Twin Peaks är bäst på danska

Skribent
Twin Peaks är bäst på danska

Ok, jag kan ha click baitat er. Det här är dock något av det vackraste jag hört, hoppas det är förmildrande omständigheter. Danish National Symphony Orchestra framförde nyligen Laura Palmer's theme och Twin Peaks theme live. Resten är gåshud, fuktiga ögon och sju förbannat sköna minutrar med musik.

#blogg


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Twin Peaks är bäst på danska

Rätt klantigt utfört ju. Som orkester är dom rätt dåligt samspelta. Några driver på medan andra bromsar... Pianisten och klockspelaren är ur fas bl a...

Medlem
Skrivet av Question No7:

Rätt klantigt utfört ju. Som orkester är dom rätt dåligt samspelta. Några driver på medan andra bromsar... Pianisten och klockspelaren är ur fas bl a...

Att kalla dem klantiga är otroligt arrogant. Att vissa instrument driver runt i ett stycke är en metod som används ofta för att inge en viss känsla i musiken men de är inte ur takt en enda gång. Att alla instrument spelar 4/4 är inte alltid vad man vill uppnå och i vissa musikformer ex Jazz så spelar ofta olika instrument synkopt (vet inte om det är det riktiga svenska ordet).


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Fruktansvärt fint!

Medlem

Näeru. Det är inte arrogant, bara en åsikt. Håller du inte med mig så är det helt ok, men jag tror knappast tanken här är att pianisten ska ha en frihet att "flyta omkring" som hen vill när klockspelet och andra instrument har en unison stämma. I mina öron låter det klumpigt. Tycker du att det är snyggt så har vi helt enkelt olika åsikter bara...

1
Skriv svar