Robot
F1 2016

Racingsportens mest aktade disciplin får äntligen ett värdigt spel.

#codemasters, #f1-2015, #f1-2016


Medlem
F1 2016

De har inte sagt något om VR-stöd så därför blir det inget köp från mig.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Haha i 317 blås börjar recensenten svänga fram och tillbaka över banan, snacka om stora bollar. Ser mäktigt ut överlag detta.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Inte ofta jag faktiskt blir paff och kanske omotiverat också eftersom det finns i de flesta spel men att just F1-spelen skulle ha profiler (antar att det är extra bra spelare som också är verbala och streamar och sånt) hade jag inte riktigt väntat mig.

Jag menar, hur mycket kan man variera och vara bättre än då många andra i ett lopp? Då det är ett spel och banorna är likadana varje gång så måste man väl ha nått fram till det maximala för länge sen. När de perfekta spelarna alltid kör de perfekta loppen... Eftersom det är ett spel och inte verkligheten så utgår jag i alla fall från att man kommit dit.

Så... hur mycket kan man egentligen vara en profil i F1-spelen? Både nyfiken och förundrad!


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Ingen split-screen? Blir inget köp.

Medlem

Det är nästan alltid AI:n som gör att spelen blir tråkiga att spela.
De kör alltid som på räls, och bryr sig inte ett dugg om att det finns andra bilar på banan.
Det är alltid samma sak och det förstör mycket av upplevelsen, oavsett bilspel.

Medlem

Låter nice detta. Har alltid älskat den här spelserien!

Medlem

Ingen IPX/SPX protokoll support? Blir inget köp.

Medlem

Kan confirma AI är värdelös. Har ca 20h under bältet på pc. Körde på Monza 27 varv regnade satan kom ut på sista raksträckan min toro rosso började svaja som fan tappade kontrollen bilen gjorde flera 360s. Sen kom ca 6 eller 7 bilar 2 av dem snurrade jag in i medans 3 bilen smällde av min framvinge 4e smällde in i bilen som körde av min framvinge. Jag får 5sec tids bestraffning samt en stop and go fast det var dem som smällde in i mig.

Samma om du svänger in en kurva och du har en bil bredvid den bryr sig inte om att du svänger utan prejar eller kör mer in i dig och du åker på antingen en varning eller bestraffning

Gnällkuk
Skrivet av Kane:

Inte ofta jag faktiskt blir paff och kanske omotiverat också eftersom det finns i de flesta spel men att just F1-spelen skulle ha profiler (antar att det är extra bra spelare som också är verbala och streamar och sånt) hade jag inte riktigt väntat mig.

Jag menar, hur mycket kan man variera och vara bättre än då många andra i ett lopp? Då det är ett spel och banorna är likadana varje gång så måste man väl ha nått fram till det maximala för länge sen. När de perfekta spelarna alltid kör de perfekta loppen... Eftersom det är ett spel och inte verkligheten så utgår jag i alla fall från att man kommit dit.

Så... hur mycket kan man egentligen vara en profil i F1-spelen? Både nyfiken och förundrad!

Vet inte riktigt vad det är som är konstigt? I alla spel finns det personer som lägger väldigt mycket tid och energi på spelet och är flitigt aktiva i både forum och på YouTube/Twitch etc.

Detta är antagligen personer som överlag spelar mycket bilspel och/eller speciellt följt F1-serien under många år. Att bjuda in dessa personer är inte en dum idé, men kan får hoppas på att det inte bara är personer som är kända utåt utan faktiskt har ett gediget intresse, SAMT att de faktiskt är duktiga och har koll på spelet.

EA/Ghost Games gjorde något liknande inför Need for Speed men valde tyvärr några tveksamma individer som enbart var där för att de var populära på YouTube och inte direkt för deras kunskaper i övrigt.

Dels visar det att de bryr sig om sina fans och sedan är det väldigt effektiv och gratis marknadsföring för de lite mer hängivna fansen. Fler utvecklare borde ta efter, framför allt när det gäller serier som återkommer.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Lyckats pressa 6 timmar trots att jag installerade det först igår.
Kommer att spendera många timmar, tycker det blev över förväntan.
Angående AI:n så finns det få racesims med bra sådan, Project
Cars tillhör nog de sämre IMO.

Fastnade i Time trial som blev löjligt kul trots att jag bara tänkte använda
det till att lära mig banorna. Också testat lite online.
Är annars i "karriären" på Practice 3 på Melbourne Circuit.
Kör för Renault! Full realism all the way....


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Sugen att testa, senaste titeln i den serien ja har är 2010. Dirt Rally var väldigt positiv överraskning förra året

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av Kane:

Inte ofta jag faktiskt blir paff och kanske omotiverat också eftersom det finns i de flesta spel men att just F1-spelen skulle ha profiler (antar att det är extra bra spelare som också är verbala och streamar och sånt) hade jag inte riktigt väntat mig.

Jag menar, hur mycket kan man variera och vara bättre än då många andra i ett lopp? Då det är ett spel och banorna är likadana varje gång så måste man väl ha nått fram till det maximala för länge sen. När de perfekta spelarna alltid kör de perfekta loppen... Eftersom det är ett spel och inte verkligheten så utgår jag i alla fall från att man kommit dit.

Så... hur mycket kan man egentligen vara en profil i F1-spelen? Både nyfiken och förundrad!

Vet inte riktigt vad det är som är konstigt? I alla spel finns det personer som lägger väldigt mycket tid och energi på spelet och är flitigt aktiva i både forum och på YouTube/Twitch etc.

Detta är antagligen personer som överlag spelar mycket bilspel och/eller speciellt följt F1-serien under många år. Att bjuda in dessa personer är inte en dum idé, men kan får hoppas på att det inte bara är personer som är kända utåt utan faktiskt har ett gediget intresse, SAMT att de faktiskt är duktiga och har koll på spelet.

EA/Ghost Games gjorde något liknande inför Need for Speed men valde tyvärr några tveksamma individer som enbart var där för att de var populära på YouTube och inte direkt för deras kunskaper i övrigt.

Dels visar det att de bryr sig om sina fans och sedan är det väldigt effektiv och gratis marknadsföring för de lite mer hängivna fansen. Fler utvecklare borde ta efter, framför allt när det gäller serier som återkommer.

Det som förbryllar mig är att det måste finnas massor med spelare som är i stort sett så bra man kan bli eftersom banorna är som banorna är. Det är inte nya "fiender" varje tävling och jag antar i ett spel som F1 att de riktigt bra kör perfekta lopp. Således når man väl ett tak på hur bra man kan vara och bli, något som inte märks av på samma sätt i spel som inte är så hårt styrda som ett racingspel. Detta tak måste ju en otrolig mängd duktiga spelare nått upp till. Antar jag i alla fall. Bilarna går bara en viss mängd fort och kurvorna kan bara tas på det sätt de är formade om man eftersöker bästa resultat. Eftersom det är ett spel och inte en verklighet så lär man väl ha utarbetat maximal effekt för varje kurva, raksträcka och hela paketet utan att riskera livet.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Gnällkuk
Skrivet av Kane:
Skrivet av tricky:
Skrivet av Kane:

Inte ofta jag faktiskt blir paff och kanske omotiverat också eftersom det finns i de flesta spel men att just F1-spelen skulle ha profiler (antar att det är extra bra spelare som också är verbala och streamar och sånt) hade jag inte riktigt väntat mig.

Jag menar, hur mycket kan man variera och vara bättre än då många andra i ett lopp? Då det är ett spel och banorna är likadana varje gång så måste man väl ha nått fram till det maximala för länge sen. När de perfekta spelarna alltid kör de perfekta loppen... Eftersom det är ett spel och inte verkligheten så utgår jag i alla fall från att man kommit dit.

Så... hur mycket kan man egentligen vara en profil i F1-spelen? Både nyfiken och förundrad!

Vet inte riktigt vad det är som är konstigt? I alla spel finns det personer som lägger väldigt mycket tid och energi på spelet och är flitigt aktiva i både forum och på YouTube/Twitch etc.

Detta är antagligen personer som överlag spelar mycket bilspel och/eller speciellt följt F1-serien under många år. Att bjuda in dessa personer är inte en dum idé, men kan får hoppas på att det inte bara är personer som är kända utåt utan faktiskt har ett gediget intresse, SAMT att de faktiskt är duktiga och har koll på spelet.

EA/Ghost Games gjorde något liknande inför Need for Speed men valde tyvärr några tveksamma individer som enbart var där för att de var populära på YouTube och inte direkt för deras kunskaper i övrigt.

Dels visar det att de bryr sig om sina fans och sedan är det väldigt effektiv och gratis marknadsföring för de lite mer hängivna fansen. Fler utvecklare borde ta efter, framför allt när det gäller serier som återkommer.

Det som förbryllar mig är att det måste finnas massor med spelare som är i stort sett så bra man kan bli eftersom banorna är som banorna är. Det är inte nya "fiender" varje tävling och jag antar i ett spel som F1 att de riktigt bra kör perfekta lopp. Således når man väl ett tak på hur bra man kan vara och bli, något som inte märks av på samma sätt i spel som inte är så hårt styrda som ett racingspel. Detta tak måste ju en otrolig mängd duktiga spelare nått upp till. Antar jag i alla fall. Bilarna går bara en viss mängd fort och kurvorna kan bara tas på det sätt de är formade om man eftersöker bästa resultat. Eftersom det är ett spel och inte en verklighet så lär man väl ha utarbetat maximal effekt för varje kurva, raksträcka och hela paketet utan att riskera livet.

Tror du helt missförstår syftet med att bjuda in profiler, men tycker det beskrivs hyfsat i artikeln. Det man vill veta är mer hur man ska utveckla spelet, spellägen t ex som omnämns. Vad saknar man i dagsläget i spelet? Hur kan man förbättra online-läget?

Visst kan du nöta en bana, men för varje upplaga av spelet har man dels finputsat banorna, dels har mekaniken ändrats och sedan kan det vara andra småsaker som utvecklarna själv kanske inte tänkt på eller märkt av eftersom de kanske spelat sitt eget spel en tiondel så mycket som de hängivna fansen har och kommer att göra.

Det finns dessutom aldrig ett tak på hur bra man kan bli, det går alltid att bli lite bättre.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Assetto Corsa fick i senaste DLC:t officiella F1 bilar
Otrolig realism - dock inga vädereffekter.. Ser dock helt magiskt bra ut med några grafikmoddar: https://m.flickr.com/#/photos/53153983@N03/28952049556/

Rekommenderar även Ferrari 2002 modden.. Ljudet!

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av Kane:
Skrivet av tricky:
Skrivet av Kane:

Inte ofta jag faktiskt blir paff och kanske omotiverat också eftersom det finns i de flesta spel men att just F1-spelen skulle ha profiler (antar att det är extra bra spelare som också är verbala och streamar och sånt) hade jag inte riktigt väntat mig.

Jag menar, hur mycket kan man variera och vara bättre än då många andra i ett lopp? Då det är ett spel och banorna är likadana varje gång så måste man väl ha nått fram till det maximala för länge sen. När de perfekta spelarna alltid kör de perfekta loppen... Eftersom det är ett spel och inte verkligheten så utgår jag i alla fall från att man kommit dit.

Så... hur mycket kan man egentligen vara en profil i F1-spelen? Både nyfiken och förundrad!

Vet inte riktigt vad det är som är konstigt? I alla spel finns det personer som lägger väldigt mycket tid och energi på spelet och är flitigt aktiva i både forum och på YouTube/Twitch etc.

Detta är antagligen personer som överlag spelar mycket bilspel och/eller speciellt följt F1-serien under många år. Att bjuda in dessa personer är inte en dum idé, men kan får hoppas på att det inte bara är personer som är kända utåt utan faktiskt har ett gediget intresse, SAMT att de faktiskt är duktiga och har koll på spelet.

EA/Ghost Games gjorde något liknande inför Need for Speed men valde tyvärr några tveksamma individer som enbart var där för att de var populära på YouTube och inte direkt för deras kunskaper i övrigt.

Dels visar det att de bryr sig om sina fans och sedan är det väldigt effektiv och gratis marknadsföring för de lite mer hängivna fansen. Fler utvecklare borde ta efter, framför allt när det gäller serier som återkommer.

Det som förbryllar mig är att det måste finnas massor med spelare som är i stort sett så bra man kan bli eftersom banorna är som banorna är. Det är inte nya "fiender" varje tävling och jag antar i ett spel som F1 att de riktigt bra kör perfekta lopp. Således når man väl ett tak på hur bra man kan vara och bli, något som inte märks av på samma sätt i spel som inte är så hårt styrda som ett racingspel. Detta tak måste ju en otrolig mängd duktiga spelare nått upp till. Antar jag i alla fall. Bilarna går bara en viss mängd fort och kurvorna kan bara tas på det sätt de är formade om man eftersöker bästa resultat. Eftersom det är ett spel och inte en verklighet så lär man väl ha utarbetat maximal effekt för varje kurva, raksträcka och hela paketet utan att riskera livet.

Tror du helt missförstår syftet med att bjuda in profiler, men tycker det beskrivs hyfsat i artikeln. Det man vill veta är mer hur man ska utveckla spelet, spellägen t ex som omnämns. Vad saknar man i dagsläget i spelet? Hur kan man förbättra online-läget?

Visst kan du nöta en bana, men för varje upplaga av spelet har man dels finputsat banorna, dels har mekaniken ändrats och sedan kan det vara andra småsaker som utvecklarna själv kanske inte tänkt på eller märkt av eftersom de kanske spelat sitt eget spel en tiondel så mycket som de hängivna fansen har och kommer att göra.

Det finns dessutom aldrig ett tak på hur bra man kan bli, det går alltid att bli lite bättre.

Så hur blir man en profil när man gör precis samma sak som så många andra? Verkar svårt att sticka ut och ha sin egen niche i något så såpass smalt. Folk som Pewdiepie spelar många spel, hade han nött samma lir om och om igen hade han knappast haft samma succé.

Dessutom finns det ett tak. Kör du en bana där du tar kurvorna perfekt och gasar och bromsar där du ska så når du ju taket. Klart de flesta randoms kan bli bättre men "profiler" är väl rimligen riktigt bra spelare. Såna som borde köra perfekta eller näst intill perfekta lopp. Eller? Hade vi pratat World of Tanks, Call of Duty eller FIFA så är det en annan femma. Där är i stort sett varje runda unik och en "perfekt" runda finns inte.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

@Tomas Andersson "Med all form av hjälpmedel avstängt känns det som att bilarna har alldeles för lite grepp vid utgången av kurvan - eller så har undertecknad inte fattat hur man gör ännu."

Det är det sistnämnda. Downforce är beroende av luftmotstånd som ökar med hastigheten. Därför bromsar F1 förare hårdare först när du har mest grepp. Genom kurvorna har bilen därför avsevärt mindre grepp och det är viktigt att gaspådraget sker progressivt i utgången. Det har funnits lite olika skolor genom F1s historia. Förare som Jim Clarke, Sir Jackie och Alain Prost körde oerhört mjukt. Jim Clarke framförallt. Ayrton Senna, Michael Schumacher och Nigel Mansell hade en mycket mer aggresiv stil och Senna var det bästa exemplet. Det sistnämnda kräver en nästan övermänsklig kontroll och reaktionsförmåga eftersom de körde närmare bilens kritiska tillstånd och på gränsen.

När vi pratar om AI i racingspel så bygger samtliga (jag vet i alla fall inte något spel som inte gör det) på racing line, den teoretiskt bästa linjen genom alla kurvor. AIn följer den även om det i praktiken ibland finns flera snabba linjer genom en kurva framförallt eftersom när det exempelvis regnar mycket väl kan innebära att du kan hitta bättre grepp utanför densamma. AIn kan naturligtvis bara göra vad den blivit tillsagd och det är därför det ofta blir en konflikt mellan en mänsklig förare och datorn. Det är inte så ofta man ser två AI krocka eftersom de följer samma mönster. De kommer att bromsa, svänga och gasa på exakt samma ställe varv efter varv. Poängen är alltså att AI inte direkt kör som en mänsklig förare utan bara följer en förprogrammerad linje. Tvingar du datorn ur den linjen uppstår de fenomen som man kan se där den exempelvis bromsar helt ologiskt. AIn tar alltså inte så mycket hänsyn till yttre förhållande som en mänsklig förare gör.

Edit; Ett exempel på att racing line inte alltid är snabbare är F1 på Donington 1993 där Senna körde från plats 5 till 1 på första varvet genom att köra utanför racinglinjen. Finns på YT.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Redaktör
Skrivet av azynkron:

@Tomas Andersson "Med all form av hjälpmedel avstängt känns det som att bilarna har alldeles för lite grepp vid utgången av kurvan - eller så har undertecknad inte fattat hur man gör ännu."

Det är det sistnämnda. Downforce är beroende av luftmotstånd som ökar med hastigheten. Därför bromsar F1 förare hårdare först när du har mest grepp. Genom kurvorna har bilen därför avsevärt mindre grepp och det är viktigt att gaspådraget sker progressivt i utgången. Det har funnits lite olika skolor genom F1s historia. Förare som Jim Clarke, Sir Jackie och Alain Prost körde oerhört mjukt. Jim Clarke framförallt. Ayrton Senna, Michael Schumacher och Nigel Mansell hade en mycket mer aggresiv stil och Senna var det bästa exemplet. Det sistnämnda kräver en nästan övermänsklig kontroll och reaktionsförmåga eftersom de körde närmare bilens kritiska tillstånd och på gränsen.

När vi pratar om AI i racingspel så bygger samtliga (jag vet i alla fall inte något spel som inte gör det) på racing line, den teoretiskt bästa linjen genom alla kurvor. AIn följer den även om det i praktiken ibland finns flera snabba linjer genom en kurva framförallt eftersom när det exempelvis regnar mycket väl kan innebära att du kan hitta bättre grepp utanför densamma. AIn kan naturligtvis bara göra vad den blivit tillsagd och det är därför det ofta blir en konflikt mellan en mänsklig förare och datorn. Det är inte så ofta man ser två AI krocka eftersom de följer samma mönster. De kommer att bromsa, svänga och gasa på exakt samma ställe varv efter varv. Poängen är alltså att AI inte direkt kör som en mänsklig förare utan bara följer en förprogrammerad linje. Tvingar du datorn ur den linjen uppstår de fenomen som man kan se där den exempelvis bromsar helt ologiskt. AIn tar alltså inte så mycket hänsyn till yttre förhållande som en mänsklig förare gör.

Edit; Ett exempel på att racing line inte alltid är snabbare är F1 på Donington 1993 där Senna körde från plats 5 till 1 på första varvet genom att köra utanför racinglinjen. Finns på YT.

Systemfel: det är Kenneth Lindqvist som skrev recensionen, jag har bara lagt upp den. Men tack för bra info, jag petar på honom!


signatur
Hedersmedlem
Kenneth Lindqvist
Skrivet av azynkron:

@Tomas Andersson "Med all form av hjälpmedel avstängt känns det som att bilarna har alldeles för lite grepp vid utgången av kurvan - eller så har undertecknad inte fattat hur man gör ännu."

Det är det sistnämnda. Downforce är beroende av luftmotstånd som ökar med hastigheten. Därför bromsar F1 förare hårdare först när du har mest grepp. Genom kurvorna har bilen därför avsevärt mindre grepp och det är viktigt att gaspådraget sker progressivt i utgången. Det har funnits lite olika skolor genom F1s historia. Förare som Jim Clarke, Sir Jackie och Alain Prost körde oerhört mjukt. Jim Clarke framförallt. Ayrton Senna, Michael Schumacher och Nigel Mansell hade en mycket mer aggresiv stil och Senna var det bästa exemplet. Det sistnämnda kräver en nästan övermänsklig kontroll och reaktionsförmåga eftersom de körde närmare bilens kritiska tillstånd och på gränsen.

När vi pratar om AI i racingspel så bygger samtliga (jag vet i alla fall inte något spel som inte gör det) på racing line, den teoretiskt bästa linjen genom alla kurvor. AIn följer den även om det i praktiken ibland finns flera snabba linjer genom en kurva framförallt eftersom när det exempelvis regnar mycket väl kan innebära att du kan hitta bättre grepp utanför densamma. AIn kan naturligtvis bara göra vad den blivit tillsagd och det är därför det ofta blir en konflikt mellan en mänsklig förare och datorn. Det är inte så ofta man ser två AI krocka eftersom de följer samma mönster. De kommer att bromsa, svänga och gasa på exakt samma ställe varv efter varv. Poängen är alltså att AI inte direkt kör som en mänsklig förare utan bara följer en förprogrammerad linje. Tvingar du datorn ur den linjen uppstår de fenomen som man kan se där den exempelvis bromsar helt ologiskt. AIn tar alltså inte så mycket hänsyn till yttre förhållande som en mänsklig förare gör.

Edit; Ett exempel på att racing line inte alltid är snabbare är F1 på Donington 1993 där Senna körde från plats 5 till 1 på första varvet genom att köra utanför racinglinjen. Finns på YT.

Det kan mycket väl vara inställningar på bilen som gör det enklare att ta sig ur kurvorna mycket snabbare, men som sagt - jag har nog inte fattat det ännu Jag tycker bara att man måste vara extremt försiktig på gasen vid utgångarna och får en liten sladd varje gång.

Angående AI:n så har dom varit bättre i tidigare spel, och att dom följer en exakt linje stämmer inte riktigt. Det sker lite då och då att en bot kör in i väggen även fast den är ensam, så lite "människa" finns det i dom. Och om du ser på videon som finns i recensionen så missar jag inbromsningen i kurva 4 (andra högerkurvan) och kör nästan in i Hamilton, men det lyckas den undvika, samtidigt som Vettel körde in i mig precis innan det, och Rosberg kör av mitt däck varvet efter.

Svårigheten är ju att få till en AI som vågar ta strider men inte lyckas krocka med en, annars slutar det nog så här: https://www.youtube.com/watch?v=Ce4r2nSnmyU

Medlem
Skrivet av Fusionn:

Samma om du svänger in en kurva och du har en bil bredvid den bryr sig inte om att du svänger utan prejar eller kör mer in i dig och du åker på antingen en varning eller bestraffning

Du måste ju lämna plats för den på insidan och inte gå mot apex i sådana situationer. Sen så ska man alltid vara försiktig med anklagelser i racingspel innan man tittat på reprisen. Missuppfattningar om vad som hände är regel snarare än undantag i racingspel.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Hej hej hallå, kan man spara mitt i ett race i denna version eller måste man köra klart innan man kan spara?

Medlem

Ehum. Ett racingspel släppt 2016, utan stöd för VR?

Medlem

Det jag retar mig kraftigt på med Codemasters spel är att man får radio-instruktioner om allt möjligt grundläggande "Ok now we need to .... bla bla to get the tires nice and warm"

No shit? Behandla mig inte som en snorunge som kör sitt första race. Går sånt stänga av? Och jag har egna test-scheman thank you very much. Jag vet vad som måste göras. Exempel från Project Cars:

Första rundan konsekventa 4-5 varv, full bränslelast:
-Däcktemperatur
-Bromstemperatur (duct)
-Motortemperatur (radiator 90-100 under varmaste förhållanden)
-Första intryck av bilens köregenskaper
-Notera bränsleåtgång

Andra rundan:
-kontrollera ändringar gjorda efter första rundan
-Växlar
-Bromsbalans

Tredje rundan:
-sätt ett bra varv
-kontrollera ändringar gjorda efter andra rundan

Fjärde rundan:
-Ändra till andra extremen downforce och försök slå tidigare varvtider
-Notera eventuella förändringar i bränsleåtgång

Femte rundan och vidare, se till att strategier är klara:
-Kvalsimulation
-Provstart
-Pitstop för att verifiera strategi
-Övriga settings


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Ser skoj ut, det var ett tag sen man körde ett Formula 1 spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar