Spela som "korrupt polis" i Obsidians rollspel Tyranny

Robot
FM-guru
F.d. Sisyr
Spela som "korrupt polis" i Obsidians rollspel Tyranny

Ser väldigt mycket fram emot detta.

Medlem

Håller tummarna för att detta spel blir bra.

Medlem

Kan man välja att spela som Nicolas Cage?

Medlem

Jag gillar idén. Ser fram emot att sätta ihop mitt party av onda förtryckare.

k3m
Medlem
Skrivet av Sisyr:

Ser väldigt mycket fram emot detta.

det är du inte ensam om

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Kan man välja att spela som Nicolas Cage?

Är väl inte ett Obsidian spel annars?

Medlem

Snackade precis med en vän om något sånt, han ville ha ett spel där man spelar som "the bad guy". Tja, antar att han får sin önskan uppfylld nu då!

Ambassadör
Xbox

Det här kan ju bli riktigt bra!


signatur

Jump in.

MMMM brottsligt fränt


signatur

New life, New hope

Medlem
Medlem

Detta kommer bli snuskigt jävla bra! Obsidian har redan bevisat att de är skicliga på både storytelling och spelmekanik och att detta också stämmer för isometriska CRPG-style games som Pillars of Eternity.

Medlem

Jag förstår inte citattecken runt "korrupt polis" - är man det inte egentligen eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Snackade precis med en vän om något sånt, han ville ha ett spel där man spelar som "the bad guy". Tja, antar att han får sin önskan uppfylld nu då!

Overlord 2 var rätt roligt om han inte vill vänta på det här spelet


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

*ryser* *dräggel* jag längtar <3

Medlem

I övrigt, är det inte korrumperad ni menar? Korrupt = vanställd? Eller är det OK att förväxla båda nu?

Bakgrund: Min gamla svenskalärare som har ärrat mig med utskällningar för felsägningar

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag förstår inte citattecken runt "korrupt polis" - är man det inte egentligen eller?

Det är nog för att det är ett citat, inte för att skribenten vill uttrycka ironi. Eller så tycker skribenten att alla poliser är korrupta och att uttrycket "korrupt polis" blir tårta på tårta och gör sig lustig på det sättet.

Medlem
Skrivet av Incal:
Skrivet av Hipshot:

Jag förstår inte citattecken runt "korrupt polis" - är man det inte egentligen eller?

Det är nog för att det är ett citat, inte för att skribenten vill uttrycka ironi. Eller så tycker skribenten att alla poliser är korrupta och att uttrycket "korrupt polis" blir tårta på tårta och gör sig lustig på det sättet.

Det är antagligen mera för att man inte faktiskt spelar en korrupt polis.. som det låter på artikeln är det mer något som dom på Obsidian kallar det på skoj.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag förstår inte citattecken runt "korrupt polis" - är man det inte egentligen eller?

Citattecken för att det är ett citat. En av utvecklarna kallar protagonisten för "corrupt cop" i videon.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Jag förstår inte citattecken runt "korrupt polis" - är man det inte egentligen eller?

Antagligen är citationstecknen där för att spelaren är "korrupt polis" men där är player agency inblandat. Dvs du är en "korrupt snut" som premiss, men hur korrupt är du egentligen? Tolkar jag det iaf.

1
Skriv svar