomnande FZ är, hur är den generella stämningen här? Jag hoppas och tror att FZ är något för mig!

Moose

Bara o testa o se vad du får.. in here we are equally worthless.. såvida det inte är en tävling på G och då är alla bättre än alla..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Det bästa sättet att ta reda på hur tonen går är att läsa några trådar, för vad som är hård ton för någon behöver inte vara det för någon annan. Om du gillar att diskutera kan du läsa hur det då brukar gå till bland annat här, här och här. Klickar du runt lite kommer du snart in i hur det brukar gå till.

Själv tycker jag den går upp och ner och varierar mellan olika användare. Dock skulle jag säga att den överlag är förhållandevis god.

Välkommen hit förresten!

Medlem

Här gillar vi inte nykomlingar som bara trampar in så här på denna sida..........

HAHA skojade bara:D
Välkommen känn dig som hemma:D


signatur

Snusar till varje pris!

Inaktiv

Ska kolla runt i lite trådar! Ser ut att vara rätt härlig stämning än så länge.

Må väl.

Medlem

Välkommen The Moose! Hoppas att du trivs:)

Medlem

Se upp för bjosarn, han har kontakter inom FZas moderatorer och det är absolut i ditt egna allmänintresse att inte stöta dig med han.

Säger han någonting så bör du hålla med eller inte säga något, om du vill vara kvar på forumet det vill säga.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

MFC
Medlem
Skrivet av Greger:

Se upp för bjosarn, han har kontakter inom FZas moderatorer och det är absolut i ditt egna allmänintresse att inte stöta dig med han.

Säger han någonting så bör du hålla med eller inte säga något, om du vill vara kvar på forumet det vill säga.

efter ett tag utvecklar man immunitet


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av The Moose:

Tjillevippen, nykomling här!

Jag kommer faktiskt från ett annat tv-spelsforum, som jag inte behöver nämna. Jag vill inte påstå att jag lämnar det forumet, däremot har jag tröttnat på det. Jag vill testa något nytt, därför kommer jag till FZ!

Anledningen är simpel. På det förra forumet jag var på upplevde jag mycket besserwism och att folk hade ett sug efter att konstant rätta till och korrigera en.

Jag skriver oftast seriösa inlägg, inlägg där jag håller med eller inte håller med, men jag försöker alltid hålla det på en intellektuell nivå. Jag upplevde forumet som skämtsamt och ett trivsamt ställe, fram tills nu, där s.k internetpoliser dök upp och det var inte längre okej att skoja till det lite då och då, då man fick kritik för detta. Plötsligt var man rädd för att skriva ett simpelt inlägg bara för att någon skulle dyka upp och antingen kritisera eller "bitcha".

Frågeställningen i denna tråden är väll egentligen hur välkomnande FZ är, hur är den generella stämningen här? Jag hoppas och tror att FZ är något för mig!

Moose

Välkommen, stämningen på FZ är perfekt.
Massor av trevliga människor, riktigt bra redaktion, fullproppade forum, bra recensioner och förtittar samt riktigt bra filarkiv.

Lätt Sveriges bästa spelsajt.. även om en del tror att den där gratisblaskan och deras websida är bäst så har dem fel.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Överlag är stämningen ganska bra. Men även solen har sina fläckar.

Medlem

Jag tror jag vet vilket forum det är du beskriver. Och om det är det jag tänker på så är ju det här forumet betydligt trevligare och mognare.


signatur

- Nån vaken? Dygnet runt? Naew

Medlem

stämingen här är bra.
dock har den blivit sämmre med åren, yngre folk å blabla.
om du hade varit här för 5år sedan hade du varit helt lyrisk av lycka!
Men stämmingen på FZ är otroligt bra och fin om du tittar på andra liknade sidor.

Du får skriva nästan vad du vill då taket är högt. Folk brukar visa respekt och man får alltid seriösa svar bland några få "lol" svar.

välkommen!
//Ice


signatur

R.I.P The_maxx

MFC
Medlem
Skrivet av IceMan:

stämingen här är bra.
dock har den blivit sämmre med åren, yngre folk å blabla.
om du hade varit här för 5år sedan hade du varit helt lyrisk av lycka!
Men stämmingen på FZ är otroligt bra och fin om du tittar på andra liknade sidor.

Du får skriva nästan vad du vill då taket är högt. Folk brukar visa respekt och man får alltid seriösa svar bland några få "lol" svar.

välkommen!
//Ice

lol


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av IceMan:

stämingen här är bra.
dock har den blivit sämmre med åren, yngre folk å blabla.
om du hade varit här för 5år sedan hade du varit helt lyrisk av lycka!
Men stämmingen på FZ är otroligt bra och fin om du tittar på andra liknade sidor.

Blir väl nästan alltid så när en sida växer.

Medlem
Skrivet av IceMan:

stämingen här är bra.
dock har den blivit sämmre med åren, yngre folk å blabla.
om du hade varit här för 5år sedan hade du varit helt lyrisk av lycka!
Men stämmingen på FZ är otroligt bra och fin om du tittar på andra liknade sidor.

Du får skriva nästan vad du vill då taket är högt. Folk brukar visa respekt och man får alltid seriösa svar bland några få "lol" svar.

välkommen!
//Ice

hmm nu ska vi se, jag är ganska säker på att du sagt det här om ganska många saker genom åren, tex counter strike, fz för ca 5 år sen och på frågor varför UT communityn är så bra svarar du för att det är lite mognare spelare.
Det yngre folket kommer nog alltid att vara där och förstöra för dig


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av IceMan:

stämingen här är bra.
dock har den blivit sämmre med åren, yngre folk å blabla.
om du hade varit här för 5år sedan hade du varit helt lyrisk av lycka!
Men stämmingen på FZ är otroligt bra och fin om du tittar på andra liknade sidor.

Du får skriva nästan vad du vill då taket är högt. Folk brukar visa respekt och man får alltid seriösa svar bland några få "lol" svar.

välkommen!
//Ice

Säker på att det inte bara var så att för fem år sen var du en av dom yngre och inte märkte av dig själv?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av IceMan:

stämingen här är bra.
dock har den blivit sämmre med åren, yngre folk å blabla.
om du hade varit här för 5år sedan hade du varit helt lyrisk av lycka!
Men stämmingen på FZ är otroligt bra och fin om du tittar på andra liknade sidor.

Du får skriva nästan vad du vill då taket är högt. Folk brukar visa respekt och man får alltid seriösa svar bland några få "lol" svar.

välkommen!
//Ice

Säker på att det inte bara var så att för fem år sen var du en av dom yngre och inte märkte av dig själv?

Brukar vara så.

"Vilken fjortis, fattar inte! Jag har ju aldrig varit så!"


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av The Moose:

Tjillevippen, nykomling här!

Anledningen är simpel. På det förra forumet jag var på upplevde jag mycket besserwism och att folk hade ett sug efter att konstant rätta till och korrigera en.

Det första som kom i tanke var: GTASajtare?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av The Moose:

Tjillevippen, nykomling här!

Anledningen är simpel. På det förra forumet jag var på upplevde jag mycket besserwism och att folk hade ett sug efter att konstant rätta till och korrigera en.

Det första som kom i tanke var: GTASajtare?

Hehe.. det som flög upp i huvudet var "Gratisblaskan" direkt..


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av IceMan:

stämingen här är bra.
dock har den blivit sämmre med åren, yngre folk å blabla.
om du hade varit här för 5år sedan hade du varit helt lyrisk av lycka!
Men stämmingen på FZ är otroligt bra och fin om du tittar på andra liknade sidor.

Du får skriva nästan vad du vill då taket är högt. Folk brukar visa respekt och man får alltid seriösa svar bland några få "lol" svar.

välkommen!
//Ice

Sant sant, det var bättre förr.


signatur

I got a rocket in my pocket.

Medlem

Det första man ska lära sig när man börjar hänga här är att jag kanske inte alltid har rätt, men jag har fanimig aldrig fel.
Annars är stämningen bra. Och andra saker man bör tänka på är att aldri.... ALL GLORY TO THE HYPNOTOAD!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av IceMan:

stämingen här är bra.
dock har den blivit sämmre med åren, yngre folk å blabla.
om du hade varit här för 5år sedan hade du varit helt lyrisk av lycka!
Men stämmingen på FZ är otroligt bra och fin om du tittar på andra liknade sidor.

Du får skriva nästan vad du vill då taket är högt. Folk brukar visa respekt och man får alltid seriösa svar bland några få "lol" svar.

välkommen!
//Ice

Ja förut.. det var goda tider det :heart:. Skriver nästan aldrig på forumet längre utan observerar mest. Tyvärr har det blivit mycket nytt folk som är rätt otrevliga mot allt och alla.

vi får bli Love-cops Iceman. :heart:


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Härliga svar allihopa! Jag stormtrivs redan!

Medlem

Välkommen The Moose, hoppas att du ska trivas här!

PS. Gillar även din mycket exotiska profilbild, nästan lika fin som IceMans..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv
Skrivet av v1ctory:

Välkommen The Moose, hoppas att du ska trivas här!

PS. Gillar även din mycket exotiska profilbild, nästan lika fin som IceMans..

Tack för det! Skogen är mitt hem, dags att representera!

Medlem

stämningen är bra enligt mig med något efterblivet inlägg och dom gånger det spårar ur är det antingen religion eller politik... as usual


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

Det bästa med detta forum är dock att jag är här. Ibland. Som nu. Fast nu måste jag spela cod. Så just nu är stämmningen inte så bra. Om du inte läser detta lite senare förståss, ty då kanske jag har loggat in igen. Eller ut. Men du hajar säkert. Annars får du be mig om ett diagram så skall jag posta det. Om jag är här. När du ber mig. Annars postar jag det senare. Så får du läsa det då.

Någon som vill sälja en länk till aftonbladet förresten?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Taget!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Det bästa med detta forum är dock att jag är här. Ibland. Som nu. Fast nu måste jag spela cod. Så just nu är stämmningen inte så bra. Om du inte läser detta lite senare förståss, ty då kanske jag har loggat in igen. Eller ut. Men du hajar säkert. Annars får du be mig om ett diagram så skall jag posta det. Om jag är här. När du ber mig. Annars postar jag det senare. Så får du läsa det då.

Någon som vill sälja en länk till aftonbladet förresten?

Ber om mitt diagram nu.

12
Skriv svar