No Man's Sky har tappat 90 procent av spelarna på PC

Medlem

Håller med @Sisyr här. FZ håller ständigt på att försvara sin 1-5 skala och klankar ner på sajter som metacritic....

Men nu helt plötsligt så blev 3/5 "ynka"?

Gällande spelet så var det väl inget oväntat? Har redan från start varit skeptisk till innehållet och värdet i detta...

Medlem

Sean Murray...


signatur

Text does not represent Mozart's life.

oan
Medlem

Vart är den 90%-iga rabatten?

Medlem
Skrivet av Rack:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av insilence:

Jag är faktiskt riktigt förbannad över No man's sky.

Man har ju vart med om buggiga spel osv men här har man ju direkt ljugit om innehållet i spelet och vad man kan göra osv.

Angry joe gjorde en väldigt bra review på spelet tyckte jag.
Där tar han upp just saker som de totalt ljuger om, med klipp från intervjuer osv.

Nej tyvärr Hello games... er kommer jag aldrig mer att lita på

Gillade också Angry Joes recension även om han faktiskt har fel på några punkter.

Bra att hypen har lagts sig i alla fall, personligen gillar jag spelet skarpt och med de mods som börjar komma trivs jag ganska bra.
Jag hör dock inte till dem som hängde med 'hypetåget' utan grundade min förväntan enbart på det jag själv har hört Sean Murray berätta i diverse klipp på YouTube under utveckligen, spelet motsvarar mina förväntningar efter det så jag är nöjd.

För att vara uppriktig tyckte jag att den var på gränsen till barnslig, gillar också Joe, och han är skarp, ofta klockren. Men i den här var han så jävla snabb med sina slutsatser, boom, inga npc´s att kriga med, skörda kol när du bör förstå att plutonium är, the way to go (life support), och man kan faktiskt skörda med melee action, vi sticker till nästa planet nu va, lite tråkigt här, efter 1 timme....?
Nope, halvlöjligt skulle jag vilja säga!

Joe slog huvudet på spiken angående alla brutna löften och lögner men med mina 50 spelade timmar och noggrant utforskande så märkte jag att han hade fel på några punkter.

Jag märkte att han rushat under sitt spelande och inte tagit sig tid att utforska ordentligt, samt att han inte förstår universumets storlek helt och hållet.

T ex så klagade han på att det inte finns några "flygande ålar" som han sett i trailers, det stämmer inte då jag upptäckt minst 4-5 planeter med dessa varelser med olika utséenden. Han klagade även på att inventory är för litet, vilket det är i början, men det går rätt fort att breda ut när man vet hur man ska göra. Sitter nu med ca 32+ slots i character inventory vilket är runt 10 slots mer än nuvarande skeppet.
Han klagade även på att många planeter är väldigt lika varandra, vilket de gjort för mig också. Dock så har jag inte rört mig särskilt långt på rymdkartan. Jag har hört från olika håll att planeterna ska börja se annorlunda ut när man rest mååååååååånga ljusår närmare mittpunkten, men det kan jag inte bekräfta om det stämmer. Om det är sant så tror jag det helt enkelt tar jävligt långt tid att upptäcka pga universumets storlek, vilket jag tror får folk att tolka som "missing feature" efter dom bara ha rest 10-15 solsystem som förmodligen många inte inser motsvarar ett sandkorn på en strand

Sen något som verkligen störde mig var att han gnällde som fan på att han inte förstår vad utomjordingarna säger för att han inte lärde sig språket något snabbt. Det är ju för fan själva poängen, att det ska ta tid att lära sig deras språk, imo så skulle det förstöra inlevelsen om man skulle kunna lära sig hela språket på 10 timmar eller mindre.

Skit ska ha skit och jag tycker det är rätt åt Hello Games att folk ryter på dom pga den falska marknadsföringen, men rätt ska även ha rätt och de punkter spelet träffar ska ha beröm!

Trots alla brister med spelet så spelar jag det fortfarande, har blivit rätt många timmar åt gången dagarna då jag är ledig från jobbet. Visst är man besviken över hur resultatet blev efter man sett alla trailers och läst om allt innehåll som blev struket ur den färdiga produkten, men samtidigt så spelar jag fortfarande spelet och har jäkligt kul med det så jag kan samtidigt inte heller såga spelet.

3/5 får det bli för mig.


signatur

Game long and prosper

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Sisyr:

"Ynka trea"? Ni säger ju att en trea innebär att det är ett bra spel, vad är ynkligt med det?

Det var ett årets mest hypade spel och som skulle revolutionera spelvärlden. Då skulle jag inte vara nöjd med en trea.

Ja nä, kanske, men det rimmar lite illa med det ständiga (berrättigade) försvaret av betyg när folk klagar på att spel "bara fått 3" och ni säger att 3 minsann är ett gott betyg.

Medlem

När man läser alla dessa kommentarer känns det nästan som att jag är den enda i världen som älskar detta spel :/

Inaktiv
Skrivet av Javas:
Skrivet av Rack:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av insilence:

Jag är faktiskt riktigt förbannad över No man's sky.

Man har ju vart med om buggiga spel osv men här har man ju direkt ljugit om innehållet i spelet och vad man kan göra osv.

Angry joe gjorde en väldigt bra review på spelet tyckte jag.
Där tar han upp just saker som de totalt ljuger om, med klipp från intervjuer osv.

Nej tyvärr Hello games... er kommer jag aldrig mer att lita på

Gillade också Angry Joes recension även om han faktiskt har fel på några punkter.

Bra att hypen har lagts sig i alla fall, personligen gillar jag spelet skarpt och med de mods som börjar komma trivs jag ganska bra.
Jag hör dock inte till dem som hängde med 'hypetåget' utan grundade min förväntan enbart på det jag själv har hört Sean Murray berätta i diverse klipp på YouTube under utveckligen, spelet motsvarar mina förväntningar efter det så jag är nöjd.

För att vara uppriktig tyckte jag att den var på gränsen till barnslig, gillar också Joe, och han är skarp, ofta klockren. Men i den här var han så jävla snabb med sina slutsatser, boom, inga npc´s att kriga med, skörda kol när du bör förstå att plutonium är, the way to go (life support), och man kan faktiskt skörda med melee action, vi sticker till nästa planet nu va, lite tråkigt här, efter 1 timme....?
Nope, halvlöjligt skulle jag vilja säga!

Joe slog huvudet på spiken angående alla brutna löften och lögner men med mina 50 spelade timmar och noggrant utforskande så märkte jag att han hade fel på några punkter.

Jag märkte att han rushat under sitt spelande och inte tagit sig tid att utforska ordentligt, samt att han inte förstår universumets storlek helt och hållet.

T ex så klagade han på att det inte finns några "flygande ålar" som han sett i trailers, det stämmer inte då jag upptäckt minst 4-5 planeter med dessa varelser med olika utséenden. Han klagade även på att inventory är för litet, vilket det är i början, men det går rätt fort att breda ut när man vet hur man ska göra. Sitter nu med ca 32+ slots i character inventory vilket är runt 10 slots mer än nuvarande skeppet.

Sen något som verkligen störde mig var att han gnällde som fan på att han inte förstår vad utomjordingarna säger för att han inte lärde sig språket något snabbt. Det är ju för fan själva poängen, att det ska ta tid att lära sig deras språk, imo så skulle det förstöra inlevelsen om man skulle kunna lära sig hela språket på 10 timmar eller mindre.

Skit ska ha skit och jag tycker det är rätt åt Hello Games att folk ryter på dom pga den falska marknadsföringen, men rätt ska även ha rätt och de punkter spelet träffar ska ha beröm!

Trots alla brister med spelet så spelar jag det fortfarande, har blivit rätt många timmar åt gången dagarna då jag är ledig från jobbet. Visst är man besviken över hur resultatet blev efter man sett alla trailers och läst om allt innehåll som blev struket ur den färdiga produkten, men samtidigt så spelar jag fortfarande spelet och har jäkligt kul med det så jag kan samtidigt inte heller såga spelet.

3/5 får det bli för mig.

Kul att höra! Får den där underliga, härliga känslan av att det är mer som gömmer sig där ute, jäkligt spännande alltså!

Kolla upp You Tube länken jag postat här om du inte redan sett den, rekommenderar detta starkt!

Och exakt, missade den, lol! Språken??? Vad fan? Jag har lärt mig ca: 3 ord när jag trippat på "stället", inte sett ett skit, inte varit någonstans.

Menar att det du söker finner du, och ett språk bör ju ta en stund att lära sig, väldigt knepig ide det där.

Medlem

Upp som en sol, ner som en pannkaka.

Medlem
Skrivet av Rack:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Rack:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av insilence:

Jag är faktiskt riktigt förbannad över No man's sky.

Man har ju vart med om buggiga spel osv men här har man ju direkt ljugit om innehållet i spelet och vad man kan göra osv.

Angry joe gjorde en väldigt bra review på spelet tyckte jag.
Där tar han upp just saker som de totalt ljuger om, med klipp från intervjuer osv.

Nej tyvärr Hello games... er kommer jag aldrig mer att lita på

Gillade också Angry Joes recension även om han faktiskt har fel på några punkter.

Bra att hypen har lagts sig i alla fall, personligen gillar jag spelet skarpt och med de mods som börjar komma trivs jag ganska bra.
Jag hör dock inte till dem som hängde med 'hypetåget' utan grundade min förväntan enbart på det jag själv har hört Sean Murray berätta i diverse klipp på YouTube under utveckligen, spelet motsvarar mina förväntningar efter det så jag är nöjd.

För att vara uppriktig tyckte jag att den var på gränsen till barnslig, gillar också Joe, och han är skarp, ofta klockren. Men i den här var han så jävla snabb med sina slutsatser, boom, inga npc´s att kriga med, skörda kol när du bör förstå att plutonium är, the way to go (life support), och man kan faktiskt skörda med melee action, vi sticker till nästa planet nu va, lite tråkigt här, efter 1 timme....?
Nope, halvlöjligt skulle jag vilja säga!

Joe slog huvudet på spiken angående alla brutna löften och lögner men med mina 50 spelade timmar och noggrant utforskande så märkte jag att han hade fel på några punkter.

Jag märkte att han rushat under sitt spelande och inte tagit sig tid att utforska ordentligt, samt att han inte förstår universumets storlek helt och hållet.

T ex så klagade han på att det inte finns några "flygande ålar" som han sett i trailers, det stämmer inte då jag upptäckt minst 4-5 planeter med dessa varelser med olika utséenden. Han klagade även på att inventory är för litet, vilket det är i början, men det går rätt fort att breda ut när man vet hur man ska göra. Sitter nu med ca 32+ slots i character inventory vilket är runt 10 slots mer än nuvarande skeppet.

Sen något som verkligen störde mig var att han gnällde som fan på att han inte förstår vad utomjordingarna säger för att han inte lärde sig språket något snabbt. Det är ju för fan själva poängen, att det ska ta tid att lära sig deras språk, imo så skulle det förstöra inlevelsen om man skulle kunna lära sig hela språket på 10 timmar eller mindre.

Skit ska ha skit och jag tycker det är rätt åt Hello Games att folk ryter på dom pga den falska marknadsföringen, men rätt ska även ha rätt och de punkter spelet träffar ska ha beröm!

Trots alla brister med spelet så spelar jag det fortfarande, har blivit rätt många timmar åt gången dagarna då jag är ledig från jobbet. Visst är man besviken över hur resultatet blev efter man sett alla trailers och läst om allt innehåll som blev struket ur den färdiga produkten, men samtidigt så spelar jag fortfarande spelet och har jäkligt kul med det så jag kan samtidigt inte heller såga spelet.

3/5 får det bli för mig.

Kul att höra! Får den där underliga, härliga känslan av att det är mer som gömmer sig där ute, jäkligt spännande alltså!

Kolla upp You Tube länken jag postat här om du inte redan sett den, rekommenderar detta starkt!

Just att folk säger att Sean ljuger, ja visst det har han gjort. Men jag funderar på vad han hade för avtal med Sony. Man ser varje gång han svarar på en fråga att han vill säga något annat, han tvekar varje gång och det känns som att Sony står i dörren och stirrar på honom hela tiden.
Allt han har sagt är säkerligen saker han vill ha in i spelet men saker de inte har haft en chans att förverkliga p.g.a. hype och krav ifrån Sony. Jag hade inte haft något emot spelet om de hade kostat €25 och fått vänta på fler saker att göra sakta men säkert, men Sony behandlade detta som ett AAA spel och sålde det för €60, något som har skadat dem.

Vem vet, vi kanske får se mer saker i spelet i framtiden, vi kanske får allt han lovade men frågan är om folk bryr sig då.

Medlem
Skrivet av pewwww:
Skrivet av Tobias Solem:

Sean Murray, spelvärldens mytoman nummer ett.

Sean har börjat starkt men han har fortfarande en lång väg till Peter Molyneuxs nivå.

Eller Randy Pitchfords...

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Enligt FZ så är det här ett Bra spel... Sällar sig kanske till sne-recensionernas hall of fame tillsammans med Witcher och AC: Unity?

Witcher 1 eller 2 då?
För The Witcher 3 är det bästa spel som gjorts.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Skrivet av brandter:
Skrivet av Rack:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Rack:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av insilence:

Jag är faktiskt riktigt förbannad över No man's sky.

Man har ju vart med om buggiga spel osv men här har man ju direkt ljugit om innehållet i spelet och vad man kan göra osv.

Angry joe gjorde en väldigt bra review på spelet tyckte jag.
Där tar han upp just saker som de totalt ljuger om, med klipp från intervjuer osv.

Nej tyvärr Hello games... er kommer jag aldrig mer att lita på

Gillade också Angry Joes recension även om han faktiskt har fel på några punkter.

Bra att hypen har lagts sig i alla fall, personligen gillar jag spelet skarpt och med de mods som börjar komma trivs jag ganska bra.
Jag hör dock inte till dem som hängde med 'hypetåget' utan grundade min förväntan enbart på det jag själv har hört Sean Murray berätta i diverse klipp på YouTube under utveckligen, spelet motsvarar mina förväntningar efter det så jag är nöjd.

För att vara uppriktig tyckte jag att den var på gränsen till barnslig, gillar också Joe, och han är skarp, ofta klockren. Men i den här var han så jävla snabb med sina slutsatser, boom, inga npc´s att kriga med, skörda kol när du bör förstå att plutonium är, the way to go (life support), och man kan faktiskt skörda med melee action, vi sticker till nästa planet nu va, lite tråkigt här, efter 1 timme....?
Nope, halvlöjligt skulle jag vilja säga!

Joe slog huvudet på spiken angående alla brutna löften och lögner men med mina 50 spelade timmar och noggrant utforskande så märkte jag att han hade fel på några punkter.

Jag märkte att han rushat under sitt spelande och inte tagit sig tid att utforska ordentligt, samt att han inte förstår universumets storlek helt och hållet.

T ex så klagade han på att det inte finns några "flygande ålar" som han sett i trailers, det stämmer inte då jag upptäckt minst 4-5 planeter med dessa varelser med olika utséenden. Han klagade även på att inventory är för litet, vilket det är i början, men det går rätt fort att breda ut när man vet hur man ska göra. Sitter nu med ca 32+ slots i character inventory vilket är runt 10 slots mer än nuvarande skeppet.

Sen något som verkligen störde mig var att han gnällde som fan på att han inte förstår vad utomjordingarna säger för att han inte lärde sig språket något snabbt. Det är ju för fan själva poängen, att det ska ta tid att lära sig deras språk, imo så skulle det förstöra inlevelsen om man skulle kunna lära sig hela språket på 10 timmar eller mindre.

Skit ska ha skit och jag tycker det är rätt åt Hello Games att folk ryter på dom pga den falska marknadsföringen, men rätt ska även ha rätt och de punkter spelet träffar ska ha beröm!

Trots alla brister med spelet så spelar jag det fortfarande, har blivit rätt många timmar åt gången dagarna då jag är ledig från jobbet. Visst är man besviken över hur resultatet blev efter man sett alla trailers och läst om allt innehåll som blev struket ur den färdiga produkten, men samtidigt så spelar jag fortfarande spelet och har jäkligt kul med det så jag kan samtidigt inte heller såga spelet.

3/5 får det bli för mig.

Kul att höra! Får den där underliga, härliga känslan av att det är mer som gömmer sig där ute, jäkligt spännande alltså!

Kolla upp You Tube länken jag postat här om du inte redan sett den, rekommenderar detta starkt!

Just att folk säger att Sean ljuger, ja visst det har han gjort. Men jag funderar på vad han hade för avtal med Sony. Man ser varje gång han svarar på en fråga att han vill säga något annat, han tvekar varje gång och det känns som att Sony står i dörren och stirrar på honom hela tiden.
Allt han har sagt är säkerligen saker han vill ha in i spelet men saker de inte har haft en chans att förverkliga p.g.a. hype och krav ifrån Sony. Jag hade inte haft något emot spelet om de hade kostat €25 och fått vänta på fler saker att göra sakta men säkert, men Sony behandlade detta som ett AAA spel och sålde det för €60, något som har skadat dem.

Vem vet, vi kanske får se mer saker i spelet i framtiden, vi kanske får allt han lovade men frågan är om folk bryr sig då.

Tror verkligen du kan ha en poäng där. Se bara på Dice och EA, hur det verkar fungera.

Tänker också att ett spel av den här magnituden borde ha så mycket som kan betraktas som kansken, eller möjligt. Vem vet om det kan inträffa?, kan man veta det?, i universum, alla dessa beräkningar och skit. Så han kan inte vara sanningsenlig även om han vill, för han vet inte riktigt. Får köra med gissningar och vita lögner.

Men en del hittepå är ju uppenbart, så. Detta debakel dom dragit över sig!

Och faktiskt, hur mycket vill du som spelare veta, eller hur? Menar inte spelfunktioner nu, utan vad som kan förväntas hända, vill man veta det?, eller upptäcka det?

Inaktiv
Skrivet av MadMartigaN:

Hahaha!:D

Medlem

Och det där med storleken och sannolikheten att man inte träffar på ngn annan - det hände mig idag; inte att jag tror vi var vid samma tidpunkt på samma plats, men jag ser ju i data-upload att ngn annan namngav saker på samma planet, förutom de som jag redan namngav.
Undrar då om deras random-generator för start-planeten....

DVS ytterligare en sak på det hela.
Kanske var det lite för ambitös för ett litet indie-studio?

Inaktiv
Skrivet av Rh3nium:

Och det där med storleken och sannolikheten att man inte träffar på ngn annan - det hände mig idag; inte att jag tror vi var vid samma tidpunkt på samma plats, men jag ser ju i data-upload att ngn annan namngav saker på samma planet, förutom de som jag redan namngav.
Undrar då om deras random-generator för start-planeten....

DVS ytterligare en sak på det hela.
Kanske var det lite för ambitös för ett litet indie-studio?

Ja, just själva start planeten är en lurig rackare. Jag undrar även jag, lite väl likt, inte bara planeten, utan själva stället. En grottöppning framöver va?, ca: 20 meter fram, metal skrot till vänster. Huuummm?

Inaktiv
Skrivet av VeZZLaN88:

När man läser alla dessa kommentarer känns det nästan som att jag är den enda i världen som älskar detta spel :/

Nämen, herre min skapare!!??:up:

Medlem
Skrivet av sweclockern:

Tanken var god men höll inte riktigt hela vägen. Jag tyckte att det var grymt kul de första två dagarna, men vad har man för mål i spelet egentligen? Inget direkt vad jag kommer på, vilket fick mig att tröttna på det.
Avsaknaden av några som helst onlinefunktioner är ju en nit det också.

Precis så känner jag också. Det är kul, men allt man gör känns som en sidequest. Allt detta med att samla djur och växter, utforska osv, det är normalt något man gör vid sidan om medan man gör andra, större saker. Det saknas större saker i NMS.

I Skyrim har jag spenderat nästan 3,000 timmar. Detta för att jag kan följa en större story eller liknande, och därefter ta ett sidospår. Hela NMS är ett sidospår. Var är jag på väg, varför, osv? Ja, visst, mitten av galaxen.. Men det var ju inte så mycket att hurra för. Varken varför eller resan dit.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

https://www.reddit.com/r/Games/comments/4y1h9i/wheres_the_no_...

denna är poppis på reddit. kolla den

har lirat några timmar nu, tror jag redan gjort allt som finns att göra tyvärr


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Känns mer och mer som en prototyp för bättre spel.

Precis vad jag har tänkt sen releasen och efter att läst/sett resencioner.

Känns som att dom har tagit inspiration från Star Citizen, simplifierat det, ändrat tema till något som kan locka alla för att sen pusha ut det för profit. Äckligt.

Edit: Är verkligen glad att spelet har dött ut så snabbt (fast ändå inte, det bästa hade självklart varit ett fett spel). Hoppas att dom tar lärdom av detta och gör det rätt nästa gång.

"Att låta det ta den tid det tar är det snabbaste sättet att lyckas" var det en vis man som sa till mig en gång.

Medlem

Om prislappen hade vart 30€ kanske man hade haft lite tålamod..


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:

"We don't want to prescribe what people do. So we're not going to say this is a game about discovering creatures, or killing dinosaurs, or flying a ship, or becoming a fighter, or a pirate or a bounty hunter."

"But loads of those things are possible, not everything is possible, and when we ship the game not everything will be possible, but this is a game I think we'll be making for a while".

- Sean Murray

Ja, vi har läst alla de här citaten som cirkulerar men om man har kollat hela intervjuverna och hur Sean Murray framställde det han sade så fick man (Åtminstone inte jag) inte alls samma hypade bild av spelet som internet nu i efterhand påstår.

Det är väldigt enkelt att såga någon med utvalda bitar om man bortser från allt det andra som sades. Jag tycker personligen att kritiken har blivit så extrem att man helt missar det som spelet faktiskt har levererat.

Det är sant att det saknas en massa utlovade features men jag tror att dessa faktiskt var ett faktum när Sean talade om dem och att de dumpades senare i utvecklingen. Detta gjorde spelet sämre än vad det kunde ha blivit men det håller ändå relativt hög klass, särskilt med tanke på att det är utvecklat av bara ca 15 personer.

Medlem

Inte förvånad över att Steam-spelarna slutat spela. De betalade ett rejält överpris och det är ett tecken på att de inte gjort sin research och förmodligen köpt något de visste väldigt lite om. Jag är förvisso själv glad för steam, men hade jag inte köpt det här till PS4:an så hade jag köpte det på ett helt annat ställe till PC.

Tyckte jag fick *exakt* det förväntade spelet. Det var förvisso inte det spel jag ville ha, men ingen tvekan om vad jag skulle få. Att mina förhoppningar inte infriades är inte Hello's fel, jag hoppades på mer än de erbjudit. Så brukar det vara med alla spel. Smaken är som baken förvisso, men jag har svårt för att förstå att folk är missnöjda med innehållet. Spelet är exakt det de sålde in månaderna innan release. Ja, de kanske lovade mer tidigare, men spel ändras under utvecklingen, oftast åt "fel" håll. Förväntade man sig något annat så kn jag inte tolka det som något annat än önsketänkande och dålig koll på läget.

När en liten studio gör ett litet spel med stor teknik och på en plattform som är ny för dem (PC) så *vet* man att tekniska problem är att vänta också. Inte förvånande även om man naturligtvis ändå blir sur eller besviken..eller båda delar. Det finns mycket som kunde gjorts bättre, absolut, och jag ser fram emot att se vad de gör med titeln framöver. Att de "tar pengarna och springer" tycker jag de redan har bevisat är rent skitsnack. Det här är ju deras stora chans att etablera sig och de har nog spillt mycket svett, tårar och blod på sin vision.

Körde ytterligare några timmar idag och får hela tiden känslan "Ah, bara lite till, en scan till, en station till!" och tvingar mig att lämna så grinden - för det är en grind, men rätt enkel när man greppat spelet - så att jag inte mals ner. Men inget snack om saken, och det har sagts många gånger: Den här typen av spel är verkligen inte för alla och nej det är verkligen inte en AAA-titel vilket var orsaken till att jag köpte spelet eftersom det var sisådär 30% billigare.

Man kan ju mäta framgång och hur bra ett spel är på många sätt, "upplevd lycka" är nog det vanligaste individuella sättet. Rent kvantifierbart konstaterar jag i alla fall att jag redan spelat det här spelet sisådär 500% längre tid än 92% av spelen jag har i min steamkatalog. Lustigt nog är en annan "bluff" också väldigt högt upp på listan... Mr Molly's omtalade GODUS. Även där visste åtminstone jag vad jag gav mig in på. Så är det ofta med titlarna som väcker så mycket känslor. Gillar man det, så gillar man det verkligen, annars tycker man det är den värsta dyngan i mannaminne (som uppenbarligen är rätt kort) och blir rent obegripligt upprörd över det.

Om man ska vara upprörd över något så är det viktiga grejer som ex att NCSoft vägrar ge med sig vad gäller City of Heroes. Riktig ondska, Sith-style!

Inaktiv
Skrivet av Tobias Solem:

Sean Murray, spelvärldens mytoman nummer ett.

Orkar inte läsa igenom alla kommentarer men misstänker att någon redan nämnt Peter Molyneux och eftersom du inte verkar känna till honom vill jag välkomna dig till spelvärlden

Medlem

någon beskrev spelet som "mil långt, millimeter djupt" vilket stämmer ganska bra. Efter jag lämnade systemet jag började på så hade jag inga fler unika händelser.

Medlem

Hype, missledande reklam och rena lögner. Inte konstigt att folk har ruttnat. Hade det släppts som en indietitel utan förspel så tror jag mottagandet hade blivit betydligt bättre. Svårt att ta 60 euro då iofs.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Tur att de skippade multiplayer då. Har själv fortfarande roligt efter närmare 90 timmar och känner att det finns en hel del kvar att hämta, började exempelvis på huvudstoryn först nu.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Tur att de skippade multiplayer då. Har själv fortfarande roligt efter närmare 90 timmar och känner att det finns en hel del kvar att hämta, började exempelvis på huvudstoryn först nu.

Låter som helt rätt sätt att närma sig spelet.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag spelade det fyra gånger sen tröttnande jag. Tur att jag köpte det för halva priset.

Medlem

Fördelen med internet är att du har tillgång till flera recensenter än Angry Joe, även om han har rätt på vissa punkter. LGR gör en mer rättvis recension.

Själv väntar jag på nästa Steam sale.

Skriv svar