Se gameplay från Star Citizen 3.0 – rymdskepp och fps-strider på marken

Robot
Se gameplay från Star Citizen 3.0 – rymdskepp och fps-strider på marken
Medlem
Se gameplay från Star Citizen 3.0 – rymdskepp och fps-strider på marken

https://www.youtube.com/watch?v=GucYhhLwIxg Tror denna har lite bättre kvalle.

Edit: Puscifer länkade en bättre video.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Lovande, jag kan vänta några år till så det blir perfekt.

Medlem

Varje gång jag ser en stor uppdatering/presentation från Star Citizen så blir jag "We're not worthy" ^_^

FM-guru
F.d. Sisyr

Är kanske bara jag, men tycker det är lite pinsamt när åskådarna tokjublar under presentationer av spelfunktioner...

Medlem

Holy shit har inte hållit mig uppdaterad på detta spel så väl men detta ser fan helt insane ut vågar inte ha för höga förhoppningar men det ser verkligen sjukt intressant ut!

Medlem

Från officiella Star Citizen-kanalen:
-Hela liveströmmen: https://www.youtube.com/watch?v=Z-3YBuFI3iI
-Bara 3.0 demo-visningen: https://www.youtube.com/watch?v=3l-epO6oUHE


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Nya damage modellen för Idrisen med som visades för två veckor sedan. https://youtu.be/ZNV-Y5hauZ0?t=20m43s


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

När man tar av kopplet på en legendarisk visionär och släpper den lös med tillräckligt resurser...

Medlem

Lite tråkigt att de "bara" hade 6 personer som spelade dock.
De två som man följde samt 4 pirater.

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Lite tråkigt att de "bara" hade 6 personer som spelade dock.
De två som man följde samt 4 pirater.

Är nog lika bra att det är så. Deras demonstrationer är trots allt 100% live utan några scripts så saker och ting kan gå fel lite väl ofta med för många spelare. Fast jag gillar verkligen den totala transparansen som dom visar upp. Det gör att man helt enkelt kan skratta åt buggar och misstag som kan dyka upp då man vet att dom är helt ärliga med vad dom har just nu.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Från officiella Star Citizen-kanalen:
-Bara 3.0 demo-visningen: https://www.youtube.com/watch?v=3l-epO6oUHE

Ser riktigt bra ut! Långt kvar förstås, men delarna börjar pusslas ihop till något mycket lovande.

Medlem

Allt är skitsnyggt men jag fattar inte om detta är ett MMO spel eller inte?!

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Nya damage modellen för Idrisen med som visades för två veckor sedan. https://youtu.be/ZNV-Y5hauZ0?t=20m43s

Nya damage? "New Damage"? Coolt!

Medlem
Skrivet av neocon:

Jag har svårt att fatta hur detta är möjligt rent tekniskt. Många spel har svårt att ha sömlös övergång från inomhus till utomhus. Det som visas i denna presentation är.....revolutionerande!

Jag är kär <3

Kanske lönen är tillräckligt stor.

Skrivet av papaz1:

Allt är skitsnyggt men jag fattar inte om detta är ett MMO spel eller inte?!

Det är MMO.

Medlem

Har aldrig sagt detta förut men måste nu. PC Masterrace!

Medlem

Ångrar att jag inte skaffade innan singleplayer och multiplayer blev separata paket. Lite dyrare att pledga för båda nu.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av neocon:
Skrivet av Blackwolfe:

Ångrar att jag inte skaffade innan singleplayer och multiplayer blev separata paket. Lite dyrare att pledga för båda nu.

Du kanske redan hittade detta paket men eftersom sidan är lite svårnavigerad tipsar jag dig ändå https://robertsspaceindustries.com/pledge/Packages/Aurora-MR-...

75 dollar blir det för båda då.

Damn, det var skillnad. När jag lade min pledge gick det på dryga 200 kronor, vill jag minnas. Det var dock ett par år sen, minns inte riktigt när.

Medlem
Skrivet av papaz1:

Allt är skitsnyggt men jag fattar inte om detta är ett MMO spel eller inte?!

Star Citizen är MMO men det kommer även släppas en single player del som är så stor så det blir ett eget spel, kallat Squadron 42


signatur

Game long and prosper

Medlem

https://youtu.be/3rz9QmNA6LY
Om det inte länkats redan så är där en video utan dom skit irriterande linjerna.

Medlem
Skrivet av Map-pen:
Skrivet av neocon:

Jag har svårt att fatta hur detta är möjligt rent tekniskt. Många spel har svårt att ha sömlös övergång från inomhus till utomhus. Det som visas i denna presentation är.....revolutionerande!

Jag är kär <3

Kanske lönen är tillräckligt stor.

Skrivet av papaz1:

Allt är skitsnyggt men jag fattar inte om detta är ett MMO spel eller inte?!

Det är MMO.

Is Star Citizen a MMO?
No! Star Citizen will take the best of all possible worlds, ranging from a permanent, persistent world similar to those found in MMOs to an offline, single player campaign like those found in the Wing Commander series. The game will include the option for private servers, like Freelancer, and will offer plenty of opportunities for players who are interested in modding the content. Unlike many games, none of these aspects is an afterthought: they all combine to form the core of the Star Citizen experience.

Medlem

Jag har inte sett en video på star citizen på ett år eller så och ehh.. alltså... shit, most impressive shit i've ever seen, no joke. holy hell!

Medlem

Jag förstår att alla är helt förtrollade av det som de visar, men som en tidig backer har jag tappat tålamodet och förtroendet för att alla pusselbitar någonsin kommer falla på plats. De är väldigt bra på att sälja spelet med presentationer som dessa, så jag förstår att folk kastar sina pengar på dem.

Fick dock min refund, så jag är förnöjd såpass!

Önskar dem dock lycka till med projektet, och blir det något av det till slut så ger jag dem gärna mina pengar igen!

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:

Jag förstår att alla är helt förtrollade av det som de visar, men som en tidig backer har jag tappat tålamodet och förtroendet för att alla pusselbitar någonsin kommer falla på plats. De är väldigt bra på att sälja spelet med presentationer som dessa, så jag förstår att folk kastar sina pengar på dem.

Fick dock min refund, så jag är förnöjd såpass!

Önskar dem dock lycka till med projektet, och blir det något av det till slut så ger jag dem gärna mina pengar igen!

Lyckas dom sy ihop allt och det fungerar i 3.0 då blir jag imponerad. Själv har jag lagt 45 dollar så för mig så får dom hålla på ett bra tag till. Men jag kan förstå folk som satsat 1000 tals kronor (vilket jag tycker är galet) kan bli frustrerade att det tar lite tid.

Men majoriteten av backers har just tanken "låt det ta den tid det tar" vilket jag tycker är rätt. Kommer spelet funka så kommer det vara banbrytande.

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av Blackwolfe:

Ångrar att jag inte skaffade innan singleplayer och multiplayer blev separata paket. Lite dyrare att pledga för båda nu.

Du kanske redan hittade detta paket men eftersom sidan är lite svårnavigerad tipsar jag dig ändå https://robertsspaceindustries.com/pledge/Packages/Aurora-MR-...

75 dollar blir det för båda då.

Jodå, jag hittade det, men det känns lite väl saftigt.

Medlem

Chris Roberts satt ner med badnewsbaron och cpt_richards och snackade en bra stund när de hade twitch-strömmen igång idag. Pratade om gårdagens presentation och en del om framtiden. Något som speciellt fastnade var att karln som de fick uppdraget av och som sen lurade dem. Var inspelad(motion-capture) sista juli, det tar alltså inte månader längre att få mer än bara text för ett uppdrag.

Och att de jobbar på att få motion-capture riggen strömma in ansikte(på en GameMaster) och ljud direkt in i spelet. Så de kan ha direkt-sända nyheter i spelet vad vi spelare har hittat på för dåligheter det senaste dygnet Eller att Vanduuls rycker närmare våra planeter.....

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Men majoriteten av backers har just tanken "låt det ta den tid det tar" vilket jag tycker är rätt. Kommer spelet funka så kommer det vara banbrytande.

Ja, det är bra och rätt för de, som du, som fortfarande tror att spelet kommer bli färdigt, men för mig som inte tror det är det ju lite fel om jag inte försöker få tillbaka mina pengar. Min ekonomi är inte såpass bra att jag kan ha mina pengar låsta i något som jag i slutändan inte tror jag kommer få något för.

Skrivet av sgtbastard:

Något som speciellt fastnade var att karln som de fick uppdraget av och som sen lurade dem. Var inspelad(motion-capture) sista juli, det tar alltså inte månader längre att få mer än bara text för ett uppdrag.

Ja, det är ju standard nu för tiden Du kan ju till och med se karaktären i realtid inne i spelmotorn, klicka record, och sedan spela upp det igen direkt.

Medlem
Skrivet av sgtbastard:

Chris Roberts satt ner med badnewsbaron och cpt_richards och snackade en bra stund när de hade twitch-strömmen igång idag. Pratade om gårdagens presentation och en del om framtiden. Något som speciellt fastnade var att karln som de fick uppdraget av och som sen lurade dem. Var inspelad(motion-capture) sista juli, det tar alltså inte månader längre att få mer än bara text för ett uppdrag.

Och att de jobbar på att få motion-capture riggen strömma in ansikte(på en GameMaster) och ljud direkt in i spelet. Så de kan ha direkt-sända nyheter i spelet vad vi spelare har hittat på för dåligheter det senaste dygnet Eller att Vanduuls rycker närmare våra planeter.....

https://www.twitch.tv/starcitizen/v/84641702?t=05h55m54s Finns inspelat här.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:

Jag förstår att alla är helt förtrollade av det som de visar, men som en tidig backer har jag tappat tålamodet och förtroendet för att alla pusselbitar någonsin kommer falla på plats. De är väldigt bra på att sälja spelet med presentationer som dessa, så jag förstår att folk kastar sina pengar på dem.

Fick dock min refund, så jag är förnöjd såpass!

Önskar dem dock lycka till med projektet, och blir det något av det till slut så ger jag dem gärna mina pengar igen!

Ville osså få refund men icke sa nicke.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:

Jag förstår att alla är helt förtrollade av det som de visar, men som en tidig backer har jag tappat tålamodet och förtroendet för att alla pusselbitar någonsin kommer falla på plats. De är väldigt bra på att sälja spelet med presentationer som dessa, så jag förstår att folk kastar sina pengar på dem.

Fick dock min refund, så jag är förnöjd såpass!

Önskar dem dock lycka till med projektet, och blir det något av det till slut så ger jag dem gärna mina pengar igen!

Förstår vad du menar, jag har ca 20 000 lagt i spelet och får plocka ut dem om jag vill. Nu har jag dock följt spelet så pass länge att jag även har diverse paket och skepp gratis så skulle inte gå back på det.

Det är väldigt irriterande att följa utvecklingen ibland, jag har loggat 2 gg dagligen sen 2013. Jag lovade CIG att inte plocka ut dem ($) innan detta demo var visat, vet inte om jag kommer göra det eller inte, då jag fått massa rabatter och gratis skit från CIG genom åren.
För mig handlar det om att leverera, de missar nästan alla datum de sätter men dagar som denna är jag ändå lite stolt över att jag backat det så hårt.
Jag vet att DS även är lite stolt även om han spelar butt-hurt han har fortfarande massa pengar i SC, mailat en del med honom, han känner som vi, men han kommer spela skiten ur SC när det släppt, samma som mig.

123
Skriv svar