Se Fifa 17 med Battlefield-motorn Frostbite

Robot
Medlem
Se Fifa 17 med Battlefield-motorn Frostbite

Levelusion confirmed

Medlem

Riktigt bra trailer må jag säga.

Medlem

Åh herregud vad jag tröttnade på Song 2 där för nästan 20 år sen.

I övrigt ser det ju riktigt bra ut, banne mig om inte bollen äntligen börjat röra sig som en boll i också.


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

FML
Medlem

Kan man skjuta sönder målet nu då?

Medlem

Det här säger ju absolut noll om spelet. Visst ytan ser okej ut, nästan lika snyggt som PES.. Men det jag väntar på är gameplay, så man kan se hur AI'n har "förbättrats" eftersom jag spelar till 80% manager läget.

Medlem
Skrivet av employed:

Levelusion confirmed

Om man skjuter bollen 5 gånger på en av pelarna så rasar en sektion av läktaren. Motståndarna får plötsligt solen i ögonen och det blir lättare att vinna.

Nytt för i år är att det även går att ha med Hawking i laget. Han har låga stats för bollhantering men är grym på att räkna ut bästa taktiska levolution.

Medlem

Tänk om det varit pc exklusivt, kunde varit 10 gånger snyggare.

Medlem

Som tydligt framgår av trailern, så är nytt för i år även att vi helt och hållet har raderat tjejernas lag som vi skapade förra året.

Medlem

Meh.. ser ändå ut som ~2010. Gör om gör rätt.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

FPF, första person fotboll. Undrar om det skulle vara något för dice

Medlem
Skrivet av Allexz:

Tänk om det varit pc exklusivt, kunde varit 10 gånger snyggare.

Hade Fifa varit pc exklusivt hade det lagts ned för flera år sedan då marknaden är hur liten som helst.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Gnällkuk
Skrivet av Leffe76:

Riktigt bra trailer må jag säga.

Snygg trailer, absolut. Men bra? Nej, lika värdelös som vanligt. Man får aldrig se något gameplay, bara snyggt ihopklippta sekvenser i form av highlights.

Men det kanske bara är jag som mer är intresserad av riktigt gameplay än sammanklippta highlights som säger typ noll om spelet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Allexz:

Tänk om det varit pc exklusivt, kunde varit 10 gånger snyggare.

Säger inte mot, men FIFA skall faktiskt spelas i soffan med ett par polare och lite öl!


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

Ja fifan, snyggt var det i alla fall


signatur

Nothing is power without Control

Någon annan som har trött på att all grafik/teknik prioriteras förutom ögonen??
Dessa stela tomma ögon gör ju att nästan alla spel faller i dramatiken.
it´s 2016

Medlem
Medlem

Bara jag som vill testa ett FIFA i First-Person?

Medlem
Skrivet av Hittebarn:
Skrivet av Allexz:

Tänk om det varit pc exklusivt, kunde varit 10 gånger snyggare.

Säger inte mot, men FIFA skall faktiskt spelas i soffan med ett par polare och lite öl!

Vilket du kan göra med PC också.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av employed:

Levelusion confirmed

Kommer i nästa NFL

Skrivet av rewoX:

Bara jag som vill testa ett FIFA i First-Person?

Skulle vara coolt, annars finns Supraball på steam early access som är ett fps fotbollsspel fast då mer arkadigt.

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av Leffe76:

Riktigt bra trailer må jag säga.

Snygg trailer, absolut. Men bra? Nej, lika värdelös som vanligt. Man får aldrig se något gameplay, bara snyggt ihopklippta sekvenser i form av highlights.

Men det kanske bara är jag som mer är intresserad av riktigt gameplay än sammanklippta highlights som säger typ noll om spelet.

Ja du har en poäng i att man inte ska blanda ihop bra och snyggt.
Men som alla trailers för spel och film, så säger dom inte hur bra produkten är, utan ska få oss att använda våra pengar.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Det här säger ju absolut noll om spelet. Visst ytan ser okej ut, nästan lika snyggt som PES.. Men det jag väntar på är gameplay, så man kan se hur AI'n har "förbättrats" eftersom jag spelar till 80% manager läget.

Välkommen till trailers som funnits senaste århundradet. Visar sällan actual gameplay.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Hittebarn:
Skrivet av Allexz:

Tänk om det varit pc exklusivt, kunde varit 10 gånger snyggare.

Säger inte mot, men FIFA skall faktiskt spelas i soffan med ett par polare och lite öl!

Vilket du kan göra med PC också.

Men är inte lite smidigare med konsol. Äger en PS4 så bara med kontroller blir det svårt. Tro mig, jag älskar PC och anser den överlägsen, men vissa spel och tillfällen passar sig trots allt bättre på konsol


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem
Skrivet av Hittebarn:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Hittebarn:
Skrivet av Allexz:

Tänk om det varit pc exklusivt, kunde varit 10 gånger snyggare.

Säger inte mot, men FIFA skall faktiskt spelas i soffan med ett par polare och lite öl!

Vilket du kan göra med PC också.

Men är inte lite smidigare med konsol. Äger en PS4 så bara med kontroller blir det svårt. Tro mig, jag älskar PC och anser den överlägsen, men vissa spel och tillfällen passar sig trots allt bättre på konsol

Tyvärr du har fel.
Det är folks okunnighet och ovilja att lära sig och tron om att det är omöjligt.
Det finns inga som helst hinder att använda en pc som "konsol".

Förr gick det hur bra som helst att ha egna versioner för pc av sportspelen.
Dom var överlägsna konsolversionerna och då talar vi inte bara grafikmässigt.
Sen hände nått jag vet inte vad.
Man villbli serverad med minsta möjliga insatts själv.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

FML
Medlem
Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Hittebarn:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Hittebarn:
Skrivet av Allexz:

Tänk om det varit pc exklusivt, kunde varit 10 gånger snyggare.

Säger inte mot, men FIFA skall faktiskt spelas i soffan med ett par polare och lite öl!

Vilket du kan göra med PC också.

Men är inte lite smidigare med konsol. Äger en PS4 så bara med kontroller blir det svårt. Tro mig, jag älskar PC och anser den överlägsen, men vissa spel och tillfällen passar sig trots allt bättre på konsol

Tyvärr du har fel.
Det är folks okunnighet och ovilja att lära sig och tron om att det är omöjligt.
Det finns inga som helst hinder att använda en pc som "konsol".

Förr gick det hur bra som helst att ha egna versioner för pc av sportspelen.
Dom var överlägsna konsolversionerna och då talar vi inte bara grafikmässigt.
Sen hände nått jag vet inte vad.
Man villbli serverad med minsta möjliga insatts själv.

What? Nej såklart det inte är. En HDMI-sladd och ett par trådlösa handkontroller så är det väl i princip klart?

Men det tar ju inte bort det faktum att en konsol är "smidigare" för många. 4k, koppla in och sen är det klart! Jag har en konsol främst för de exklusiva spelen och även en PC som jag säkert ägnar 90% av min "speltid" åt. När jag ändå har en PS4 och alla vänner detsamma, varför skulle jag skaffa 4 stycken "dyra" handkontroller enbart för att spela en (dessutom sämre) annan version av FIFA?

Förlåt, jag förstår frustrationen då PC:n är den bättre plattformen och det absolut inte är svårt göra det "enkelt". Verkligen ingen diskussion om det. Men när man ska spela "partyspel" med kompisar - då är det bäst och lättast i de flesta fallen med konsolspel :).


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem
Skrivet av Hittebarn:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Hittebarn:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Hittebarn:
Skrivet av Allexz:

Tänk om det varit pc exklusivt, kunde varit 10 gånger snyggare.

Säger inte mot, men FIFA skall faktiskt spelas i soffan med ett par polare och lite öl!

Vilket du kan göra med PC också.

Men är inte lite smidigare med konsol. Äger en PS4 så bara med kontroller blir det svårt. Tro mig, jag älskar PC och anser den överlägsen, men vissa spel och tillfällen passar sig trots allt bättre på konsol

Tyvärr du har fel.
Det är folks okunnighet och ovilja att lära sig och tron om att det är omöjligt.
Det finns inga som helst hinder att använda en pc som "konsol".

Förr gick det hur bra som helst att ha egna versioner för pc av sportspelen.
Dom var överlägsna konsolversionerna och då talar vi inte bara grafikmässigt.
Sen hände nått jag vet inte vad.
Man villbli serverad med minsta möjliga insatts själv.

What? Nej såklart det inte är. En HDMI-sladd och ett par trådlösa handkontroller så är det väl i princip klart?

Men det tar ju inte bort det faktum att en konsol är "smidigare" för många. 4k, koppla in och sen är det klart! Jag har en konsol främst för de exklusiva spelen och även en PC som jag säkert ägnar 90% av min "speltid" åt. När jag ändå har en PS4 och alla vänner detsamma, varför skulle jag skaffa 4 stycken "dyra" handkontroller enbart för att spela en (dessutom sämre) annan version av FIFA?

Förlåt, jag förstår frustrationen då PC:n är den bättre plattformen och det absolut inte är svårt göra det "enkelt". Verkligen ingen diskussion om det. Men när man ska spela "partyspel" med kompisar - då är det bäst och lättast i de flesta fallen med konsolspel :).

Jo det är just frustrationen som hör en grinig

Jag hoppas att NHL en dag kommer tillbaka till pc plattformen kanske dags att hoppas igen iom frostbite och att pc som spelplattform ökat ofantligt jämmförlse på den tiden det "försvann" eller rättare sagt dödades med sunkiga ps2-portar som ingen köpte


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Hittebarn:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Hittebarn:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Hittebarn:
Skrivet av Allexz:

Tänk om det varit pc exklusivt, kunde varit 10 gånger snyggare.

Säger inte mot, men FIFA skall faktiskt spelas i soffan med ett par polare och lite öl!

Vilket du kan göra med PC också.

Men är inte lite smidigare med konsol. Äger en PS4 så bara med kontroller blir det svårt. Tro mig, jag älskar PC och anser den överlägsen, men vissa spel och tillfällen passar sig trots allt bättre på konsol

Tyvärr du har fel.
Det är folks okunnighet och ovilja att lära sig och tron om att det är omöjligt.
Det finns inga som helst hinder att använda en pc som "konsol".

Förr gick det hur bra som helst att ha egna versioner för pc av sportspelen.
Dom var överlägsna konsolversionerna och då talar vi inte bara grafikmässigt.
Sen hände nått jag vet inte vad.
Man villbli serverad med minsta möjliga insatts själv.

What? Nej såklart det inte är. En HDMI-sladd och ett par trådlösa handkontroller så är det väl i princip klart?

Men det tar ju inte bort det faktum att en konsol är "smidigare" för många. 4k, koppla in och sen är det klart! Jag har en konsol främst för de exklusiva spelen och även en PC som jag säkert ägnar 90% av min "speltid" åt. När jag ändå har en PS4 och alla vänner detsamma, varför skulle jag skaffa 4 stycken "dyra" handkontroller enbart för att spela en (dessutom sämre) annan version av FIFA?

Förlåt, jag förstår frustrationen då PC:n är den bättre plattformen och det absolut inte är svårt göra det "enkelt". Verkligen ingen diskussion om det. Men när man ska spela "partyspel" med kompisar - då är det bäst och lättast i de flesta fallen med konsolspel :).

Jo det är just frustrationen som hör en grinig

Jag hoppas att NHL en dag kommer tillbaka till pc plattformen kanske dags att hoppas igen iom frostbite och att pc som spelplattform ökat ofantligt jämmförlse på den tiden det "försvann" eller rättare sagt dödades med sunkiga ps2-portar som ingen köpte

Ja, där har du PCs absolut värsta problem. Dåliga portar från konsolspel. "Försäljningssiffror" hävdar alla, men gör det bra och det säljer. Alldeles för bekvämt ladda ned eller dylikt om spelet bara är "Ok" eller "dåligt".

Se bara på Minecraft. En bra idé och utförande säljer fortfarande som smör. Marknaden är fortfarande stor


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

För mig är konsol ett lättare sätt att spela. Man slipper alla tankar på optimering med grafikinställningar, ljud, kontroller osv. Det ni ser som frihet ser jag som onödigt jobb som jag inte längre har tid med.

Jag älskade PC när jag hade tid, man kunde sitta i dagar utan att tröttna på alla valmöjligheter.
Men nu när man har jobb och familj så förespråkar jag det simplare alternativet.

jbx
Medlem
Skrivet av ecHo!:

För mig är konsol ett lättare sätt att spela. Man slipper alla tankar på optimering med grafikinställningar, ljud, kontroller osv. Det ni ser som frihet ser jag som onödigt jobb som jag inte längre har tid med.

Jag älskade PC när jag hade tid, man kunde sitta i dagar utan att tröttna på alla valmöjligheter.
Men nu när man har jobb och familj så förespråkar jag det simplare alternativet.

Håller med. Men jag avundas grafiken och känslan med mus och tangentbord. Sen kostat en ps4a 3500 idag och en dator (jag skulle bygga) 16000+


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

12
Skriv svar