4K 60hz via HDMI från PC till TV

Inaktiv
4K 60hz via HDMI från PC till TV

Hej! Som rubriken säger så har jag lite problem med min tv jag införskaffade igår. Tvn är en Samsung UE49KS7005UXXE. Det går jättebra när jag kör 2160p 30hz men när jag skruvar upp till 60hz så får bilden en rosa tint och märkliga propotioner (kan ladda upp bild vid behov).

Kan det vara att HDMI-kabeln jag använder är för dålig? Köpte den får några år sedan 10 meter för 299 kr så det är väl ingen toppklass. Mitt grafikkort är ett MSI Geforce GTX 970.

Tack på förhand

Inaktiv

Hej igen! Lustigt nog var det inte svårare i det här fallet än att flytta kabeln till en annan HDMI-port i TVn så löste det sig. Läst någonstans om att ibland är inte alla portar 2.0. Vet inte om det är fallet men det funkar iaf så jag är nöjd

Inaktiv

Jag hittar inte hur man tar bort tråden så någon admin/moderator får jättegärna ta bort den om denne ser detta, tack.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag hittar inte hur man tar bort tråden så någon admin/moderator får jättegärna ta bort den om denne ser detta, tack.

Varför har alla alltid sån dille på att ta bort sina trådar efter att problemet lösts? Bättre att det ligger kvar så att om någon annan har samma problem i framtiden kan hitta en lösning utan att behöva göra en ny tråd.

Inaktiv
Skrivet av Zlampan:
Skrivet av grollo_92:

Jag hittar inte hur man tar bort tråden så någon admin/moderator får jättegärna ta bort den om denne ser detta, tack.

Varför har alla alltid sån dille på att ta bort sina trådar efter att problemet lösts? Bättre att det ligger kvar så att om någon annan har samma problem i framtiden kan hitta en lösning utan att behöva göra en ny tråd.

Den kan självklart ligga kvar för att hjälpa andra med samma problem

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Hej igen! Lustigt nog var det inte svårare i det här fallet än att flytta kabeln till en annan HDMI-port i TVn så löste det sig. Läst någonstans om att ibland är inte alla portar 2.0. Vet inte om det är fallet men det funkar iaf så jag är nöjd

Tyvärr är det inte ovanligt att de fuskar. Det kan naturligtvis vara fabrikationsfel på den andra kontakten också.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar