Pokémon är bäst på danska

Skribent
Pokémon är bäst på danska

Några av mina finaste somrar spenderade jag i Odense tillsammans med mamma, mormor och farbror Henry. Danmark är en del av mig och jag en del av Danmark. Du kanske tänker att ingen kan göra Pokémon-låten bättre än Sverige, men där har du fel. Även där glänser Danmark. Du behöver inte hålla med, men gör du det inte har du fel.

Trevlig helg era gullungar. Var snälla mot varandra i kommentarsfälten, så kanske dansken låter bannhammaren* vila.

* Jag får inte banna folk

#blogg


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Pokémon är bäst på danska

All danska låter som om någon kräks ut en gröt av vokaler. Totalt omöjligt att förstå.

Skribent
Skrivet av Bennii:

All danska låter som om någon kräks ut en gröt av vokaler. Totalt omöjligt att förstå.

Det är ju typ svenska med andra ord och uttal.


signatur

I am the black wizards.

men för fan...gröt gröt gröt..sorry jag kan inte uppskatta detta


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Bennii:

All danska låter som om någon kräks ut en gröt av vokaler. Totalt omöjligt att förstå.

Det är ju typ svenska med andra ord och uttal.

Typ, som göteborgska...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Bennii:

All danska låter som om någon kräks ut en gröt av vokaler. Totalt omöjligt att förstå.

Det är ju typ svenska med andra ord och uttal.

Typ, som göteborgska...

Gröteborska ha ha ha...

Medlem

Jag har inget emot våra kära grannar i söder, tycker den låter lika bra som den svenska!

Inaktiv
Skrivet av 73mpl4R:

Jag har inget emot våra kära grannar i söder, tycker den låter lika bra som den svenska!

Visst om du inte har något emot Danmark men var du tvungen att baka in en förolämpning mot oss svenskar? XD

Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av 73mpl4R:

Jag har inget emot våra kära grannar i söder, tycker den låter lika bra som den svenska!

Visst om du inte har något emot Danmark men var du tvungen att baka in en förolämpning mot oss svenskar? XD

Harr harr

Medlem

Jag minns när jag var liten och vi var över i danmark. Där köpte jag två filmer med Turtles, med danskt tal. Jag förstod inte så mycket om vad de sa, men fungerade ändå. Turtles är ju Turtles.

Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Bennii:

All danska låter som om någon kräks ut en gröt av vokaler. Totalt omöjligt att förstå.

Det är ju typ svenska med andra ord och uttal.

Är inte alla språk "som svenska fast med andra ord och uttal"?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers

Vi fångade familjens Pikachu i Danmark...


signatur
Skribent
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi fångade familjens Pikachu i Danmark...

Fyn fan...


signatur

I am the black wizards.

1
Skriv svar