Flyg igenom grottor och under vatten med No Man's Sky-mod

Robot
Flyg igenom grottor och under vatten med No Man's Sky-mod

Låt dina flygkunskaper glänsa.

#no-mans-sky


Flyg igenom grottor och under vatten med No Man's Sky-mod

fan på tiden..blev tokig på inte kunna utforsla ytan efter skatter utan att behöva runna


signatur

New life, New hope

Medlem

Kan man krascha nu då?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dergo218:

Kan man krascha nu då?

Ja


signatur
Medlem

Ännu ett halvfärdigt spel som moddare lyfter både en och två nivåer på kort tid. Hur svårt hade det varit för utvecklaren att ordna detta?

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Ännu ett halvfärdigt spel som moddare lyfter både en och två nivåer på kort tid. Hur svårt hade det varit för utvecklaren att ordna detta?

Det här var ju ett medvetet designval av utvecklaren så de ville självklart inte 'ordna det'.

Jag visste faktiskt inte att NMS hade modstöd, det innebär ju att flera avstängda/dumpade features kanske går att fixa i efterhand.
Tror personligen att Sony hade alldeles för mycket att säga till om och att man plockade bort flera saker för att det skulle bli bra på PS4.

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Ännu ett halvfärdigt spel som moddare lyfter både en och två nivåer på kort tid. Hur svårt hade det varit för utvecklaren att ordna detta?

Antagligen finns det genomtänkta anledningar varför utvecklarna inte har lagt in dessa funktioner.
Jag kan tänka mig exempelvis för att deras LOD system inte riktigt hänger med när man flyger snabbt samt att utforskarmekaniken som finns idag inte skulle användas på samma sätt och spelet "tappar" sin vision (läs deras vision).

Jag säger inte att det är rätt... eller fel, bara att det brukar ligga mycket interna debatter med flertalet faktorer vid dessa beslut. Eventuellt kan det läggas till senare om de antingen lyckas optimera LOD-systemet, justera crafting-mekaniken, eller att hårdvaran blir bättre hos gemene.

Sen att mod-community:t testar och kastar in en massa mods där vissa lyckas fastna så kan detta visa vägen för utvecklarna vad deras kundkrets gillar och vill hur spelet skall ta riktning.

Det brukar oftast vara indi och moddare som visar den banbrytande vägen

Medlem

Kan inte nån fixa en mod som gör så att jag kan rolla med musen istället för tangentbordet (och sköta yaw och pitch med wasd)

Samt mouse-look när jag sitter i cockpit.

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Ännu ett halvfärdigt spel som moddare lyfter både en och två nivåer på kort tid. Hur svårt hade det varit för utvecklaren att ordna detta?

Jag gissar på ps4 begränsningar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

jag har inte spelat spelet, är faktiskt inte så sugen att köpa efter att hypen lagt sig (tur ändå att jag sparade mig från besvikelsen många upplever). Jag skulle även köpt spelet till ps4, vilket gör att upplevelsen blir något... fattigare.

men nu till varför jag citerade dig: Jag tycker att spelet ser otroligt otrevligt och ogästvänligt ut #nofiltered. och själva charmen med spelet är väl just, charmen? den varma färgkartan som används istället för det kala och kalla?
smaken är som baken. delad och luktar illa.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av kadavriak:

Ännu ett halvfärdigt spel som moddare lyfter både en och två nivåer på kort tid. Hur svårt hade det varit för utvecklaren att ordna detta?

Det här var ju ett medvetet designval av utvecklaren så de ville självklart inte 'ordna det'.

Jag visste faktiskt inte att NMS hade modstöd, det innebär ju att flera avstängda/dumpade features kanske går att fixa i efterhand.
Tror personligen att Sony hade alldeles för mycket att säga till om och att man plockade bort flera saker för att det skulle bli bra på PS4.

Skrivet av Molotov:
Skrivet av kadavriak:

Ännu ett halvfärdigt spel som moddare lyfter både en och två nivåer på kort tid. Hur svårt hade det varit för utvecklaren att ordna detta?

Jag gissar på ps4 begränsningar

Men att konsoler begränsar PC är en myt. Det är vad folk har sagt iaf, men dom kanske ljuger.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Oavsett kul att det är så mod vänligt för pc spelaren alltid kul:)

Får se om dom väljer att patcha bort vissa möjligheter längre fram...


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Bara jag som HATAR hur man styr farkosten? Så jäkla mysko styrning..

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av kadavriak:

Ännu ett halvfärdigt spel som moddare lyfter både en och två nivåer på kort tid. Hur svårt hade det varit för utvecklaren att ordna detta?

Det här var ju ett medvetet designval av utvecklaren så de ville självklart inte 'ordna det'.

Jag visste faktiskt inte att NMS hade modstöd, det innebär ju att flera avstängda/dumpade features kanske går att fixa i efterhand.
Tror personligen att Sony hade alldeles för mycket att säga till om och att man plockade bort flera saker för att det skulle bli bra på PS4.

Skrivet av Molotov:
Skrivet av kadavriak:

Ännu ett halvfärdigt spel som moddare lyfter både en och två nivåer på kort tid. Hur svårt hade det varit för utvecklaren att ordna detta?

Jag gissar på ps4 begränsningar

Men att konsoler begränsar PC är en myt. Det är vad folk har sagt iaf, men dom kanske ljuger.

Yepp och 30fps är ger den ultimata filmkännslan i spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av kadavriak:

Ännu ett halvfärdigt spel som moddare lyfter både en och två nivåer på kort tid. Hur svårt hade det varit för utvecklaren att ordna detta?

Jag gissar på ps4 begränsningar

Dom skrattar ju hela vägen till banken. Finns ingen anledning för utvecklare att "fixa" saker p.g.a av alla människor som förhandsbokar spel.

Medlem

Det är mycket tack vare det här som jag är intresserad av NMS och gör att jag kan tänka mig köpa spelet för fullpris. Hade nog ägt det redan om det inte varit för att min dator inte stöds av spelet officiellt (däremot läst om att det ska gå att köra med gkort på något forum).

Det finns mycket jag gillar med spelet utan mods men det finns även en del jag gillar betydligt mindre. En av dessa är att man inte kan bära så mycket i början och en annan är att man får varningar när syre och liknande är nära max. Som ett stort fan av spel som Tie-Fighter, Freelancer, Falcon 4 och många fler så gillar jag inte heller hur man inte kan hålla ens skepp rakt när man kör det på PC med en mus och tbord och jag ser för mycket av ett UI som är anpassat för en konsol snarare än en PC. En av de första mods jag kommer köra är utan tvekan den som gör att man slipper hålla inne knappar för att aktivera saker. Kommer nog bli ett av de första spelen jag skaffar när jag uppgraderat min dator.

Dark Souls var helt ospelbart på PC innan någon fick nog och gjorde en mod som fixade det. Jag köpte inte spelet då utan väntade tills det gick ner i pris och det har funkat utan problem för mig. Kommer inte ihåg om jag körde DSfix men DS visar att spel kan gå från att vara helt ospelbara till att funka utan problem, det är mycket tack vare just modifikationer som äldre spel är lika spelbara idag som de var när de släpptes. Deus Ex, Mass Effect (vem behöver en remake när en "amatör" redan gjort spelet så mycket bättre än originalet?), Baldur´s Gate (BG i BG 2 motorn verkar fortfarande vara bättre än den officiella uppdateringen) och många fler kommer göra att äldre spel kan avnjutas av yngre spelare även i framtiden.

Medlem

Bästa modden är den här som gör att man slipper spela spelet:

http://nomansskymods.com/mods/no-mans-sky-trainer-15-by-mrant...

Medlem
Skrivet av mill:

Bästa modden är den här som gör att man slipper spela spelet:

http://nomansskymods.com/mods/no-mans-sky-trainer-15-by-mrant...

Hittade en effektivare variant av den där. Den heter Uninstall.exe


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Grymgreger:

jag har inte spelat spelet, är faktiskt inte så sugen att köpa efter att hypen lagt sig (tur ändå att jag sparade mig från besvikelsen många upplever). Jag skulle även köpt spelet till ps4, vilket gör att upplevelsen blir något... fattigare.

men nu till varför jag citerade dig: Jag tycker att spelet ser otroligt otrevligt och ogästvänligt ut #nofiltered. och själva charmen med spelet är väl just, charmen? den varma färgkartan som används istället för det kala och kalla?
smaken är som baken. delad och luktar illa.

Om du skaffar det trots allt så rekommenderar jag pc versionen om du har två skärmar. Det är nästan ett krav att ha igång youtube, netflix eller twitch på andra skärmen för att kunna spela mer i en timme åt gången


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Grymgreger:

jag har inte spelat spelet, är faktiskt inte så sugen att köpa efter att hypen lagt sig (tur ändå att jag sparade mig från besvikelsen många upplever). Jag skulle även köpt spelet till ps4, vilket gör att upplevelsen blir något... fattigare.

men nu till varför jag citerade dig: Jag tycker att spelet ser otroligt otrevligt och ogästvänligt ut #nofiltered. och själva charmen med spelet är väl just, charmen? den varma färgkartan som används istället för det kala och kalla?
smaken är som baken. delad och luktar illa.

Absolut är det så men jag har hört många som klagar på just instagram-filtret därav länkade jag ett par moddar så att fler får reda på att möjligheten finns att ta bort filtrerna om så önskas

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av kadavriak:

Ännu ett halvfärdigt spel som moddare lyfter både en och två nivåer på kort tid. Hur svårt hade det varit för utvecklaren att ordna detta?

Det här var ju ett medvetet designval av utvecklaren så de ville självklart inte &amp;#039;ordna det&amp;#039;.

Jag visste faktiskt inte att NMS hade modstöd, det innebär ju att flera avstängda/dumpade features kanske går att fixa i efterhand.
Tror personligen att Sony hade alldeles för mycket att säga till om och att man plockade bort flera saker för att det skulle bli bra på PS4.

Skrivet av Molotov:
Skrivet av kadavriak:

Ännu ett halvfärdigt spel som moddare lyfter både en och två nivåer på kort tid. Hur svårt hade det varit för utvecklaren att ordna detta?

Jag gissar på ps4 begränsningar

Men att konsoler begränsar PC är en myt. Det är vad folk har sagt iaf, men dom kanske ljuger.

Gissar att det där var sarkasm.

Jag har noterat en del saker i NMS som får mig att tro att Sony planerat något ganska specifikt för spelet.
Fröet började gro när Sean Murray fick frågan om VR-stöd för några månader sedan och han skruvade på sig ganska underligt.
Folk har irriterat sig på fördröjningen när man väljer i menyerna och jag insåg att det där är exakt samma mekanik som används i VR för att göra menyval med blicken, tillsammans med det till synes meningslösa skrotandet av flertalet funktioner som egentligen inte är svåra att implementera tror jag att Sony har tänkt att göra NMS till en VR-titel för PSVR när den släpps.
Det vore ju en helt fantastisk produkt för det ändamålet men det kräver att spelet har tillräckligt låga systemkrav för att flyta bra stereoskopiskt på en PS4.

Det klumpiga gränssnittet med jättelika ikoner hintar även det lite om VR-anpassning. Det kanske även är det riktiga svaret till varför folk tyckte det var 'disorienterande' med roterande planetsystem, åksjukan är kanske ett faktum i VR om himmeln rör på sig för snabbt.

Om man sedan undrar varför man även bantade PC-versionen är det för att folk helt enkelt inte skulle köpa PS4-versionen om den saknade features som PC hade. Släpps NMS för VR till PS4 kommer de även att sälja fler konsoller.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Gissar att det där var sarkasm.

Japp

Skrivet av Ahris:

Jag har noterat en del saker i NMS som får mig att tro att Sony planerat något ganska specifikt för spelet.
Fröet började gro när Sean Murray fick frågan om VR-stöd för några månader sedan och han skruvade på sig ganska underligt.
Folk har irriterat sig på fördröjningen när man väljer i menyerna och jag insåg att det där är exakt samma mekanik som används i VR för att göra menyval med blicken, tillsammans med det till synes meningslösa skrotandet av flertalet funktioner som egentligen inte är svåra att implementera tror jag att Sony har tänkt att göra NMS till en VR-titel för PSVR när den släpps.
Det vore ju en helt fantastisk produkt för det ändamålet men det kräver att spelet har tillräckligt låga systemkrav för att flyta bra stereoskopiskt på en PS4.

Det klumpiga gränssnittet med jättelika ikoner hintar även det lite om VR-anpassning. Det kanske även är det riktiga svaret till varför folk tyckte det var 'disorienterande' med roterande planetsystem, åksjukan är kanske ett faktum i VR om himmeln rör på sig för snabbt.

Sant, spelet hade nog passat VR riktigt bra.

Skrivet av Ahris:

Om man sedan undrar varför man även bantade PC-versionen är det för att folk helt enkelt inte skulle köpa PS4-versionen om den saknade features som PC hade. Släpps NMS för VR till PS4 kommer de även att sälja fler konsoller.

Även det sant. Och det är bland annat det som gör oss PC-spelare så irriterade och frustrerade. Men som sagt tidigare, svårt att få folk att förstå utan att bli kallad "PCMR" och skitstövel.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Sean Murray är den nya Pete Molyneux

Medlem

Påminner om att några av de bästa spelen någonsin var i uruselt skick från början, fortsatte i vissa fall vara i uruselt skick. Vampires. TM Bloodlines är ett fenomenalt exempel. Freespace-spelen är andra bra exempel på hur riktigt bra spel blev episkt bra när communityn satte tänderna i dem.

Själv är jag missnöjd med att flygandet är så tråkigt. Jag hade gärna velat ha mer av "rymdspel", men - och det här är viktigt - jag visste precis vad jag skulle få, tycker inte jag är det minsta lurad utan ovanligt välinformerad om vad och hur spelet skulle vara. Om man tittar på vad de sa tidigt i utvecklingen, så jovisst, förstår parallellen till "old Molly", men så är det ju, spel "utvecklas" (förändras åt ofta det sämre hållet) under utvecklingen. Se bara på Star Wars The old republic som blev rena skiten jämfört med utvecklardagböckernas babbel trots en Star Citizen-liknande budget (erhm, typ, men mycket mindre ändå).

Köpte spelet på PS4:an och mycket nöjd numer trots modbristen. Släng på PSVR så blir det rätt fett. De enda två grejerna jag är riktigt irriterad på är den "låga" grafiken (aliens man snackar med & rymdstationerna kunde gott fått lite mer kärlek/detalj) och den sanslöst smala FOV där man knappt ser hur man ska komma loss ibland, faller från hög höjd osv. Känns lite som den där leken när man ska titta genom en tratt och hitta grejer. Undrar just hur FOV:en är jämfört med PSVR.

Måste i alla fall vara en konstigt crappy jyymddräkt hen har. Oh, yes, retar mig på hur snabbt texten försvinner också eftersom det inte finns någon "journal" för den.

Men jag ser det lite som Elite Dangerous, långsiktigt projekt. Det här är deras stora chans, så jag tror de kommer att jobba vidare rätt bra med titeln. Men det är definitivt inte ett spel för alla (precis som Elite Dangerous upplevs som astråkigt av många).

Med det sagt, när de väl fått ordning på det vore det jävligt fräckt med en annan "flight model", flyga riktigt snabbt mer flygplansliknande över planeternas yta, dogfighta i canyons, dyka ner i havet, genom grottor och fortsätta. Episk potential.

1
Skriv svar