Se gameplay från Star Citizen 3.0 – rymdskepp och fps-strider på marken

Medlem
Skrivet av neocon:

I många mmo blir man imponerad för att man kan dubbelhoppa. Att Star Citizen som MMO har riktig fysikmotor imponerar stort på mig i alla fall.

Jag håller med om att 3.0 är imponerande men vägen dit är inte så öppen som många påstår.
Fysik för mig är när saker som fordon inte gör sönder i en explosion för att de råkar nudda i något som SC nu utan att de deformeras, vad har det med att dubbelhoppa att göra? Fysiken nu är ju antingen helt hel eller helt trasig men jag antar att det blir bättre sen.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av neocon:
Skrivet av Blackwolfe:

Ångrar att jag inte skaffade innan singleplayer och multiplayer blev separata paket. Lite dyrare att pledga för båda nu.

Du kanske redan hittade detta paket men eftersom sidan är lite svårnavigerad tipsar jag dig ändå https://robertsspaceindustries.com/pledge/Packages/Aurora-MR-...

75 dollar blir det för båda då.

Jodå, jag hittade det, men det känns lite väl saftigt.

Köpte inte du No Man's Sky för nästan den summan?
Missförstå mig inte nu men jag tycker att Star Citizen mer och mer ser ut att bli det som många önskade sig.
Medans No Man's Sky i ärlighetens namn just nu är en solid grund för ett early access spel i en prisklass runt 30$.
Inget illa menat, försöker bara sätta saker och ting i perspektiv och förstå mig på vad folk tycker och tänker

Medlem
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av neocon:
Skrivet av Blackwolfe:

Ångrar att jag inte skaffade innan singleplayer och multiplayer blev separata paket. Lite dyrare att pledga för båda nu.

Du kanske redan hittade detta paket men eftersom sidan är lite svårnavigerad tipsar jag dig ändå https://robertsspaceindustries.com/pledge/Packages/Aurora-MR-...

75 dollar blir det för båda då.

Jodå, jag hittade det, men det känns lite väl saftigt.

Köpte inte du No Man's Sky för nästan den summan?
Missförstå mig inte nu men jag tycker att Star Citizen mer och mer ser ut att bli det som många önskade sig.
Medans No Man's Sky i ärlighetens namn just nu är en solid grund för ett early access spel i en prisklass runt 30$.
Inget illa menat, försöker bara sätta saker och ting i perspektiv och förstå mig på vad folk tycker och tänker

*host* jo, det är ju sant. När du säger det på det sättet

Medlem

Jag har lagt en del cash på SC, men inte mer än tusen spänn. Jag bryr mig egentligen inte så mycket när spelet blir klart, det är en investering för framtiden, lite som att köpa en tunna med whiskey och vänta på att den lagras.

Medlem
Skrivet av stoff75:

Fick nyligen nog av allt väntande och brist på uppdateringar så bad om en refund av mina nästan $1000 och fick det och var nöjd med det. Blev sen kallad lögnare av deras jurist så det är synd att det slutar så..

Även om det dom visade såg grymt snyggt ut så är det mycket "kommer snart" och sen var det total brist på SQ42 som ska släppas i år... så fortsatt skeptisk...

Varför var en jurist inkopplad? Hotade du med att dra dem inför rätta?

Medlem

StarCitizen får folk att visa känslor, den saken är klar. Vilket i sig får folk att prata om det. Som i sig ger en massa gratis reklam. Det här projektet är reellt och kommer att drivas vidare oavsett vad folk tycker.
Det som DS gör, är att han ger RSI en massa gratis reklam. Speciellt när han ger sig på familjen Roberts. För det är en jäkla massa farsor och morsor där ute(med plånböcker) som är gamers och kan relatera till hur Chris eller Sandi känner när deras barn blir indragna i denna sörja.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av stoff75:

Fick nyligen nog av allt väntande och brist på uppdateringar så bad om en refund av mina nästan $1000 och fick det och var nöjd med det. Blev sen kallad lögnare av deras jurist så det är synd att det slutar så..

Även om det dom visade såg grymt snyggt ut så är det mycket "kommer snart" och sen var det total brist på SQ42 som ska släppas i år... så fortsatt skeptisk...

Varför var en jurist inkopplad? Hotade du med att dra dem inför rätta?

Näe, jag skickade en anmälan till konsumentverket därborta om det här projektet och brutna löften, skrev bara fakta om projektet, att dom konstant missar sina egna delivery dates, att saker som dom gjort massor reklam för 2014 / 2015 (som Nyx och SM) inte fanns i spelet ännu och hur lite som faktiskt var i spelet. Det svarade dom (Toast) med "även om konsumenten i detta fall ljuger så är vi snälla nog att ge honom pengarna tebax"... kul.

Medlem

Oj, wow. Detta såg faktiskt galet ut. Har länge inte brytt mig så mycket utan låtit det bara vara en utveckling vid sidan av som kanske blev något tillslut. Kan de leverera en sådan här spelupplevelse gör de kanske det omöjliga och lever upp till 1 / 10 av hypen!

Medlem

Kan ni sluta skriva releasedatum 2016? Har ni dålig koll eller ljuger ni medvetet? Det finns inte en chans i världen att spelet släpps i år. Som ni hör själva under presentationen så är förhoppningen att Alpa 3.0 ska släppas mot slutet av december. Tror ni resten av spelet blir färdigt på en vecka eller?

Star Citizen släpps knappast före 2018.

Medlem
Skrivet av Mortac:

Kan ni sluta skriva releasedatum 2016? Har ni dålig koll eller ljuger ni medvetet? Det finns inte en chans i världen att spelet släpps i år. Som ni hör själva under presentationen så är förhoppningen att Alpa 3.0 ska släppas mot slutet av december. Tror ni resten av spelet blir färdigt på en vecka eller?

Star Citizen släpps knappast före 2018.

Öh, det är inte vi som säger det... senast officiella information är "SQ42 ska släppas 2016". Och jo, dom människorna som sade det ljög eller är inkompetenta på att sätta release dates, you pick. Det är inget vi hittar på, det är den senaste officiella informationen som finns, vad jag vet. Och den senaste presenationen sade inget om ändrat release-år för SQ42 mig veterligen.

Edit: Och det är fortfarande det som står på https://robertsspaceindustries.com/squadron42 . Så innan du kallar mig lögnare så kan du väl ge lite mer officiell information som motsäger det jag skriver!

Medlem
Skrivet av stoff75:
Skrivet av Mortac:

Kan ni sluta skriva releasedatum 2016? Har ni dålig koll eller ljuger ni medvetet? Det finns inte en chans i världen att spelet släpps i år. Som ni hör själva under presentationen så är förhoppningen att Alpa 3.0 ska släppas mot slutet av december. Tror ni resten av spelet blir färdigt på en vecka eller?

Star Citizen släpps knappast före 2018.

Öh, det är inte vi som säger det... senast officiella information är "SQ42 ska släppas 2016". Och jo, dom människorna som sade det ljög eller är inkompetenta på att sätta release dates, you pick. Det är inget vi hittar på, det är den senaste officiella informationen som finns, vad jag vet. Och den senaste presenationen sade inget om ändrat release-år för SQ42 mig veterligen.

Edit: Och det är fortfarande det som står på https://robertsspaceindustries.com/squadron42 . Så innan du kallar mig lögnare så kan du väl ge lite mer officiell information som motsäger det jag skriver!

Är det inte en viss skillnad på Star Citizen och Squadron 42?
Ingen vet när Star Citizen släpps som fullt spel.

Edit. Sen var det väldigt mycket prat om stöd för Oculus Rift i början av spelutvecklingen, är det helt slopat nu, väldigt många frågor om de ens klarar av att släppa SQ42 med allt de lovat eller inte lovat men vill ha med.

Medlem
Skrivet av Hajfena:
Skrivet av stoff75:
Skrivet av Mortac:

Kan ni sluta skriva releasedatum 2016? Har ni dålig koll eller ljuger ni medvetet? Det finns inte en chans i världen att spelet släpps i år. Som ni hör själva under presentationen så är förhoppningen att Alpa 3.0 ska släppas mot slutet av december. Tror ni resten av spelet blir färdigt på en vecka eller?

Star Citizen släpps knappast före 2018.

Öh, det är inte vi som säger det... senast officiella information är "SQ42 ska släppas 2016". Och jo, dom människorna som sade det ljög eller är inkompetenta på att sätta release dates, you pick. Det är inget vi hittar på, det är den senaste officiella informationen som finns, vad jag vet. Och den senaste presenationen sade inget om ändrat release-år för SQ42 mig veterligen.

Edit: Och det är fortfarande det som står på https://robertsspaceindustries.com/squadron42 . Så innan du kallar mig lögnare så kan du väl ge lite mer officiell information som motsäger det jag skriver!

Är det inte en viss skillnad på Star Citizen och Squadron 42?
Ingen vet när Star Citizen släpps som fullt spel.

Edit. Sen var det väldigt mycket prat om stöd för Oculus Rift i början av spelutvecklingen, är det helt slopat nu, väldigt många frågor om de ens klarar av att släppa SQ42 med allt de lovat eller inte lovat men vill ha med.

Nej, VR-stödet är inte slopat. Det kommer senare. Just nu finns det viktigare saker att ro i land före det.
Varför man inte släppte någon info om SQ42 är för att man sparade det till CitizinCon(i oktober?)

Medlem

Squadron 42 Ep1 har en officiell release satt till 2016 precis som Stoff75 säger. (om dom faktiskt kommer att hålla det är en annan fråga)

Star Citizen har inget releasedatum än utan dom kommer köra en "soft launch" där Star Citizen 3.0 som innehåller ett solsystem släpps i December. Efter det kommer dom att bygga på med solsystem efter solsystem under 2017.

Medlem
Skrivet av sgtbastard:

Varför man inte släppte någon info om SQ42 är för att man sparade det till CitizinCon(i oktober?)

Stämmer bra. 9:e oktober i Los Angeles.

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/152...

Ska bli kul att se vad CIG presenterar då. Chris nämnde visst att det kommer att slå det vi såg på Gamescom.

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av sgtbastard:

Varför man inte släppte någon info om SQ42 är för att man sparade det till CitizinCon(i oktober?)

Stämmer bra. 9:e oktober i Los Angeles.

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/152...

Ska bli kul att se vad CIG presenterar då. Chris nämnde visst att det kommer att slå det vi såg på Gamescom.

En sak kommer bli VOIP, något som kom fram vid en intervju på en av efterfesterna i veckan.

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av sgtbastard:

Varför man inte släppte någon info om SQ42 är för att man sparade det till CitizinCon(i oktober?)

Stämmer bra. 9:e oktober i Los Angeles.

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/152...

Ska bli kul att se vad CIG presenterar då. Chris nämnde visst att det kommer att slå det vi såg på Gamescom.

Med tanke på hur nöjd CR såg ut när han nämnde Citizencon blir det nog spektakulärt
Samtidigt kommer Citizencon tydligt visa om CiG är på banan eller inte när det gäller både Squadron 42 Ep1 och Star Citizen Alpha 3.0.

Medlem
Skrivet av stoff75:
Skrivet av Mortac:

Kan ni sluta skriva releasedatum 2016? Har ni dålig koll eller ljuger ni medvetet? Det finns inte en chans i världen att spelet släpps i år. Som ni hör själva under presentationen så är förhoppningen att Alpa 3.0 ska släppas mot slutet av december. Tror ni resten av spelet blir färdigt på en vecka eller?

Star Citizen släpps knappast före 2018.

Öh, det är inte vi som säger det... senast officiella information är "SQ42 ska släppas 2016". Och jo, dom människorna som sade det ljög eller är inkompetenta på att sätta release dates, you pick. Det är inget vi hittar på, det är den senaste officiella informationen som finns, vad jag vet. Och den senaste presenationen sade inget om ändrat release-år för SQ42 mig veterligen.

Edit: Och det är fortfarande det som står på https://robertsspaceindustries.com/squadron42 . Så innan du kallar mig lögnare så kan du väl ge lite mer officiell information som motsäger det jag skriver!

Må så vara att dom inte gått ut och sagt det specifikt att det inte ska släppas under 2016 (vilket dom nu visserligen verkar ha gjort enligt en nyare artikel ni lagt upp), men om man följt utvecklingen av spelet så är det uppenbart. Har man dessutom en del hum om spelutveckling och hur mycket som är kvar att göra i Star Citizen så är det oerhört svårt att tänka sig en release före 2018 som sagt.

Sen vill jag ursäkta min ton som jag insåg nu i efterhand att den lät väldigt mycket otrevligare än det var tänkt. Jag hade bara känslan av att 2016 slängs runt av CIG för att sälja mer, av media för att clickbaita mer, och av vanligt folk för att dom inte vet bättre.

Medlem
Skrivet av Mortac:
Skrivet av stoff75:
Skrivet av Mortac:

Kan ni sluta skriva releasedatum 2016? Har ni dålig koll eller ljuger ni medvetet? Det finns inte en chans i världen att spelet släpps i år. Som ni hör själva under presentationen så är förhoppningen att Alpa 3.0 ska släppas mot slutet av december. Tror ni resten av spelet blir färdigt på en vecka eller?

Star Citizen släpps knappast före 2018.

Öh, det är inte vi som säger det... senast officiella information är "SQ42 ska släppas 2016". Och jo, dom människorna som sade det ljög eller är inkompetenta på att sätta release dates, you pick. Det är inget vi hittar på, det är den senaste officiella informationen som finns, vad jag vet. Och den senaste presenationen sade inget om ändrat release-år för SQ42 mig veterligen.

Edit: Och det är fortfarande det som står på https://robertsspaceindustries.com/squadron42 . Så innan du kallar mig lögnare så kan du väl ge lite mer officiell information som motsäger det jag skriver!

Må så vara att dom inte gått ut och sagt det specifikt att det inte ska släppas under 2016 (vilket dom nu visserligen verkar ha gjort enligt en nyare artikel ni lagt upp), men om man följt utvecklingen av spelet så är det uppenbart. Har man dessutom en del hum om spelutveckling och hur mycket som är kvar att göra i Star Citizen så är det oerhört svårt att tänka sig en release före 2018 som sagt.

Sen vill jag ursäkta min ton som jag insåg nu i efterhand att den lät väldigt mycket otrevligare än det var tänkt. Jag hade bara känslan av att 2016 slängs runt av CIG för att sälja mer, av media för att clickbaita mer, och av vanligt folk för att dom inte vet bättre.

Jag förstår faktiskt inte hur du tänker här faktiskt.
Kan du tänka dig något annat scenario där du som konsument ska förväntas veta mer än leverantören om när en sak kan levereras, ett annat scenario där leverantören konstant ändrar sig och säger saker som den inte har någon möjlighet att hålla?
Chris Roberts är en veteran i industrin. När han, och företaget han driver som har en av de största budgeterna i spelhistorien, säger att dom ska leverera någonting, då ska vi som konsumenter inte förstå och ha "en del hum om spelutveckling" och vara ok med att säga ", det kommer aldrig hålla, det säger dom bara för att hova in pengar"!

Att som företag lova något inte kan hålla för "att sälja mer", det finns inget annat ord för det än bedrägeri! Som jag skriver, när CIG själva sätter datumen och väljer vad dom ska säga och inte och konstant försena allting, det är antingen att ljuga eller att vara inkompetent. En av dom är olaglig speciellt när du tjänar pengar på det från konsumenter, den andra är jäkligt illa för hela projektet. Oavsett vilket - I'm out!

123
Skriv svar