Nytt Metal Gear utannonserat! Utan Kojima, med zombier

Medlem

Lägg av Konami...

Medlem

Hideo måste gråta i fosterställning varje natt pga av vad Konami har gjort med mgs sen mgs5.

Ambassadör
Xbox

Det här måste ju vara ett skämt? Om inte, så måste det ju ha knarkats hårt på Konami. Usch


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av SWEBarb:

Jösses undrar hur Kojima känner sig nu ? tragiskt..

Som pappa till ett <b>kodnappat</b> och våldtaget barn skulle jag misstänka...

Konami är väldigt högt upp på hatlistan, önskar dem all olycka.

I see what you did there...

Medlem

Nej.


signatur

Ordo Ab Chao

Quake-konnässsör

And that how it ends, rest in piece snake...

Inaktiv

Ja, faktiskt!! Vilken lustig svängom den här verkar ta, haha!
Några steg ifrån sina rötter, va?

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Vi hade ju inte redan ungefär 20 000 tröga jävla zombieshooters. Det här ser bara pinsamt ut.

Varför inte bara göra mer av samma stuk som MGS 5 var? Det var eget och fyllde en niche för oss som gillar stealth spel.

De kan inte göra fler spel som är lika bra på det sätt som MGS 5 - för Konami har sparkat Kojima. Kojima var den enda riktigt konpetenta personen där till att börja med, så denna nyhet är föga förvånande

k3m
Medlem

här har vi en bra anledning till varför Kojima lämnade Konami.

Medlem

Tragik i spelform.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Vi hade ju inte redan ungefär 20 000 tröga jävla zombieshooters. Det här ser bara pinsamt ut.

Varför inte bara göra mer av samma stuk som MGS 5 var? Det var eget och fyllde en niche för oss som gillar stealth spel.

Dom kan inte göra ett riktigt spel i stuk med mgs5 utan kojima. Så är det bara å det vet dom. Nu försöker dom bara tjäna inte pengar på namnet.

Det är ju dock en utomordentlig motor och den får gärna komma till användning. Låna ut den till ubisoft tex så kanske dom för en gångs skull kan göra ett spel som ser ut som dom lovar att det ska se ut.

Medlem

Coop är ändå coop...


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

De borde inte ha rätt att använda namnet Metal Gear till deras dynga... Vilket hån mot oss fans.

Medlem

Börjar känna mer och mer avsky mot dessa företag som lockar med ett känt märke, för att sedan göra något som inte överensstämmer med märket. Byt namn! Fast sen så har konami legat på min bojkott listasedan 1 år tillbaka eller nått sånt. Synd då jag vill spela phantom pain. Hmm... man kanske kan pirata det sen skicka pengar till kojima för spelet

rot
Medlem

Med så många andra bra spel och utvecklare som faktiskt förtjänar vårt stöd så blir det inget mer Konami för min del.

Det enda som skulle kunna ändra på det skulle vara om dom lyckades med något helt ofattbart vackert Silent hill men det är nog ingen större risk för det.

#fuckonami

Medlem

usch detta verkar inte särskilt värt det..

Medlem

Det skall jag lätt köpa, jag älskar denna typ av spel
Coop med är ju bara för skönt.

Medlem

Va fan. Håller med alla. Spelserien är mästerlig. Men detta är bara en money grabber. Att ens inkludera zombies är bara löjligt. Detta kunde vara som en rolig grej till ett nytt metal gear som en bonus. Men att göra ett helt spel av detta är ju bara så ruttet. Var är alla idéer som fanns förut. Idioti säger jag bara.

Medlem

Jag fiser lite i deras generella riktning.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

12
Skriv svar