Civilization 5 på riktigt maffig trailer

Robot
Medlem
Civilization 5 på riktigt maffig trailer

Kommer bli otroligt spännande att se vilka förbättringar femman faktiskt bidrar. Viktigt att sys reqs hålls fortsatt låga så det inte blir några problem att ha på sin laptop.

Bra trailer med lite substans vilket man inte är bortskämd med.

Medlem
Medlem

''Ultra realistic graphics'' Woot WOOOT!???


signatur

Rwa?

Medlem

Säger det igen. Mer självklart köp i år blir det inte.

Medlem

Kan knappt vänta. Älskar Civ.

Medlem

Civ5>Allt annat...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Trailern funkar inte för mig


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem

Funkar inte för mig heller.

Medlem

Funkar inte här heller... inte flera andra filmer heller... verkar som om den står och väntar på gordon.fz.se ... det är vad det står i statusfältet på browsern iallafall


signatur

Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
Nalle Puh

Medlem

Fragzone har funkar skitdåligt för mig med de senaste veckorna, ibland kommer man inte in på några undersidor.

Dessutom borde ni väl veta att knappast fz är de enda som har trailers?
http://www.youtube.com/watch?v=l-y99pkS_Vs


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Gissar på att det är den här trailern:
http://kotaku.com/5565685/civilization-vs-trailer-is-a-love-l...

De tar verkligen modding-communityn på allvar vilket visar vilka sanna PC-spelsutvecklare de är.

Nu gäller det att ta tillvara på sitt sociala liv så länge det går

Medlem

När CIV kommer så blir det bye bye världen, vi ses om några veckor! *låser in sig på rummet och spelar CiV*

Medlem

Äntligen ett spel som tar hand om sina spelare och inte bara tänker på pengar!

Medlem

Awesome! Givet köp.

Medlem

Startade en ny omgång av Civ IV så sent som igår och satt med det hela kvällen. One more turn!

Ska bli intressant att se vad det finns för nyheter i Civ V. Nya hexagon-nätet känns ganska naturligt faktiskt.

Däremot tycker jag inte att grafiken ser så himla mycket bättre än i 4:an. Mer annorlunda än bättre. På några screenshots så ser spelplanen ganska urvattnad ut. Inte för att man spelar Civ bara för grafiken precis men det är ju alltid trevligt med nåt nytt och fräscht.

Medlem

Trailern strulade för mig också men jag klickade på länken "Se filmen högupplöst" och då gick det fint
Kan knappt vänta på det här spelet!

Inaktiv

Underbart! Strategispelens konung återvänder, skall bli sjukt kul att sätta tänderna i denna guldklimp

Inaktiv

Snälla säg att det är ett uppgraderat CivIII, vad som än kommer ut ur CivIV så vill jag inte ha något att göra med det...

Medlem

Nice.

Men varför ska utvecklare alltid prata om "community" och "modding" - det är totalt ointressant. :/

Det är modernt och trendigt att prata om det nu för tiden. Spelutvecklare behöver inte en massa amatörer som sitter och moddar - de klarar av att utveckla spel själva. Kolla bara på Blizzard.

Nu menar jag inte att modding är värdelöst. Jag menar bara att man inte behöver prata om "modding" och "community" i 85% av trailern.

Medlem
Skrivet av Annanaz:

''Ultra realistic graphics'' Woot WOOOT!???

Haha, tänkte detsamma.

Bättre att bara säga nåt ödmjukt som "decent graphics". Vi tittare kan nog uppskatta allt jobb som ligger bakom ändå.

Medlem

Givet köp, började min Civ-karriär med att spela Civilization (1) 1991 på PC:n pappa lånade hem från jobbet.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Inaktiv
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Annanaz:

''Ultra realistic graphics'' Woot WOOOT!???

Haha, tänkte detsamma.

Bättre att bara säga nåt ödmjukt som "decent graphics". Vi tittare kan nog uppskatta allt jobb som ligger bakom ändå.

Woot betyder att man är uppspelt över det man sett, ungefär som Yes! eller Yippie!

Wut däremot är en nyare slang för "what" om det var det du och Annanaz kanske tänkte på.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Nice.

Men varför ska utvecklare alltid prata om "community" och "modding" - det är totalt ointressant. :/

Tycker sällan att det nämns faktiskt eftersom alla spel är konsolportar numer. I Civ har dock modding alltid varit karakteristiskt för serien och många som arbetar hos Firaxis är just gamla Civ-moddare. Att de tydligt markerar spelet som lättillgängligt för den stora modd-communityn är därför ganska förståeligt.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Nice.

Men varför ska utvecklare alltid prata om "community" och "modding" - det är totalt ointressant. :/

Det är modernt och trendigt att prata om det nu för tiden. Spelutvecklare behöver inte en massa amatörer som sitter och moddar - de klarar av att utveckla spel själva. Kolla bara på Blizzard.

Nu menar jag inte att modding är värdelöst. Jag menar bara att man inte behöver prata om "modding" och "community" i 85% av trailern.

Då känner du inte till Civ. Många av de som idag arbetar med Civ är gamal Civ-moddare. Moddningen är inte bara viktig för Civ utan även ett sätt att göra spelet ännu intressanta. Kolla in modningssektionen på civfanatics så kommer du inse hur viktigt det är att den biten faktiskt utvecklas.

Community är också väldigt viktigt i Civ som gått från ett helt avskärmat spel till där man, p g a avsaknad av bättre möjligheter, amatörmässigt suttit och mekat ihop lösningar.

Vad intervjun gör att berätta för alla gamla Civare att det här blir episkt. Förutom att det är ULTRA REALISTIC GRAPHICS så klart...

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Nice.

Men varför ska utvecklare alltid prata om "community" och "modding" - det är totalt ointressant. :/

Det är modernt och trendigt att prata om det nu för tiden. Spelutvecklare behöver inte en massa amatörer som sitter och moddar - de klarar av att utveckla spel själva. Kolla bara på Blizzard.

Nu menar jag inte att modding är värdelöst. Jag menar bara att man inte behöver prata om "modding" och "community" i 85% av trailern.

För att community och moddning är det som håller spel vid liv och det är där många spelutvecklare/utgivare tabbar idag. Modern Warfare 2 kommer dö ut exempelvis tidigt pågrund av sin brist på modsupport, folk kommer tröttna på samma material om och om igen. Titta på spel som har stark modsupport etc, de lever åratal längre än dessa andra spel utan. Blizzards spel har levt såhär länge tack vare saker som custom maps (som görs av communityt), eller i WoWs fall, att utvecklarna spenderar en helvetes massa tid på spelet (vilket många inte gör).

Och som Karma ovanför säger, Civ är byggt runt det hela och utvecklare som jobbar där har varit moddare.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Annanaz:

''Ultra realistic graphics'' Woot WOOOT!???

Haha, tänkte detsamma.

Bättre att bara säga nåt ödmjukt som "decent graphics". Vi tittare kan nog uppskatta allt jobb som ligger bakom ändå.

Woot betyder att man är uppspelt över det man sett, ungefär som Yes! eller Yippie!

Wut däremot är en nyare slang för "what" om det var det du och Annanaz kanske tänkte på.

Jo, precis. Eller det var åtminstone vad jag tänkte, dvs läste "WOOOT!???" som ironisk variant av Woot (som i "... lol wut?").

1
Skriv svar