Overwatch-trollare trollas – av Overwatch

Robot
Overwatch-trollare trollas – av Overwatch

Blizzard hjälper ohyfsade spelare att bli ödmjuka.

#overwatch, #blizzard


Medlem
Overwatch-trollare trollas – av Overwatch

Urban Dictionary kommer få ca 200-300 nya förkortningar i år.

Medlem
Medlem

En del kommer ju bara skriva andra ord och stavningar men om några tänker till på vad de säger så är det ju värt besväret.

Medlem

Detta kommer ha samma effekt som att man säger "frak" istället för "fuck" dvs alla vet precis vad man menar med dessa fraser iaf

Medlem

Löjligt, detta är inget de ska ha kvar va?


signatur

AYY LMAO

MEG
Medlem

Roligt tilltag av Blizzard


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Detta kommer ha samma effekt som att man säger "frak" istället för "fuck" dvs alla vet precis vad man menar med dessa fraser iaf

Förhoppningsvis har de tänkt till om detta. Det borde vara en liten sak för dom att uppdatera deras "ordlista" för nya påhittiga förkortningar.

Skrivet av Haziza:

Löjligt, detta är inget de ska ha kvar va?

Varför är det löjligt? Jag kanske börjar bli gammal, men ogillar ändå svordommar, dryga och onödiga kommentarer.

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Detta kommer ha samma effekt som att man säger "frak" istället för "fuck" dvs alla vet precis vad man menar med dessa fraser iaf

https://youtu.be/_re3W7esV6U


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Det här är typ det bästa jag sett på hur länge som helst. :,D

Medlem

Helt klockrent.

Skrivet av umegatron:
Skrivet av Haziza:

Löjligt, detta är inget de ska ha kvar va?

Varför är det löjligt? Jag kanske börjar bli gammal, men ogillar ändå svordommar, dryga och onödiga kommentarer.

Ja precis. Är det något som är löjligt så är det att klämma ur sig "förnedrande" saker och annat strunt i chatten. Visar ju lite på mognadsgraden på spelaren.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

gg ez är ju roligt att säga när man vinner på ren tur eller om man är den sämsta i laget och knappt bidragit till vinsten.

Medlem

"förtret!1! blabla rättigheter".
Goo..Blizzard Translate: "Ånej, känner mig träffad". ^^


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Ja det är löjligt, men får bli ez gg istället då!


signatur

AYY LMAO

Medlem

Hehe när folk skriver easy i slutet av rundan i BF4 så brukar jag kontra med hard


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem
Skrivet av Haziza:

Ja det är löjligt, men får bli ez gg istället då!

Du tror inte Blizzard tänk på alla varianter du kan komma att skriva?

Medlem
Medlem
Skrivet av Haziza:

Ja det är löjligt, men får bli ez gg istället då!

Löjliga är väl ändå folk som skriver saker som "gg ez" och därmed bidrar till dålig stämning.
Men jag tror blizzard bara försöker ge en liten känga till folk som är tillräckligt omogna att skriva sådana saker, och inte censurera sånt på riktigt eftersom det fortfarande går att skriva bara "ez".

Medlem

Det är ju löjligt om blizzard ser gg ez som ett problem...

Medlem
Skrivet av molg:
Skrivet av Haziza:

Ja det är löjligt, men får bli ez gg istället då!

Du tror inte Blizzard tänk på alla varianter du kan komma att skriva?

Nej.

Medlem
Skrivet av marway:

Det är ju löjligt om blizzard ser gg ez som ett problem...

Toxicity(kommer inte på en bra översättning till svenska) är faktiskt ett problem. Se bara på LoL; det är känt för att det är fullt med toxicity, och det förstör spelupplevelsen för många där.
Jag tror inte att blizzard vill att overwatch ska bli likadant.

Medlem

Tycker personligen att sådant är kul när det är "competitive", det får mig att vilja vinna ännu mer.

Löjliga är väl ända om man tar så illa vid sig av ett troll, trodde alla förstod att det skrevs för att pika/psyka med glimten i ögat. tycker det är lika harmlöst som om någon skull skriva en smiley efter runda/match...

men kanske är härdad

Medlem
Skrivet av marway:

Det är ju löjligt om blizzard ser gg ez som ett problem...

Det är en kaxig attityd att skriva något sånt. Tycker det är bra att dom gör såhär

Medlem

Tycker att detta är ett roligt och bra initiativ från Blizzard

Medlem
Skrivet av Real:

Tycker personligen att sådant är kul när det är "competitive", det får mig att vilja vinna ännu mer.

Löjliga är väl ända om man tar så illa vid sig av ett troll, trodde alla förstod att det skrevs för att pika/psyka med glimten i ögat. tycker det är lika harmlöst som om någon skull skriva en smiley efter runda/match...

men kanske är härdad

Håller med dig 100% om du inte kan ta att bli kallad struntsaker på internet så kanske det inte är platsen för dig. Otroligt hur blodiga folk har blivit för att det finns omoget folk online. De har det alltid funnits och aldrig behövts nått report system eller sånt här. Är folk jobbiga så muta dom bara. Finns typ i varenda onlinespel nu. Lösningen finns ju redan men istället kommer dom me sån här skit

Medlem

Hahaha klockrent faktiskt!

tror de flesta som tar illa vid över detta själva är lika mogna som 12 åriga pojkar där de nu inte kan håna med motståndarna med GG EZ.

Medlem

Gillar! Blizzard kommer naturligtvis inte kunna censurera alla dryga kommentarer men jag gillar skarpt att de gör en markering mot drygt beteende.
Jag blir alltid nedstämd av drygheten i gaming. Får mig att känna mig väldigt mycket som en förlorare när jag tvingas lyssna/läsa när arga ungdomar tar ut sin sorg på spelservern. Ibland undrar jag om hearthstones avsaknad av chatt är nyckeln till dess framgång.

Medlem

easiest post of my life, gg izi

Medlem
Skrivet av Luffarkaka:
Skrivet av marway:

Det är ju löjligt om blizzard ser gg ez som ett problem...

Det är en kaxig attityd att skriva något sånt. Tycker det är bra att dom gör såhär

Det är ingen anledning till censur. Uppmanar till att folk skriver annat istället, som t.ex. "we crushed you" istället för gg ez

Medlem

Bra gjort. Det är synd att så ytterst få spelare klarar av att bete sig på ett respektfullt sätt.

123
Skriv svar