No Man's Sky har tappat 90 procent av spelarna på PC

Robot
No Man's Sky har tappat 90 procent av spelarna på PC
Medlem
No Man's Sky har tappat 90 procent av spelarna på PC

Känns mer och mer som en prototyp för bättre spel.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Inget oväntat, Ett väldigt över hypat spel! Tröttnade rätt fort.

Medlem

Tanken var god men höll inte riktigt hela vägen. Jag tyckte att det var grymt kul de första två dagarna, men vad har man för mål i spelet egentligen? Inget direkt vad jag kommer på, vilket fick mig att tröttna på det.
Avsaknaden av några som helst onlinefunktioner är ju en nit det också.

Så tyvärr, men de är på god väg att kunna skapa ett riktigt bra spel, men det behövs mer innehåll och onlinefunktioner tror jag.

Medlem

Alla planeter likadana bara olika färger.. 2 dagars spel sen räckte det för mig! 600 bagis rätt ner i avloppet!

Medlem

Spelet hade nog varit så mycket roligare om man kunde spela med kompisar och utforska planeterna tillsammans med dem. Men även då tror jag att det ändå hade känts rätt fattigt, speciellt för den prislappen också.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Inaktiv

Som jag sa!

You Tube: GrayStillPlays: No Mans Sky Inventory Tutorial: More Inventory Space, Stack Ahything Up To 100 Tips + Tricks.

Don´t rush it baby!!:up:

Medlem

Låter som de borde slå ihop sig med pokemon Go gänget... flyg runt i universum och samla färgglada 90tals seriefigurer.

Ambassadör
Xbox

Enligt FZ så är det här ett Bra spel... Sällar sig kanske till sne-recensionernas hall of fame tillsammans med Witcher och AC: Unity?


signatur

Jump in.

Medlem

Fick det för 280 spänn och har spelat 20 timmar. Men nu blir det nog en paus.
Fett värt det dock Tyckte det var bra och vackert men 20 timmar är typ vad det räcker till. Hoppas det kommer mer content sen.

Medlem

Jag är faktiskt riktigt förbannad över No man's sky.

Man har ju vart med om buggiga spel osv men här har man ju direkt ljugit om innehållet i spelet och vad man kan göra osv.

Angry joe gjorde en väldigt bra review på spelet tyckte jag.
Där tar han upp just saker som de totalt ljuger om, med klipp från intervjuer osv.

Nej tyvärr Hello games... er kommer jag aldrig mer att lita på

Avstängd

Tråkigt för dom. Själv har jag tappat kollen på hur många timmar jag spelat och det är fortfarande lika kul.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Inaktiv
Skrivet av Mortaigne:

Enligt FZ så är det här ett Bra spel... Sällar sig kanske till sne-recensionernas hall of fame tillsammans med Witcher och AC: Unity?

Yep,! och det har dom helt rätt i. Jag tror folk som gör sig av med sin kopia, hoppar över det till PS4( (disk), vem vet hur länge spelet är till försäljning), lol!, kommer att ångra sig grovt.

Medlem

Dessvärre spelar det ingen roll. Utvecklarna har tjänat sina pengar genom alla pappskallar som fortfarande förhandsbokar spel.


signatur

Vi offrar allt
Slaktar tusenfalt
Våra liv slits i stycken
Bevittna de sista dödsrycken

Medlem

Nästan absurdt överhypat spel. Inte bara av utvecklarna som passivt hllit sig vag men nästan kriminellt hype:at av viss spelmedia.

Tror nog jag skulle ha kul med spelet en stund, men det saknar ju helt klart djup i vissa aspekter, och därför har det inte blivit någon investering för mig till fullpris.

Medlem
Skrivet av insilence:

Jag är faktiskt riktigt förbannad över No man's sky.

Man har ju vart med om buggiga spel osv men här har man ju direkt ljugit om innehållet i spelet och vad man kan göra osv.

Angry joe gjorde en väldigt bra review på spelet tyckte jag.
Där tar han upp just saker som de totalt ljuger om, med klipp från intervjuer osv.

Nej tyvärr Hello games... er kommer jag aldrig mer att lita på

Gillade också Angry Joes recension även om han faktiskt har fel på några punkter.

Bra att hypen har lagts sig i alla fall, personligen gillar jag spelet skarpt och med de mods som börjar komma trivs jag ganska bra.
Jag hör dock inte till dem som hängde med 'hypetåget' utan grundade min förväntan enbart på det jag själv har hört Sean Murray berätta i diverse klipp på YouTube under utveckligen, spelet motsvarar mina förväntningar efter det så jag är nöjd.

Avstängd

"We don't want to prescribe what people do. So we're not going to say this is a game about discovering creatures, or killing dinosaurs, or flying a ship, or becoming a fighter, or a pirate or a bounty hunter."

"But loads of those things are possible, not everything is possible, and when we ship the game not everything will be possible, but this is a game I think we'll be making for a while".

- Sean Murray


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Sean Murray, spelvärldens mytoman nummer ett.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Inaktiv
Skrivet av insilence:

Jag är faktiskt riktigt förbannad över No man's sky.

Man har ju vart med om buggiga spel osv men här har man ju direkt ljugit om innehållet i spelet och vad man kan göra osv.

Angry joe gjorde en väldigt bra review på spelet tyckte jag.
Där tar han upp just saker som de totalt ljuger om, med klipp från intervjuer osv.

Nej tyvärr Hello games... er kommer jag aldrig mer att lita på

Inte en bug, inga krascher på 30 timmar. Jag spelar emellertid väldigt sakta, går runt på planeterna (planeten), länge.
Använder inte hyperdrive i onödan, tar mig verkligen tid.
Har även kollat upp vad som orsakar krascher och undviker dom momenten, är försiktig, kan ha haft tur.
Kyler mitt system väl, använder 720p, samt stängt av hdcp, (PS4). Jag är medveten om att jag inte kommit någon vart i spelet, men känner igen mönstret från andra "buggiga" spel.
Inget försvar, vi ska ha hela spel och jag tycker inte heller om skumrasket!:)

Medlem

Gör om, gör rätt.

Medlem

Vad spelar det för roll om de tappat 90% av spelarna nu? Alla 100% betalade och nu badar utvecklarna i pengar. Otroligt smart med hype som reklam! Går ju sälja vilket skit som helst med mördande reklam.

Medlem

Tråkigt, men det kändes nästan mer förutsägbart än Pokemon Go's spelarfall. Spelen är ju väldigt lika på punkterna att man ska upptäcka och samla på saker för...ingenting annat än just det.
Även om jag fortfarande har lite småkul med Pokemon Go så har jag ju inte betalat en spänn för det iallafall.

Inaktiv
Skrivet av Ahris:
Skrivet av insilence:

Jag är faktiskt riktigt förbannad över No man's sky.

Man har ju vart med om buggiga spel osv men här har man ju direkt ljugit om innehållet i spelet och vad man kan göra osv.

Angry joe gjorde en väldigt bra review på spelet tyckte jag.
Där tar han upp just saker som de totalt ljuger om, med klipp från intervjuer osv.

Nej tyvärr Hello games... er kommer jag aldrig mer att lita på

Gillade också Angry Joes recension även om han faktiskt har fel på några punkter.

Bra att hypen har lagts sig i alla fall, personligen gillar jag spelet skarpt och med de mods som börjar komma trivs jag ganska bra.
Jag hör dock inte till dem som hängde med 'hypetåget' utan grundade min förväntan enbart på det jag själv har hört Sean Murray berätta i diverse klipp på YouTube under utveckligen, spelet motsvarar mina förväntningar efter det så jag är nöjd.

För att vara uppriktig tyckte jag att den var på gränsen till barnslig, gillar också Joe, och han är skarp, ofta klockren. Men i den här var han så jävla snabb med sina slutsatser, boom, inga npc´s att kriga med, skörda kol när du bör förstå att plutonium är, the way to go (life support), och man kan faktiskt skörda med melee action, vi sticker till nästa planet nu va, lite tråkigt här, efter 1 timme....?
Nope, halvlöjligt skulle jag vilja säga!

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Sean Murray, spelvärldens mytoman nummer ett.

Sean har börjat starkt men han har fortfarande en lång väg till Peter Molyneuxs nivå.

Medlem

No shit, spelet är ju knappt färdigt.

FM-guru
F.d. Sisyr

"Ynka trea"? Ni säger ju att en trea innebär att det är ett bra spel, vad är ynkligt med det?

Skrivet av insilence:

Jag är faktiskt riktigt förbannad över No man's sky.

Man har ju vart med om buggiga spel osv men här har man ju direkt ljugit om innehållet i spelet och vad man kan göra osv.

Angry joe gjorde en väldigt bra review på spelet tyckte jag.
Där tar han upp just saker som de totalt ljuger om, med klipp från intervjuer osv.

Nej tyvärr Hello games... er kommer jag aldrig mer att lita på

Glöm inte bort att ge Sony en släng av sleven också. Det är trots allt på grund av dem som spelet blev så sjukt hypat, och de var garanterat medvetna om vad som fanns och inte fanns i spelet när det släpptes.

Medlem

Förstår inte ilskan riktigt över det här.

Är priset för högt? Köp inte eller vänta på rea.

har lagt ner ett 20tal timmar på spelet, vet inte hur mycket mer jag kommer spela just nu men 20 timmar är bra för det priset. Många andra fullprisspel spelar man ju igenom på ~10 timmar och sen är det slut.

... och sen är det ju bra att inte falla för all hype runt en titel, otaliga gånger man ser folk som klagar på att ett spel inte lever upp till det de lovat. Tror inte nåt spel gör det egentligen, det överdrivs alltid. Ta saker med en nypa salt, och är ni oroliga för ifall spelet är något att ha så vänta tills det kommer ut mer recensioner.

Medlem

Så går det när man hoppar på hype tåget.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kanske dags att ändra betygssystemet om 3or är "ynka" ? En trea ska väl reflektera ett bra spel?

Meningen ni skrev kan uppfattas ganska negativ och jag anser 3/5 inte vara negativt.

Skribent
Skrivet av Sisyr:

"Ynka trea"? Ni säger ju att en trea innebär att det är ett bra spel, vad är ynkligt med det?

Det var ett årets mest hypade spel och som skulle revolutionera spelvärlden. Då skulle jag inte vara nöjd med en trea.


signatur

I am the black wizards.

Skriv svar