Deus Ex Mankind Divided Release

Medlem
Deus Ex Mankind Divided Release

Jag brukar inte bli sur, har väldigt svårt att bli det. Men det finns stunder då jag inte kan hålla mig, Diablo 3 launchen till exempel. Aldrig varit så sur när jag fick se Error 37 hela tiden, i flera timmar dessutom.
Jag laddade ner Deus Ex idag, tänkte att då kan jag iallafall spela några timmar inatt. Men midnatts release fanns inte i deras tankar till detta spelet.
Utan klockan sex imorgon kväll, om jag fattat Steam och Twitter rätt, då får man spela på Pc. Detta gör mig frustrerad och väldigt sur.

Då man förväntar sig att spelet ska släppas samma tid för alla, spelar ingen roll vilken platform. 90% utav alla spel jag köpt, släpps vid 12 på natten, vare sig det varit konsol eller Pc. Men att låsa ute en viss grupp personer är väldigt dåligt och fult gjort. Det handlar bara om några timmar, men dessa timmar kanske är de enda man har, för man jobbar på kvällen sen eller har andra plikter. Sedan hörde jag att några inte får spela spelet för ens bara en timme innan det blir den 24.

Så jag är lite sur, för hade räknat med att det skulle vara som vanligt, inte få ett tweet för 2 timmar sedan om hur de skulle lansera spelet på detta sätt.

EDIT

De skrev på twitter nu varför de har just den tiden. Jag förstår deras sida, att de behöver vara redo ifall problem skulle uppstå. Men känns ändå sjukt, för om de är problem, så de enda de gör är att skjuta på det i 16 timmar. Men då fick jag iallafall ett svar, men inte det jag ville höra. Men sånt är livet.

https://twitter.com/DeusEx/status/767875266467262465

#blogg

Medlem
Deus Ex Mankind Divided Release

Du har inte övervägt att det kanske är samma tid över hela världen, och att det råkade bli 18.00 här i Sverige?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Du har inte övervägt att det kanske är samma tid över hela världen, och att det råkade bli 18.00 här i Sverige?

Klockan 00:00, i den tidszonen du är i, då ska spelet släppas. Inte på kvällen.

Medlem

I-lands problem:)

Att en spel utvecklare ska ta hänsyn till när individer har tid att spela är bara makabert.

Så nej förstår inte din surhet


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

I-lands problem:)

Att en spel utvecklare ska ta hänsyn till när individer har tid att spela är bara makabert.

Så nej förstår inte din surhet

Det var ett exempel, sedan är jag sur och tusen andra som ska spela på pc.. Så är inte bara en individ..

Medlem

Alla spel som kräver Steam har väl släppts 18.00 på releasedagen sen juratiden känns det som. Irriterande ja, men nödvändigt i en digital tidsålder för att slippa krångel med folk som kör VPN för att fejka var de bor för att spela tidigare osv.

Vi får vänja oss vid att framtida releaser blir samtidigt över hela världen.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Alla spel som kräver Steam har väl släppts 18.00 på releasedagen sen juratiden känns det som. Irriterande ja, men nödvändigt i en digital tidsålder för att slippa krångel med folk som kör VPN för att fejka var de bor för att spela tidigare osv.

Vi får vänja oss vid att framtida releaser blir samtidigt över hela världen.

Jag har spelat många spel via Steam som släpps vid midnatt.. Dock vrf jag är sur, är för att på ps4 och xbox kunde du spela det vid midnatt.. Tycker de borde vara lika för alla, om de inte säger varför de behöver mer tid innan pc versionen släpps. Då är de en annan femma.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:
Skrivet av DrDoom:

Alla spel som kräver Steam har väl släppts 18.00 på releasedagen sen juratiden känns det som. Irriterande ja, men nödvändigt i en digital tidsålder för att slippa krångel med folk som kör VPN för att fejka var de bor för att spela tidigare osv.

Vi får vänja oss vid att framtida releaser blir samtidigt över hela världen.

Jag har spelat många spel via Steam som släpps vid midnatt.. Dock vrf jag är sur, är för att på ps4 och xbox kunde du spela det vid midnatt.. Tycker de borde vara lika för alla, om de inte säger varför de behöver mer tid innan pc versionen släpps. Då är de en annan femma.

Ok, det med Steam kanske är olika från spel till spel. De senaste 5 eller så spelen jag köpt direkt på releasedagen på Steam har alla varit aktiverade först 18 på kvällen, så antog bara att det var standard för alla

Testpilot

Det är väldigt varierande detta med släpptider.
18-19 eller 00-01 är de vanligaste på Steam.

Har du tid finns det en riktigt bra bakgrundsartikel om just släppdatum:
http://www.eurogamer.net/articles/2012-11-23-why-are-we-stuck...

Medlem

Tycker inte det är något problem att dom släpper kl 18 bara dom är tydlig med det. Betydligt värre i de fall som ingen info kommer och man bara sitter och "refreshar" och väntar.

För multiplayer-lir kan jag förstå att "alla vill starta samtidigt" och ha releasen vid midnatt för att kunna matcha spelbutiker/leverans med posten, men för singleplayer tycker jag faktiskt det är bra att det är kl 18.
Helt plötsligt var inte jobb (eller skola) ett bekymmer.

Medlem

De förklarar anledningen till de olika släpptiderna via deras Twitter-konto: https://twitter.com/DeusEx/status/767875266467262465

Citat:

"Hi everyone. We wanted to give you a bit of background on the Steam unlock timing. In order to ensure the smoothest launch possible for the PC version of the game, we need all teams involved at Valve, Eidos-Montréal, Square Enix and Nixxes to be operational together when the game launches. A strike team has been put in place to provide reactive and corrdinated support as soon as the game unlocks. We want to make sure that any possible issues are resolved efficiently, and that's why, as we are all of different time zones (from PDT to CEST), we needed to align on the timing we announced."

Det har alltså ingenting att göra med att bara jävlas med oss konsumenter.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

1
Skriv svar