Det lär bli en Mass Effect-remake

Medlem
Det lär bli en Mass Effect-remake

Då kanske man kan spela mass effect 1 igen då det rent spelmekaniskt inte har åldrats väl. Me2 och ME3 funkar fint till PC redan och 3an är ju bra med MEHEM installerat.

Relik 📜

Trevligt! Lär bli ett köp, om inte EA gör en EA och skapar något obligatoriskt, skitdumt, paket.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem
Skrivet av emilakered:

Trevligt! Lär bli ett köp, om inte EA gör en EA och skapar något obligatoriskt, skitdumt, paket.

Man kan ju hoppas att man får det gratis om man redan äger de äldre spelen, like BioWare med Bioshock.

Är väl större chans att man börjar åldras baklänges än att EA ger ut spel gratis.

Medlem

Jaaaaa! Gief plox! Då får man ju en bra anledning att spela igenom allt igen för 7:e (typ) gången. Fast kanske femshep och nåt annat än soldier då


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Skulle sitta fint med en version med alla dlcer (med tanke på priset med bioware poäng) och kontroller support på pc. Skulle köpa direkt.

Medlem

Om de gör det här, så är jag intresserad, men har man tänkt sig en ny runda dyra DLCs så är det svårare att uppmuntra.

Medlem

E egentligen mot alla dessa remakes som görs hela tiden men när det gäller Mass Effect e de fan svårt att motstå.

Ambassadör
Xbox

Remakes är generellt tröttsamt. MEN om de släpper alla 3 spelen med ALLA DLC i ett paket så har det ett existensberättigande.


signatur

Jump in.

Medlem

JA! Ge mig! Tycker inte att ME behöver en remake egentligen men om de tänker göra det så är jag ombord utan tvekan. Älskar Mass Effect!

Medlem
Skrivet av ClockWise:
Skrivet av emilakered:

Trevligt! Lär bli ett köp, om inte EA gör en EA och skapar något obligatoriskt, skitdumt, paket.

Man kan ju hoppas att man får det gratis om man redan äger de äldre spelen, like BioWare med Bioshock.

Är väl större chans att man börjar åldras baklänges än att EA ger ut spel gratis.

EA har dock gett bort massa spel gratis via origin.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Remake på något äldre spel, typ NHL 99 hade varit bättre


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Om de gör om det helt i frostbite eller Unreal 4 så tackar jag gärna ja.

Testpilot

Ja en remake på 1an med bättre interface skulle göra under för serien.
Själv avstår jag att spela om första spelet fler gånger bara för det är så roddigt att spela rent spelmekaniskt.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Ja en remake på 1an med bättre interface skulle göra under för serien.
Själv avstår jag att spela om första spelet fler gånger bara för det är så roddigt att spela rent spelmekaniskt.

Jo, håller med. Ettan har en superb tight story och grymma karaktärer, men mekaniskt så är det (och var) ganska plågsamt att spela. Det var så man suckade varje gång en ny stor strid drog igång.

Medlem

Hoppas att de fixar ME3 då. Det spelet suger totalt jämfört med 1an och 2an. De fattade liksom inte vad som gjorde de spelen bra över huvud taget. Jag pratar inte om slutet, jag har aldrig orkat mig igenom ME3 även fast jag spelat 1an och 2an typ 3ggr var. Jävla Michael Bay actionbullshit rakt igenom utan något djup över huvud taget. Sämre grafik än 2an också otroligt nog.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Jag skulle gärna spela Mass Effect igen... om FOV'en ökades. (Samt stöd för gamepad på PC).


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Hoppas att de fixar ME3 då. Det spelet suger totalt jämfört med 1an och 2an. De fattade liksom inte vad som gjorde de spelen bra över huvud taget. Jag pratar inte om slutet, jag har aldrig orkat mig igenom ME3 även fast jag spelat 1an och 2an typ 3ggr var. Jävla Michael Bay actionbullshit rakt igenom utan något djup över huvud taget. Sämre grafik än 2an också otroligt nog.

Den saknade ganska mycket, fick tvinga mig själv att slutföra spelet.
Föregångarna har jag lirat ganska många gånger. Trean endast en gång.
Säger allt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av ClockWise:
Skrivet av emilakered:

Trevligt! Lär bli ett köp, om inte EA gör en EA och skapar något obligatoriskt, skitdumt, paket.

Man kan ju hoppas att man får det gratis om man redan äger de äldre spelen, like BioWare med Bioshock.

Är väl större chans att man börjar åldras baklänges än att EA ger ut spel gratis.

EA har dock gett bort massa spel gratis via origin.

Jepp. Har svinigt många spel nu på Origin eftersom de ger ut gratis spel ganska ofta. Visst, kanske inte de bästa spelen men vissa av de är ändå rätt häftiga. Don't look the gift horse in the mouth.

Tror det bara är populärt att hata EA. Visst gör de många saker som är skeva men folk gillar att överdriva och följa strömmen.

Medlem

Nu var ni bara efter en reaktion, eller hur ?

Medlem
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av PcKaffe:

Hoppas att de fixar ME3 då. Det spelet suger totalt jämfört med 1an och 2an. De fattade liksom inte vad som gjorde de spelen bra över huvud taget. Jag pratar inte om slutet, jag har aldrig orkat mig igenom ME3 även fast jag spelat 1an och 2an typ 3ggr var. Jävla Michael Bay actionbullshit rakt igenom utan något djup över huvud taget. Sämre grafik än 2an också otroligt nog.

Den saknade ganska mycket, fick tvinga mig själv att slutföra spelet.
Föregångarna har jag lirat ganska många gånger. Trean endast en gång.
Säger allt.

Jag har försökt tvinga mig igenom det men det känns inte ens som ett Mass Effect spel...


signatur

// Bacon <3

Medlem

Bleh, remakes, remakes, remakes. Inget större fel på orginal versionen till PC. Kan väl bara göra som CDProject Red och släppa en fetpatch istället som de gjorde till Witcher 1. Ser annars helst att resurserna går till att skapa nya spel än ständigt fokusera på det som ligger bakom oss. Med en remake budget kan man nog göra ett spel som Rocket League tex.

Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av ClockWise:
Skrivet av emilakered:

Trevligt! Lär bli ett köp, om inte EA gör en EA och skapar något obligatoriskt, skitdumt, paket.

Man kan ju hoppas att man får det gratis om man redan äger de äldre spelen, like BioWare med Bioshock.

Är väl större chans att man börjar åldras baklänges än att EA ger ut spel gratis.

EA har dock gett bort massa spel gratis via origin.

Jepp. Har svinigt många spel nu på Origin eftersom de ger ut gratis spel ganska ofta. Visst, kanske inte de bästa spelen men vissa av de är ändå rätt häftiga. Don&#039;t look the gift horse in the mouth.

Tror det bara är populärt att hata EA. Visst gör de många saker som är skeva men folk gillar att överdriva och följa strömmen.

Har nog mycket mer att göra med konkurransen med tjänster som steam, än någon slags genuin givmildhet eller att de bryr sig om spelarna/spelen. EA är ingen utvecklare, de har inte den passionen och förståelsen, de är en mellanhandel mellan spelaren och utvecklaren.

Finns gott om orsaker till varför folk hatat och fortsätter att hatar EA och om du haft någon som helst koll de senaste ~25åren åren så vet du också varför.

Normalt kan man kanske peka på några fåtal riktigt dumma beslut, här snackar vi hela genrar som RPG genren och RTS genren som de lyckats dra ner i skiten pga mindre begåvade beslut från det företaget. Om du fatta vad Westwood och Origin Systems bana vägen för och hur mycket mer de kunde ha bidragit med hade du nog heller inte gillat EA.

Skillnaden idag och de senate åren är väl snarare att de har fått konkurrans med att bete sig illa. Ubisoft och Konami tex har ju inte varit speciellt roliga att ha att göra med till och från.

Dock fortsätter EA på sitt gamla vanliga sätt, bland annat att ta ihjäl spel helt och hållet nu, även spel med mycket singleplayer delar i sig, som ganska enkelt skulle kunnat fortsätta utan onlinekrav.

(ca 10min in och framåt... och om ni tänker svara lyssna på vad han faktiskt säger innan)

(ca 13:30 in och frammåt)

Medlem

Ettan var ju det enda som var riktigt roligt att spela adept i, fienden flög och for som vantar, sedan blev man i uppföljarna tvungen att sitta bakom skydd och panga som i någon fattig Gears of War klon... Boooring.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Bah, dödligt trött på alla remakes, reboots, remasters, HD eller vilken ursäkt de nu väljer för att kränga ett gammalt spel en gång till...

Medlem

Intressant här att jag verkar tycka lite annorlunda mot så många andra här.

Själv så tyckte jag trean var det bästa spelet, eftersom:

- Man slapp åka runt i timmar med den j**la bilen från ettan.
- Man slapp att åka runt i timmar med skeppet för att leta resurser som i tvåan.
- Man slapp alla irriterande hack minigames som man ständigt tvingades genomlida i både ettan och tvåan. Hatade verkligen dessa.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Bleh, remakes, remakes, remakes. Inget större fel på orginal versionen till PC. Kan väl bara göra som CDProject Red och släppa en fetpatch istället som de gjorde till Witcher 1. Ser annars helst att resurserna går till att skapa nya spel än ständigt fokusera på det som ligger bakom oss. Med en remake budget kan man nog göra ett spel som Rocket League tex.

Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av ClockWise:
Skrivet av emilakered:

Trevligt! Lär bli ett köp, om inte EA gör en EA och skapar något obligatoriskt, skitdumt, paket.

Man kan ju hoppas att man får det gratis om man redan äger de äldre spelen, like BioWare med Bioshock.

Är väl större chans att man börjar åldras baklänges än att EA ger ut spel gratis.

EA har dock gett bort massa spel gratis via origin.

Jepp. Har svinigt många spel nu på Origin eftersom de ger ut gratis spel ganska ofta. Visst, kanske inte de bästa spelen men vissa av de är ändå rätt häftiga. Don&#039;t look the gift horse in the mouth.

Tror det bara är populärt att hata EA. Visst gör de många saker som är skeva men folk gillar att överdriva och följa strömmen.

Har nog mycket mer att göra med konkurransen med tjänster som steam, än någon slags genuin givmildhet eller att de bryr sig om spelarna/spelen. EA är ingen utvecklare, de har inte den passionen och förståelsen, de är en mellanhandel mellan spelaren och utvecklaren.

Finns gott om orsaker till varför folk hatat och fortsätter att hatar EA och om du haft någon som helst koll de senaste ~25åren åren så vet du också varför.

Normalt kan man kanske peka på några fåtal riktigt dumma beslut, här snackar vi hela genrar som RPG genren och RTS genren som de lyckats dra ner i skiten pga mindre begåvade beslut från det företaget. Om du fatta vad Westwood och Origin Systems bana vägen för och hur mycket mer de kunde ha bidragit med hade du nog heller inte gillat EA.

Skillnaden idag och de senate åren är väl snarare att de har fått konkurrans med att bete sig illa. Ubisoft och Konami tex har ju inte varit speciellt roliga att ha att göra med till och från.

Dock fortsätter EA på sitt gamla vanliga sätt, bland annat att ta ihjäl spel helt och hållet nu, även spel med mycket singleplayer delar i sig, som ganska enkelt skulle kunnat fortsätta utan onlinekrav.

https://www.youtube.com/embed/kmvcJuBOaQE

(ca 10min in och framåt... och om ni tänker svara lyssna på vad han faktiskt säger innan)

https://www.youtube.com/embed/T2pdvh4uiaM

(ca 13:30 in och frammåt)

...såklart det handlar om att konkurrera med Steam. Origin och EA är inte en välgörenhet - och inte Valve eller Steam heller för den delen. Tycker det bara låter som en ursäkt för att inte gilla EA/Origin...

Medlem

Bra, släpp det på Steam också så blir det ett garanterat köp. Jag har Origin, men föredrar att ha allt samlat på ett ställe. Annars får det vara, piratar det hellre än köper på Origin.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av Harakiri:

Ja en remake på 1an med bättre interface skulle göra under för serien.
Själv avstår jag att spela om första spelet fler gånger bara för det är så roddigt att spela rent spelmekaniskt.

Jo, håller med. Ettan har en superb tight story och grymma karaktärer, men mekaniskt så är det (och var) ganska plågsamt att spela. Det var så man suckade varje gång en ny stor strid drog igång.

Ja fy fan, striderna i ettan och deras loot mekanik var värdelös. MAKO delarna i det spelet har sågats men det var en av de konstiga grejerjma i spelet jag faktiskt diggade.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Bleh, remakes, remakes, remakes. Inget större fel på orginal versionen till PC. Kan väl bara göra som CDProject Red och släppa en fetpatch istället som de gjorde till Witcher 1. Ser annars helst att resurserna går till att skapa nya spel än ständigt fokusera på det som ligger bakom oss. Med en remake budget kan man nog göra ett spel som Rocket League tex.

Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av ClockWise:
Skrivet av emilakered:

Trevligt! Lär bli ett köp, om inte EA gör en EA och skapar något obligatoriskt, skitdumt, paket.

Man kan ju hoppas att man får det gratis om man redan äger de äldre spelen, like BioWare med Bioshock.

Är väl större chans att man börjar åldras baklänges än att EA ger ut spel gratis.

EA har dock gett bort massa spel gratis via origin.

Jepp. Har svinigt många spel nu på Origin eftersom de ger ut gratis spel ganska ofta. Visst, kanske inte de bästa spelen men vissa av de är ändå rätt häftiga. Don&amp;#039;t look the gift horse in the mouth.

Tror det bara är populärt att hata EA. Visst gör de många saker som är skeva men folk gillar att överdriva och följa strömmen.

Har nog mycket mer att göra med konkurransen med tjänster som steam, än någon slags genuin givmildhet eller att de bryr sig om spelarna/spelen. EA är ingen utvecklare, de har inte den passionen och förståelsen, de är en mellanhandel mellan spelaren och utvecklaren.

Finns gott om orsaker till varför folk hatat och fortsätter att hatar EA och om du haft någon som helst koll de senaste ~25åren åren så vet du också varför.

Normalt kan man kanske peka på några fåtal riktigt dumma beslut, här snackar vi hela genrar som RPG genren och RTS genren som de lyckats dra ner i skiten pga mindre begåvade beslut från det företaget. Om du fatta vad Westwood och Origin Systems bana vägen för och hur mycket mer de kunde ha bidragit med hade du nog heller inte gillat EA.

Skillnaden idag och de senate åren är väl snarare att de har fått konkurrans med att bete sig illa. Ubisoft och Konami tex har ju inte varit speciellt roliga att ha att göra med till och från.

Dock fortsätter EA på sitt gamla vanliga sätt, bland annat att ta ihjäl spel helt och hållet nu, även spel med mycket singleplayer delar i sig, som ganska enkelt skulle kunnat fortsätta utan onlinekrav.

https://www.youtube.com/embed/kmvcJuBOaQE

(ca 10min in och framåt... och om ni tänker svara lyssna på vad han faktiskt säger innan)

https://www.youtube.com/embed/T2pdvh4uiaM

(ca 13:30 in och frammåt)

Jag ser hellre en nyutgåva där de faktiskt ändrar sitt stirdssystem helt. Ökad grafik är ochblir najs som fan det med men viktigast av allt är förbättrade strider. Ettams cp,bat är faktiskt väldigt dåligt, till den grad att det blir svårt att förbättra det i en remaster utan att totalt förändra det frpn grunden uppåtl

För övrigt så spelar det väl för fassiken ingen roll vad EA har för motiv bakom att släppa ut gratisspel? Resultatet är positivt och förblir positivt oavsett vilken motivering som ligger bakom beslutet, så det är väldogt oviktigt huruvida de gjort det för att de är människor md guldhjärtan.

12
Skriv svar