Spelhösten 2016

Medlem
Spelhösten 2016

Verkar bli en bra spelhöst. Datorn är nyligen uppgraderad så både jag och min maskin är redo.

Skribent
Skrivet av Bennii:

Verkar bli en bra spelhöst. Datorn är nyligen uppgraderad så både jag och min maskin är redo.

Samma här!

De jag personligen ser fram emot mest: Battlefield 1, Titanfall 2, Mafia III, Civ 6, The Last Guardian. Och kaaanske Final Fantasy XV.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av Bennii:

Verkar bli en bra spelhöst. Datorn är nyligen uppgraderad så både jag och min maskin är redo.

Samma här!

De jag personligen ser fram emot mest: Battlefield 1, Titanfall 2, Mafia III, Civ 6, The Last Guardian. Och kaaanske Final Fantasy XV.

Mafia 3, South Park, Divinity Original Sin 2, Deus Ex MD och Dishonored 2 är nog de spelen på er lista som jag ser mest fram emot.

Plus att jag har en hel del spel i backloggen, som Doom och Rise of the Tomb Raider. Jag hoppas på en kall, insnöad och lång vinter.

Medlem

Nån som har koll på när Mount & Blade 2:Bannerlord förväntas släppas?

Medlem

Ni glömde Assetto Corsa som kommer till konsoll nu i Augusti
https://youtu.be/pY7j_HV1STA


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Nästa "uppföljare" till Myst kommer om två dagar!

http://obduction.com/

humm läderpervon::/ jag gillar läder....


signatur

New life, New hope

Medlem

Inte ett spel som jag är intresserad av. Börjar bli gammal.

Medlem

Divinity original sin 2 kommer i höst? Total missat! Original sin var bland det bästa crpg'n jag någonsin lirat

Medlem

Deus Ex, Mafia och Legion för min del.

Medlem

Mafia III, Forza Horizon 3, Watch Dogs 2 samt Pokémon Sun och Moon.
Möjligen Battlefield 1 och Steep.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem

Dishonored 2, South Park, Deus Ex och Legion.
Så finns ju lite att göra i höst

Medlem

30 stekheta spel? 4-5 snarare.

Medlem

Deus Ex: Mankind Divided, World of Warcraft: Legion, Civilization VI, The Last Guardian, World of Final Fantasy, Dishonored II, Pokémon Sun and Moon, Final Fantasy XV, Gravity Rush 2, Divinity: Original Sin 2, och Cuphead.

Det blir en dyr spelhöst för mig.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Är ett par spel man kommer sengla på, kommer förmodligen inte köpa något av dom till fullpris, helt och hållet baserat på egen smak då och inte spelens kvalitet.

Väntar själv på PC portningen av Vanquish, varken officiellt bekräftad (bara starkt hintad) eller något datum, får hoppas det kommer ut i år bara.

Medlem

Börjar jag bli för gammal eller vadå.. inte så jätte intressanta spel. Damn witcher 3 som fortfarande håller tronen :/

Älskar bf men är så otroligt mätt på det.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Fattar inte hur PS4 kunde vinna E3 detta året. Speljournalister är helt fast i japanträsket.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Börjar jag bli för gammal eller vadå.. inte så jätte intressanta spel. Damn witcher 3 som fortfarande håller tronen :/

Älskar bf men är så otroligt mätt på det.

Kan hålla med dig där. Sjukt mätt på FPS för tillfället. Slutade med att jag fick köpa ett new 3ds och alla Zeldaspelen bara för att få lite variation. Witcher 3 var alldeles för bra förmodligen, kommer nog aldrig kunna njuta av spel på riktigt igen efter det...

Medlem
Skrivet av Vildjakt:

Nån som har koll på när Mount & Blade 2:Bannerlord förväntas släppas?

Dom sa att nån form av M&B ska släppas i år om jag inte minns fel.Blir väl förmodligen Beta eller Early Access.

Ambassadör
Xbox

Kanske bara är jag men det fanns ju inget att bli jätteupphetsad av direkt... Divinity och Tyranny kanske.

Men några titlar att plocka upp vid senare tillfälle på rea när de är klara (patchade och ev. bra DLC släppta) fanns det ju; Deus Ex, Dishonored främst.


signatur

Jump in.

Medlem

Deus Ex, Mafia 3, Forza Horizon 3 och Star Citizen är vad som ligger på min lista.

Medlem

Bra lista, men måste ni dela in långa artiklar i SJU delar? Blir jobbigt när man surfar på mobilen.


signatur

Vi offrar allt
Slaktar tusenfalt
Våra liv slits i stycken
Bevittna de sista dödsrycken

Medlem

Augusti är God Eater 2 mitt första val. Mest då pga pajat grafikkort, så nödkortet pallar inte deus ex. Men värt spel att nämnas som ni inte uppmärksammat

Medlem

Är det någon speciell anledning till att ni inte har med releasedatum till Destiny: Rise Of Iron, och heller inte har med det här i listan? Känns ändå som ett spel ganska många ser fram emot?

Jag spelar det inte 24/7, men jag tycker om köra genom raiden.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Necroluster:

Bra lista, men måste ni dela in långa artiklar i SJU delar? Blir jobbigt när man surfar på mobilen.

Inställningar is your friend.


signatur

Jump in.

Medlem

Höstens spelflora känns ju sisådär 100 ggr mer spännande än vad som kommit hittils i år.

Civ 6, Divinity 2, South Park, Dishonored 2, Watch Dogs 2, om de lyckas fixa allt som var trist (inte dåligt, utan trist) med första spelet, kan det bli ett riktigt bra sandlådespel, Battlefield är säkert i vanlig ordning fantastiskt kul för fans av DICE's spel och de som gillar genren, trots EA:s klåfingrighet och så Deus EX självklart.

Med andra ord blir det ett gäng spel som jag verkligen ser fram emot, vilket är en stor skillnad mot vad som kommit under de första 7-8 månaderna under året.

Medlem

2 st vill ha och 5 kanske och resten meh

Medlem

Tre spel som intresserar mig, det var inte bra nyheter alls.

Medlem

Shantae: Half-Genie Hero, September 27, 2016


signatur

// Bacon <3

12
Skriv svar