Far Cry Primal - Datorn startar om i First Time Setup

Medlem
Far Cry Primal - Datorn startar om i First Time Setup

Har precis tankat spelet. Vid uppstart får man en First Time Install i uplay (Samma sak som på Steam, DirectX, VCredist osv)

När den kommer till steg två, VCredist, så startar datorn om. Varje gång. Jag kan alltså inte slutföra installationen och starta spelet.

Internet har varit så bidragande som att detär datorn som överhettar och att jag behöver nya drivrutiner. Inget av de två är fallet.

Någon som känner igen detta och/eller har någon idé?

Försökte just installera VCredist manuellt. Gick sådär.. Hur kommer jag runt detta, då jag antar att det är problemet?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

jbx
Medlem

Kör du x32 eller x64 windows?


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

x64.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

jbx
Medlem

Vad händer när du försöker installera manuellt. De borde gå?

Ladda ner via microsofts hemsida.

Skriva gärna vilka specs du sitter på oxå?


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Om du tittar i posten la jag upp en bild på vad som händer när jag provar manuellt.

4970 i7, 1070 OC, 32gb RAM. Spelet på SSD.... Inget borde vara problem.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Upd: Har nu fått VCredist att fungera tror jag. Samma problem när den når .net Framework dock... Reboot, vid manuell installation säger den ifrån då jag har nyare. Hur göra?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Har precis tankat spelet. Vid uppstart får man en First Time Install i uplay (Samma sak som på Steam, DirectX, VCredist osv)

När den kommer till steg två, VCredist, så startar datorn om. Varje gång. Jag kan alltså inte slutföra installationen och starta spelet.

Internet har varit så bidragande som att detär datorn som överhettar och att jag behöver nya drivrutiner. Inget av de två är fallet.

Någon som känner igen detta och/eller har någon idé?

Försökte just installera VCredist manuellt. Gick sådär.. Hur kommer jag runt detta, då jag antar att det är problemet?

http://i.imgur.com/YXLQpxF.png

Starta uPlay som Admin. Starta sedan spelet igen.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Haha, ska prova... Om det funkar får jag skämmas lite. Jobbar trots allt med IT.

Edit: Fungerade ej. Kommer till steg 3/5 (.NET Framework), då reboot.

Edit2: Provade nu att avinstallera allt .NET Frameworks och sen köra installer. Fortfarande reboot på det steget i Uplay. Stabilt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Tror jag har stött på det problemet för länge sedan. Installerade om den felaktiga filen och det funkade som det skulle sen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Stag:

Haha, ska prova... Om det funkar får jag skämmas lite. Jobbar trots allt med IT.

Edit: Fungerade ej. Kommer till steg 3/5 (.NET Framework), då reboot.

Edit2: Provade nu att avinstallera allt .NET Frameworks och sen köra installer. Fortfarande reboot på det steget i Uplay. Stabilt.

Det är för mig helt klart att det är något fel på den installerade versionen. Alla dessa runtime-bibliotek autodetekterar sig själv vid installation så om .NET är installerat så skall programmet hoppa över den biten.
Kanske pratar jag om det fullständigt självklara, men det är ändå ett faktum.

Testa detta: https://knowledge.autodesk.com/support/autocad/troubleshootin...

Edit: Har du testat att dra ner spelet igen? Jag kommer inte ihåg ifall uPlay har en filverifierare.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Uplay har en verifierare, men den hittade inga fel. Jag ska prova att dra ner spelet igen och se om det hjälper. Återkommer under morgondagen på det.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar