Det här lärde sig Respawn efter Titanfall 2-testet

Robot
Det här lärde sig Respawn efter Titanfall 2-testet

Kommer att förändra en rad betydande spelmekaniker.

#titanfall-2, #respawn


Medlem
Det här lärde sig Respawn efter Titanfall 2-testet

Skulle vara trevligt att få testa detta på PC.

Men dom pissar på PC användarna för tillfället, vilket är lite tråkigt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Tar detta med ro. Respawn har mitt fulla förtroende.
Dom lyssnar på den spelarbas som dom gett tillgång till det Tekniska testet som bara namnet indikerar att det är långt ifrån guldstatus.


signatur

#PCMR

Medlem
Skrivet av Fezk:

Skulle vara trevligt att få testa detta på PC.

Men dom pissar på PC användarna för tillfället, vilket är lite tråkigt.

Med all rätta då PC-spelarna har pissat på spelföretagen i många år genom att piratkopiera spel.


signatur

Här skulle det vara skrivet något vettigt, men jag har egentligen inget vettigt att säga, så det blev ingenting...

Medlem
Skrivet av Flumbulle:
Skrivet av Fezk:

Skulle vara trevligt att få testa detta på PC.

Men dom pissar på PC användarna för tillfället, vilket är lite tråkigt.

Med all rätta då PC-spelarna har pissat på spelföretagen i många år genom att piratkopiera spel.

Ja för alla PC-spelare är pirater precis som alla konsol-spelare är pirater. Nej just det, konsol har ju inga piratspel.....

Väx upp din tölp.

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Flumbulle:
Skrivet av Fezk:

Skulle vara trevligt att få testa detta på PC.

Men dom pissar på PC användarna för tillfället, vilket är lite tråkigt.

Med all rätta då PC-spelarna har pissat på spelföretagen i många år genom att piratkopiera spel.

Ja för alla PC-spelare är pirater precis som alla konsol-spelare är pirater. Nej just det, konsol har ju inga piratspel.....

Väx upp din tölp.

Att piratkopiera spel har ju dött ut. Så det är ju bra Kanske spelföretagen börjar tänka om, vem vet.

Medlem
Skrivet av Jonrei:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Flumbulle:
Skrivet av Fezk:

Skulle vara trevligt att få testa detta på PC.

Men dom pissar på PC användarna för tillfället, vilket är lite tråkigt.

Med all rätta då PC-spelarna har pissat på spelföretagen i många år genom att piratkopiera spel.

Ja för alla PC-spelare är pirater precis som alla konsol-spelare är pirater. Nej just det, konsol har ju inga piratspel.....

Väx upp din tölp.

Att piratkopiera spel har ju dött ut. Så det är ju bra Kanske spelföretagen börjar tänka om, vem vet.

Har knappast dött ut, men det har nog hel klar sjunkit.
Tror man kan tacka sidor som G2A osv för det och sedan Summersales osv på Steam.
När folk faktiskt kan köpa spel för Rimliga priser försvinner anledning till att pirata för många.
Ska nog inte glömma bort att nu när man faktiskt kan få tbx pengarna för spel man köper på Steam också gör det hela mycket bättre.
Inte lika ofta man behöver förlita sig på "starka treor" som blir till "en ynka trea" sedan.

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Jonrei:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av Flumbulle:
Skrivet av Fezk:

Skulle vara trevligt att få testa detta på PC.

Men dom pissar på PC användarna för tillfället, vilket är lite tråkigt.

Med all rätta då PC-spelarna har pissat på spelföretagen i många år genom att piratkopiera spel.

Ja för alla PC-spelare är pirater precis som alla konsol-spelare är pirater. Nej just det, konsol har ju inga piratspel.....

Väx upp din tölp.

Att piratkopiera spel har ju dött ut. Så det är ju bra Kanske spelföretagen börjar tänka om, vem vet.

Har knappast dött ut, men det har nog hel klar sjunkit.
Tror man kan tacka sidor som G2A osv för det och sedan Summersales osv på Steam.
När folk faktiskt kan köpa spel för Rimliga priser försvinner anledning till att pirata för många.
Ska nog inte glömma bort att nu när man faktiskt kan få tbx pengarna för spel man köper på Steam också gör det hela mycket bättre.
Inte lika ofta man behöver förlita sig på "starka treor" som blir till "en ynka trea" sedan.

Hehe, sant sant. Jag kanske tog i lite med att det har dött ut. Men ja, det har sjunkit rätt rejält iallafall. Det är jäkligt bra!

Medlem
Skrivet av Flumbulle:
Skrivet av Fezk:

Skulle vara trevligt att få testa detta på PC.

Men dom pissar på PC användarna för tillfället, vilket är lite tråkigt.

Med all rätta då PC-spelarna har pissat på spelföretagen i många år genom att piratkopiera spel.

Tror du drog alla över en kant där... Vad jag vet är de faktiskt väldigt få som piratkopierar.

Otroligt löjlig kommentar....

Medlem

Haha, älskar hur lätt det är att förolämpa PC-spelare. Eller, tja, fanboys överlag. Finns liksom inget filter. Allt är en personlig attack.

Men för att förtydliga, jag är väl medveten om att alla PC-spelare naturligtvis inte piratkopierar. Jag är också väl medveten om att det finns folk som piratkopierar spel till konsoler. Har inte heller påstått motsatsen.

Men det faktum att tjänster som Steam, GoG, Humble Bundle har uppstått kan såklart argumenteras vara en direkt effekt av den våg av piratkopiering som sköljde över PC-formatet för 10 år sedan.

Det finns ju en logisk anledning till att utvecklare och utgivare många gånger satsar på konsoler, trots sämre hårdvara, helt enkelt för att det är där pengarna spenderas.
Det är samma logik som att många mobila spel släpps till iOS först, eller exklusivt, för att det är där folk är villiga att betala.

Jag håller helt och fullt med om att piratkopiering har blivit mindre och mindre, allt eftersom företagen har hittat nya sätt att få kunderna att känna sig nöjda och framförallt villiga att betala.


signatur

Här skulle det vara skrivet något vettigt, men jag har egentligen inget vettigt att säga, så det blev ingenting...

Medlem
Skrivet av Flumbulle:

Haha, älskar hur lätt det är att förolämpa PC-spelare. Eller, tja, fanboys överlag. Finns liksom inget filter. Allt är en personlig attack.

Men för att förtydliga, jag är väl medveten om att alla PC-spelare naturligtvis inte piratkopierar. Jag är också väl medveten om att det finns folk som piratkopierar spel till konsoler. Har inte heller påstått motsatsen.

Men det faktum att tjänster som Steam, GoG, Humble Bundle har uppstått kan såklart argumenteras vara en direkt effekt av den våg av piratkopiering som sköljde över PC-formatet för 10 år sedan.

Det finns ju en logisk anledning till att utvecklare och utgivare många gånger satsar på konsoler, trots sämre hårdvara, helt enkelt för att det är där pengarna spenderas.
Det är samma logik som att många mobila spel släpps till iOS först, eller exklusivt, för att det är där folk är villiga att betala.

Jag håller helt och fullt med om att piratkopiering har blivit mindre och mindre, allt eftersom företagen har hittat nya sätt att få kunderna att känna sig nöjda och framförallt villiga att betala.

Måste bara flika in att tror inte företaget pissar på nån....var ju inte längesen man kunde läsa på FZ varför det inte blev ett speltest för PC, dom hade inte hunnit bli klara o risken för massa bugg var ganska stor.

"Men Zampella förklarar sen i detalj varför pc-versionen får stå vid sidan. I korthet handlar det om att koden inte är tillräckligt färdig än, man är rädd att en testversion nu riskerar att vara för buggig för att funka bra. Man vill också undvika att nyfikna testare gräver fram läckor om överraskningarna i storyn som eventuellt kan ligga med i koden. "

Hade oxå velat spel testa, men den hör förklaringen räcker för mig.

1
Skriv svar