Jämför Deus Ex-grafiken mellan konsolerna och pc

Robot
Jämför Deus Ex-grafiken mellan konsolerna och pc

Inställningsmöjligheterna beskrivs som "epic!".

#deus-ex-mankind-divided


Medlem
Jämför Deus Ex-grafiken mellan konsolerna och pc

Det står human revolution i artikeln överallt

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av koleny:

Det står human revolution i artikeln överallt

Haha, fredagströttman!


signatur
Medlem

Synd att det är så kasst optimerat för bra hårdvara på PC.

Medlem

Tycker spelet är ett av de fulaste, yup, I said it :P. I vissa sekvenser ser det ut som ett spel till den förra generationen.

Medlem
Skrivet av nils45:

Tycker spelet är ett av de fulaste, yup, I said it :P. I vissa sekvenser ser det ut som ett spel till den förra generationen.

Det toppar ju inte No mans sky...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av nils45:

Tycker spelet är ett av de fulaste, yup, I said it :P. I vissa sekvenser ser det ut som ett spel till den förra generationen.

Jag håller med dig, det är strykfult stundtals. Att spelet dessutom har en miljard problem (medveten överdrift) och har en (i mitt tycke) betydligt sämre story än Human Revolution gör det inte till en kandidat av GOTY precis.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

k3m
Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:
Skrivet av nils45:

Tycker spelet är ett av de fulaste, yup, I said it :P. I vissa sekvenser ser det ut som ett spel till den förra generationen.

Jag håller med dig, det är strykfult stundtals. Att spelet dessutom har en miljard problem (medveten överdrift) och har en (i mitt tycke) betydligt sämre story än Human Revolution gör det inte till en kandidat av GOTY precis.

tack, då vet jag. en mycket bra synopsis.

Medlem

Håller med om att det ser riktigt gräsligt ut. Som en mix av Half-Life 2 och Telltale Games-spel.

Medlem

Pc Mustard Race


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:
Skrivet av nils45:

Tycker spelet är ett av de fulaste, yup, I said it :P. I vissa sekvenser ser det ut som ett spel till den förra generationen.

Jag håller med dig, det är strykfult stundtals. Att spelet dessutom har en miljard problem (medveten överdrift) och har en (i mitt tycke) betydligt sämre story än Human Revolution gör det inte till en kandidat av GOTY precis.

Skrivet av Lard von Bacon:
Skrivet av nils45:

Tycker spelet är ett av de fulaste, yup, I said it :P. I vissa sekvenser ser det ut som ett spel till den förra generationen.

Jag håller med dig, det är strykfult stundtals. Att spelet dessutom har en miljard problem (medveten överdrift) och har en (i mitt tycke) betydligt sämre story än Human Revolution gör det inte till en kandidat av GOTY precis.

Nej, och dessutom är ju årets GOTY redan rätt given.... ledtråd

Medlem

Better lip sync please !

Medlem

Eh, Fallout IV är fult, det här är inte det. Däremot så är det tyvärr inte alls lika bra som Human Revolution, men ångrar inte GMG 30e köp.

Medlem

kötta på pc 1440p/60fps så klart \o/
grymt kul att återvända till Deus ex!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Går det troll i kommentarsfältet?

Medlem

Grafiken gräslig? Nope inte till pc iaf

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Går det troll i kommentarsfältet?

Jupp, varje dag.

Medlem

Känns fel att bedöma grafisk kvalitet i kraftigt komprimerade klipp.

Spelar det på ett GeForce 1070-kort, helt underbart.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Wolfkin:
Skrivet av Map-pen:

Går det troll i kommentarsfältet?

Jupp, varje dag.

Trollet raskar över riset...

Själv tycker jag spelet ser underbart ut på PC, körde klart spelet sent igår på min första rund, blir att ta en ny runda senare. Tycker spelet ser värre ut i den där videon än vad det gör när jag spelar det själv på min dator, för det ser fullkomligt modernt ut. Förstår dock inte den där kommentaren som påstår att spelet är i samma grafiknivå som HL2/Telltale måste nästan vara blind eller något, spelet har långt mer överlägset bättre grafik.

Inaktiv

Älskar TotalBiscuits klipp där han går igenom inatällningar för spel. Blev riktigt sugen på detta nu och dömma av det jag såg i hans klipp fattar jag inte vad vissa snackar om att spelet har dålig grafik.

Medlem

Grafiken är väl ok. Men tycker känslan i animeringen av Jensen är kass. Om man jämför med t ex Battlefiledspelen där det känns som man rör sig som en människa så känns det här som man åker hooverboard eller segway eller nåt...

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av anon_119148:

Älskar TotalBiscuits klipp där han går igenom inatällningar för spel. Blev riktigt sugen på detta nu och dömma av det jag såg i hans klipp fattar jag inte vad vissa snackar om att spelet har dålig grafik.

Förstår inte det heller. Jag tycker förvisso inte att det är skitsnyggt heller, men att kalla det för "gräsligt" och "ett av de fulaste" är för mina ögon obegripligt.

Medlem
Skrivet av Soldier_Blue:

Grafiken är väl ok. Men tycker känslan i animeringen av Jensen är kass. Om man jämför med t ex Battlefiledspelen där det känns som man rör sig som en människa så känns det här som man åker hooverboard eller segway eller nåt...

Augmented rollerboard inbygd i fötterna såklart..

Medlem
Skrivet av Soldier_Blue:

Grafiken är väl ok. Men tycker känslan i animeringen av Jensen är kass. Om man jämför med t ex Battlefiledspelen där det känns som man rör sig som en människa så känns det här som man åker hooverboard eller segway eller nåt...

Det är som Half-life, man bara glider runt..vilket e ju lite trist förstås.

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Känns fel att bedöma grafisk kvalitet i kraftigt komprimerade klipp.

De borde kunna ladda upp videon i 4K 60fps eller åtminstone 1440p 60fps som TB gjorde för att minimera effekten av komprimeringen. Om en mindre kanal som tex JERMgaming kan fixa 4K 60fps videos borde väl det inte vara svårt för de större kanalerna.

Har också märkt att när han gör sina vanliga jämnförelser med den svaga PC:n och PS4/Xbox1, kan det fortfarande vara rätt tydligt skillnad. Ibland tom större skillnad än vad man ibland kan se i andras jämnförelser som använder kraftigare datorer men där videon bara laddas upp 1080p 60fps eller 1080p 30fps.

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Gamer-Tompa:

Känns fel att bedöma grafisk kvalitet i kraftigt komprimerade klipp.

De borde kunna ladda upp videon i 4K 60fps eller åtminstone 1440p 60fps som TB gjorde för att minimera effekten av komprimeringen. Om en mindre kanal som tex JERMgaming kan fixa 4K 60fps videos borde väl det inte vara svårt för de större kanalerna.

https://www.youtube.com/embed/9SbKq47AvCg

Har också märkt att när han gör sina vanliga jämnförelser med den svaga PC:n och PS4/Xbox1, kan det fortfarande vara rätt tydligt skillnad. Ibland tom större skillnad än vad man ibland kan se i andras jämnförelser som använder kraftigare datorer men där videon bara laddas upp 1080p 60fps eller 1080p 30fps.

Tyckte inte den grafiken din videolänk visade upp levererade ett spel för strax under 600 kr. Blir att vänta på Steam Jul-REA. Har ändå inte satt tänderna i revolution ännu.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av ruva:

Tyckte inte den grafiken din videolänk visade upp levererade ett spel för strax under 600 kr. Blir att vänta på Steam Jul-REA. Har ändå inte satt tänderna i revolution ännu.

Nej alltså det var Human Revolution, han har inte hunnit med Mankind Divided än. Tog den bara som expemel på att han lägger upp i 4k 60fps. Om nu alla kan välja det, kanske en del som inte ens kan välja att kolla i så hög upplösning och fps, aja...

Poängen var iaf att även vidoes inspelade i 1080p 60fps är bättre att ladda upp i 4k 60fps för att minimera effekterna av youtubes kompremering.

Medlem

Inte så stor skillnad rent grafiskt, men framerate-mässigt ser man tydligt att det går från bäst till sämst (vänster-höger).
För övrigt förstår jag inte folk som tycker att det är det fulaste spelet. Ni måste ha glömt hur Human Revolution såg ut. Visst hade spelet tålt lite bättre ansiktsanimationer och läppsync, samt lite bättre fysik på döda kroppar och liknande, men i övrigt tycker jag spelet absolut är godkänt rent grafiskt. Och till de personerna som klagar på att det känns som man "glider runt" lite kan jag bara säga: Spela föregångarna och sluta gnälla på old school-spel som försöker behålla känslan från sina föregångare.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Inte så stor skillnad rent grafiskt, men framerate-mässigt ser man tydligt att det går från bäst till sämst (vänster-höger).
För övrigt förstår jag inte folk som tycker att det är det fulaste spelet. Ni måste ha glömt hur Human Revolution såg ut. Visst hade spelet tålt lite bättre ansiktsanimationer och läppsync, samt lite bättre fysik på döda kroppar och liknande, men i övrigt tycker jag spelet absolut är godkänt rent grafiskt. Och till de personerna som klagar på att det känns som man "glider runt" lite kan jag bara säga: Spela föregångarna och sluta gnälla på old school-spel som försöker behålla känslan från sina föregångare.

tja rolle xD

12
Skriv svar