Medlem
USB adapter!

Hej, jag har ett väldigt ovanligt problem. mitt USB WiFi "dongel" fungerar endast i mitt Steelseries ApeX Tangentbord, försöker jag flytta "dongeln" funkar d ej connecta till mitt nätverk..

så om mitt tangentbord skulle haverera, så kan jag ej va connectad.. ngn som har stött på samma problem?

tycker d e ganska humoristiskt, vet ej om jag ska skratta eller smälla av..

Tacksam för Svar!

Ha en fortsatt trevlig dag!!
Mvh Ruffy


signatur

//Peace out

Medlem

Testa att låta den sitta i en stund innan du försöker använda den, har vart med om att windows tar tid på sig att initiera saker som behöver en speciell drivrutin om man byter USBport (testa att lämna den i och boota om i värsta fall). Så kanske den hoppar igång


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Testa att låta den sitta i en stund innan du försöker använda den, har vart med om att windows tar tid på sig att initiera saker som behöver en speciell drivrutin om man byter USBport (testa att lämna den i och boota om i värsta fall). Så kanske den hoppar igång

Tack, ska testa det.


signatur

//Peace out

Medlem

Låter mer som att ditt tangentbord är den enda komponent som klarar av att förese usb enheten med tillräckligt med ström. Vet att USB donglar som man använder för att ansluta mot 4G näten kräver en hel del ström för att fungera. Du har händelsevis ingen USB hubb som du kan testa med att ansluta usb dongel mot?

Medlem

Nu var det ett tag sedan jag hade samma problem men när det begav sig så kontaktade jag support och fick förklarat för mig att vissa dongels kunde låsas till den USB port de först installeras till och om man sedan behövde byta i efterhand så var man tvungen att avinstallera för att sedan installera på nytt i en ny USB port.

Låter väldigt mumbojumbo men värt ett försök kanske?

1
Skriv svar