No Man's Sky patchat – ska nu vara stabilare och snabbare

Robot
No Man's Sky patchat – ska nu vara stabilare och snabbare
Medlem
No Man's Sky patchat – ska nu vara stabilare och snabbare

Omöjligt att spela i fullscreen, hackar satan och screentearing för mig trotts 1440p g-sync monitor. Funkade utmärkt innan, fast med lite horribla frame drops.

Kör jag windowed fullscreen så flyter det på bra nu, får hålla mig till det. Knappt inga FPS drops längre.

Medlem

PS4-patchen har också släppts

Medlem
Skrivet av Tune:

PS4-patchen har också släppts

Jopp, igår va? EN vän sa det blivit bra mkt stabilare nu och han upplevde att frameraten var bättre också.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Troligtvis är det detta som blir officiella changelogen http://steamcommunity.com/app/275850/discussions/7/3606723831...

Redaktör
Skrivet av SunShine:
Skrivet av Tune:

PS4-patchen har också släppts

Jopp, igår va? EN vän sa det blivit bra mkt stabilare nu och han upplevde att frameraten var bättre också.

Tack!

Såg att nåt tankades hem när jag startade PS4:an i går kväll, men osäker om det var patchen eller nån tiidgare hotfix.


signatur
Medlem

Fick hem patchen igår, blev sjukt mycket bättre efteråt. Flyter på helt utan problem nu, på PC. I alla fall vad jag märker av, bra spel!

Medlem

Bara jag som inte har prestandaproblem? 3770k och 970. Förutom tabbandet i fullscreen då, kör ju hellre full window iaf. Har bara mött på buggar som att hamna under marken efter landning

Medlem

Fick patch 1.04 igår till PS4

Medlem
Skrivet av Ezcent:

Fick hem patchen igår, blev sjukt mycket bättre efteråt. Flyter på helt utan problem nu, på PC. I alla fall vad jag märker av, bra spel!

Hur är det med processorbelastningen? Har det blivit bättre eller är det fortfarande höga temperaturer och spikes som gäller?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Vill bara passa på att tipsa om nomansskymods.com. Finns ett par moddar som är NÖDVÄNDIGA imo.

*en som gör aktiveringspromten instant istället för att man ska behöva hålla in knappen i ½ sekind.

* en som fixar att spelet renderar i 720p internt och uppskalar till "din" upplösning (verkar dock inte drabba ALLA, men många)

*ett par moddar som tar bort alla instagramfilter och vignetteffekter.

Tyvärr finns ingen mod som lägger till alla features som Peter Mullemullenyxx Sean Murray utlovat. (kolla bara tråden på Reddit som sammanfattar det)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Too late. Redan klarat det och de sista 20 timmarna var fruktansvärt tråkiga.

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Fick patch 1.04 igår till PS4

Dock så har spelet kraschat två gånger sen patchen. Och bara en gång tidigare.

edit: tre gångerfyra gånger

Gen
Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Omöjligt att spela i fullscreen, hackar satan och screentearing för mig trotts 1440p g-sync monitor. Funkade utmärkt innan, fast med lite horribla frame drops.

Kör jag windowed fullscreen så flyter det på bra nu, får hålla mig till det. Knappt inga FPS drops längre.

Jag kan spela i fullscreen bara att FPSen plötsligt blir låst till 60. Kör jag borderless så springer den upp till 100-120 fps. Jag spelar på en 1440p/144Hz/G-sync skärm (fick slänga på G-sync både i HXML samt NVCPL men känns inte riktigt som att det bet...
Har heller knappt några FPS drops, hade det bar första gången jag startade spelet och liiite grann första gången jag besöker en planet, men det är verkligen så lite att det knappt märks.

Gen
Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Ezcent:

Fick hem patchen igår, blev sjukt mycket bättre efteråt. Flyter på helt utan problem nu, på PC. I alla fall vad jag märker av, bra spel!

Hur är det med processorbelastningen? Har det blivit bättre eller är det fortfarande höga temperaturer och spikes som gäller?

Den är väldigt låg, runt 25-35% på alla kärnor (kör en 6700K @ 4,2GHz) så CPUn svettas inte direkt vilket jag faktiskt trodde den skulle göra pga alla matematiska beräkningar.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Ezcent:

Fick hem patchen igår, blev sjukt mycket bättre efteråt. Flyter på helt utan problem nu, på PC. I alla fall vad jag märker av, bra spel!

Hur är det med processorbelastningen? Har det blivit bättre eller är det fortfarande höga temperaturer och spikes som gäller?

Den är väldigt låg, runt 25-35% på alla kärnor (kör en 6700K @ 4,2GHz) så CPUn svettas inte direkt vilket jag faktiskt trodde den skulle göra pga alla matematiska beräkningar.

Efter patchen eller var det likadant innan? jag har en 4790k och får ett antal spikar på 100% vilket inte är ett problem i sig, men tempen är rätt hög och det gillar jag inte.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av aholman:

Bara jag som inte har prestandaproblem? 3770k och 970. Förutom tabbandet i fullscreen då, kör ju hellre full window iaf. Har bara mött på buggar som att hamna under marken efter landning

Har flutit på fint för mig hela tiden.

Medlem
Skrivet av Glore:

Troligtvis är det detta som blir officiella changelogen http://steamcommunity.com/app/275850/discussions/7/3606723831...

"UPDATE: AMD Phenom Support"

Hade de inte ens stöd för en av de vanligaste spelprocessorerna?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Buggen med att ljudet försvann eller hackade har jag inte upplevt efter patchen. Tyvärr krashade dock spelet även efter uppdateringen.

Ska bli intressant att se om de skapar bättre variation framöver. Har t.ex hittat identiska växter på olika planeter som systemet uppger har olika namn och är nyupptäckta fastän jag stött på samma växt flera gånger tidigare.

Medlem

Fick en ny patch nu idag på 1.4GB. (PC/gog)
Nån som hört nått om det?

Medlem

"After playing it for 5 hours. Seems like I understand why the game with that "scale" is only around 2gb."
http://9gag.com/gag/ajDPpv0


signatur

autograph

Medlem

"No Man's Sky everyone"
http://9gag.com/gag/ay8q0m8


signatur

autograph

Inaktiv

Håller tummarna för "plus mycket annat"!

Medlem
Skrivet av autograph:

"After playing it for 5 hours. Seems like I understand why the game with that "scale" is only around 2gb."
http://9gag.com/gag/ajDPpv0

Vet inte om fem timmar är tillräckligt för att bedöma dom flesta spelen. Jag hoppas iaf att dom flesta recensenterna lägger ner mer än fem timmar på ett spel, tänker jag.

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:
Skrivet av autograph:

"After playing it for 5 hours. Seems like I understand why the game with that "scale" is only around 2gb."
http://9gag.com/gag/ajDPpv0

Vet inte om fem timmar är tillräckligt för att bedöma dom flesta spelen. Jag hoppas iaf att dom flesta recensenterna lägger ner mer än fem timmar på ett spel, tänker jag.

Vet inte hur det är med det. Men det där är iaf inte en recension. Och flera av punkterna är inte sanningsenliga och/eller subjektivt tyckande.

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av SkogsTrollet:
Skrivet av autograph:

"After playing it for 5 hours. Seems like I understand why the game with that "scale" is only around 2gb."
http://9gag.com/gag/ajDPpv0

Vet inte om fem timmar är tillräckligt för att bedöma dom flesta spelen. Jag hoppas iaf att dom flesta recensenterna lägger ner mer än fem timmar på ett spel, tänker jag.

Vet inte hur det är med det. Men det där är iaf inte en recension. Och flera av punkterna är inte sanningsenliga och/eller subjektivt tyckande.

Så som?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Danternas:
Skrivet av waeress:
Skrivet av SkogsTrollet:
Skrivet av autograph:

"After playing it for 5 hours. Seems like I understand why the game with that "scale" is only around 2gb."
http://9gag.com/gag/ajDPpv0

Vet inte om fem timmar är tillräckligt för att bedöma dom flesta spelen. Jag hoppas iaf att dom flesta recensenterna lägger ner mer än fem timmar på ett spel, tänker jag.

Vet inte hur det är med det. Men det där är iaf inte en recension. Och flera av punkterna är inte sanningsenliga och/eller subjektivt tyckande.

Så som?

1 (subjektivt)
4 (falskt)
5 (subjektivt/falskt)
7 (subjektivt)
9 (subjektivt)

Och ett par av de andra punkterna är även sånt som tydligt har börjat jobbas på men inte är klart, eller är UI förbättringar som inte kan begäras från början av ett spel.

3 (UI)
8 (påbörjat, men inte klart)

Inaktiv
Skrivet av waeress:
Skrivet av SkogsTrollet:
Skrivet av autograph:

"After playing it for 5 hours. Seems like I understand why the game with that "scale" is only around 2gb."
http://9gag.com/gag/ajDPpv0

Vet inte om fem timmar är tillräckligt för att bedöma dom flesta spelen. Jag hoppas iaf att dom flesta recensenterna lägger ner mer än fem timmar på ett spel, tänker jag.

Vet inte hur det är med det. Men det där är iaf inte en recension. Och flera av punkterna är inte sanningsenliga och/eller subjektivt tyckande.

Tycker mig se mer nyanserade reflektioner om spelet komma nu.
Att det finns fler dimesioner, att variablerna kommer med dina framsteg, man kan tycka vad man vill om det, men...
Lite som om att , du får tillbaka det du stoppar in, vi får väl se!

Medlem
Skrivet av Rack:
Skrivet av waeress:
Skrivet av SkogsTrollet:
Skrivet av autograph:

"After playing it for 5 hours. Seems like I understand why the game with that "scale" is only around 2gb."
http://9gag.com/gag/ajDPpv0

Vet inte om fem timmar är tillräckligt för att bedöma dom flesta spelen. Jag hoppas iaf att dom flesta recensenterna lägger ner mer än fem timmar på ett spel, tänker jag.

Vet inte hur det är med det. Men det där är iaf inte en recension. Och flera av punkterna är inte sanningsenliga och/eller subjektivt tyckande.

Tycker mig se mer nyanserade reflektioner om spelet komma nu.
Att det finns fler dimesioner, att variablerna kommer med dina framsteg, man kan tycka vad man vill om det, men...
Lite som om att , du får tillbaka det du stoppar in, vi får väl se!

Jag är nöjd! Menade inte att ifrågasätta dig
Jag tror många har glömt att vi pratar om en indie utvecklare mitt i all hype. Dom har gjort ett enormt jobb hittills; och med dom pengarna dom dragit in tror jag att det blir mycket mer.

Inaktiv
Skrivet av waeress:
Skrivet av Rack:
Skrivet av waeress:
Skrivet av SkogsTrollet:
Skrivet av autograph:

"After playing it for 5 hours. Seems like I understand why the game with that "scale" is only around 2gb."
http://9gag.com/gag/ajDPpv0

Vet inte om fem timmar är tillräckligt för att bedöma dom flesta spelen. Jag hoppas iaf att dom flesta recensenterna lägger ner mer än fem timmar på ett spel, tänker jag.

Vet inte hur det är med det. Men det där är iaf inte en recension. Och flera av punkterna är inte sanningsenliga och/eller subjektivt tyckande.

Tycker mig se mer nyanserade reflektioner om spelet komma nu.
Att det finns fler dimesioner, att variablerna kommer med dina framsteg, man kan tycka vad man vill om det, men...
Lite som om att , du får tillbaka det du stoppar in, vi får väl se!

Jag är nöjd! Menade inte att ifrågasätta dig
Jag tror många har glömt att vi pratar om en indie utvecklare mitt i all hype. Dom har gjort ett enormt jobb hittills; och med dom pengarna dom dragit in tror jag att det blir mycket mer.

Ifrågasätta mig?, lol!
Jag har ingen åsikt, har inte spelat spelet.
Men jag är intresserad och följer debatten kring det, frågar, antar du vet, haha!

Du ska trots allt ha ett tack, det var hövligt av dig!

PS: Gissar på att adressen var en annan, lol!

12
Skriv svar