Se gameplay från Star Citizen 3.0 – rymdskepp och fps-strider på marken

Medlem
Skrivet av Refulgeo:
Skrivet av Namn Namnsson:

Jag förstår att alla är helt förtrollade av det som de visar, men som en tidig backer har jag tappat tålamodet och förtroendet för att alla pusselbitar någonsin kommer falla på plats. De är väldigt bra på att sälja spelet med presentationer som dessa, så jag förstår att folk kastar sina pengar på dem.

Fick dock min refund, så jag är förnöjd såpass!

Önskar dem dock lycka till med projektet, och blir det något av det till slut så ger jag dem gärna mina pengar igen!

Förstår vad du menar, jag har ca 20 000 lagt i spelet och får plocka ut dem om jag vill. Nu har jag dock följt spelet så pass länge att jag även har diverse paket och skepp gratis så skulle inte gå back på det.

Det är väldigt irriterande att följa utvecklingen ibland, jag har loggat 2 gg dagligen sen 2013. Jag lovade CIG att inte plocka ut dem ($) innan detta demo var visat, vet inte om jag kommer göra det eller inte, då jag fått massa rabatter och gratis skit från CIG genom åren.
För mig handlar det om att leverera, de missar nästan alla datum de sätter men dagar som denna är jag ändå lite stolt över att jag backat det så hårt.
Jag vet att DS även är lite stolt även om han spelar butt-hurt han har fortfarande massa pengar i SC, mailat en del med honom, han känner som vi, men han kommer spela skiten ur SC när det släppt, samma som mig.

Det man har gjort fram till nyligen är ju att bygga en bra grund att stå på. Vilket vi spelare inte ser mycket utav. Men som nu i nästa patch kommer 2 skepp att bli flygfärdiga. Sen verkar det ju bara eskalera till slutet på året.(Om datum hålls, men det är skit samma. Bara man slipper gör om, gör rätt.)

Trodde DS hade fått tillbaka alla sina pengar. Läste lite på hans twitter under Gamescon, han sparar verkligen inte på svavlet eller krutet...

Medlem
Skrivet av neocon:

Jag har svårt att fatta hur detta är möjligt rent tekniskt. Många spel har svårt att ha sömlös övergång från inomhus till utomhus. Det som visas i denna presentation är.....revolutionerande!

Jag är kär <3

Spelet har från början utvecklats för den tyngre hårdvara som kommer att vara standard på PC när spelet släpps och man har även bortsett helt från konsoller. Tyvärr håller man igen på nästan alla spel till PC idag för att konsoller inte klarar av alltför krävande processer.

Medlem

Verkar väldigt krävande. Ser inte ut som att det spelas med hög fps i videon.

Medlem

Var länge sen jag såg något från SC men jäklar vad kul det ser ut. Kan knappt greppa hur stort det blir. Jag hoppas det kommer släppas någon gång. SC kan vara SPELET som får mig att skaffa PC igen.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Fick nyligen nog av allt väntande och brist på uppdateringar så bad om en refund av mina nästan $1000 och fick det och var nöjd med det. Blev sen kallad lögnare av deras jurist så det är synd att det slutar så..

Även om det dom visade såg grymt snyggt ut så är det mycket "kommer snart" och sen var det total brist på SQ42 som ska släppas i år... så fortsatt skeptisk...

Medlem

Verkar som att folk har lite svårt att uppskatta hur komplicerat och tidskrävande det är att utveckla spel.

Vill vi verkligen ha ytterligare en floppad titel som är rushad pga "otåliga" backers? Skulle dom rusha och göra som nästan alla spelföretag idag så hade retail varit ute nu och resten av "modulerna" släppts som DLC

Medlem
Skrivet av huklen:

Verkar som att folk har lite svårt att uppskatta hur komplicerat och tidskrävande det är att utveckla spel.

Vill vi verkligen ha ytterligare en floppad titel som är rushad pga "otåliga" backers? Skulle dom rusha och göra som nästan alla spelföretag idag så hade retail varit ute nu och resten av "modulerna" släppts som DLC

Nope, det ska vi verkligen inte. Vi har fått nog av publishers som sitter och lovar saker som dom aldrig håller och gör allt för att försöka kräma ut mer och mer pengar och satsar mest på webshop än något annat! ... oh wait ..

Medlem

För att sätta det hela i perspektiv, lek med tanken att vi fått följa The Last Guardian utvecklingen på samma öppna sätt. Dom har hållit på i över 7 år och spelet är ännu inte släppt. Folk hade varit helt galna vid det här laget.

Det krävs stake att utveckla ett spel helt (nästan) öppet inför sina backers. Likaså att köra ett 55 minuters live demo på tech som inte är testat alltför mycket. Visst det var inövat och piraterna fick stormtroopers att se ut som prickskyttar men det var live.

Även om man kan spela en hel del i SC vid det här laget så är det just resan som är grejen för mig, än så länge.
När 2.5 kommer ut nästa vecka så börjar det likna nåt på allvar.
Att dom går ut med att 3.0 kommer innehålla hela Stanton solsystemet (om än med begränsade landningsplatser) i December är helt galet. Dom måste ha rampat upp produktionen nåt helt enormt.

Medlem
Skrivet av stoff75:
Skrivet av huklen:

Verkar som att folk har lite svårt att uppskatta hur komplicerat och tidskrävande det är att utveckla spel.

Vill vi verkligen ha ytterligare en floppad titel som är rushad pga "otåliga" backers? Skulle dom rusha och göra som nästan alla spelföretag idag så hade retail varit ute nu och resten av "modulerna" släppts som DLC

Nope, det ska vi verkligen inte. Vi har fått nog av publishers som sitter och lovar saker som dom aldrig håller och gör allt för att försöka kräma ut mer och mer pengar och satsar mest på webshop än något annat! ... oh wait ..

Det du handlar i webshoppen går även att köpa ingame senare för in game currency. Om du vill pledga tusentals kr är upp till dig, men det är inte direkt gratis att utveckla, producera och hålla PR med över 300 anställda. Att produktionen/målen svänger under åren är väl inget konstigt. Tycker det är lite fel att basha en produkt som är långt ifrån färdig. Dom är åtminstone ärlig med live gameplay och inte bara "gameplay video", det är dessutom content vi kommer kunna spela, när det nu än blir.

Medlem
Skrivet av huklen:
Skrivet av stoff75:
Skrivet av huklen:

Verkar som att folk har lite svårt att uppskatta hur komplicerat och tidskrävande det är att utveckla spel.

Vill vi verkligen ha ytterligare en floppad titel som är rushad pga "otåliga" backers? Skulle dom rusha och göra som nästan alla spelföretag idag så hade retail varit ute nu och resten av "modulerna" släppts som DLC

Nope, det ska vi verkligen inte. Vi har fått nog av publishers som sitter och lovar saker som dom aldrig håller och gör allt för att försöka kräma ut mer och mer pengar och satsar mest på webshop än något annat! ... oh wait ..

Det du handlar i webshoppen går även att köpa ingame senare för in game currency. Om du vill pledga tusentals kr är upp till dig, men det är inte direkt gratis att utveckla, producera och hålla PR med över 300 anställda. Att produktionen/målen svänger under åren är väl inget konstigt. Tycker det är lite fel att basha en produkt som är långt ifrån färdig. Dom är åtminstone ärlig med live gameplay och inte bara "gameplay video", det är dessutom content vi kommer kunna spela, när det nu än blir.

Du har rätt, jag ska inte basha en ofärdig produkt. Jag ska bara basha den/dom personerna vars fel det är att det är en ofärdig produkt! Det är helt rätt att det är upp till mig om jag vill ge tusentals kr till dom. Det ville jag. På den tiden produkten sades skulle levereras inom en snar framtid. Och hade dom någon gång sagt "näe, det blir nog 2020" hade jag varit ok med det. Men dom själva sade Nov 2014 + 18 månader vilket blev i maj i år. Under den tiden har dom konstant misslyckats med att hålla dom datumen som dom själva satt. Perfekt exempel på det är Star Marine. Eller Nyx som dom för ett år sen via en YouTube film sa var "coming soon" och är fortfarande inte tillgänglig.

Jag har inga problem med att spelutveckling tar år. Jag hade dock problem med folk som inte håller vad dom lovar och av en eller annan anledning (antingen medvetet ljuger eller rent av inkompetens) inte klarar av att leverera det dom själva lovar. Och droppen kom när dom frisade sig allt ansvar att leverera en produkt med senaste TOS. Så då bad jag om att få pengarna tillbaka vilket jag fick. Och blev sen kallade lögnare. Lagom kul...

Medlem
Skrivet av stoff75:

...

Jag håller med om att dom varit lite väl optimistiska om släppdatum för spelet, tycker det är väldigt frustrerande att vänta på ett spel som bara trycks fram hela tiden. Lite som Duke nukem forever, men det är bättre med "when it's done" än att lura sina kunder, så jag tänker inte argumentera emot det.

Har själv bara spenderat 40$ på spelet när jag backade det 2013/204, vill jag prova andra skepp så kan jag köra arena commander och sedan hyra/testa andra skepp i 7 dagar för in game currency. Men jag skulle inte spendera mer, lite av samma anledning som du beskriver, vi kanske aldrig får en färdig produkt.

Medlem
Skrivet av huklen:
Skrivet av stoff75:
Skrivet av huklen:

Verkar som att folk har lite svårt att uppskatta hur komplicerat och tidskrävande det är att utveckla spel.

Vill vi verkligen ha ytterligare en floppad titel som är rushad pga "otåliga" backers? Skulle dom rusha och göra som nästan alla spelföretag idag så hade retail varit ute nu och resten av "modulerna" släppts som DLC

Nope, det ska vi verkligen inte. Vi har fått nog av publishers som sitter och lovar saker som dom aldrig håller och gör allt för att försöka kräma ut mer och mer pengar och satsar mest på webshop än något annat! ... oh wait ..

Det du handlar i webshoppen går även att köpa ingame senare för in game currency. Om du vill pledga tusentals kr är upp till dig, men det är inte direkt gratis att utveckla, producera och hålla PR med över 300 anställda. Att produktionen/målen svänger under åren är väl inget konstigt. Tycker det är lite fel att basha en produkt som är långt ifrån färdig. Dom är åtminstone ärlig med live gameplay och inte bara "gameplay video", det är dessutom content vi kommer kunna spela, när det nu än blir.

Ingen som bashar ett spel för att det inte är färdigt utan mer för att utvecklarna inte höll vad dom lovade med.
Visst ska man inte släppa ofärdiga spel men stoff har all rätt i världen att kritisera för att dom inte håller sina löften.

Om det är sant att frisagt sig ansvaret för att släppa en färdig produkt skulle jag direkt försöka få tillbaka pengarna. Det är ingen bra kombo tillsammans med rykten om problem med ekonomin i slutet av förra året.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Det är helt otroligt vad de fått till. Jag har inte följt med i utvecklingen så jag har aldrig kunnat vara besviken över (eventuellt) missade datum osv så kan se på ovanstående filmklipp med ganska neutrala ögon och det där är ju riktigt fantastiskt. Så stort, så komplicerat och ändå verkar det spelbart. Ok att de visade en sekvens som de säkert övat på och var förberedda på men det var ju ändå inga spelförstörande buggar eller uppenbara fel som jag kunde se.
Jag är ändå rädd för att spelet sen blir en stor buggfest på grund av hur massivt det är. Isf kan iaf jag ha stor förståelse för det och tror att det blir fixat, han verkar ju rätt så engagerad han den där rymdgubben.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Har aldrig sagt detta förut men måste nu. PC Masterrace!

Äh, när dom kan visa upp den där grafiken med en anständig framerate då är det dags att höja ögonbrynen.

Medlem
Skrivet av stoff75:
Skrivet av huklen:
Skrivet av stoff75:
Skrivet av huklen:

Verkar som att folk har lite svårt att uppskatta hur komplicerat och tidskrävande det är att utveckla spel.

Vill vi verkligen ha ytterligare en floppad titel som är rushad pga "otåliga" backers? Skulle dom rusha och göra som nästan alla spelföretag idag så hade retail varit ute nu och resten av "modulerna" släppts som DLC

Nope, det ska vi verkligen inte. Vi har fått nog av publishers som sitter och lovar saker som dom aldrig håller och gör allt för att försöka kräma ut mer och mer pengar och satsar mest på webshop än något annat! ... oh wait ..

Det du handlar i webshoppen går även att köpa ingame senare för in game currency. Om du vill pledga tusentals kr är upp till dig, men det är inte direkt gratis att utveckla, producera och hålla PR med över 300 anställda. Att produktionen/målen svänger under åren är väl inget konstigt. Tycker det är lite fel att basha en produkt som är långt ifrån färdig. Dom är åtminstone ärlig med live gameplay och inte bara "gameplay video", det är dessutom content vi kommer kunna spela, när det nu än blir.

Du har rätt, jag ska inte basha en ofärdig produkt. Jag ska bara basha den/dom personerna vars fel det är att det är en ofärdig produkt! Det är helt rätt att det är upp till mig om jag vill ge tusentals kr till dom. Det ville jag. På den tiden produkten sades skulle levereras inom en snar framtid. Och hade dom någon gång sagt "näe, det blir nog 2020" hade jag varit ok med det. Men dom själva sade Nov 2014 + 18 månader vilket blev i maj i år. Under den tiden har dom konstant misslyckats med att hålla dom datumen som dom själva satt. Perfekt exempel på det är Star Marine. Eller Nyx som dom för ett år sen via en YouTube film sa var "coming soon" och är fortfarande inte tillgänglig.

Jag har inga problem med att spelutveckling tar år. Jag hade dock problem med folk som inte håller vad dom lovar och av en eller annan anledning (antingen medvetet ljuger eller rent av inkompetens) inte klarar av att leverera det dom själva lovar. Och droppen kom när dom frisade sig allt ansvar att leverera en produkt med senaste TOS. Så då bad jag om att få pengarna tillbaka vilket jag fick. Och blev sen kallade lögnare. Lagom kul...

Det är bra med lite seriös kritik för då tar jag mig i kragen och inte köper fler skepp.
Gång på gång misslyckas de med sin kommunikation även senast i fredags inför showen med ett twitterinlägg att de blir försenad efter att de var försenad, och just på twitter. Den absolut värdelösa hemsidan som inte gör någon klokare https://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/4ygvxm/reminder... och sen förra årets circus om hur de gång på gång lockade med Star Marine och sen slutar det med Chris kommentar "Chris Roberts is annoyed that backers are asking for updates on something he promised to release."
http://gameranx.com/features/id/66151/article/what-happened-t...
Av förklarliga själ håller de hype tåget uppe, vi hade nog varit nere på $90 miljoner om de aldrig hade sagt "Soon" och om de hade varit ärliga med oss.
Sen att Star Citizens inte är backers utan "spel"konton det lärde man sig förra månaden, så egentligen är det just över ~500.000 backers som tryfflar in cash vilket förklarar hur besatta vissa varit(jag exempelvis)...och då borde snittet vara på över $200 per pers, minst.
https://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/4sifhi/intervie...

Skrivet av MaxWarp:
Skrivet av Flugsaft:

Har aldrig sagt detta förut men måste nu. PC Masterrace!

Äh, när dom kan visa upp den där grafiken med en anständig framerate då är det dags att höja ögonbrynen.

Och när man slutar falla genom väggar och golv ut från där man är, det är mer störande än om fps nån gång skulle gå ner till ca 35(fast det är väl max nu)... men jag tror att låg fps idag beror på nätkoden oavsett hårdvara idag.

Medlem

Och om de nu inte klarar av att släppa SQ42 i år, vilket jag gissar på så hoppas då jag att de lägger till co-op mode, en riktig co-op, inte det som skrevs på kickstarter sidan.
"Single Player – Offline or Online(Drop in / Drop out co-op play)"
De skulle överraska många och vinna så mycket på det med tanke på hur bristfälligt PU fungerar nu. SQ42 skulle leva längre också. Men av vad jag hört så har de slopat det helt och hållet, vilket ändå är konstigt då de utvecklar ett "mmo" samtidigt.

Så detta är mer utav en Tech Demo än ett "spel" idag?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Så detta är mer utav en Tech Demo än ett "spel" idag?

Ja


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Så detta är mer utav en Tech Demo än ett "spel" idag?

Men för att vara rättvist - ett jävligt coolt tech demo som visar att dom faktiskt kommer framåt och kan göra det dom lovat så småningom! Men som sagt, i mitt fall, too little too late. Hade det här visats förra året hade jag varit extas!

Medlem

Glad att jag inte pytsat ut mer än för basic-paketet för båda spelen. Det är som sagt sin sak att det tar tid att göra ett sådant här spel och att man inte klarar deadlines, men... visst verkar de gå framåt vad gäller tekniken, men sedan ska spelet också fyllas med långsiktigt hållbart innehåll, för tekniken blir man snabbt van, trött och oimponerad av. (Annars hade väl NMS fått lysande kritik av alla spelarna på PS4:an åtminstone.)

Har inte rört "spelet" (tech demot) överhuvudtaget. Spelar den helt annorlunda konkurrenten Elite Dangerous som - förvisso med förseningar - faktiskt levererat och fortsätter leverera.

Risken är stor att de aldrig blir nöjda, hela tiden vill lägga till grejer så spelet(?) aldrig släpps. De borde faktiskt känna pressen att leverera ett spelbart spel snart, och sedan fortsätta bygga på det. Tycker lite synd om de som trodde och hoppades på valuta för pengarna innan barnen växt upp, de där som satsat en massa pengar på rymdskepp osv.

Varenda uppdatering man ser verkar bara handla om att man ska investera i nya skepp och att de gör nya skepp. Behövs det verkligen tretusen olika skepp? Blir spelet(?) verkligen bättre av det? Behövs det så många vid launch?

Visst ser det häftigt ut, men nu känns det som om det är ytterligare några års utveckling kvar, inte att de kommit närmare. Squadron hör man ju nästan ingenting om och jag är ärligt talat mer intresserad av det än ett ojnudogjagigenförnågonannanharköptrymdskeppförtusentalskronor pvp-lir. Men än lever väl ett litet hopp även om det förmodligen med ränta på ränta är bättre att spara pengarna och köpa båda spelen separat när de väl blir "färdiga" eller åtminstone spelbara.

Medlem

På gränsen till pinsamt när fanboysen jublar till varenda liten skitdetalj.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Varenda uppdatering man ser verkar bara handla om att man ska investera i nya skepp och att de gör nya skepp. Behövs det verkligen tretusen olika skepp? Blir spelet(?) verkligen bättre av det? Behövs det så många vid launch?

Visst ser det häftigt ut, men nu känns det som om det är ytterligare några års utveckling kvar, inte att de kommit närmare. Squadron hör man ju nästan ingenting om och jag är ärligt talat mer intresserad av det

Utan nya rymdskepp så hade de inte fått in "mer" pengar, om ett skepp genererar 1-2 miljoner dollar så går ca $300000 till att göra just det skeppet, men det sades för flera år sen, nu när de gör om skeppen så stiger säkert priset.
Bara att jämföra med andra projekt som Crowfall eller Shroud of the avatar där räcker det med bara spelkontot där rullar inte pengarna in, samt att det efterfrågas rymdskepp på forumet.

Det nämndes att de skulle visa upp SQ42 på CitizenCon som är nionde oktober tror jag. Och varför skulle de säga att det blir försenat nu då de antagligen förlorar intäkter genom minskad hype. OM det blir försenat...

Medlem

Jag tror man måste vara ärlig med hur det kommunicerats runt star citizen innan man bashar det i kommentars trådar.

Under kickstartern så gavs ett leveransdatum. Men det var då baserat på ett mycket limiterat spel med mycket lägre kvalitet och omfång än vi har idag. De siktade då mot 3 miljoner och drömde om 10 miljoner. När projektet gick viralt så frågade CIG konstant communityn vad man ville skulle hända med extrapengarna. Skulle dessa investeras i mer features, mer content och högre kvalitet även om detta skulle ta mer tid? Svaret från communityn var ett rungande JA varje gång frågan ställts.

Man måste respektera att alla inte tycker detta är OK och därmed vill ha en refund. Vilket de flesta får. Men att påstå att spelet är försenat utan anledning är trams. Det är ett passion projekt och det följer nuvarande plan efter nuvarande ambition.

Lite info som vissa i tråden verkat missa:
Star Marine hölls tillbaka eftersom det behövdes modifieras för att använda ny teknik Frankfurt tagit fram. Samtidigt behövdes inte Star Marine som en test bed då FPS combat finns med i Stanton Alphan. Så de har tagit den tid de behöver för att få till den bra. Star marine kommer vara ett VR spel i spelet precis som Arena Commander. Star Marine släpps lagom till Citizen Con med 2.6 patchen och då kommer även uppdateringar av Arena Commander för att använda senaste tekniken från Cig Frankfurt. Detta har avslöjats i tidigare videos från CIG men även under Gamescom eventet.

Star Citizen 3.0 väntas släppas i december om inget går fel på vägen.

Medlem

Är osäker på hur det är med datum och hur viktigt det är för att kunna kräva en "refund" men jag vill minnas att det inte är skäl nog. För att få pengarna tillbaks krävs det att utvecklaren inte ger de "rewards" som man valt. Och om det är något spel på Kickstarter som inte ändrats efter att de fått mer pengar så är det Star Citizen.

Det här är helt i linje med den vision som Chris Roberts pratat om redan när han utvecklade Freelancer och jag tror det är mycket tack vare det som många inte haft några problem med att ge mer tid. Mer pengar innebär även att de kan göra saker i spelet som inte gått innan, det kräver också mer tid. Jag skulle vilja se EA skapa samma spel med samma budget och samma tid till förfogande, jag tvivlar på att de ens hade lyckats med hälften av det som Chris har.

Det är inte ofta jag imponeras av AAA spel idag men Star Citizen har för varje uppdatering jag sett lyckats med detta gång på gång. Det här spelet verkar bli det Freelancer jag läste om för så många år sedan, då var det inte möjligt att skapa det och även om Chris fått mer tid hade det inte varit i närheten av det här spelet.

Chris Roberts är en av få utvecklare som inte skapat ett enda dåligt spel, anledningen till att många var besvikna på Freelancer var snarare att Chris hade pratat om ett spel som på allvar skulle få SP och MP att kombineras på ett sätt som inget annat spel innan hade gjort. Utgivaren var dock mer intresserad av ge ut spelet än att ge Chris mer tid. Det var tack vare detta som han vände sig till Kickstarter, för att få den tid som krävdes för att kunna skapa vad som i allt annat än namn är Freelancer 2.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Star Marine hölls tillbaka eftersom det behövdes modifieras för att använda ny teknik Frankfurt tagit fram. Samtidigt behövdes inte Star Marine som en test bed då FPS combat finns med i Stanton Alphan.

Om det är bla mina inlägg som nämns.
"Inside CIG: Foundry 42 Germany " Publicerades den 10 apr. 2015 https://youtu.be/yisaDxvBH9s
Inte ett ord om att Star Marine hålls tillbaka överhuvudtaget. Och jag tror 95% hade varit helt okej om de hade påpekat att det inte blir någon Star Marine 2015 men gång på gång nämns det Soon, Weeks... CIG vill hålla hype uppe med att låta oss tro det skulle komma förra året(= mer pengar), som jag länkade tidigare är det bara att läsa artikeln från gameranx.com. End of story.
Bara att höra vad mannen själv säger 9 mars 2015, några veckor:
https://youtu.be/v8BL8gXjc54?t=16m16s

Själv blir jag imponerad när vi får se det här i Star Citizen:

Medlem
Skrivet av sgtbastard:
Skrivet av Refulgeo:
Skrivet av Namn Namnsson:

Jag förstår att alla är helt förtrollade av det som de visar, men som en tidig backer har jag tappat tålamodet och förtroendet för att alla pusselbitar någonsin kommer falla på plats. De är väldigt bra på att sälja spelet med presentationer som dessa, så jag förstår att folk kastar sina pengar på dem.

Fick dock min refund, så jag är förnöjd såpass!

Önskar dem dock lycka till med projektet, och blir det något av det till slut så ger jag dem gärna mina pengar igen!

Förstår vad du menar, jag har ca 20 000 lagt i spelet och får plocka ut dem om jag vill. Nu har jag dock följt spelet så pass länge att jag även har diverse paket och skepp gratis så skulle inte gå back på det.

Det är väldigt irriterande att följa utvecklingen ibland, jag har loggat 2 gg dagligen sen 2013. Jag lovade CIG att inte plocka ut dem ($) innan detta demo var visat, vet inte om jag kommer göra det eller inte, då jag fått massa rabatter och gratis skit från CIG genom åren.
För mig handlar det om att leverera, de missar nästan alla datum de sätter men dagar som denna är jag ändå lite stolt över att jag backat det så hårt.
Jag vet att DS även är lite stolt även om han spelar butt-hurt han har fortfarande massa pengar i SC, mailat en del med honom, han känner som vi, men han kommer spela skiten ur SC när det släppt, samma som mig.

Det man har gjort fram till nyligen är ju att bygga en bra grund att stå på. Vilket vi spelare inte ser mycket utav. Men som nu i nästa patch kommer 2 skepp att bli flygfärdiga. Sen verkar det ju bara eskalera till slutet på året.(Om datum hålls, men det är skit samma. Bara man slipper gör om, gör rätt.)

Trodde DS hade fått tillbaka alla sina pengar. Läste lite på hans twitter under Gamescon, han sparar verkligen inte på svavlet eller krutet...

Tror bara att han vill trolla men fattar inte riktigt hur han tänker. Han fick tillbaka sina pengar men när jag mailade med honom så sa han att han inte alls hatar SC bara enstaka folk inblandade i det och att han har flera konton och ser fram emot releasen.

Medlem
Skrivet av Refulgeo:
Skrivet av sgtbastard:
Skrivet av Refulgeo:
Skrivet av Namn Namnsson:

Jag förstår att alla är helt förtrollade av det som de visar, men som en tidig backer har jag tappat tålamodet och förtroendet för att alla pusselbitar någonsin kommer falla på plats. De är väldigt bra på att sälja spelet med presentationer som dessa, så jag förstår att folk kastar sina pengar på dem.

Fick dock min refund, så jag är förnöjd såpass!

Önskar dem dock lycka till med projektet, och blir det något av det till slut så ger jag dem gärna mina pengar igen!

Förstår vad du menar, jag har ca 20 000 lagt i spelet och får plocka ut dem om jag vill. Nu har jag dock följt spelet så pass länge att jag även har diverse paket och skepp gratis så skulle inte gå back på det.

Det är väldigt irriterande att följa utvecklingen ibland, jag har loggat 2 gg dagligen sen 2013. Jag lovade CIG att inte plocka ut dem ($) innan detta demo var visat, vet inte om jag kommer göra det eller inte, då jag fått massa rabatter och gratis skit från CIG genom åren.
För mig handlar det om att leverera, de missar nästan alla datum de sätter men dagar som denna är jag ändå lite stolt över att jag backat det så hårt.
Jag vet att DS även är lite stolt även om han spelar butt-hurt han har fortfarande massa pengar i SC, mailat en del med honom, han känner som vi, men han kommer spela skiten ur SC när det släppt, samma som mig.

Det man har gjort fram till nyligen är ju att bygga en bra grund att stå på. Vilket vi spelare inte ser mycket utav. Men som nu i nästa patch kommer 2 skepp att bli flygfärdiga. Sen verkar det ju bara eskalera till slutet på året.(Om datum hålls, men det är skit samma. Bara man slipper gör om, gör rätt.)

Trodde DS hade fått tillbaka alla sina pengar. Läste lite på hans twitter under Gamescon, han sparar verkligen inte på svavlet eller krutet...

Tror bara att han vill trolla men fattar inte riktigt hur han tänker. Han fick tillbaka sina pengar men när jag mailade med honom så sa han att han inte alls hatar SC bara enstaka folk inblandade i det och att han har flera konton och ser fram emot releasen.

Om man kollar hans twitter så är det ganska uppenbart att han inte vill att dom ska lyckas.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Hajfena:
Skrivet av Aletheides:

Star Marine hölls tillbaka eftersom det behövdes modifieras för att använda ny teknik Frankfurt tagit fram. Samtidigt behövdes inte Star Marine som en test bed då FPS combat finns med i Stanton Alphan.

Om det är bla mina inlägg som nämns.
"Inside CIG: Foundry 42 Germany " Publicerades den 10 apr. 2015 https://youtu.be/yisaDxvBH9s
Inte ett ord om att Star Marine hålls tillbaka överhuvudtaget. Och jag tror 95% hade varit helt okej om de hade påpekat att det inte blir någon Star Marine 2015 men gång på gång nämns det Soon, Weeks... CIG vill hålla hype uppe med att låta oss tro det skulle komma förra året(= mer pengar), som jag länkade tidigare är det bara att läsa artikeln från gameranx.com. End of story.
Bara att höra vad mannen själv säger 9 mars 2015, några veckor:
https://youtu.be/v8BL8gXjc54?t=16m16s

Själv blir jag imponerad när vi får se det här i Star Citizen:

https://www.youtube.com/embed/hmaHj6mpT0k

Jag nämnde ite gameranx artikeln eftersom att det sedan länge bevisats att det är en överdriven smear piece artikel utan förankring i verkligheten där artikelförfattarens smutskastningskampanj byggs på public posts av CIG devs som i sig inte bekräftar något av de påståenden som författaren anger. En typisk guilt by association strategi där de skriver en massa trams som de sedan by association försöker förevisa är sant genom att länka till orelaterade uttalanden.

Den är förövrigt skriven av en "journalist" som är en personlig vän till Derek Smart. En misslyckad developer som blåst mängder av människor på pengar via sina egna misslyckade projekt som nu sedan länge har en aktiv hat kampanj mot Star Citizen i allmänhet och Chris Roberts och hans familj i synnerhet. Bland annat hatkampanjer mot Chris Roberts barn. Derek Smart tog nyligen bort sitt "spel" från steam efter alla klagomål på hur uselt det var efter att han trötnat på att banna kritiker från forumet. Hans komentar var att folk inte vet vad ett bra spel är när det ser det. Derek Smart är en mytoman som inte tål att andra lyckas där han själv misslyckas. Hans hat mot Chris Roberts har pågått sedan 90talet när Chris lyckades med Wing Commander. Här är länken. https://steamcommunity.com/app/266620

Det pågår just nu en stämning mot Derek Smart för de trakasserier han utsatt Chris Robert med familj för inklusive doxing etc som han är ansvarig för.

Exempel på derek smarts förehavanden och hur han stjäl andras helt orelaterade artiklar för att försöka framstå att de egentligen är kritik mot Star Citizen:
https://encyclopediadramatica.se/Derek_Smart
https://www.techdirt.com/articles/20140217/10000126251/game-d...
http://pureplaystation.com/petty-developer-photoshops-our-mas...
Chris roberts brev till The Escapist efter de publicerade Derek Smarts senaste fantasi alster vid den tiden
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/149...

När det gäller Star Citizen så är det bäst att följa spelets öppna utveckling och bilda sig en egen uppfattning än att lyssna på smutskastningskampanjer av avundsjuka föredettingar.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

När projektet gick viralt så frågade CIG konstant communityn vad man ville skulle hända med extrapengarna. Skulle dessa investeras i mer features, mer content och högre kvalitet även om detta skulle ta mer tid? Svaret från communityn var ett rungande JA varje gång frågan ställts.

Det här är ett intressant scenario faktiskt. För vad dom gör är en omröstning som helt ändrar det dom fått in pengar för från Kickstarter. För att ändra det så bör det ha krävs 100%! Om enbart en enda människa sade nej skulle hen antingen fått tillbaka sina pengar eller skulle det respekterats. Nu tror jag det var runt 10% som sade nej på den där omröstningen vilket motsvarar flera tusen backers. Jag var en av dom. Jag var en som backade en "spiritual successor to Wing Commander" som det såldes som i Kickstarter. Och det borde respekterats och dom borde satsat 100% på att få ut SQ42 och sen bygga PU runt det. Istället har 99% av utvecklingen hittils handlat om PU. "Ja, men saker för PU är ju grunden till SQ42" säger "folk" mot det argumentet. "Jaså" säger jag. Var "exploration", "scientific research", "FISH!", "trading", "piracy" och t.o.m FPS en del av SQ42 från början? Not bloody likely för det var aldrig en del av WC.
Näe, dom ändrade scopeat, ändrade fokus från en single player Wing Commander till ett PU som skulle ha allting i sig och t.o.m fiskar. Och allt ska jobbas på samtidigt. Sen ska allt göras om flera gånger! Hur många gånger har dom gjort om Constellation t.ex? Och Star Marine som var "days, not weeks" från att släppas - förra hösten!
Och nu siktar Chris Roberts på att släppa en "minimum viable product", dvs bara innehålla the basics, något som man tyckte dom skulle satsa på från början!, för att sen bygga på. Typ som Elite Dangerous har gjort och gjort väldigt framgångsrikt! Nu senaste visade ju E:D teamet upp hur dom hanterar "turism" i E:D och ta VIP's ut på en tur för att se rymdstrider - något som Roberts bara har som koncept!

Näe, dom har ändrats för mycket åt det dåliga hållet tyvärr.

Och nån nämner DS såklart i såna här trådar. Jag gillar inte hur Smart går tillväga, han är en egecentrisk, narcisistisk buffel som gjort hela skiten så personlig mot Roberts med familj så det är patetisk! Och det måste påminnas om och om igen att han faktiskt inte är den "oberoende media" som han utger sig för att vara utan en direkt konkurrent till Star Citzen. Men allt detta till trots har han inte helt fel när han kritiserar projektet och deras brist på utveckling och att dom inte håller vad dom lovar. Man önskar att dom bara levererade för att få honom att hålla käft men dom verkar inte kunna det, vilket är oroande bara det.

Jag hoppas att köpa spelet när det väl lanseras. Men det kommer bli när det lanseras, inte innan. Roberts själv sade för länge länge sen att dom hade nog med pengar att slutföra projektet om det slutade komma in pengar imorgon. Så får se hur det blir med det.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

När det gäller Star Citizen så är det bäst att följa spelets öppna utveckling och bilda sig en egen uppfattning än att lyssna på smutskastningskampanjer av avundsjuka föredettingar.

Ursäkta uttrycket men vad faan pratar du om?
Vad har DS med Chris Roberts och andra från AtV's uttalanden hela förra våren att göra med mitt inlägg, DS var ju helt okänd fram till Juli förra året?
Jag har ju följt varje AtV och många inlägg på RSI forumet och gameranx artikeln sammanfattar ju bara hur CIG hypade SM gång på gång, vilket är SANT.
Jag länkar ju till PAX presentationen där Chris själv säger att Star Marine bara är några veckor bort. Lyssnar du inte på honom?
Det du visar med ditt inlägg är ju bara hur fanboyism fungerar, blunda och betala.
Vad kommenterade jag i mitt inlägg?

--->"Star Marine hölls tillbaka eftersom det behövdes modifieras"<---- som du sa.
Men det här var INGET som vi fick veta överhuvudtaget, utan vi fick bara veta att det kommer om några veckor, "Soon" osv.

Anledning till detta-->
"CIG vill hålla hype uppe med att låta oss tro det skulle komma förra året(= mer pengar)", ganska simpelt.

Sen drar du upp brevet som visar direkt hur Chris ljuger(av någon anledning, byråkratiska möjligtvis) för att han inte vågar berätta att utvecklingen tar längre tid än beräknat:
-In 2012, a Kickstarter FAQ indicated that the high cost of stretch goals was in order to ensure a 2014 delivery date.
Chris svarar: "You will notice that this is saying that we would only be able to deliver Squadron 42, not the bigger game without additional funding."
Berätta för mig Var det står att det inte är Star Citizen PU som är ett kickstarterprojekt här, vad säger ks titeln:
https://www.kickstarter.com/projects/cig/star-citizen/descrip...
Persistent Universe (hosted by US)----> Inte bara SQ42, och jag backade aldrig SQ42.

Än en gång, lyssna på Chris själv från 2012: Han vill bygga ett universum kallat Star Citizen, inte ett singelplayer äventyr där SC nån gång i framtiden kommer, jag backade SC inte något annat:
https://youtu.be/7vhRQPhL1YU?t=11m23s

Det fantastiska är att Derek Smart inte ens har med detta att göra, det är CIG själva som inte klarar av att vara tydlig med communityt eller lyssnar på kritiken om tydlighet.
Gång på gång.

123
Skriv svar