Epic musik stycken + korta noveller som passar till...

Inaktiv
Epic musik stycken + korta noveller som passar till...

Lämna gärna kommentar och skriv gärna egna

Och ja det är jag som är "swgoliath" på Youtube.

-----------------------

Musik länk: http://www.youtube.com/watch?v=LRLdhFVzqt4

Bilder jag får när jag hör den:

Friend ship will be made, bounds will be broken, hope will die and get reborn, friends will pass on there legacy, and the team will? once again unite and the humanity will pray..... lock and load my fellow soldiers... we are going out to where no one ever been before us... we are going to war.....some of you maybe wont come back, some of you maybe will die...

soldiers...
Welcome..... to....the end.

The commander deep inside know that this is a suicide mission, no one will probably come back but still he needs to stay strong infront of his men, he thinks about his children back home, his wife and his friends... then he say it:

Soldiers, you are no longer a group, you are no longer a team, you are a family, a band of brothers. I know that you have suffered, i know that you have hurt, but now i ask you for one last thing. To fight..lets go

So they salute there commander one final time and take there helmets and walk toward the droop ship in the bay.(slow mo effect here)

Every step and every breath they take from now on can be there last, they all know it, but this is what they have been training for 4 so long. There is? no turning back now,they all know it but no one needs to say it.

They look at eatchother a final time before entering different droopships, this is it, this is the day.cya on the ground


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Jag måste tyvärr säga att jag röstade på det lägsta alternativet, ditt språkbruk är inte alls bra och jag gissar på att du är 15 år eller yngre, eftersom du verkar inte kunna engelska särskilt bra.

Bra idé till en tråd dock, det måste jag faktiskt säga


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av Greger:

Jag måste tyvärr säga att jag röstade på det lägsta alternativet, ditt språkbruk är inte alls bra och jag gissar på att du är 15 år eller yngre, eftersom du verkar inte kunna engelska särskilt bra.

Bra idé till en tråd dock, det måste jag faktiskt säga

Tack

Jag vet , min stavning är tyvär inte den bästa.
Ledsen för det .

Men tack för komplimangen av tråden
Och nej e inte 15, dock har jag svårt med grammatiken i swe/eng .

Hoppas du har lite överseende ialf :).


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Jag röstade inte på något, eftersom jag inte hittade något passande alternativ.

Det hela är ganska platt, inte särskilt poetiskt utan mer ett stapplande av fraser utan egentlig innebörd. Har du skrivit mycket förut? Texten ger intrycket att detta är ett tidigt försök. Men som med allt annat är skrivande en konst som kräver träning, träning och ännu mera träning. Ge inte upp bara för att du får lite negativ respons här, utan försök skriva mer! Det är så du utvecklas! Förvänta dig inte resultat på en gång, det krävs hårt arbete.

Att skriva på engelska känns ofta skönt, eftersom man får mer distans till det hela. Problemet är när nivån på engelskan inte uppnår några höjder, bidrar det också till att texten blir platt utan några större nyanser. Det kanske är idé att skriva på svenska (om det är ditt modersmål) först? Alternativt träna på engelskan, men det tar också lång tid.

En bra idé för att träna språket är att läsa mycket, gärna på det språket du vill skriva på. Det krävs dock att du läser lite mer avancerad litteratur, ingen Dan Brown alltså.

Ska kanske tilläggas att jag inte heller fann låten särskilt spännande.

I alla fall, lycka till med skrivandet i framtiden!

Medlem
Skrivet av Red_Gr3mlin:
Skrivet av Greger:

Jag måste tyvärr säga att jag röstade på det lägsta alternativet, ditt språkbruk är inte alls bra och jag gissar på att du är 15 år eller yngre, eftersom du verkar inte kunna engelska särskilt bra.

Bra idé till en tråd dock, det måste jag faktiskt säga

Tack

Jag vet , min stavning är tyvär inte den bästa.
Ledsen för det .

Men tack för komplimangen av tråden
Och nej e inte 15, dock har jag svårt med grammatiken i swe/eng .

Hoppas du har lite överseende ialf :).

Ja självklart, alla börjar någonstans och det är ju inte så dåligt att man blöder ur ögonen om man säger så, och att du själv vet dina egna brister visar på mognad och jag tror att du kan med tiden bli ganska duktig på att skriva


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Vad är förresten skillnaden på alternativen "Nej dom suger!" och "Nej heeelt värdelösa !"?

Inaktiv

har inte skrivit så mycket nej
Utan mera bara skriver på skoj skull när jag inte har något större att göra : tex som nu när man sitter hemma och är sjuk.

Kan tänka mig att det blev lite ""platt" eftersom jag kopierade det jag skrev på Youtube och där får man inte skriva så mycket man vill som synd va .

Så det blev bara lite snabb "Bilder" man fick upp när jag hörde låten som jag skrev ner
Inte meningen att det skulle bli en "historia" av det hela =).

men tack så mycket ändå


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Inaktiv
Skrivet av båtsman:

Vad är förresten skillnaden på alternativen "Nej dom suger!" och "Nej heeelt värdelösa !"?

haha ja du det e en bra fråga hahah


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Jag gillade musiken :). Novellerna var hyffsade. Lite stavfel här o där. Du fick in en bra känsla med musiken.

Medlem

Är det ok att fortsätta på din idé? Testade med denna filmmusik:
http://www.youtube.com/watch?v=gaLDyrun_Cc

Nu postar jag detta inlägg innan jag har läst klart texten själv också. Failade dock lite då musiken tog slut innan jag var kvar. Here goes.

Fredstone - Will?

This is trippin', my man.

...did you see that flamingo?

Will - ...*shhh*

Fredstone - I bet my mother wouldn't approve that.

Will - Once, I actually liked doing maths in school, man. How's that for messing with your mind?

Fredstone - I guess that's a very good way to mess with my brain.

Will - ...

Fredstone - ...

Will - Come fly with me, friend. We don't belong on the ground

Fredstone - My cellphone doesn't approve.

Will - Here, take mine.

Fredstone - I thank you now. And you will feel appreciated. But as my hand strokes your arm, it will become numb and glued on to mine. My feet will turn into bars of lead, and we will both fall down to the ground. That dirty ground, full of balistas and cellos.

Will - You are so full of it, my man. Why would you stroke my arm?

Fredstone - Will, I am your father.

1
Skriv svar