Pokémon Go tappar 15 miljoner dagliga spelare

Det var ju en fluga som flög.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Spiff:

Älskar att kasta 7 bollar på en cp 80 zubat som sedan flyr...

Kasta bollar på en cp?

cp betyder i spelet combat power alltså ett låg lvl monster som var lätt att fånga när man själv var låg lvl är svårare att fånga när man är lvl 20+ av nån konstig anledning...

och CP står också för Cerebral Pares - hjärnskador, oftast medfödda som också ger den drabbade ett "lallande idiot" utseende och därför på 70-80 talen var en "elak förolämpning man tog till mot nån man tyckte var dum" - ungefär.
På 80-talet var inte uttrycket diskriminera uppfunnet än - inte för 13-åringar iallafall....

Det är så kul att rätta en rättare

Medlem

Hoppas det finns människor som spenderat riktigt mycket pengar i spelet!

Medlem

Köpte ny och bättre mobil villken skillnad det blev

Medlem
Skrivet av Ti994a-C64-Amiga-PC:

Jag laddade ned det sisådär 4-5 dagar innan det släpptes i Sverige, när det väl släpptes hade jag nått level 7 och var grymt less på det.

Dock, saknar jag den där extra "långpromenads-motivationen", så jag skulle gärna se fler (och mycket bättre utformade) augmented-reality spel som motiverade till att ge sig ut och röra på sig.

det skulle egentligen behövas nåntin i stil med google glass och bra röststyrning för att det ska funka perfa

Avstängd
Skrivet av Freddan:

Det vore väl konstigt om det inte gjorde det?
Det är en enda stor grind som kan upplevas repetetiv.
Skolarna har börjat, arbeten har börjat, semestern är slut, vädret blir sämre, hypen börjar lägga sig. Så är någon egentligen förvånad? Snarare förvånad att så många fortfarande spelar!

Det finns kloka människor som dig och det bara älskar jag.

Medlem

Saken är väl den, att dom kan fortsätta lansera spelet världen över, kommer vara gott om spelare i dessa nya marknader.
Men jo, spelet lär ju sjunka som en sten under hösten.

Medlem

Spelade till lvl 24, började jobba och kollegan visade sig vara lvl 27... då slutade jag... kan jag inte vara den största nerden är det inte värt det.

Medlem

Lite kul att folk säger att spelet är dött och motiverar det med det svenska vädret, när antalet svenska spelare är en fjärt i havet i sammanhanget haha

Folk är lustiga


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Freddan:

Det vore väl konstigt om det inte gjorde det?
Det är en enda stor grind som kan upplevas repetetiv.
Skolarna har börjat, arbeten har börjat, semestern är slut, vädret blir sämre, hypen börjar lägga sig. Så är någon egentligen förvånad? Snarare förvånad att så många fortfarande spelar!

Yeah håller med och de som verkligen gillar Pokemon och vill ha en anledning till att gå lär ju fortsätta

Medlem

Dags att uppdatera spelet!

Gnällkuk

Som tidigare påpekat är det knappast något märkligt, det finns för lite att göra i spelet och att enbart battla gym blir enformigt och tråkigt det med. Såvida du inte verkligen drivs av att försöka fånga alla pokemons som går så tappar man intresset ganska snabbt.

Själv spelar jag enbart på väg till och från jobbet eller om jag tar en promenad någonstans. Helt okey tidsfördriv, men i övrigt är det ju rätt tråkigt.

Pokémon Go känns lite som diverse andra större spelsläpp, man hade inte väntat sig så många spelare som spelade så mycket vilket gjorde att man inte hann med att utveckla spelet eftersom man fick fokusera på att uppgradera och lägga till servrar samt till och med stänga ned vissa funktioner för att det skulle fungera ens.

Om två-tre månader kanske de kommit ikapp och det finns större mening med att spela spelet, frågan är ju hur många som har intresset kvar fram tills dess. Oavsett tror jag det spelar mindre roll, Niantic har tjänat sjuka mängder pengar redan.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Går ju inte riktigt att spela utanför städer. Knappt ens i städer.
Vistas i en stad på ca 60000 och det är enbart i centrum, vid universitetet och någon stig med statyer som det finns pokéstops.
De yttre delarna har ingenting. Fastän centrum inte ens behöver vara 3 km bort. Det är till och med sällsynt med Pokémon.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Går ju inte riktigt att spela utanför städer. Knappt ens i städer.
Vistas i en stad på ca 60000 och det är enbart i centrum, vid universitetet och någon stig med statyer som det finns pokéstops.
De yttre delarna har ingenting. Fastän centrum inte ens behöver vara 3 km bort. Det är till och med sällsynt med Pokémon.

Vår stad är mindre än så och har mängder med pokestops... Det beror helt enkelt på hur aktiv ens stad varit i Ingress.

Som man bäddar får man ligga, brukar det heta.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Medlem

Kidsen gillar det väl kanske längre än de som är lite äldre. Men alla spel tappar ju spelare i längden, varför skulle Pokemon Go vara annorlunda? Speciellt när många som knappt spelar annars har provat det.

Medlem

Hade de bara ordnat ett bättre sätt att motionera med pokemon go så hade nog användare stigit. Jävligt bökigt att stanna till när man löper för att pokemon hoppar ur hela tiden. Eller man måste sikta.

Medlem

Fortfarande otroliga siffror, hur man än vänder och vrider på det.

12
Skriv svar