No Man's Sky patchas den här veckan, och nästa

Robot
No Man's Sky patchas den här veckan, och nästa
Medlem
No Man's Sky patchas den här veckan, och nästa

Nä tack, jag har redan tappat intresset...


signatur

autograph

Medlem

Spelet höll i 5 timmar för mig. Sedan hamnade det i "Kanske spelar någon gång i framtiden men förmodligen inte"-högen. Tillsammans med andra titlar som överhajpats vid lansering.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

rot
Medlem

Alla borde vid det här laget känna till att spel inte alltid uppfyller det dom lovar vid release och avvakta med köp om det inte är något man vill chansa på.

Medlem

Jag har försökt spela, men orkar inte mer än 1 timme åt gången. Igår gick det knappt 10 minuter innan jag stängde av. Inget spel för mig

Medlem
Skrivet av rot:

Alla borde vid det här laget känna till att spel inte alltid uppfyller det dom lovar vid release och avvakta med köp om det inte är något man vill chansa på.

Det är roligare att köpa det och känna sig lurad istället, så man får möjlighet att gnälla lite också

Medlem

Undrar om patchen kommer vara multiplayer på galaktisk nivå...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

"Patch just out for PC version - Steam and GoG. Patch in submission for PS4 version, should be out very soon."

"Patch notes incoming but PC build adds support for more hardware + improves frame rate at low spec. PS4 improves stability + lots more :)"

https://twitter.com/NoMansSky/status/766235997709402112

Medlem

behöver mer en ett par patcher för göra klart spelet,.När ska det ens släppas....

Medlem

Ni som faktiskt spelar spelet, hur tycker ni det är, jämtemot priset, är det värt det?

Medlem
Skrivet av ElgutDenVilde:

Ni som faktiskt spelar spelet, hur tycker ni det är, jämtemot priset, är det värt det?

Nej.

Medlem
Skrivet av ElgutDenVilde:

Ni som faktiskt spelar spelet, hur tycker ni det är, jämtemot priset, är det värt det?

Njaee, jag har haft roligt i det, kanske lagt 20h totalt och visst, det är lite samma sak hela tiden, men jag tycker det är skoj.

Speltidsmässigt är det värt det, med tanke på att man kan köpa ett singleplayerspel som är 5-6h långt för 500-600kr, så det är ju mer speltid för pengarna.

Men innehållsmässigt är det lite fattigt.
Men gillar man relaxspel, utforska, farma så kan man ändå ha kul.

Medlem
Skrivet av ElgutDenVilde:

Ni som faktiskt spelar spelet, hur tycker ni det är, jämtemot priset, är det värt det?

48 timmar spelade och har fortfarande roligt, så skulle utan tvekan säga att det är värt det om man ser till antalet timmar. uncharted 4 gav mig 22 timmar.

jag tror många som spelar NMS helt missat att det finns olika star systems som man bara kan nå om man uppgraderar sin warp drive. systemet man börjar i är en gul stjärna, vilket är det "normala". har man som mål i spelet att bara nå mitten av galaxen snabbast möjligt så ser man sällan annat än gula system (och mycket ser likadant ut). men det finns ett gäng andra typer av stjärnor med helt andra typer av planeter som man bara kan nå genom att fortsätta uppgradera sin warp drive och utforska fritt.

men ja, sen finns ju folk som fullständigt skiter i att utforska och vill att spelet ska vara något det inte är eller aldrig sagt sig vara.

Medlem

Spel som inte kan lanseras färdiga är inte egentligen värda att köpa förrän de faktiskt är färdiga.

Det enda sättet att undvika såna här problem är att aktivt undvika spel som utvecklats "tillsammans" med Sony eller Microsoft, då man vet, man vet så väl att spelet blir ett konsolspel med en portning till PC, vilket No Man's Sky var.

Medlem

Jag spelar det varje dag och det växer för mig hela tiden och jag blir otroligt lycklig om de kommer fortsätta att patcha och lägga in nya saker jag varvar detta med Destiny så det är perfekt när man inte orkar vara på helspänn hela tiden och bara vill chilla omkring. När xcom kommer i slutet på nästa månad så känns det som min "spel trinity" kommer vara komplett (Spelar på PS4)

Medlem

Patchnotes? På steam har de redan laddats ned men hittar inte Noterna

Avstängd
Skrivet av ElgutDenVilde:

Ni som faktiskt spelar spelet, hur tycker ni det är, jämtemot priset, är det värt det?

Underbart skönt spel och klart värt priset.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Inaktiv
Skrivet av ElgutDenVilde:

Ni som faktiskt spelar spelet, hur tycker ni det är, jämtemot priset, är det värt det?

Jag har en bit över 11 timmar i spelet men kan egentligen inte motivera en prislapp över 300 kr. Köpte på gog för 499 kr. Det är ett ganska lugnt spel för det mesta med en del intressanta koncept men tycker det känns som man gjort det mesta efter ett par timmar.

Inaktiv
Skrivet av quadratis:
Skrivet av ElgutDenVilde:

Ni som faktiskt spelar spelet, hur tycker ni det är, jämtemot priset, är det värt det?

48 timmar spelade och har fortfarande roligt, så skulle utan tvekan säga att det är värt det om man ser till antalet timmar. uncharted 4 gav mig 22 timmar.

jag tror många som spelar NMS helt missat att det finns olika star systems som man bara kan nå om man uppgraderar sin warp drive. systemet man börjar i är en gul stjärna, vilket är det "normala". har man som mål i spelet att bara nå mitten av galaxen snabbast möjligt så ser man sällan annat än gula system (och mycket ser likadant ut). men det finns ett gäng andra typer av stjärnor med helt andra typer av planeter som man bara kan nå genom att fortsätta uppgradera sin warp drive och utforska fritt.

men ja, sen finns ju folk som fullständigt skiter i att utforska och vill att spelet ska vara något det inte är eller aldrig sagt sig vara.

Intressant!
Äntligen någon som kommer med något konkret.
Information som faktiskt är relevant......
Gärna mer sådant!!

Medlem
Skrivet av ElgutDenVilde:

Ni som faktiskt spelar spelet, hur tycker ni det är, jämtemot priset, är det värt det?

Japp, har 36 timmar investerade och det blir bara coolare och coolare. Det talas mycket om att planeterna ser likadana ut mm, det stämmer inte alls i mitt fall utan tvärtom förvånas jag hela tiden av hur unika planeterna kan vara.

Men man måste nog vara införstådd med att det här är ett spel som handlar om upptäcktsresande och trivas med fokuset, att ta sig till mitten av galaxen är bara ett svepskäl för att besöka och utforska olika platser i detta fantasiuniversum. Att samla material och förbättra sin utrustning handlar enbart om att kunna utforska ännu mer, inte om att 'vinna'.

Det är ett spel för eskapister, alla andra kommer nog att ha ganska tråkigt.

Inaktiv
Skrivet av Ahris:
Skrivet av ElgutDenVilde:

Ni som faktiskt spelar spelet, hur tycker ni det är, jämtemot priset, är det värt det?

Japp, har 36 timmar investerade och det blir bara coolare och coolare. Det talas mycket om att planeterna ser likadana ut mm, det stämmer inte alls i mitt fall utan tvärtom förvånas jag hela tiden av hur unika planeterna kan vara.

Men man måste nog vara införstådd med att det här är ett spel som handlar om upptäcktsresande och trivas med fokuset, att ta sig till mitten av galaxen är bara ett svepskäl för att besöka och utforska olika platser i detta fantasiuniversum. Att samla material och förbättra sin utrustning handlar enbart om att kunna utforska ännu mer, inte om att 'vinna'.

Det är ett spel för eskapister, alla andra kommer nog att ha ganska tråkigt.

Kul att det "öppnas upp", haft mina misstankar.
Håll oss uppdaterade!

Medlem

Spelar på ps4, är inte besviken! älskar upptäckandet!

Medlem
Skrivet av Rack:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av ElgutDenVilde:

Ni som faktiskt spelar spelet, hur tycker ni det är, jämtemot priset, är det värt det?

Japp, har 36 timmar investerade och det blir bara coolare och coolare. Det talas mycket om att planeterna ser likadana ut mm, det stämmer inte alls i mitt fall utan tvärtom förvånas jag hela tiden av hur unika planeterna kan vara.

Men man måste nog vara införstådd med att det här är ett spel som handlar om upptäcktsresande och trivas med fokuset, att ta sig till mitten av galaxen är bara ett svepskäl för att besöka och utforska olika platser i detta fantasiuniversum. Att samla material och förbättra sin utrustning handlar enbart om att kunna utforska ännu mer, inte om att 'vinna'.

Det är ett spel för eskapister, alla andra kommer nog att ha ganska tråkigt.

Kul att det "öppnas upp", haft mina misstankar.
Håll oss uppdaterade!

Jag tror att många bara flyger från bas till bas för att snacka med NPC's och samla upgrades, då ser naturligtvis allt likadant ut till slut.
Om man istället parkerar skeppet och ger sig ut till fots så får man ett helt annat perspektiv för faktum är att man inte ser ett skit från luften.

Inaktiv
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Rack:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av ElgutDenVilde:

Ni som faktiskt spelar spelet, hur tycker ni det är, jämtemot priset, är det värt det?

Japp, har 36 timmar investerade och det blir bara coolare och coolare. Det talas mycket om att planeterna ser likadana ut mm, det stämmer inte alls i mitt fall utan tvärtom förvånas jag hela tiden av hur unika planeterna kan vara.

Men man måste nog vara införstådd med att det här är ett spel som handlar om upptäcktsresande och trivas med fokuset, att ta sig till mitten av galaxen är bara ett svepskäl för att besöka och utforska olika platser i detta fantasiuniversum. Att samla material och förbättra sin utrustning handlar enbart om att kunna utforska ännu mer, inte om att 'vinna'.

Det är ett spel för eskapister, alla andra kommer nog att ha ganska tråkigt.

Kul att det "öppnas upp", haft mina misstankar.
Håll oss uppdaterade!

Jag tror att många bara flyger från bas till bas för att snacka med NPC's och samla upgrades, då ser naturligtvis allt likadant ut till slut.
Om man istället parkerar skeppet och ger sig ut till fots så får man ett helt annat perspektiv för faktum är att man inte ser ett skit från luften.

Exakt!, har tänkt mig om/när jag snappar upp spelet, att t.ex. inte ens använda vissa funktioner (åtminstone till en början).
Inte skanna av planeten jag är på, kommer till, osv., aktivt avvara hjälpmedel i mesta möjliga mån.
Brukar spela den "här" typen av spel så.
Blir en helt annan typ av upplevelse då, en helt annan utmaning!

Inaktiv

Måste bara fråga!
Du kan väl spara ditt spel i offline mode??, du behöver väl inte gå online för att spara..?

Medlem

Bra spel värt 400 för mej med många spel. Men spelar det endå varje dag och kommer också att göra det fram till när rise of Iron kommer iaf. Min spelupplevelse är som natt och dag ibland så är unikt och roligt och ibland tråkig. Är på jakt efter ett atlas pass v1 och för mej så kommer det ta ett tag till innan jag får det. Har också fastnat i uppgraderings träden lite och har inte hittat något intressant att uppgradera på några dagar.

rot
Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av rot:

Alla borde vid det här laget känna till att spel inte alltid uppfyller det dom lovar vid release och avvakta med köp om det inte är något man vill chansa på.

Det är roligare att köpa det och känna sig lurad istället, så man får möjlighet att gnälla lite också

O ja, då kan man verkligen lyxgnälla, när man har lagt ut sina dyrt förvärvade pengar på det istället för något avsevärd bättre investering som t.ex. en ljummen folköl och en fattig rulle efter krogen.

1
Skriv svar