Lystring! Svenska stridsvagnar kommer till World of Tanks

Robot
Lystring! Svenska stridsvagnar kommer till World of Tanks
Inaktiv
Lystring! Svenska stridsvagnar kommer till World of Tanks

Jag har längtat så efter den där grävaren

Fan, då måste man ju börja spela igen. Jag har inte tid för sånt där längre.

Medlem
Skrivet av SamuelSvensson:

Fan, då måste man ju börja spela igen. Jag har inte tid för sånt där längre.

Haha, precis min tanke. Har andra spel att lira, men som svensk måste man ju grinda dessa

Medlem

https://youtu.be/JdTcw9ospaU
De släppte även en liten dokumentär om svenska stridsvagnar


signatur

a.k.a fritiofsson, Jiffy

Medlem

Vad trevligt att ni skrev stridsvagn istället för pansarvagn, ni lär er.

Redaktör
Skrivet av Master_johan:

https://youtu.be/JdTcw9ospaU
De släppte även en liten dokumentär om svenska stridsvagnar

Missade den, inlagd nu. Tack!

Skrivet av Tomten:

Vad trevligt att ni skrev stridsvagn istället för pansarvagn, ni lär er.

Alltså, vi skriver inte själva. Vi klistrar in pressreleasematerial i publeringssystemet, som kategoriserar vad nyheten ska handla om. Sen slumpar en algoritm fram ord utifrån ett fast urval. För World of Tanks-nyheter finns "stridsvagn", "tank", "pansarvagn", "järnkista" och "FAN VAD COOLT, EN SÅN VILL JAG KÖRA!!!". Det är alltså inte vi som lärt oss.


signatur
Medlem

Det har iofs varit klart ganska länge. Precis som med tidigare länder som lagts till har svenska flaggan funnits nån patch eller två som alternativ när man ska sortera tanks efter nationer.

Besviken på att det inte blev artilleri.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Skribent

Neeeeeeeeeeeej, nu måste jag börja spela igen.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Tompa:

"FAN VAD COOLT, EN SÅN VILL JAG KÖRA!!!".

https://www.youtube.com/watch?v=4ol3dDzgHrs

Medlem

Det är nog inte helt omöjligt att det kommer en gren med artilleri framöver heller:)
Får bara hoppas att de slänger in lite fler banor bu bara!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Var ju på tiden! Att börja spela igen eller inte, det är ju frågan?

Hur många blindstyren till "siema pl" är det som pajar matcherna nuförtiden? Det var ju det största problemet (tillsammans med plötslig död genom artilleri som står parkerad i en buske bakom startcirkel) när jag spelade som mest för ett par år sen.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Alltså, vi skriver inte själva. Vi klistrar in pressreleasematerial i publeringssystemet, som kategoriserar vad nyheten ska handla om. Sen slumpar en algoritm fram ord utifrån ett fast urval. För World of Tanks-nyheter finns "stridsvagn", "tank", "pansarvagn", "järnkista" och "FAN VAD COOLT, EN SÅN VILL JAG KÖRA!!!". Det är alltså inte vi som lärt oss.

Jag har läst mycket om AI-bottar som skriver nyheter. Har länge misstänkt att alla på FZa är bottar, nu är det bekräftat!

Medlem
Skrivet av Chomag:

Var ju på tiden! Att börja spela igen eller inte, det är ju frågan?

Hur många blindstyren till "siema pl" är det som pajar matcherna nuförtiden? Det var ju det största problemet (tillsammans med plötslig död genom artilleri som står parkerad i en buske bakom startcirkel) när jag spelade som mest för ett par år sen.

Det är nog lika många idag som önskar en eastern.eu.wargaming.net server...

Däremot, om du haft problem med artilleri så har du (1) kört några olyckliga tanks som TOG, ONI eller MAUS som är för långsamma och stora för att ha en ärlig chans eller (2) du helt enkelt suger. Det finns nämligen en anledning till att en del har problem med artilleri och andra inte speciellt mycket alls.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Undra. om folk som nyligen ätit bruna bönor eller en kebabpizza blir speciellt populära, tänk vilken stank i en tank, fast värre är det ju i en ubåt,
lite svårt att öppna luckan och vädra nere i djupet.

Medlem

Slutade lira för längesedan, men testat warthunder flera tillfällen efteråt. Gillar det grafiska mer där, samt att jag har svårt att nöta samma sak hela tiden, så skönt att kunna flyga lite ibland också.
Testade wop men tyckte det var hemskt.

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Chomag:

Var ju på tiden! Att börja spela igen eller inte, det är ju frågan?

Hur många blindstyren till "siema pl" är det som pajar matcherna nuförtiden? Det var ju det största problemet (tillsammans med plötslig död genom artilleri som står parkerad i en buske bakom startcirkel) när jag spelade som mest för ett par år sen.

Det är nog lika många idag som önskar en eastern.eu.wargaming.net server...

Däremot, om du haft problem med artilleri så har du (1) kört några olyckliga tanks som TOG, ONI eller MAUS som är för långsamma och stora för att ha en ärlig chans eller (2) du helt enkelt suger. Det finns nämligen en anledning till att en del har problem med artilleri och andra inte speciellt mycket alls.

Hade aldrig problem med artilleri, vad de gör eller hur man skyddar sig från att träffas, annat än när jag precis börjat spela och innan WG satte ett tak för hur många som fick vara med i en match. Vad jag har problem med var/är själva konceptet med massiv skada, (som dessutom kunde göra snömos av sina fiender med ena handen på musen och den andra petandes i näsan) från en skyddad position långt från stridens hetta.

https://www.youtube.com/watch?v=7wq35ZxgWoQ

Den här videon sammanfattar rätt bra vad jag menar, även om den är på skämt, så är den förbannat träffsäker i både sin humor och stereotyperna kring artilleri i Wot.

Medlem

signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av Kane:

Besviken på att det inte blev artilleri.

Bandkanon skjuter alla sina 14st 155mm patroner på en minut.
Hade älskat om det skulle vara dessa spec i spelet om det blir en svensk artilleri; men att damage skulle minskas till omkring 10-15% för balansen.

Gillar personligen arty men inte 2k damage som med T92:an.
Kanske max ett sådant skott per match sen resten små snabba och taktiska skott som en slags support tank istället för en "tank of oblivion"

Edit:
Har sparat jättemycket freexp sedan 1-2 år tillbaka då ryktet om svenska tanks kom, främst för TD:n Stv103. Ser fram emot detta

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Neeeeeeeeeeeej, nu måste jag börja spela igen.

Hackade in 5 tummen upp på detta xD

Samma här... Måste testa.

Men vänta nu, detta innebär svenska röster när något händer?

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Johan Olander:

Neeeeeeeeeeeej, nu måste jag börja spela igen.

Hackade in 5 tummen upp på detta xD

Samma här... Måste testa.

Men vänta nu, detta innebär svenska röster när något händer?

Haha fan hoppas inte skånska! =P

Medlem
Skrivet av =FFM=FH:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Johan Olander:

Neeeeeeeeeeeej, nu måste jag börja spela igen.

Hackade in 5 tummen upp på detta xD

Samma här... Måste testa.

Men vänta nu, detta innebär svenska röster när något händer?

Haha fan hoppas inte skånska! =P

Nu vet jag.
Legenden:

"Vafan nu blev vi träffade"
"Amen vafan nu dog vi"
"Vi träffade dom jävlarna hårt! Vafan"
"Nu kör vi förfan!"
"Nu döda du Frank, en utav våra egna vafan"

It can go on forever

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Johan Olander:

Neeeeeeeeeeeej, nu måste jag börja spela igen.

Hackade in 5 tummen upp på detta xD

Samma här... Måste testa.

Men vänta nu, detta innebär svenska röster när något händer?

Det stämmer att det är svenska röster. Låter ganska bra tycker jag ändå Bör väl finnas/komma på youtube snart. Jag hörde det från twitch-stream av Quickybaby.

Megadelux
Skrivet av StraxDax:

Undra. om folk som nyligen ätit bruna bönor eller en kebabpizza blir speciellt populära, tänk vilken stank i en tank, fast värre är det ju i en ubåt,
lite svårt att öppna luckan och vädra nere i djupet.

Alltså det finns ventilation precis som i en vanlig bil. Friskluftsintag samt en jävla massa filter i dom.

Medlem
Skrivet av StraxDax:

Undra. om folk som nyligen ätit bruna bönor eller en kebabpizza blir speciellt populära, tänk vilken stank i en tank, fast värre är det ju i en ubåt,
lite svårt att öppna luckan och vädra nere i djupet.

Vill inte förstöra dina drömmar men brukar vara ganska bra ventilation i dem, och i de där de inte är bra ventilation (se gamla plåtburkar) är det nog fetter å andra kemikalier som luktar betydligt mer

Medlem

Skit! Ja då r, an ju slänga ner tid igen till wot! Älskar de svenska vagnarna


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Johan Olander:

Neeeeeeeeeeeej, nu måste jag börja spela igen.

Hackade in 5 tummen upp på detta xD

Samma här... Måste testa.

Men vänta nu, detta innebär svenska röster när något händer?

Haha, hoppas! Jag och brorsan har citerat de svenska rösterna från Empire: Total War i ~7 år nu. Fantastiskt bra svenska röster i det spelet.

"Inväntar vidare orderrrr!"
"Ni ber om för mycket!"
"Det är inte möjligt, befälhavare."
"Det här är ett skepp, befälhavarn!"
"Herren bevara oss!"


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Hur är World of Tanks jämfört med War Thunder idag?
Spelade World of Tanks ett tag och War Thunder för flygplan, men när tanks kom till WT så gick jag helt över dit, hade då inte heller spelat WOT på säkert ett år så man kommer knappt ihåg hur det är.

Medlem

Tack men nej tack. Min såkallade WoT karriär är nerlagd på permanent basis. Allting har under de nästan 5,5 åren jag spelat blivit lättare och lättare för dom 95% av spelarbefolkningen som har svårt att ta på sig en tröja på morgonen utan att strypa sig själv. Tack och adjöken, men vackert med svenska vagnar iaf.


signatur

"You look like you need a monkey."

Skribent
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Johan Olander:

Neeeeeeeeeeeej, nu måste jag börja spela igen.

Hackade in 5 tummen upp på detta xD

Samma här... Måste testa.

Men vänta nu, detta innebär svenska röster när något händer?

Jag och två polare kör rätt mycket Wargame: Red Dragon. Där är det svenska. Skitkul att höra "behöver någon transport?" i 60 svettiga minuter.


signatur

I am the black wizards.

12
Skriv svar