Hockeylegenden Tommy Söderström sågar Heatons deltagande i Mästarnas Mästare

Robot
Hockeylegenden Tommy Söderström sågar Heatons deltagande i Mästarnas Mästare

"För mig är datorspel ett spel. Det är vad barn spelar."


Medlem
Hockeylegenden Tommy Söderström sågar Heatons deltagande i Mästarnas Mästare

"Jag kan inte ett skit om datorspel" och ändå väljer expressen att låta hans åsikt bli hörd angående just datorspel. Funny.

Medlem

Var är alternativet "Ser inte på TV och bryr mig inte" ?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ichinin:

Var är alternativet "Ser inte på TV och bryr mig inte" ?

Vi noterar det i en separat kolumn.


signatur
Medlem

Det är just på grund av sånt här att jag är glad att det är just HeatoN som är vår "representant". Han är välspråkig som satan och väldigt duktig på att få folk att förstå vad det är för något. Sen håller jag med om att det inte är idrott, men en sport är det helt klart.

Medlem

"Jag kan inte ett skit om datorspel"

Det är allt jag behövde läsa.

Quake-konnässsör

Är nog sak samma om han är med eller inte för min del, de vill väl få lite yngre tittare till programmet. De har väl rätt att välja vilka de vill.

Hade varit lite roligt att ta med en schack spelare dock...

Medlem

Haha, vilken tomte. Vem fan bryr sig om Söderström är med eller inte? Ingen uppenbarligen då han inte ens blivit tillfrågad om att få vara med. Har han inte blivit frågad om att delta i mästarens mästare före HeatoN lär han aldrig bli frågad så han får överväga att tacka nej hur mycket han vill. Sen kan man ju undra varför han ens yttrar sig i Expressen när han själv aldrig varit en del av det hela.

Sen förstår jag inte varför mästarnas mästare prompt ska handla om idrott? Det heter mästarnas mästare, vilket jag tolkar som att vem som helst som är mästare kan delta? HeatoN var en mästare i CS, ett spel och medium som påverkat världen mer än vad Söderström förmodligen har.

#rantOver

Medlem

Saxat från wiki: Ordet sport kommer från ordet desport på gammal franska, vilket betyder fritid.[källa behövs] Detta kan tyckas förvånande i dag, då mycket sport är professionell och många har sporten som jobb snarare än som fritidssysselsättning. På engelska heter det sports där det ursprungligen betydde något i stil med "nöje". I äldre svenska syftade sport på friluftsnöjen som jakt och sportfiske, och länge användes mest ordet idrott.

Sport och idrott[redigera | redigera wikitext]

Skillnaden mellan idrott och sport, med några exempel.
Ibland används begreppet "sport" inom nordiska språk synonymt med idrott, men orden är egentligen inte helt utbytbara. Termen sport omfattar även vissa aktiviteter som inte är fysiska och enligt en ännu vidare definition även spel som frågesport och schack[1]. Begreppet idrott kan också innefatta vissa aktiviteter som inte kan kallas sport, då de saknar tävlingsmoment, till exempel motionsidrotter som joggning, stavgång, aerobics och aikido.

På svenska används i dagligt tal dock begreppen sport och idrott som nästan synonyma och begreppen används ofta om varandra. Båda orden betyder numera oftast fysisk aktivitet i form av tävlingar

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Haha, vilken tomte. Vem fan bryr sig om Söderström är med eller inte? Ingen uppenbarligen då han inte ens blivit tillfrågad om att få vara med. Har han inte blivit frågad om att delta i mästarens mästare före HeatoN lär han aldrig bli frågad så han får överväga att tacka nej hur mycket han vill. Sen kan man ju undra varför han ens yttrar sig i Expressen när han själv aldrig varit en del av det hela.

Sen förstår jag inte varför mästarnas mästare prompt ska handla om idrott? Det heter mästarnas mästare, vilket jag tolkar som att vem som helst som är mästare kan delta? HeatoN var en mästare i CS, ett spel och medium som påverkat världen mer än vad Söderström förmodligen har.

#rantOver

Jag antar att du inte kollar på Mästarna Mästare då Tommy redan varit med i programmet och gick ganska långt om jag minns rätt.

Jag har inga som helst problem med att HeatoN är med, men jag kan förstå att många andra har det.

Medlem

Jag kan inte ett skit om hockey, men det är väl bara en lek? Sånt man gjorde efter skolan när man var liten? Vad blir nästa grej, kast med liten boll? Det spelar ingen roll om man är smart eller inte. I hockey kan en med iq 90 vara lika duktig som en med iq 130. Det funkar ju liksom inte i intellektuella sammanhang. Jag överväger definitivt att bojkotta expressen om dom ringer och ber mig kommentera saker.

Medlem

"En som är tio kan vara lika bra som en som är 25. Det funkar ju inte i fotboll."
Haha okey.

Medlem

Givetvis passar inte Heaton in. Men för att få han att passa in så kunde reglerna vara att man vunnit i något som andra känner till.
Å andra sidan kan man ju lägga ner Mästarnas Mästare också.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

"Jag åker runt på modifierade kängor med skenor och slår efter en puck; ibland kivas vi litet på isen."

Hoppas Tommy förstår efter programmet att det ändå handlar om tävlan och att alla sporter, om man tar bort det från ekvationen, kan se riktigt lustiga ut. Det är till och med okej att tycka att något ser lustigt ut, men det är svårt att uttala sig innan man provat på huruvida det är kul för tävlan eller personlig rekreation.

Medlem

jag tycker heller inte att en e-sports spelare har nåt att göra i Mästarnas Mästare då kan dom lika gärna göra ett program bara för e-spelare tycker jag.

Medlem

Säger inte att han har rätt men inte heller att han har fel.

Om Heaton är lika tafflig i sitt deltagande i MM som han var i Fångarna På Fortet så är han den första som ryker.

Sen kanske man ska vara lite försiktig i sina fördömanden och ilska. En som varit med i programmet har en åsikt om en annan i programmet i ett SVT-program. Inte prevcis så att det är heta nyheter, världsomvälvande och livsstilförändrande. Att göra det till en jättesak är att göra Söderström, Heaton och SVT större än de är och i det här sammanhanget är alla tre ointressanta.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av breahl:
Skrivet av Troll1:

Jag kan inte ett skit om hockey, men det är väl bara en lek? Sånt man gjorde efter skolan när man var liten? Vad blir nästa grej, kast med liten boll? Det spelar ingen roll om man är smart eller inte. I hockey kan en med iq 90 vara lika duktig som en med iq 130. Det funkar ju liksom inte i intellektuella sammanhang. Jag överväger definitivt att bojkotta expressen om dom ringer och ber mig kommentera saker.

Bara för din info så tjänar hockeyspelare mycket mer pengar än CS-spelare. Sen ser många fler människor på ishockey med än CS. Tänkte bara ge dig lite insikt lilla nörd. CS eller e-sport kan aldrig mäta sig med hockey eller fotboll.

Jag skiter i diskussionen om spel är en sport eller inte men med ditt tänk så borde bara de som tävlar i de 4-5 största sporterna få vara med då.

FM-guru
F.d. Sisyr

Det hela är väl väldigt simpelt - är "Mästarnas mästare" ett program för de som sysslar med sport eller de som sysslar med idrott? Jag har själv aldrig sett det, så jag har ingen aning. Vad jag däremot kan säga är att om det är ett program för idrottare har e-sportproffs ingenting där att göra. Är det istället det förstnämnda som gäller så har självfallet e-sport en plats.

I övrigt undrar jag lite kring detta citat; "Han ska ha varit skeptiskt till Christensens deltagande redan när det kom på tal första gången och han verkar ha svårt att se att e-sportare är riktiga idrottsmän."

Vad är det konstiga med detta? E-sportare är inte "riktiga idrottsmän", de är inte idrottsmän över huvud taget. Fan, jag har själv lirat CL-final i Haxball, ska jag nu plötsligt kalla mig idrottare? Löjligt.

Medlem
Skrivet av breahl:
Skrivet av Troll1:

Jag kan inte ett skit om hockey, men det är väl bara en lek? Sånt man gjorde efter skolan när man var liten? Vad blir nästa grej, kast med liten boll? Det spelar ingen roll om man är smart eller inte. I hockey kan en med iq 90 vara lika duktig som en med iq 130. Det funkar ju liksom inte i intellektuella sammanhang. Jag överväger definitivt att bojkotta expressen om dom ringer och ber mig kommentera saker.

Bara för din info så tjänar hockeyspelare mycket mer pengar än CS-spelare. Sen ser många fler människor på ishockey med än CS. Tänkte bara ge dig lite insikt lilla nörd. CS eller e-sport kan aldrig mäta sig med hockey eller fotboll.

Och vem är du som tar sig in på FZ, en speltidning och kallar folk för nördar? Det är fan lika idiotiskt som att jag skulle gå till en sporthall och skrika sportfåne till alla där inne.

Inaktiv

Tycker det blir kul att se hur Heaton presterar jämfört med de andra.
Om något borde han vara bra i nattduellen(om den är samma som förut) då professionella FPS-spelare nästan alltid har bättre reaktionsförmåga än genomsnittet.

Skrivet av breahl:
Skrivet av Troll1:

Jag kan inte ett skit om hockey, men det är väl bara en lek? Sånt man gjorde efter skolan när man var liten? Vad blir nästa grej, kast med liten boll? Det spelar ingen roll om man är smart eller inte. I hockey kan en med iq 90 vara lika duktig som en med iq 130. Det funkar ju liksom inte i intellektuella sammanhang. Jag överväger definitivt att bojkotta expressen om dom ringer och ber mig kommentera saker.

Bara för din info så tjänar hockeyspelare mycket mer pengar än CS-spelare. Sen ser många fler människor på ishockey med än CS. Tänkte bara ge dig lite insikt lilla nörd. CS eller e-sport kan aldrig mäta sig med hockey eller fotboll.

Om jag skulle göra en gissning så tror jag att betydligt fler människor spelar Counter-Strike än Ishockey.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

"Jag kan inte ett skit om datorspel" och ändå väljer expressen att låta hans åsikt bli hörd angående just datorspel. Funny.

Självfallet, det ger ju klick.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

jag tycker heller inte att en e-sports spelare har nåt att göra i Mästarnas Mästare då kan dom lika gärna göra ett program bara för e-spelare tycker jag.

Men du tycker att armbrytare och ryttare har något i mästarnas mästare att göra?

Skribent

Alla borde få möjligheten att agera "grinig gubbe" i Expressen.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Undrar vad hand åsikt är om golfare. Där behöver man heller ej vara "vältränad", vad han nu menar med det.
Hans generation kommer nog aldrig förstå sig på e-sport och vad som krävs för att komma till toppen.

Medlem

Åfan, 10 åringar kan alltså vara lika bra som vuxna Esportare. Får se om nästa Dota International har ett lag som heter "T34M K!ddyPWnZ" som tagit ledigt från skolan för att få vara med och tävla....med sina föräldrars godkännande


signatur

Game long and prosper

Medlem

Sen att sport inte är ett "riktigt" jobb heller...

Spela fotboll, spela hockey, tennis what ever. E fan precis samma sak som att titta på nån som spelar schack eller CS. Man använder både fysik och intellekt i dator/tvspel. Samma som i golf eller biljard osv... Fördomar kommer alltid finnas iofs.

Medlem

Klart datorspel är spel!

Precis som fotboll och ishockey är det hela lekar med regler. Felet är inte att inte ta datorspel på allvar, felet är att ta annan sport på allvar över huvud taget. Det är som bäst underhållning och/eller motion...

Vill du göra något "riktigt" skaffa ett jobb där du faktiskt gör något för samhällsnyttan och kom sen tillbaka och säg något.

Medlem

Tror producenterna för MM skiter i om det är en sport/idrott eller inte. De vill ha högre tittarsiffror helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Schluug:
Skrivet av ClockWise:

Haha, vilken tomte. Vem fan bryr sig om Söderström är med eller inte? Ingen uppenbarligen då han inte ens blivit tillfrågad om att få vara med. Har han inte blivit frågad om att delta i mästarens mästare före HeatoN lär han aldrig bli frågad så han får överväga att tacka nej hur mycket han vill. Sen kan man ju undra varför han ens yttrar sig i Expressen när han själv aldrig varit en del av det hela.

Sen förstår jag inte varför mästarnas mästare prompt ska handla om idrott? Det heter mästarnas mästare, vilket jag tolkar som att vem som helst som är mästare kan delta? HeatoN var en mästare i CS, ett spel och medium som påverkat världen mer än vad Söderström förmodligen har.

#rantOver

Jag antar att du inte kollar på Mästarna Mästare då Tommy redan varit med i programmet och gick ganska långt om jag minns rätt.

Jag har inga som helst problem med att HeatoN är med, men jag kan förstå att många andra har det.

Nope, det gör jag inte, men jag tolkade det som att han inte hade varit med då sista meningen i nyheten är: "Han övervägde också att inte ställa upp tävlingen, om han hade blivit tillfrågad."

Medlem

Det heter ju E-Sport inte E-Idrott.

Heaton kan stanna hemma.

Skriv svar