Adapter låter dig spela trådlöst med Dualshock 4 på din PC

Robot
Adapter låter dig spela trådlöst med Dualshock 4 på din PC
Medlem
Adapter låter dig spela trådlöst med Dualshock 4 på din PC

Äntligen!

Medlem

Har jag gjort länge. Funkar klockrent så länge man har bluetooth i datorn.

Medlem

Blutooth adapter för 99 kr funkar lika fint. Och garanterat billigare.

Medlem

Gissar att artikeln är riktad till mig som PC-ägare men jag förstår inte ett smack av det som skrivs.

Medlem

tror man kan spela ps4 spel på pc på det viset

Gnällkuk
Skrivet av Ahris:

Gissar att artikeln är riktad till mig som PC-ägare men jag förstår inte ett smack av det som skrivs.

Du kan använda din ps4a-kontroll som en gamepad för datorspel.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Citat:

[...] a suggested retail price of $24.99

http://blog.us.playstation.com/2016/08/23/playstation-now-com...

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av Ahris:

Gissar att artikeln är riktad till mig som PC-ägare men jag förstår inte ett smack av det som skrivs.

Du kan använda din ps4a-kontroll som en gamepad för datorspel.

ok...låter banbrytande...

Medlem

Koppla DS4 till PC via USB eller Bluetooth.
http://ds4windows.com/

Done.

Medlem

We’re also introducing a new device, the DualShock 4 USB Wireless Adaptor, which launches in early September for a suggested retail price of $24.99 ($29.99 CAD)

http://blog.us.playstation.com/2016/08/23/playstation-now-com...

Avstängd

Och här skaffade man sig en Xbox One trådlöst med sändare för ett stort pris på 700.

Medlem

We are evaluating Mac support for PS Now, but have nothing to announce at this time.

Står inget om mac.

Blev lite inläggspam, sorry!

Medlem

haha imorse beställde jag två stilrena vita ps4 kontroller till att köras på pc!
Dock har jag tänkt att köra med en vanlig asus BT4.0 dongle, fungerar inte den så får jag vänta och köpa denna adapter antar jag.

Inaktiv

Jag har nån BT adapter jag köpte på internet och den har funkat ganska bra men drivrutinerna försvann typ ibland, lite skumt. Kör nu en xb1dosa med deras adapter och den funkar alltid.

Avstängd
Skrivet av =FFM=FH:

haha imorse beställde jag två stilrena vita ps4 kontroller till att köras på pc!
Dock har jag tänkt att köra med en vanlig asus BT4.0 dongle, fungerar inte den så får jag vänta och köpa denna adapter antar jag.

Den här adaptern tar bara en kontroll.

KoP
Medlem
Skrivet av SebastianV:

Och här skaffade man sig en Xbox One trådlöst med sändare för ett stort pris på 700.

Och du kommer upp i ett snarlikt pris med en DS4 + Dongle. Så vad menar du?

Du hade dock kommit billigare undan om du hade nöjt dig med en usb-ansluten XB1 handkontroller (runt 400 kr).

Medlem

Har jag redan kört med i över ett år, köpte en bluetooth mottagare för 99kr och laddade ner DS4, den emulerar en xbox dosa.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Inaktiv
Skrivet av ivanhoe68:

Har jag redan kört med i över ett år, köpte en bluetooth mottagare för 99kr och laddade ner DS4, den emulerar en xbox dosa.

För att förtydliga, jag tror han menar programmet "DS4Tool - ds4 to Xinput wrapper"

Medlem

Till datormaskinen...


signatur

Speldjävulen angrep mitt kranium...

Medlem

Samma här, i samma veva som rocketleague kom köpte jag en BT4.0 adapter för nån billig peng. Funkar hur bra som helst

Skrivet av Amilo:

Har jag gjort länge. Funkar klockrent så länge man har bluetooth i datorn.

Skrivet av unoR:

Blutooth adapter för 99 kr funkar lika fint. Och garanterat billigare.

Skrivet av Allexz:

Koppla DS4 till PC via USB eller Bluetooth.
http://ds4windows.com/

Done.

Jag köpte en blue tooth dongle men datorn hittar ändå inte kontrollen så ds4tool fungerar bara med sladd. Därför kan detta vara något som är intressant.

Medlem
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av =FFM=FH:

haha imorse beställde jag två stilrena vita ps4 kontroller till att köras på pc!
Dock har jag tänkt att köra med en vanlig asus BT4.0 dongle, fungerar inte den så får jag vänta och köpa denna adapter antar jag.

Den här adaptern tar bara en kontroll.

Oj.... så man behöver 2st adapters för 2 kontroller eller går det inte alls att ha 2st eller fler på en PC?
Hoppas min beställda bt dongle fungerar bra med ds4win

Medlem
Skrivet av =FFM=FH:

haha imorse beställde jag två stilrena vita ps4 kontroller till att köras på pc!

De är väl inte mer stilrena än de svarta...de ser ju exakt likadana ut?

Medlem
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av =FFM=FH:

haha imorse beställde jag två stilrena vita ps4 kontroller till att köras på pc!

De är väl inte mer stilrena än de svarta...de ser ju exakt likadana ut?

well true true... dock I vårt fall där vi har en vit, öppen, mycket ljus lägenhet så blir allt svart väldigt tydligt opassande och upplevs "graviterande" för ögat.
Därmed i vår personliga kontext blir vit den stilrena

it's personal

Medlem

Ööh... Jag har spelat trådlöst med dualshock 4 ganska länge nu. Och ds3 långt innan det. Hur e detta nyheter

Avstängd
Skrivet av KoP:
Skrivet av SebastianV:

Och här skaffade man sig en Xbox One trådlöst med sändare för ett stort pris på 700.

Och du kommer upp i ett snarlikt pris med en DS4 + Dongle. Så vad menar du?

Du hade dock kommit billigare undan om du hade nöjt dig med en usb-ansluten XB1 handkontroller (runt 400 kr).

Inte missnöjd om du trodde så.

Älskar handkontrollen och att den har över 30 timmars batteritid dock att det är AA batterier och inte inbyggt.

Hade denna nyhet om Dualshock kommit lite tidigare hade jag valt den framför Xbox One handkontrollen.

Medlem
Skrivet av Nilcrants:

Ööh... Jag har spelat trådlöst med dualshock 4 ganska länge nu. Och ds3 långt innan det. Hur e detta nyheter

Det är ett officiellt tillbehör som inte funnits innan.

Medlem
Skrivet av SebastianV:
Skrivet av KoP:
Skrivet av SebastianV:

Och här skaffade man sig en Xbox One trådlöst med sändare för ett stort pris på 700.

Och du kommer upp i ett snarlikt pris med en DS4 + Dongle. Så vad menar du?

Du hade dock kommit billigare undan om du hade nöjt dig med en usb-ansluten XB1 handkontroller (runt 400 kr).

Inte missnöjd om du trodde så.

Älskar handkontrollen och att den har över 30 timmars batteritid dock att det är AA batterier och inte inbyggt.

Hade denna nyhet om Dualshock kommit lite tidigare hade jag valt den framför Xbox One handkontrollen.

AA är ju schyst. Bara ploppa i två färskladdade när strömmen sinar, och stoppa i de andra två i laddaren.

Avstängd
Skrivet av =FFM=FH:
Skrivet av Pungvred:
Skrivet av =FFM=FH:

haha imorse beställde jag två stilrena vita ps4 kontroller till att köras på pc!
Dock har jag tänkt att köra med en vanlig asus BT4.0 dongle, fungerar inte den så får jag vänta och köpa denna adapter antar jag.

Den här adaptern tar bara en kontroll.

Oj.... så man behöver 2st adapters för 2 kontroller eller går det inte alls att ha 2st eller fler på en PC?
Hoppas min beställda bt dongle fungerar bra med ds4win

Det är väl bara att skaffa en blåtandsadapter som tar fler än två enheter. Vad som gäller för att konvertera till xinput med två kontroller samtidigt vet jag inte, jag kör bara Xbox-kontroller. Sen blir det en del latency med blåtand+konvertering.

12
Skriv svar