Tillbaka till spelandet.

Testpilot
Tillbaka till spelandet.

Semestern är slut!

Körde några timmar #The Flame in the flood på min laptop då jag tröttnat på allt jäsande i solstolen med en bok i näven.

Tyckte inte spelet var direkt skoj , gillade inte härjandet med inventoryt som alltid var fullt. Dessutom ett överkomplicerat system för att bygga ut ditt inventory.

Nä det åkte på skräphögen efter dessa timmar.

#No Man's Sky hann komma.

Mina preferenser innan släppet var att det kändes en del som #Elite: Dangerous.
Med detta menar jag att världen är gigantisk men innehållet i den stora världen är tunt och svårt att fylla. Så man behöver inte ha bråttom till festen , spelet kommer att bli bättre.

Och jep , mina förväntningar och vad som släpptes stämde mycket bra med vad jag läst och sett.

Jag lirade några timmar , tyckte det var rätt skoj men precis som med Flame in the flood så var det begränsade inventoryt en stötesten. Särskilt då uppgradering av detta verkar vara körigt.

Ska ge spelet mer tid senare , då har de säkert slipat till och fixat saker.

Men nu! Nu ska det peppas inför höstens riktigt stora släpp:
#Deus Ex: Mankind divided.

De första recensionerna och reaktionerna har varit positiva , jag tvivlade dock aldrig på att spelet skulle bli bra eftersom Human Revolution var ett såpass slipat och grymt bra spel trots den begränsade spelmotorn som användes.

Blir att räkna ner till helgen då jag har tid att spela ordentligt , ladda upp med godis och whisky.

Pepp pepp!

Kiri OUT!

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Tillbaka till spelandet.

No mans sky lider verkligen av ett par märkliga designmissar. Synd att Flame in the Flood verkade trist, såg mysigt ut.


signatur
Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

No mans sky lider verkligen av ett par märkliga designmissar. Synd att Flame in the Flood verkade trist, såg mysigt ut.

Ur ett rent estetiskt perspektiv är Flame in the flood riktigt vackert. Synd att det spelmekaniska inte följde med

1
Skriv svar