Facebook samarbetar med Unity för att skapa ny spelplattform

Robot
Facebook samarbetar med Unity för att skapa ny spelplattform

Candy Crush får kanske konkurrens av spel såsom Superhot och Inside.

#superhot, #inside


Medlem
Facebook samarbetar med Unity för att skapa ny spelplattform

Lockar mig inte det minsta.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Sillage:

Lockar mig inte det minsta.

Okej

Medlem

E-corp is evolving

Medlem

vänta har unity 45% av marknaden? Ingen bryr sig om facebook spel och som finns på armorgames.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

vänta har unity 45% av marknaden? Ingen bryr sig om facebook spel och som finns på armorgames.

Fb spel drar in sanslöst mycket pengar så jag tror det finns rätt stort intresse


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Vercadi:

vänta har unity 45% av marknaden? Ingen bryr sig om facebook spel och som finns på armorgames.

Uppgifterna kommer förvisso från Unity själva men det är ganska så sannolikt. De var ju först med sin gratismodell, något som de andra anammat först nu.


signatur
Medlem

Vet inte hur jag ska reagera på detta, använder Unity för att göra spel så.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Map-pen:

Vet inte hur jag ska reagera på detta, använder Unity för att göra spel så.

Hur menar du?


signatur
Medlem

Låter intressant, Unity är trots allt en av det största (och bästa) spelmotorerna där ute så..


signatur

You can't win the game...

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Map-pen:

Vet inte hur jag ska reagera på detta, använder Unity för att göra spel så.

Hur menar du?

Jag vet faktiskt inte, sitter här och är jätte stressad (av olika anledningar) så skriver en massa random överallt som a reaktion på det.

Dock ser jag helst att FB håller sig borta från allt som har med spel att göra.

Medlem
Skrivet av lillaiwazz:

Låter intressant, Unity är trots allt en av det största (och bästa) spelmotorerna där ute så..

Varför?

Medlem
Skrivet av lillaiwazz:

Låter intressant, Unity är trots allt en av det största (och bästa) spelmotorerna där ute så..

Störst, men långt ifrån bäst.

Skrivet av disinfect:
Skrivet av lillaiwazz:

Låter intressant, Unity är trots allt en av det största (och bästa) spelmotorerna där ute så..

Störst, men långt ifrån bäst.

En av de två bästa, jämte unreal.
Men det beror ju givetvis på vilka kriterier man har.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

En av de två bästa, jämte unreal.
Men det beror ju givetvis på vilka kriterier man har.

Unity är bäst på att vara nybörjarvänligt. Stor community också. Men där tar det nog slut. För lågbudgetspel är det nog den bästa motorn, visst.

Skrivet av disinfect:

För lågbudgetspel är det nog den bästa motorn, visst.

Där ser du Vi lever nu i en tidsålder där "lågbudget" i spelsammanhang inte är synonymt med "dåligt". Att säga så skulle vara som att hävda att enbart arena-musik är bra musik.
Själv njuter jag ofta mer av lågbudgetspel än av AAA-spel. D.v.s. enligt min subjektiva syn så är de "bättre". Unity är en av av de motorer som används av de bästa spelen.

Medlem
Skrivet av disinfect:
Skrivet av lillaiwazz:

Låter intressant, Unity är trots allt en av det största (och bästa) spelmotorerna där ute så..

Störst, men långt ifrån bäst.

Vadå långt ifrån bäst?
Vilken anser du vara bäst då?

Jag skulle påstå att unity är en av de bästa spelmotorerna då den är stabil, flexibel, användarvänlig, lättåtkomlig (till viss del gratis) och väldigt stark. Och det är utan tvivel den bästa motorn att slänga ihop demos/prototyper i, imo.

Jag har testat en hel del spelmotorer (Unity, Unreal, Cryengine/Lumberyard, Scource Engine, Quake Engine, Nebula 3 + massa sämre/mindre motorer) och jag skulle iaf påstå att unity är den bästa av dessa, men påstår dock inte att de andra är dåliga.

EDIT:
Sen beror det ju som sagt på vad som definerar en "bra" spelmotor.
But then again, alla har vi olika smaker!


signatur

You can't win the game...

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av lillaiwazz:

Låter intressant, Unity är trots allt en av det största (och bästa) spelmotorerna där ute så..

Varför?

Varför jag tycker att detta låter intressant?
För att Unity fortsätter bara att bredda, finns inget dåligt med att "ha möjligheten att exportera sina spel till Facebook?Det förstör ju inget för de som inte vill göra FB-spel, utan snarare öppnar för nya möjligheter.


signatur

You can't win the game...

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Där ser du Vi lever nu i en tidsålder där "lågbudget" i spelsammanhang inte är synonymt med "dåligt". Att säga så skulle vara som att hävda att enbart arena-musik är bra musik.
Själv njuter jag ofta mer av lågbudgetspel än av AAA-spel. D.v.s. enligt min subjektiva syn så är de "bättre". Unity är en av av de motorer som används av de bästa spelen.

Spel utvecklade i Unity är inte nödvändigtvis dåliga. Dock så är motorn i sig inte på samma nivå som andra kommersiella motorer. Det som gör Unity bra är kringliggande faktorer som stor community, lätt att komma igång och väldigt billig för vad man får. När det kommer till performance och features så har den långt ifrån vad Unreal, Cryengine och Source har att erbjuda.

Skrivet av disinfect:

Spel utvecklade i Unity är inte nödvändigtvis dåliga. Dock så är motorn i sig inte på samma nivå som andra kommersiella motorer. Det som gör Unity bra är kringliggande faktorer som stor community, lätt att komma igång och väldigt billig för vad man får. När det kommer till performance och features så har den långt ifrån vad Unreal, Cryengine och Source har att erbjuda.

Unity har precis rätt nivå för en viss typ av spel, och låter utvecklarna fokusera på det kreativa. Det är detta som gör den så bra. Även världens bästa gruvtruck är dålig när det du behöver är en skottkärra.

Medlem
Skrivet av lillaiwazz:

Jag skulle påstå att unity är en av de bästa spelmotorerna då den är stabil, flexibel, användarvänlig, lättåtkomlig (till viss del gratis) och väldigt stark. Och det är utan tvivel den bästa motorn att slänga ihop demos/prototyper i, imo.

Unity är väldigt buggigt jämfört med andra motorer och har väldigt dålig performance då man fortfarande kör på gammal tech, dock kommmer GCn och kompilatorn äntligen uppgraderas i 5.5. Jag har utvecklat flera spel i Unity och den är helt okej för små projekt. Unity är lite som PHP, ett totalt skräpspråk men "bäst" i vissa fall då det är lätt för nybörjare att komma igång och går snabbt att utveckla i. Jämför man alla features, performance or liknande så är det inte mycket Unity är bättre på.

Skrivet av slartibartfast:

Unity har precis rätt nivå för en viss typ av spel, och låter utvecklarna fokusera på det kreativa. Det är detta som gör den så bra. Även världens bästa gruvtruck är dålig när det du behöver är en skottkärra.

Nja, Unity är mer en liten, skruttig gruvtruck som är sämre på allt, förutom att den är billigare, lättare att köra och har många som kan hjälpa till om, eller snarare när, något går sönder.

Skrivet av disinfect:

Nja, Unity är mer en liten, skruttig gruvtruck som är sämre på allt, förutom att den är billigare, lättare att köra och har många som kan hjälpa till om, eller snarare när, något går sönder.

Haha, låter som ditt hat mot Unity är som mitt hat mot Photoshop Skillnaden är att det finns vettiga alternativa spelmotorer, för bildbehandling så är alternativen ännu värre...

1
Skriv svar