Det lär bli en Mass Effect-remake

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Bra, släpp det på Steam också så blir det ett garanterat köp. Jag har Origin, men föredrar att ha allt samlat på ett ställe. Annars får det vara, piratar det hellre än köper på Origin.

Det har väl inte kommit EAspel på steam på flera, flera år nu? Så jag antar att du piratat FIFA så länge du kan minnas själv då? För jag kan inte minnas att jag någonsin sett fifa på steam iaf...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Remake på något äldre spel, typ NHL 99 hade varit bättre

haha ja du. det vore något det


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Men gjorde de inte en typ av remake av det första Mass Effect när de portade spelet till PS4 med motorn från 2:an eller nått har jag för mig..

Medlem
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av Harakiri:

Ja en remake på 1an med bättre interface skulle göra under för serien.
Själv avstår jag att spela om första spelet fler gånger bara för det är så roddigt att spela rent spelmekaniskt.

Jo, håller med. Ettan har en superb tight story och grymma karaktärer, men mekaniskt så är det (och var) ganska plågsamt att spela. Det var så man suckade varje gång en ny stor strid drog igång.

Det är kul att vi är så olika. Jag gillar ettan mest eftersom jag gillade den lite klumpiga långsamma kontrollen. Det var väldigt likt Knights of the old republic och det gillade jag starkt. ME2 och ME3 kändes ju som Gears of war.

Angående remakes så tycker jag inte det är särskilt aktuellt ännu. Vänta 20 år till när trilogin är runt 30 år, för då har den publiken ingen aning om vad ME är för något. Det känns som att hela tio-talet nu kommer att definieras som remaken/rebootens år i både film- och spelväg. Får hoppas att nästa årtionde bjuder på lite nytt, detta börjar bli tröttsamt. Spel är en färskvara och ska konsumeras så, att bara göra om samma spel om igen är för jäkla tråkigt.
PC versionerna av ME duger gott idag och borde gå att spela på de allra flesta datorerna, dessutom kostar de ju bara runt 50kr st, istället för att ge 4-500kr för en remake. För er andra är det väl bara att gräva fram gamla xboxen och spela det igen.

Tycker det är roligt hur konsol gejmers alltid klagar på att pc är dyrt och att grafiken inte är viktig, men de köper gärna undermålig hårdvara och spelet och efter 5 år köper de ytterliggare en låda undermålig hårdvara för att spela samma spel igen fast med lite bättre grafik...

12
Skriv svar