Noob-dödaren Bastion har huvudrollen i nya kortfilmen om Overwatch

Robot
Noob-dödaren Bastion har huvudrollen i nya kortfilmen om Overwatch
Medlem
Noob-dödaren Bastion har huvudrollen i nya kortfilmen om Overwatch

Det var nog den gulligaste filmen hittills.

Medlem

Blizzardfilmer är minst lika bra och många gånger bättre än spelen.

Medlem

Gah, jävlar vad tung kortfilm!!

Medlem

Man kan inte låta bli att undra hur Titan hade blivit om dom inte lagt ner det, när man ser dom här filmerna.

Medlem

Man smälter ju....

Medlem

Bästa hittills!

Medlem
Skrivet av Yabba:

Man kan inte låta bli att undra hur Titan hade blivit om dom inte lagt ner det, när man ser dom här filmerna.

Man ska kanske tänka på att varken karaktärerna eller de här filmerna är från Titan, jag tror inte att Blizzard hade lagt ner det om det hade haft minsta chans att lyckas som MMO.

Medlem
Gnällkuk

"Noob-dödaren"? Känns väl snarare tvärtom.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag älskar detta. Det var sköna inslag som påminde helt klart om The Iron Giant, men jesus kristus på rullbräda vad jag älskar denna stilen i filmen. Hoppas verkligen att Blizzard börjar producera egna filmer och serier väldigt snart. Får se vad Activision Blizzard Studios kan kasta ihop

"At an Investor Day presentation on November 6, 2015, in the wake of the Warcraft feature film, Activision Blizzard announced the formation of Activision Blizzard Studios, a film production division dedicated to creating original television series and films. If a sequel to Warcraft would be made, Activision Blizzard Studios would likely co-finance with Legendary."

- Wikipedia

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Yabba:

Man kan inte låta bli att undra hur Titan hade blivit om dom inte lagt ner det, när man ser dom här filmerna.

Man ska kanske tänka på att varken karaktärerna eller de här filmerna är från Titan, jag tror inte att Blizzard hade lagt ner det om det hade haft minsta chans att lyckas som MMO.

Kanske inte filmerna men hur vet du att karaktärerna inte är från titan?

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Jag älskar detta. Det var sköna inslag som påminde helt klart om The Iron Giant, men jesus kristus på rullbräda vad jag älskar denna stilen i filmen. Hoppas verkligen att Blizzard börjar producera egna filmer och serier väldigt snart. Får se vad Activision Blizzard Studios kan kasta ihop

"At an Investor Day presentation on November 6, 2015, in the wake of the Warcraft feature film, Activision Blizzard announced the formation of Activision Blizzard Studios, a film production division dedicated to creating original television series and films. If a sequel to Warcraft would be made, Activision Blizzard Studios would likely co-finance with Legendary."

- Wikipedia

Hoppas verkligen på mer Blizzard material i form av film/serie

Medlem
Skrivet av Fozboz:

Man smälter ju....

Ja, fullständigt.

Vacker!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Yabba:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Yabba:

Man kan inte låta bli att undra hur Titan hade blivit om dom inte lagt ner det, när man ser dom här filmerna.

Man ska kanske tänka på att varken karaktärerna eller de här filmerna är från Titan, jag tror inte att Blizzard hade lagt ner det om det hade haft minsta chans att lyckas som MMO.

Kanske inte filmerna men hur vet du att karaktärerna inte är från titan?

Är det inte så att det var Tracer och några andra som är baserad på olika klasser från Titan?

Medlem

Ser tydligt var de har fått inspirationen till Bastion. Får mig att tänka på Castle in the Sky och även The Iron Giant(som en annan här nämnde). Vilket jag gillar oerhört mycket!

Overwatch är överlag ett überpolerat spel med alla karaktärer, banor, gameplay och ljud. Blizzard är verkligen helt tokbra på det de gör. Gör en animerad långfilm med dessa spelkaraktärer. Eller en spelbar kampanj.

Medlem

Tycker att det är en otroligt välgjord parallell till post-traumatiskt syndrom i verkligheten samtidigt som det är gulligt. Reagerar på det obehagliga ljudet, terapi med djur osv.

Medlem

Trodde väl aldrig Blizzards första fps skulle vara det bästa jag spelat på över 10 år. Men det är kul att de kan ta sig an en annan genre och fullkomligt bemästra den direkt tack vare sin extrema polering och som detta, sin kärlek till det de skapar. För är det något Blizzard kan så är det skapa saker som tar an egna liv.

Medlem
Skrivet av tricky:

"Noob-dödaren"? Känns väl snarare tvärtom.

Jag tycker det stämmer bra. Finns rätt många som springer rakt emot Bastion utan att kontra = död. Och det tycker jag är att förknippa med noobs

Medlem

är jag den enda som vill att fågel ska få en egen attack

Avstängd

Fan vad grymma dom är på att göra trailers.


signatur

PS5 och inget annat.

Gen
Medlem
Medlem
Skrivet av beastN:

är jag den enda som vill att fågel ska få en egen attack

Den attacken kommer, enligt ryktet, i nästa uppdatering och kommer att kallas "ögonhack".

Medlem

Har väl ca 5 min spelat med Bastion men nu blir jag sugen på att spela honom mer.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Yabba:

Man kan inte låta bli att undra hur Titan hade blivit om dom inte lagt ner det, när man ser dom här filmerna.

Man ska kanske tänka på att varken karaktärerna eller de här filmerna är från Titan, jag tror inte att Blizzard hade lagt ner det om det hade haft minsta chans att lyckas som MMO.

Do sa ju dock i "making of" filmen att karaktärer och material är taget från Titan.

Medlem

awh... Blir ju rörd av denna filmen... Förresten tänkte på på Disney slottet när jag såg slottet i filmen.

Medlem
Skrivet av CreepyCrawler:
Skrivet av beastN:

är jag den enda som vill att fågel ska få en egen attack

Den attacken kommer, enligt ryktet, i nästa uppdatering och kommer att kallas "ögonhack".

SKOJAR DU MED MIG!? Det här är ju grymt! Jag och mina polare har längtat efter detta hur länge somhelst!

Medlem
Skrivet av Pettor:

Trodde väl aldrig Blizzards första fps skulle vara det bästa jag spelat på över 10 år. Men det är kul att de kan ta sig an en annan genre och fullkomligt bemästra den direkt tack vare sin extrema polering och som detta, sin kärlek till det de skapar. För är det något Blizzard kan så är det skapa saker som tar an egna liv.

Är du seriös? Har dom bemästrat fps spel nu? Med overwatch ett spel gjort för att locka yngre skaror. Helt utan djup. Katastrofal meta och obalanserat utav bara helvete. Men ja tycker du dom bemästrat fps genren kanske du ska testa lite andra fps. . .

Medlem
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av Pettor:

Trodde väl aldrig Blizzards första fps skulle vara det bästa jag spelat på över 10 år. Men det är kul att de kan ta sig an en annan genre och fullkomligt bemästra den direkt tack vare sin extrema polering och som detta, sin kärlek till det de skapar. För är det något Blizzard kan så är det skapa saker som tar an egna liv.

Är du seriös? Har dom bemästrat fps spel nu? Med overwatch ett spel gjort för att locka yngre skaror. Helt utan djup. Katastrofal meta och obalanserat utav bara helvete. Men ja tycker du dom bemästrat fps genren kanske du ska testa lite andra fps. . .

Irriterande när du antar saker sådär. Jag har spelat fps sen 95 och lagt mängder med timmar på Quake 3. Det kommer alltid vara min måttstock och heliga gral. Mycket på grund av djupet och känslan i spelet. Går liksom aldrig bemästra spelet. Säger du annat kommer vi nog aldrig komma överens.

Overwatch har mängder med djup och faktiskt rent skitsnack att de är gjort för att locka yngre. Kolla dokumentären så ser du att spelet utgår från arena-shooters som t.ex. Quake i många aspekter. Sen finns de nya inslag som lockar, men ser inte vilka de specifikt yngre inslagen är. Pharah är ju en Quake-dröm. Men Overwatch är de bästa fps jag spelat på år och dagar (nyare Tribes var möjligen någpt på spåren). Förstår inte hur du inte kan se något djup i det? Finns mängder att besmästra, kanske inte som Quake men mer än t.ex. UT imo. Känslan är på top, helt i klass me Quake. Karaktärerna i sig slår ju självklart Quake med hästlängder eller viket annat fps jag än kan tänka på.

Tycker det är grymt imponerande att Blizzard tog sig an fps-genren och för mig bara sådär väckte liv i den igen. Kanske därför jag är lyrisk. Fps har inte fångat mig på flera år på grund av att det mest varit av typed COD eller Halp. COD, nyare UT, Doom, BF, Halo eller vilket senare fps som helst imponerar inte på mig som Overwatch.

12
Skriv svar