Fulkultur: Om tv-serierna du måste titta på i höst och vinter

Robot
Fulkultur: Om tv-serierna du måste titta på i höst och vinter

I avsnitt 19 tipsar gänget om de bästa kommande serierna, och minns all fulkultur som konsumerats under sommaren.


SoL
Medlem
Fulkultur: Om tv-serierna du måste titta på i höst och vinter

Vill lägga till en serie: The Night Of, kolla på den, årets bästa serie enligt mig. Har man sett The Wire kan man känna igen sig i vissa stunder

Medlem

Såg klart stranger things. Riktigt bra serie om du tycker om 80-tals stuket. Många bra karaktärer och fint manus.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Frilansare
Skrivet av SoL:

Vill lägga till en serie: The Night Of, kolla på den, årets bästa serie enligt mig. Har man sett The Wire kan man känna igen sig i vissa stunder

Tack för tips! Ska kolla in den. Var hittar jag den, legalt?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av SoL:

Vill lägga till en serie: The Night Of, kolla på den, årets bästa serie enligt mig. Har man sett The Wire kan man känna igen sig i vissa stunder

Sett de hittills släppta avsnitten. Tyckte de två första var grymma men gillar inte hur den sen blev ännu en "tuffingar fängelset"-historia. John Turturro är dock bra.


signatur
Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av SoL:

Vill lägga till en serie: The Night Of, kolla på den, årets bästa serie enligt mig. Har man sett The Wire kan man känna igen sig i vissa stunder

Tack för tips! Ska kolla in den. Var hittar jag den, legalt?

Den finns att streama på HBO Nordic.

Medlem

Bra lista, men... Gilmore girls känns lite udda i samlingen.

Medlem

TV-serier? Va?

Medlem

Rick and morty är det enda jag riktigt ser fram emot!

Och ni har inte ens med det på listan!

Medlem

Blev besviken på "The Get Down" som Netflix försöker tvinga på en. Det är full patte hela tiden, vilket blir tröttsamt i längden. För överproducerad för min del, men säkert ngn som gillar den dock.

En liknande men bättre serie är "Vinyl" på HBO.

Medlem

skulle vara najs med en fulkultur-pod om de stora namnen bland designers och writers bakom historiens alla hyllade legendariska spel... finns en del fascinerande historier och framförallt kul att fundera över vad de fått sin respektive inspiration ifrån, så som pnp-rollspel, litteratur och så vidare... kanske fel ställe att "tipsa" eller be om ämne för podcast, men men


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Gen
Medlem

Stranger Things var ruskigt bra. Skådisarna gjorde ett hästjobb, manuset var välskrivet, det osar 80-tal och allt är väldigt spännande. Fin cliffhanger till säsong 2, längtar!

MEG
Medlem
Skrivet av magma:

Såg klart stranger things. Riktigt bra serie om du tycker om 80-tals stuket. Många bra karaktärer och fint manus.

Håller med, en riktigt bra serie, längtar efter nästa säsong.


signatur

Death is only the beginning

Releasehästryttare

Ni rekommenderar Killjoys , men inte den överlägsna serien Dark matter ?

Medlem

Gillade The Expanse mer än Dark Matter, men sen The Night of och Stranger things är helt klart favoriter jag sett nyligen.

FM-guru
F.d. Sisyr

Pilotavsnittet av The Night Of var ett av de bästa jag sett. Önskar att resten av serien hade behållt samma ton och fokus. Känslan är att man skrev piloten klart tidigare än resten och sedan valde att föra serien i en annan riktning.

Skrivet av Devan:

Ni rekommenderar Killjoys , men inte den överlägsna serien Dark matter ?

http://www.thetvjunkies.com/wp-content/uploads/2015/07/dark-m...

Smaksak, i mina ögon är de skitserier båda två.

Medlem
Skrivet av mill:

Blev besviken på "The Get Down" som Netflix försöker tvinga på en. Det är full patte hela tiden, vilket blir tröttsamt i längden. För överproducerad för min del, men säkert ngn som gillar den dock.

En liknande men bättre serie är "Vinyl" på HBO.

The Get Down är okej men Vinyl är i en annan klass.
Tyvärr la de ner Vinyl efter en säsong.

Medlem

En serie som jag inte hör folk prata om är The Leftovers, finns på HBO. En av de bästa jag sett på sistonde. Leftovers, Fargo, House of Cards och Mr.Robot är nog mina favoriter på sistonde.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av mill:

Blev besviken på "The Get Down" som Netflix försöker tvinga på en. Det är full patte hela tiden, vilket blir tröttsamt i längden. För överproducerad för min del, men säkert ngn som gillar den dock.

En liknande men bättre serie är "Vinyl" på HBO.

The Get Down är okej men Vinyl är i en annan klass.
Tyvärr la de ner Vinyl efter en säsong.

Tycker Vinyl känns som en soppa där man bara slängt in alla 70-talsklyschor man kunde komma på. The Get Down har jag inte sett än, hoppas den är bättre.

Medlem

Elementary ( http://m.imdb.com/title/tt2191671/ )

John Lee Miller är klockren i dem enligt mig.

1
Skriv svar