Vi måste prata om Snåljåp

Skribent
Vi måste prata om Snåljåp

[ia=1326403; medium]

Alla har vi dött lite inombords av skräckklassikern Det. Inte för att det är världens bästa skräckfilm, utan för att Tim Curry levererar i rollen som clownen Snåljåp (Pennywise). Att nu filmen får en remake är det inget konstigt med alls, men för att den inte ska bli ett haveri krävs det att även vår nye Snåljåp kan leverera. Att Bill Skarsgård är en habil skådis, vet jag mycket väl. Min invändning har med kostymen att göra. Han ser för läskig ut, för att det ens ska vara läskig. Allt blir mycket läskigare med glada och skrikiga färger.

Det här är lika mycket terapi, som det är ett intresse för remaken. Jag har, sedan Det gick på tv, ett rätt dåligt förhållande till clowner. Bland annat bröt jag nästan ihop efter att två clowner välkomnade mig när lokala Willy's hade nypremiär.

Ps: Förbjud clowner bland folk.
Ps2: Samt krig. Krig är skit.

#blogg


signatur

I am the black wizards.

Moderator | Testpilot
Vi måste prata om Snåljåp

"Snåljåp"? Trodde ärligt det var mig vi skulle tala om.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

"Snåljåp"? Trodde ärligt det var mig vi skulle tala om.

Kan vi väl göra ändå. Vad är det som tynger dig?


signatur

I am the black wizards.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av uberpwnage2.0:

"Snåljåp"? Trodde ärligt det var mig vi skulle tala om.

Kan vi väl göra ändå. Vad är det som tynger dig?

Haha jag skrev fel. Tänkte skriva "Visste inte det var mig vi skulle tala om", bara för jag är i mångas tycke "äckligt försiktig" med pengar.

Men saker som tynger mig? Oj då skulle vi fått sitta på Skype en eftermiddag.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kolla in killer clowns from outer space
http://www.imdb.com/title/tt0095444/


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Kolla in killer clowns from outer space
http://www.imdb.com/title/tt0095444/

Underbar film från ungdomens glada dagar, som för övrigt införskaffades på blu ray när den kom.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Skribent

"Vi måste prata om"-rubriker 2016.

Håller med dig om om kostymen. Vågar man hoppas att de fläskar på med mörkret i PR-syfte och att han blir mer färgglad i själva filmen?


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Skribent
Skrivet av magma:

Kolla in killer clowns from outer space
http://www.imdb.com/title/tt0095444/

Hade den på VHS när det begav sig. En riktig going.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

För min del kommer detta definiera min syn på unge herr skarsgård i all framtid. Boken ligger mig varmt om hjärtat och jag har läst den många gånger. Jag läste att filmen skulle vara nära boken, återstår att se Hoppas fan att jag blir riktigt positivt överraskad.

jag är inte liv rädd för clowner..men dom gör mig illa till mods helt klart..brr


signatur

New life, New hope

Skribent
Skrivet av Voorhees:

För min del kommer detta definiera min syn på unge herr skarsgård i all framtid. Boken ligger mig varmt om hjärtat och jag har läst den många gånger. Jag läste att filmen skulle vara nära boken, återstår att se Hoppas fan att jag blir riktigt positivt överraskad.

Lånade boken när jag gick i mellanstadiet, men läste aldrig färdigt den. Kanske borde göra det.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

jag är inte liv rädd för clowner..men dom gör mig illa till mods helt klart..brr

Kanske har lättare Coulrofobi?


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

troligen

Skrivet av AkirA:
Skrivet av kalle.lindestrom:

jag är inte liv rädd för clowner..men dom gör mig illa till mods helt klart..brr

Kanske har lättare Coulrofobi?

troligen..det går som en is våg genom mig när jag ser en clown och vill helst ha dom en så där 100 meter bort


signatur

New life, New hope

1
Skriv svar