Youtube: Historien om Psygnosis

Flakmonkey
Youtube: Historien om Psygnosis

En timme och 14 minuter lång film om Psygnosis ett av historiens mest inflytelserika spelutvecklare som väldigt få känner till. Som så många gånger förut är filmen gjord av Kim Justice och jag uppmuntrar alla att se den, speciellt de som känner att Youtube bara tas upp av en massa letsplays och topplistor av olia slag.

#blogg

Flakmonkey
Skrivet av anon_178365:

Kommer ihåg det introt på Amiga 500 tiden, vilka spel var de dom hade gjort igen? Ej kollat videon än men ska se den när jag får tid.

Mest kända från amiga-tiden är väl Shadow of the beast, blond money, lemmings och hired Guns. Sen var de ju gigantiska när Playstation kom med Wipeout, destruction derby, formula 97, colony wars och discworld. Inte alltid utvecklare förstås utan ibland utgivare men en väldigt bra sådan som gav utvecklare både tid och frihet att följa sin vision

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av pinalina:

Kommer ihåg det introt på Amiga 500 tiden, vilka spel var de dom hade gjort igen? Ej kollat videon än men ska se den när jag får tid.

Mest kända från amiga-tiden är väl Shadow of the beast, blond money, lemmings och hired Guns. Sen var de ju gigantiska när Playstation kom med Wipeout, destruction derby, formula 97, colony wars och discworld. Inte alltid utvecklare förstås utan ibland utgivare men en väldigt bra sådan som gav utvecklare både tid och frihet att följa sin vision

Som utgivare är väl just Lemmings ett bra exempel. Utvecklaren där var DMA Design som sen kanske blev mest kända för Grand Theft Auto, numera Rockstar.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Älskade dom då det begav sig för att dom hade grafikoptions i ett konsolspel (Goddamnit ni moderna utvecklare, hur svårt kan det vara) Spelet i fråga var G-Police och där kunde man välja mellan högre framerate eller längre draw-distance, tror FOV var en variabel också.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Kim Justice gör bra grejer.

Flakmonkey
Skrivet av billybob:

Kim Justice gör bra grejer.

Indeed. En sådan kanal som förtjänar många besökare och prenumeranter. Det börjar ticka uppåt nu men förtjänar otroligt mycke tmer tycker jag

1
Skriv svar