Myst- och Riven-skaparnas nya spel släpps idag

Robot
Myst- och Riven-skaparnas nya spel släpps idag
Medlem
Myst- och Riven-skaparnas nya spel släpps idag

Varför står det utvecklare och förläggare okänd?
Ni har ju hela tiden vetat att det är Cyan som gör spelet - det står ju till och med i eran nyhet här...

Dessutom står det release 2015, när nyheten handlar om att det kommer idag... 2016?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Releasehästryttare

Får se om spelet kommer idag, de har precis ändrat på steam store från 24 aug till comming soon och fortfarande inget pris .. utvecklarna själva har varit knäpptysta det senaste, skickade ett tweet och frågade om detta för några timmar sen, men som sagt .. knäpptyst.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Varför står det utvecklare och förläggare okänd?
Ni har ju hela tiden vetat att det är Cyan som gör spelet - det står ju till och med i eran nyhet här...

Dessutom står det release 2015, när nyheten handlar om att det kommer idag... 2016?

Ändrade det i samband med publiceringen, så på spelsidan står det rätt... cachning.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Devan:

Får se om spelet kommer idag, de har precis ändrat på steam store från 24 aug till comming soon och fortfarande inget pris .. utvecklarna själva har varit knäpptysta det senaste, skickade ett tweet och frågade om detta för några timmar sen, men som sagt .. knäpptyst.

Åfan, får hålla koll då.


signatur
Medlem

Hur har jag kunnat missa detta?

Hoppas det inte strular till sig med releasen nu bara.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Devan:

Får se om spelet kommer idag, de har precis ändrat på steam store från 24 aug till comming soon och fortfarande inget pris .. utvecklarna själva har varit knäpptysta det senaste, skickade ett tweet och frågade om detta för några timmar sen, men som sagt .. knäpptyst.

Åfan, får hålla koll då.

Tror inte det kommer krångla då en av utvecklarna utav Myst och vd för Cyan la upp detta igår.
https://twitter.com/randemtweets/status/768123757038678016

Medlem
Skrivet av Devan:

Får se om spelet kommer idag, de har precis ändrat på steam store från 24 aug till comming soon och fortfarande inget pris .. utvecklarna själva har varit knäpptysta det senaste, skickade ett tweet och frågade om detta för några timmar sen, men som sagt .. knäpptyst.

Pris 30 USD och kommer kl 16 idag.

Medlem
Skrivet av Kilrah:

Hur har jag kunnat missa detta?

Hoppas det inte strular till sig med releasen nu bara.

Lite salt, men FZ har inte skrivet en enda nyhet om det sen 2013.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av mill:
Skrivet av Kilrah:

Hur har jag kunnat missa detta?

Hoppas det inte strular till sig med releasen nu bara.

Lite salt, men FZ har inte skrivet en enda nyhet om det sen 2013.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det här är allvarliga saker, inget att flina åt!

Myst, Riven, SoMI etc är man ju uppvuxen med.

Medlem
Medlem

Kommer det en recension?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Kommer det en recension?

Under tiden kan man läsa de här:

9/10: https://www.destructoid.com/review-obduction-382029.phtml
4/5: http://www.pcworld.com/article/3111804/software/obduction-rev...
4.5/5: http://attackofthefanboy.com/reviews/obduction-review/

Så det ser lovande ut!

Trevligt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Om nu bara Steam faktiskt ville installera det för mig
Fastnar bara på "Preparing Obduction files for install" innan jag får en Connection Timeout >_<


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Det är sjukt bra! Ååååh alla minnen från Myst och Riven kommer tillbaka.

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Om nu bara Steam faktiskt ville installera det för mig
Fastnar bara på "Preparing Obduction files for install" innan jag får en Connection Timeout &gt;_&lt;

Samma här.

Medlem
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Dave Lister:

Om nu bara Steam faktiskt ville installera det för mig
Fastnar bara på "Preparing Obduction files for install" innan jag får en Connection Timeout &amp;gt;_&amp;lt;

Samma här.

Har ni auto-update på Steam på enbart vissa tider? Prova stäng av det i så fall då Steam verkar tro att installationen är en update.

Medlem
Skrivet av mill:
Skrivet av Luftman:
Skrivet av Dave Lister:

Om nu bara Steam faktiskt ville installera det för mig
Fastnar bara på "Preparing Obduction files for install" innan jag får en Connection Timeout &amp;amp;gt;_&amp;amp;lt;

Samma här.

Har ni auto-update på Steam på enbart vissa tider? Prova stäng av det i så fall då Steam verkar tro att installationen är en update.

Nix, inte någon auto-update på enbart vissa tider. Är visst ett problem ganska många stött på eftersom Cyan skrivit specifika trådar om det osv.
Själv tog jag och installerade det via GoG istället.

Edit: testade byta "Download Region" i Settings till Japan, det fick igång installationen och nerladdningen utan problem.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Fått min backer-länk i mailen i alla fall, synd att det verkar ha blivit bortglömt bara..

1
Skriv svar