Deus Ex: Mankind Divided

Gen
Medlem

Jag har svårt att få spelet spelbart utan att dra ner på allt vilket är trist :<
Kör jag på Ultra settings utan MSAA eller Vsync samt Contact Hardening Shadows på On och Volumetric Lightning på On samt Shadows på High så får jag bara 67fps på benchmarken @ 2560x1440p. Samma inställningar vid 1080p ger runt hundringen men blir självfallet grynigare.

6700K @ 4500MHz
GTX 1080 @ 2114MHz
16GB DDR4 @ 2666MHz

Medlem

Fungerar utmärkt med:
4670k @ 4.1-4.2
24GB 1600Mhz
RX480 8GB

i 1440p med texturerna på max, temporal AA på, AFx4.

Ser mycket skarpt ut.. rent visuellt så är enda nackdelen att motorn är inte speciellt vass på ansikten och dess många ansiktsutryck. Inga krascher eller liknande.

Benchmarks:
https://www.techpowerup.com/reviews/Performance_Analysis/Deus...

Kortet använder ca 5.5GB VRAM i dessa settings så köper man nytt så rekommenderas inte 3/4GB kort, kör på med minst 6, helst 8GB.

Default inställningarna var mycket bra, men som vanligt så stängde jag av motion blur och höjde texturerna.

Medlem

Det kraschar efter prologen för mig, train station, spelar ingen roll att jag gjorde som utvecklarna sa på forumet, funka inte ändå. Refund och vänta ett tag på patch...men det vet i tusan ändå om jag köper det

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag har svårt att få spelet spelbart utan att dra ner på allt vilket är trist :<
Kör jag på Ultra settings utan MSAA eller Vsync samt Contact Hardening Shadows på On och Volumetric Lightning på On samt Shadows på High så får jag bara 67fps på benchmarken @ 2560x1440p. Samma inställningar vid 1080p ger runt hundringen men blir självfallet grynigare.

6700K @ 4500MHz
GTX 1080 @ 2114MHz
16GB DDR4 @ 2666MHz

Jag har hört samma sak från många olika användare. Det verkar helt klart vara något som inte står riktigt rätt till. Å andra sidan är det samma motor som Hitman Absolution, som är ökänt för sin dåliga prestanda med Nvidia (om man jämför med AMD).


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Gen
Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:
Skrivet av Gen:

Jag har svårt att få spelet spelbart utan att dra ner på allt vilket är trist :&lt;
Kör jag på Ultra settings utan MSAA eller Vsync samt Contact Hardening Shadows på On och Volumetric Lightning på On samt Shadows på High så får jag bara 67fps på benchmarken @ 2560x1440p. Samma inställningar vid 1080p ger runt hundringen men blir självfallet grynigare.

6700K @ 4500MHz
GTX 1080 @ 2114MHz
16GB DDR4 @ 2666MHz

Jag har hört samma sak från många olika användare. Det verkar helt klart vara något som inte står riktigt rätt till. Å andra sidan är det samma motor som Hitman Absolution, som är ökänt för sin dåliga prestanda med Nvidia (om man jämför med AMD).

Precis som du säger får nVidia-användare det tuffare denna gången pga att det är ett AMD spel. Kommer ihåg flera spel som vart GeForce sponsrade där AMD fått brottas med låg FPS. Förhoppningsvis patchas det lite senare men tills dess får man köra så som det är.

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag har svårt att få spelet spelbart utan att dra ner på allt vilket är trist :&lt;
Kör jag på Ultra settings utan MSAA eller Vsync samt Contact Hardening Shadows på On och Volumetric Lightning på On samt Shadows på High så får jag bara 67fps på benchmarken @ 2560x1440p. Samma inställningar vid 1080p ger runt hundringen men blir självfallet grynigare.

6700K @ 4500MHz
GTX 1080 @ 2114MHz
16GB DDR4 @ 2666MHz

Du måste skämta knappt spelbart 60-100 fps. Kör själv på Ultra - MSAA off - 1080p - får i snitt 90 fps.
Har inte råkat ut för några problem efter 10 timmars spelande.

6700K @ 4000MHz
GTX 1080 @ 1822MHz
32GB DDR4 @ 3000MHz

Medlem

Det faktum att denna recension inte överhuvudtaget nämner det faktum att spelet är fullt med mikrotransaktioner i singleplayer gör det till en enligt mig undermålig recension.

Om recensenten sedan tycker det är något postivt eller negativt är helt upp till denne, men att det inte nämns alls är för mig oförståeligt.

Gen
Medlem
Skrivet av FZappa:
Skrivet av Gen:

Jag har svårt att få spelet spelbart utan att dra ner på allt vilket är trist :&amp;lt;
Kör jag på Ultra settings utan MSAA eller Vsync samt Contact Hardening Shadows på On och Volumetric Lightning på On samt Shadows på High så får jag bara 67fps på benchmarken @ 2560x1440p. Samma inställningar vid 1080p ger runt hundringen men blir självfallet grynigare.

6700K @ 4500MHz
GTX 1080 @ 2114MHz
16GB DDR4 @ 2666MHz

Du måste skämta knappt spelbart 60-100 fps. Kör själv på Ultra - MSAA off - 1080p - får i snitt 90 fps.
Har inte råkat ut för några problem efter 10 timmars spelande.

6700K @ 4000MHz
GTX 1080 @ 1822MHz
32GB DDR4 @ 3000MHz

Notera att jag lirar i 1440p och inte 1080p. Kör jag i 1080p så får jag samma värden som du vilket är helt okej. Nu känner jag iaf att inställningarna får duga. Går nog inte att göra mer utan att det blir fulare vilket man inte vill då spelet ser riktigt fint ut på sina ställen.

Jag har en G-sync 144Hz skärm och den mår bäst av 80fps och uppåt (enligt min mening)

Medlem

Ni kan omöjligen testat detta på PC eller hur? Och i så fall hur kan inte nämna vilken fruktansvärt dålig PC-port det är? Bara musrörelserna i sig gör ju spelet mer eller mindre ospelbart

Medlem
Skrivet av Cane:

Ni kan omöjligen testat detta på PC eller hur? Och i så fall hur kan inte nämna vilken fruktansvärt dålig PC-port det är? Bara musrörelserna i sig gör ju spelet mer eller mindre ospelbart

För mig funkade spelet hyfsat i prologen, men sedan gick det snabbt utför. Jag har blivit tvungen att sänka grafiken till lägsta möjliga för att kunna slippa den brutalt dåliga prestandan, men trots det får jag droppar ner till 35 på vissa ställen. Detta med en dator som ska klara de rekommenderade systemkraven, som enligt de själva ska gälla High, 1080p och 60 fps.

Om man springer när man kommer fram till en trappa så tar man sig upp/ner i snigeltakt, om man går i trappan går det snabbare. Jag vet inte hur många gånger jag inte har lyckats gå över en kant som är max 20 cm hög, utan måste hoppa över den och fysiken fungerar generellt inte som den ska heller. Ibland när man går in i föremål så fastnar man i dem en kort stund och sedan slungas de iväg 5-10 meter. AI:n ska vi inte ens prata om. Fienderna är ibland så korkade att det blir komiskt. Många av de här problemen är "under utredning" enligt utvecklarna.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Det faktum att denna recension inte överhuvudtaget nämner det faktum att spelet är fullt med mikrotransaktioner i singleplayer gör det till en enligt mig undermålig recension.

Om recensenten sedan tycker det är något postivt eller negativt är helt upp till denne, men att det inte nämns alls är för mig oförståeligt.

Fullt av? Jag har inte använt det ett endast gång.

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Darkseed:

Det faktum att denna recension inte överhuvudtaget nämner det faktum att spelet är fullt med mikrotransaktioner i singleplayer gör det till en enligt mig undermålig recension.

Om recensenten sedan tycker det är något postivt eller negativt är helt upp till denne, men att det inte nämns alls är för mig oförståeligt.

Fullt av? Jag har inte använt det ett endast gång.

Ok? Så för att du inte använt det så finns det inte? Eller vad försöker du egentligen säga? Mikrotransaktioner i singleplayer, och då särskilt för ett fullprisspel som detta är (milt sagt) ganska kontroversiellt. Att då inte öht nämna det i en recension av sagda spel är i bästa fall oprofessionellt, och i värsta fall skulle man kunna ta på sig foliehatten och säga att det var med flit. Oavsett vilket är det en ofullständig recension.

Medlem
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Darkseed:

Det faktum att denna recension inte överhuvudtaget nämner det faktum att spelet är fullt med mikrotransaktioner i singleplayer gör det till en enligt mig undermålig recension.

Om recensenten sedan tycker det är något postivt eller negativt är helt upp till denne, men att det inte nämns alls är för mig oförståeligt.

Fullt av? Jag har inte använt det ett endast gång.

Ok? Så för att du inte använt det så finns det inte? Eller vad försöker du egentligen säga? Mikrotransaktioner i singleplayer, och då särskilt för ett fullprisspel som detta är (milt sagt) ganska kontroversiellt. Att då inte öht nämna det i en recension av sagda spel är i bästa fall oprofessionellt, och i värsta fall skulle man kunna ta på sig foliehatten och säga att det var med flit. Oavsett vilket är det en ofullständig recension.

Fungerar precis som season pass, dlc och mycket annat. Helt frivilligt. Hade jag inte läst om det så hade jag knappast lagt märke till det ens, finns inget som helst behov att använda sig av det.

Medlem

Att mer eller mindre sälja fusk i ett fullprisspel för riktiga pengar är inte samma sak som DLC, nej. En bättre jämförelse är om du varit tvungen att betala för att använda 'iddqd' och 'idkfa' i Doom och sen behöva köpa tillgång till dem igen efter att du använt dem en gång. Inte ok.

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Att mer eller mindre sälja fusk i ett fullprisspel för riktiga pengar är inte samma sak som DLC, nej. En bättre jämförelse är om du varit tvungen att betala för att använda &#039;iddqd&#039; och &#039;idkfa&#039; i Doom och sen behöva köpa tillgång till dem igen efter att du använt dem en gång. Inte ok.

Fortfarande ett val, och det är det viktiga. Man kan dessutom ladda ner olika trainers om man nu vill verkligen fuska.

Folk klagar också på att tidningar har massa skräphistorier, ren skvaller, men de finns till p.g.a. att folk faktiskt läser dem.

Vill man att mikrotransaktioner är något speltillverkarna slutar med så köper man inte, rösta med andra med plånboken.

Medlem
Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Darkseed:

Att mer eller mindre sälja fusk i ett fullprisspel för riktiga pengar är inte samma sak som DLC, nej. En bättre jämförelse är om du varit tvungen att betala för att använda &amp;#039;iddqd&amp;#039; och &amp;#039;idkfa&amp;#039; i Doom och sen behöva köpa tillgång till dem igen efter att du använt dem en gång. Inte ok.

Fortfarande ett val, och det är det viktiga. Man kan dessutom ladda ner olika trainers om man nu vill verkligen fuska.

Folk klagar också på att tidningar har massa skräphistorier, ren skvaller, men de finns till p.g.a. att folk faktiskt läser dem.

Vill man att mikrotransaktioner är något speltillverkarna slutar med så köper man inte, rösta med andra med plånboken.

Jag har redan röstat med min plånbok. Hur som helst, min poäng var att oavsett vad man tycker om detta så är det fortfarande något kontroversiellt som verkligen borde ha nämnts i recensionen.

Inaktiv
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Darkseed:

Att mer eller mindre sälja fusk i ett fullprisspel för riktiga pengar är inte samma sak som DLC, nej. En bättre jämförelse är om du varit tvungen att betala för att använda &amp;amp;#039;iddqd&amp;amp;#039; och &amp;amp;#039;idkfa&amp;amp;#039; i Doom och sen behöva köpa tillgång till dem igen efter att du använt dem en gång. Inte ok.

Fortfarande ett val, och det är det viktiga. Man kan dessutom ladda ner olika trainers om man nu vill verkligen fuska.

Folk klagar också på att tidningar har massa skräphistorier, ren skvaller, men de finns till p.g.a. att folk faktiskt läser dem.

Vill man att mikrotransaktioner är något speltillverkarna slutar med så köper man inte, rösta med andra med plånboken.

Jag har redan röstat med min plånbok. Hur som helst, min poäng var att oavsett vad man tycker om detta så är det fortfarande något kontroversiellt som verkligen borde ha nämnts i recensionen.

Jag tycker båda har en stark poäng då man självklart inte måste betala för några mikrotransaktioner om man inte vill men problemet är många gånger att spel med köp desginats för att spelarna gärna ska behöva göra köpa för att det blir för svårt eller bökigt utan.

Se på Pokemon GO som i en patch gjorde Pokemon mer benägna att smita ur bollarna för att sälja på folk mer Pokebollar för riktiga pengar. Dock bör tilläggas att Pokemon GO är ett gratisspel och där vill dom såklart alltid att man ska göra köp i spelet med de få undantag där det bara är reklam.

Medlem

Spelet är precis som förra Deus Ex, springar man bara in i försöker skjuta ner allt och alla så lever man inte länge. Med eller utan massa praxis så måste man planera lite vad man gör. Tjänar man bra med pengar så kommer en del att lägga några euro hit o dit för att göra det enklare, men det är fortfarande fruktansvärt mycket enklare att ladda ner en trainer och få unlimited praxis, eller rent av vara odödlig osv..

12
Skriv svar