Här är spelen som vann Gamescom

Robot
Här är spelen som vann Gamescom
Här är spelen som vann Gamescom

Utan att ha sett något, nämde man ens mass effect under mässan?

Medlem

Är det bara jag eller är majoriteten av dessa awards helt meningslösa?

Medlem

Vad är poängen i att lista de bästa spelen baserat på förhandsvisningar? Utgår man från vilka spel som lockade flest besökare/tittare då, eller högst jubel från publiken?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Nästa vecka:
Best movie trailer awards 2016

Medlem

Tråkigt att spelet som vann VR verkar som det mest ointeraktiva VR spelet någonsin. Och inte ens roomscale som det ser ut..

Skribent
Skrivet av Puscifer:

Vad är poängen i att lista de bästa spelen baserat på förhandsvisningar? Utgår man från vilka spel som lockade flest besökare/tittare då, eller högst jubel från publiken?

Förhoppningsvis har jurymedlemmarna själva varit på plats och faktiskt testat spelen de bedömer. Vet dock inte om det är så, informationen på officiella sajten är rätt skral..


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Är det bara jag eller är majoriteten av dessa awards helt meningslösa?

Något måste väl dagens speljornalister ha för att känna sig mer relevanta. För jag gissar att merparten i den så kallade "internationell expertjury" är diverse speljournalister.

Annars tycker jag man kunde ta in ett gäng a-lagare att bedömma dessa awards. Vinnarna avgöras genom vilka bås/shower de spydde i mest, alternativt ta in en get som skiter på en matta med siffror som representerar ett spel.

Eller det kanske var orättvist sagt, låt oss titta på förra årets vinnare...

[info]Best of Gamescom
Star Wars Battlefront (Electronic Arts)[/info]

Most Wanted Consumer Award
Star Wars Battlefront (Electronic Arts)

Best Console Game Sony Playstation
Star Wars Battlefront (Electronic Arts)

Best Console Game Microsoft Xbox
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (Konami Digital Entertainment)

Best Console Game Nintendo Wii
Super Mario Maker (Nintendo)

Best Role Playing Game
Dark Souls 3 (Bandai Namco Entertainment)

Best Racing Game
Forza Motorsport 6 (Microsoft)

Best Action Game
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (Konami Digital Entertainment)

Best Simulation Game
Forza Motorsport 6 (Microsoft)

Best Sports Game
PES 2016 (Konami Digital Entertainment)

Best Family Game
LEGO Dimensions (Warner Bros. Interactive Entertainment)

Best Strategy Game
Unravel (Electronic Arts)

Best PC Game
Star Wars Battlefront (Electronic Arts)

Best Mobile Game (incl. Handheld, iOS, Android, Windows)
Legend of Zelda: Tri Force Heroes (Nintendo)

Best Social / Casual / Online Game
Super Mario Maker (Nintendo)

Best Online Multiplayer Game
Star Wars Battlefront (Electronic Arts)

Best Hardware (incl. Peripheral)
HTC Vive (HTC)

Bestes Indie-Spiel
Cuphead (Studio MDHR)

...oh dear.

Medlem

Bara jag som saknar Planet Coaster på listan?

Medlem

Star Citizen? Presentationen på fredagskvällen vart ju fantastisk, för att inte tala om snyggt..

Medlem

Dom glömde:

Category Ultimatus: The chosen one who will bring gaming to the next level: Star Citizen


signatur

Game long and prosper

KoP
Medlem
Citat:

Beslutsfattarna är en internationell expertjury. Håller du med dem?

Uuuh.. ganska svårt att hålla med då spelen på listan inte är släppta ännu och då jag inte fått något tillfälle att testa dem.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Star Citizen? Presentationen på fredagskvällen vart ju fantastisk, för att inte tala om snyggt..

Alla titlar i den här listan har tidigare inte varit uppvisade på Gamescom något år innan. Eller har jag fel nu? Det kanske är därför?

Annars så håller jag med, de borde ha kammat hem ett eller flera priser. Alla FZ medlemmar & redaktörer skulle ha varit jury i år.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Är det bara jag eller är majoriteten av dessa awards helt meningslösa?

Word. Samtliga spel är ju inte ens färdigutvecklade. Bara genom att titta på förra årets nomineringar som länkades av Sapiens ser man hur trasig hela industrin är...
Battlefront blev årets flopp bland annat och har fått många nomineringar. Fick de på mässan ett annat exemplar än det vi konsumenter fick?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av Vercadi:

Är det bara jag eller är majoriteten av dessa awards helt meningslösa?

Word. Samtliga spel är ju inte ens färdigutvecklade. Bara genom att titta på förra årets nomineringar som länkades av Sapiens ser man hur trasig hela industrin är...
Battlefront blev årets flopp bland annat och har fått många nomineringar. Fick de på mässan ett annat exemplar än det vi konsumenter fick?

Förra årets flopp. Årets flopp är utan tvekan No man´s sky. (kanske t.om senaste decenniets flopp)

Medlem

Awards är fel namn, Promotional PR är dess rätta natur.
Awards ska komma efter att massan, bl.a. spelare & kritiker har hunnit uppleva verket.

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av Vercadi:

Är det bara jag eller är majoriteten av dessa awards helt meningslösa?

Word. Samtliga spel är ju inte ens färdigutvecklade. Bara genom att titta på förra årets nomineringar som länkades av Sapiens ser man hur trasig hela industrin är...
Battlefront blev årets flopp bland annat och har fått många nomineringar. Fick de på mässan ett annat exemplar än det vi konsumenter fick?

Beror på hur man ser på det som flopp. Sålt över 14 miljoner exemplar så den har nog fått in mer pengar än det kostade att göra spelet.

Som flopp hamnar den nog i samma kategori som Diablo 3 som hypades hårt och klarade inte av att leverera.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

k3m
Medlem

vilket skitsnack alltså. listan är ju genomrutten. o som en skrev tidigare, Awards är det inte.

KoP
Medlem
Skrivet av erson:
Skrivet av magma:
Skrivet av Vercadi:

Är det bara jag eller är majoriteten av dessa awards helt meningslösa?

Word. Samtliga spel är ju inte ens färdigutvecklade. Bara genom att titta på förra årets nomineringar som länkades av Sapiens ser man hur trasig hela industrin är...
Battlefront blev årets flopp bland annat och har fått många nomineringar. Fick de på mässan ett annat exemplar än det vi konsumenter fick?

Förra årets flopp. Årets flopp är utan tvekan No man´s sky. (kanske t.om senaste decenniets flopp)

Jag skulle nog lägga min röst på Duke Nukem Forever.

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av Vercadi:

Är det bara jag eller är majoriteten av dessa awards helt meningslösa?

Word. Samtliga spel är ju inte ens färdigutvecklade. Bara genom att titta på förra årets nomineringar som länkades av Sapiens ser man hur trasig hela industrin är...
Battlefront blev årets flopp bland annat och har fått många nomineringar. Fick de på mässan ett annat exemplar än det vi konsumenter fick?

Jag tror inte någon med åtminstone en halv hjärna skulle kalla ett spel som sålt över 13 miljoner exemplar för "årets flopp".

Men jag håller med dig om att spelindustrin är trasig, något som alla inblandade är skyldiga till. Spelföretagen för att de hittar på det ena konsumentfientliga systemet efter det andra i stället för att bara göra bra spel. Media för deras ofta överentusiastiska rövslickande och medhjälp till att bygga hype därför att de är livrädda för att inte få någon preview-kod, men mest av allt konsumenterna för att de gång på gång sväljer spelföretagens beten utan att någonsin stanna upp och tänka efter om det verkligen är en bra idé.

Tänk om folk kunde sluta förboka skit hela tiden. Då skulle inte Randy Pitchford kunna sitta där med ett flin och påstå att Colonial Marines och DNF var kommersiella framgångar.

Medlem
Skrivet av MaxWarp:
Skrivet av magma:
Skrivet av Vercadi:

Är det bara jag eller är majoriteten av dessa awards helt meningslösa?

Word. Samtliga spel är ju inte ens färdigutvecklade. Bara genom att titta på förra årets nomineringar som länkades av Sapiens ser man hur trasig hela industrin är...
Battlefront blev årets flopp bland annat och har fått många nomineringar. Fick de på mässan ett annat exemplar än det vi konsumenter fick?

Jag tror inte någon med åtminstone en halv hjärna skulle kalla ett spel som sålt över 13 miljoner exemplar för "årets flopp".

Men jag håller med dig om att spelindustrin är trasig, något som alla inblandade är skyldiga till. Spelföretagen för att de hittar på det ena konsumentfientliga systemet efter det andra i stället för att bara göra bra spel. Media för deras ofta överentusiastiska rövslickande och medhjälp till att bygga hype därför att de är livrädda för att inte få någon preview-kod, men mest av allt konsumenterna för att de gång på gång sväljer spelföretagens beten utan att någonsin stanna upp och tänka efter om det verkligen är en bra idé.

Tänk om folk kunde sluta förboka skit hela tiden. Då skulle inte Randy Pitchford kunna sitta där med ett flin och påstå att Colonial Marines och DNF var kommersiella framgångar.

Om jag inte har missförstått artikeln så handlar nomineringarna om hur "bra" spelet är (vilket såklart är subjektivt och individuellt). Antalet sålda exemplar oavsett om det är musik, film eller spel är inte nödvändigtvis proportionellt mot produktens adekvata kvalitet. Men som du skriver, beror på vad man menar med "flopp". För mig är flopp om spelet var dåligt, sen spelar det ingen roll om det sålde 300 miljoner exemplar. Crazy frog och pewdiepie tjänar massor, betyder det att produktionerna automatiskt är bra?

Jo, jag kan inte sticka under stolen med att man har själv har förhandsbokat x antal gånger. Vi är väl bara människor, antar jag...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Hur kan bästa indie award gå till ett spel stöttat av bandai namco?

Releasehästryttare

Agony - bästa trailern som jag sett från gamescom i år

Grymt sugen på och se mer från detta spel

(WARNING NSFW)

Medlem

Jag tycker Steep var ganska häftigt. Har precis laddat ner SSX men det är från 2012. Vill ha ett nytt snöspel.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

For Honor & BF1 är de spel jag är mest sugen på just nu..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

"Best Console Game Nintendo WiiU"

Konkurrensen måste ha varit stenhård i den kategorin...

1
Skriv svar